"Burnout" sa automatskim menjačem

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
AcaKayak
Postovi: 4865
Pridružio se: 18 Jan 2012, 11:13

"Burnout" sa automatskim menjačem

Post od AcaKayak » 24 Maj 2012, 08:39

Juce sam probao da drzim kocnicu dok mi je auto ubacen u D na menjacu i tako da probam da proslajfujem zadnjim tockovima.... Auto je bez problema, vec na oko 3-4000 obrtaja poceo da proklizava pozadi, ali je stajao u mestu zbog kocnice, koju sam drzao levom nogom i kada sam pustio auto je nastavio malo da se zanosi i naglo da ubrzava. Naravno, morao sam jos pre davanja gasa da ugasim kontrolu proklizavanja.

E sad, na netu sam video da automatik s predbjim pogonom proklizava tako sto se u N modu na menjacu dignu obrtaji na crveno polje i prebaci se u D. Pise naravno da je to jako stetno za menjac.

Ono sto mene interesuje je koliko je stetno ovo sto sam ja radio? Naravno da ne.mislim.da.svaki put krecem tako, niti da palim gume, vec samo sacekam da cujem zvuk gume i odmah pustim, recimo da sekund drzim tako? Koliko je to stetno po menjac s obzirom da je on u brzini i da samo dajem.snagu kao sto bih normalno davao? Za prednji pogon je lose sto se prebacuje iz N u D, ali ja sam sve vreme u brzini?

P.S. znam da ostecujem gume i zadnje kocnice, toga sam svestan, ali to je dosta manja investicija od crkavanja menjaca.... Opet kazem, probao bih to jednom u par dana i to jako kratko, nije mi u interesu ni gume da spalim, a kamo li tek menjac.... :D

Hvala na odgovorima!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: "Burnout" sa automatskim menjačem

Post od dragvorl » 24 Maj 2012, 10:51

Stetno je slicno kao i situacija kada si na velikoj uzbrdici u D i kreces. Dakle na kratke vremenske intervale nije stetno, jer se ulje nece zagrejati previse, izmedju ostalog. Ono sto se desi kada stisnes kocnicu u D je se pumpno kolo (koje je vezano za motor) konvertera obrce, a turbinsko (koje je vezano za menjac) stoji. Dolazi do trenja u fluidu i ulje se greje, prilicno prosto, slicno kao i kada klizi kvacilo. To je redovna procedura pri testiranju menjaca, a broj obrtaja na kojem se motor zaustavi pri punom gasu i drzanju kocnice u D se zove stallspeed. Ako je recimo stallspeed previsok to znaci da menjac proklizava. I sam konvertor se zove hidrodinamicki pretvarac obrtnog momenta, i kako ime govori, on povecava obrtni moment motora do 2 puta na nekim obrtajima. Uglavnom, za samo proklizavanje tockova ne moras da drzis kocnicu u D i da ga turiras, na jaci stisak gasa on mora da proklizne sam.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: "Burnout" sa automatskim menjačem

Post od Grujic » 27 Maj 2012, 01:50


Odgovori