Stranica 2 od 5

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 02 Jul 2013, 19:05
od HKS
Dusan je napisao:To su bila vremena, kada je samo R8 imao LED diode. :kezo:
Prvi auto sa diodama je Aston Martin V8 Vantage, a prvi auto sa full LED farovima je R8 V10 cini mi se 2008. godina.


E sad, moze li mi neko reci sta je ovde novo u Matrix farovima?

http://www.youtube.com/watch?v=eC5wS28ij5k


http://www.youtube.com/watch?v=-dvPZ3H1Vm4


Po cemu se razlikuje od ova dva sistema osim sto su ovo Xenon farovi?

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 02 Jul 2013, 20:17
od dragvorl
Koliko vidim BMW sistem je otisao korak dalje jer snop svetla podesava tako da ga ostavlja duzim u celom regionu sem gde je vozilo koje dolazi u susret, a Merc smanjuje skroz ceo snop kada dolazi vozilo u susret.

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 02 Jul 2013, 20:21
od Scuderia
Ovo kod bimmera je vrh :klanjamse:

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 02 Jul 2013, 21:04
od HKS
dragvorl je napisao:Koliko vidim BMW sistem je otisao korak dalje jer snop svetla podesava tako da ga ostavlja duzim u celom regionu sem gde je vozilo koje dolazi u susret, a Merc smanjuje skroz ceo snop kada dolazi vozilo u susret.
A dobro, BMW je LED u svezoj seriji 7 LCI dok je Mercedes na ovom snimku xenon u staroj S klasi W221. Ali mene zanima, sta je tu toliko novo kod tih ''Matrix'' farova, sto drugi kod svojih farova nemaju?

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 02 Jul 2013, 21:31
od dragvorl
Upravo ono sto sam napisao, sa projektorima ne mogu to tako jednostavno da izvedu.
Matrix LED technology will split the high-beam lights into many smaller individual diodes, each with their own lenses. Each can be deactivated or dimmed, so you can leaven them on high without wording about blinding incoming traffic while also enjoying superior visibility.
Those matrix LED headlights encompass 25 high-beam LEDs clustered in groups of five with reflectors. Audi says the system is so precise that it "blanks out light that would shine directly onto oncoming and preceding vehicles, but continues to cast the high beams with full power on all other zones between and beside them."
http://www.worldcarfans.com/11307015954 ... matrix-led

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 28 Avg 2013, 22:06
od Geza

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 29 Avg 2013, 14:24
od nidza
Stvarno čuda čine sa tim svetlima, ajd' što šljakaju sjajno, nego što izgledaju fantastično. Svi se u poslednje vreme igraju sad sa tim dnevnim svetlima i glupostima, ali kad se pojavi Audi u retrovizoru nemaš nikakvu dilemu čiji su to farovi.

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 29 Avg 2013, 14:53
od MilisaV
a kako ta svetla znaju kad ti neko dolazi u susret?

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 29 Avg 2013, 15:07
od dragvorl
Imaju senzore osvetljenosti od spolja.

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 29 Avg 2013, 15:15
od MilisaV
A šta tačno rade ti senzori?

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 29 Avg 2013, 15:26
od dragvorl
Pogledaj ovaj klip, tu je objasnjeno. Nebitno sto je BMW.

http://www.youtube.com/watch?v=CBUYm5AghVI

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 26 Sep 2014, 11:15
od trojanac
Slika

Audi uvodi nova rešenja kad je osvetljenje u pitanju. Jedna od ideja koju Audi želi da ugradi u svoja vozila je "svetloslni rep" tj. laserski snop koji bi u slučaju nezgode bio aktiviran iza vozila i postavljao crvenu liniju, široku koliko i vozilo, na udaljenosti 25m od vozila. To bi bilo upozorenje vozilima koja dolaze. Nažalost, zakon u Nemačkoj nije predvideo ovu novinu, pa je prethodno neophodno da se to dozvoli zakonom.

Više informacija: http://www.audi.com/com/brand/en/vorspr ... rlitz.html

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 26 Sep 2014, 12:17
od Xepoj87
Our advanced development department is working on a laser tail light”
Why are you adopting different approaches to headlights and rear lights?
It’s all about the amount of light. For a headlight you need almost a hundred times brighter light than for a tail light. Also, the front needs white light and the rear red. Nevertheless, we are not ruling out using laser for the rear. Our advanced development department is currently working on a laser rear light which intuitively sends the signal to the rear. In this scenario, a laser projects a line onto the road, of roughly the same width as the vehicle, about 25 metres back. It is intended as an intuitive stop signal – a line that vehicles behind do not cross. In fog or spray conditions, a 25 metre triangle is constructed from this point and the line, across the vehicle’s width. This signal pattern is very clear to see, and actually also very easily understood. Unfortunately, the law in Germany permits neither tail lights nor fog tail lights in this design. The lawmakers do recognise the benefit of it in principle however. We are still engaged in dialogue on the matter.
Ja sam iz ovog clanka skapirao da ce konstantno da radi, da bi pokazivalo dokle vozila iza treba da idu, a u slucaju magle se pali trougao 25m iza...

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 26 Sep 2014, 14:11
od AcaKayak
Ja imam ta svetla na petici, bukvalno su genijalna... Ne možete da verujete kako to radi, sve sija oko tog auta a on nikad ne blica, verovatno ni ne može da skonta da imam duga. I kako se on približava tako ga svetlo prati. A radi i od pozadi kad prilaziš nekome, bukvalno od kako upališ dugo svetlo ne razmišljaš više nikad ništa.

Jedini problem može da bude kad ima ulično osvetljenje malo dalje niz put pa on istripuje da je kolona auta. S druge strane, ako prilaziš znaku koji ima florescentne boje, zna da je znak i ne menja ništa.

Re: Audijeva svetla budućnosti

Poslato: 26 Sep 2014, 15:42
od trojanac
@Heroj, moguće da je tako, ali mi to nema nikakvog smisla.

Tapatalk with Desire 500