NJEGOV IZUM JE MOGAO DA SPASE SVET: Da ga nisu ubili, kolima bi se vozili skoro besplatno
Iako neki ljudi veruju da je priča o američkom pronalazaču Tomasu Oglu mit ili urbana legenda, stvarnost je ta da je Ogl dizajnirao i implementirao “parni karburator“ koji je vozilu omogućavao da pređe preko 160 kilometara sa samo 3,8 litra benzina 1977. godine – bez emisija ugljen dioksida
Meni je glavna ideja sada da se iskoriste komponente sa rasturenih elektricnih automobila - ima celih automobila sa smrskanim krovom, ili zadnjim delom za par hiljada eura sa svim komponentama u savrsenom stanju, pa da se to prepakuje na nesto drugo... Najveci problem kao i obicno je software
Nemam ja ništa protiv Amerikanca kao čoveka nego protiv velikih američkih korporacija koje su čisto zlo.
A ovde se o čoveku radi.... i to o priči potkrepljenoj i izjavama stručnih ljudi ( maš inženjeri ) i dokazima da su veike korporacije nudile silne pare.
Meni je glavna ideja sada da se iskoriste komponente sa rasturenih elektricnih automobila - ima celih automobila sa smrskanim krovom, ili zadnjim delom za par hiljada eura sa svim komponentama u savrsenom stanju, pa da se to prepakuje na nesto drugo... Najveci problem kao i obicno je software
Softver "samo" smanjuje potrošnju i to ne dramatično.
A ja bih rekao da elektroautomobili imaju samo jedan jedini problem već 120+ godina - bateriju.
Na stranu što SUS kola bolje zvuče, ali osim zvuka - autonomija kretanja je jedini pravi problem.
Kad bude napravljena dobra, moćna baterija koja će moći da se spakuje u auto, brzo puni ( i sve to normalnoj ceni) - SUS automobili će biti prošlost.
Eventualno će služiti kao vikend igračke
Re: Alternativni pogoni, sistemi i komponente
Poslato: 22 Jan 2018, 21:14
od Ji 4Tze
Čak ni baterije nisu više toliko problem koliki je punjenje...
Čak ni baterije nisu više toliko problem koliki je punjenje...
I punjenje ( a da je raltivno brzo) ali baterije su i dalje prob - velika težina, velika cena, mali kapacitet i rok trajanja.
Da bi pariralo SUS-motoru, moralo bi da ima kapacitet za prelazak bar 500 km ( ok, diskutabilno), da se puni na max do cca 10 minuta, da se ne prazni od hladnoće, da ne košta baterija ko pola auta i da nema rok trajanja kao akumulator.
Mislim da Kinezi sad prave elektro buseve sa kondezatorima umesto baterija...možda bi to moglo da bude (bolje) rešenje ?
EDIT by mod: Ne citirati poruku neposredno iznad. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
Alternativni pogoni, sistemi i komponente
Poslato: 22 Jan 2018, 23:30
od Laki021
Moglo bi, da kondenzatori nemaju 10x manju gustinu energije od baterija
Kinezi pa Kinezi, opsednuti ste Kinezima, ABB u CH to napravio pre 5-6 godina, vozili se probno po Zenevi, ne znam ima li ih sada.