Vozovi
Re: Vozovi
Citavu vecnost.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14178
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Vozovi
Zaboravih dodati da mi treba ozbiljna informacija
Mada, kako god da okrenes, nema tu pravila.
Mada, kako god da okrenes, nema tu pravila.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14178
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Vozovi
Dnevni je kasnio 5, a nocni jutros 28min.
Koga zanima, call centar je 0113602899 (automat saopstava kasnjenja), na sajtu u redu voznje takodje prikazuje kasnjenja, kao i u android aplikaciji. Ispostavilo se da su precizni. Ima i neki SMS, koju se placa, i nisam ga koristio godinama, jos od kada sam prestao cesce ici za NS.
Tako sam lagano jutros stigao na stanicu, tacno pred dolazak voza. Bar nesto da funkcionise na Zeleznicama: dosta precizno obavestavaju o kasnjenjima
TT
Koga zanima, call centar je 0113602899 (automat saopstava kasnjenja), na sajtu u redu voznje takodje prikazuje kasnjenja, kao i u android aplikaciji. Ispostavilo se da su precizni. Ima i neki SMS, koju se placa, i nisam ga koristio godinama, jos od kada sam prestao cesce ici za NS.
Tako sam lagano jutros stigao na stanicu, tacno pred dolazak voza. Bar nesto da funkcionise na Zeleznicama: dosta precizno obavestavaju o kasnjenjima
TT
- Aleksandar194
- Postovi: 555
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
- Garaža: Koji bus prvi naiđe...
Re: Vozovi
Pre dve godine sam posle nekih 15god ponovo išao vozom BG-BR (i natrag) i što se tiče tačnosti i prilikom kretanja i stizanja, bio sam prijatno iznenađen. Da zanemarimo to što se vozovi raspadaju
A prošle godine sam išao vozom od Filaha (Austrija) do Beograda, preko Slo i HR, redovna linija je u pitanju, vagoni su takođe katastrofa, neki su od naše železnice, neki hrvatski, slovenački, svi oni standardni, ali lokomotive se menjaju na svakoj granici. Brzina kroz Slo i Hr je bila 120-130km/h, a kroz Srbiju do 110km/h.
A prošle godine sam išao vozom od Filaha (Austrija) do Beograda, preko Slo i HR, redovna linija je u pitanju, vagoni su takođe katastrofa, neki su od naše železnice, neki hrvatski, slovenački, svi oni standardni, ali lokomotive se menjaju na svakoj granici. Brzina kroz Slo i Hr je bila 120-130km/h, a kroz Srbiju do 110km/h.
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vozovi
Japanski "lebdeći" vozovi, koji će ići brzinom i do 500 kilometara na sat, prošli su prvu probnu vožnju.
Uzani, aerodinamični vozovi nazvani „maglev” (kovanica od magnetske levitacije) biće najbrži na svetu; oni dostižu vrtoglave brzine zahvaljujući najsavremenojoj tehnologiji.
Koriste magnete za podizanje iznad šina, čime se eliminiše potreba za točkovima i bilo kakvo trenje, što omogućava bržu i tišu uslugu.
Pet vozova iz LO serije prošlo je prve probne vožnje. Zvanični testovi počeće u septembru a prva komercijalna vožnja, između Tokija i Nagoje, planirana je do 2027.
U Centralnoj japanskoj železnici planiraju da do 2045. izgrade prugu od Tokija do Osake a jednoga dana njom povežu celu zemlju od severa do juga.
Japan je svetski lider u proizvodnji brzih vozova ali Kina je prva zemlja sa maglev vozom na komercijalnim linijima. Šangaj maglev otvoren je 2004. i kreće se brzinom do 430 km/h. Njegova izgradnja koštala je 1,3 milijarde dolara.
http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Zanim ... -jedan-sat
Uzani, aerodinamični vozovi nazvani „maglev” (kovanica od magnetske levitacije) biće najbrži na svetu; oni dostižu vrtoglave brzine zahvaljujući najsavremenojoj tehnologiji.
Koriste magnete za podizanje iznad šina, čime se eliminiše potreba za točkovima i bilo kakvo trenje, što omogućava bržu i tišu uslugu.
Pet vozova iz LO serije prošlo je prve probne vožnje. Zvanični testovi počeće u septembru a prva komercijalna vožnja, između Tokija i Nagoje, planirana je do 2027.
U Centralnoj japanskoj železnici planiraju da do 2045. izgrade prugu od Tokija do Osake a jednoga dana njom povežu celu zemlju od severa do juga.
Japan je svetski lider u proizvodnji brzih vozova ali Kina je prva zemlja sa maglev vozom na komercijalnim linijima. Šangaj maglev otvoren je 2004. i kreće se brzinom do 430 km/h. Njegova izgradnja koštala je 1,3 milijarde dolara.
http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Zanim ... -jedan-sat
Re: Vozovi
Japan je svetski lider sutra malo. Nek naprave klasičan voz (čelični točkovi po čeličnim šinama, napajanje preko vazdušne kontaktne mreže) koji ide 500+ km/h ako mogu. Francuska je br. 1 kada su vozovi u pitanju. Nemci i Japanci su se ubili da ih stignu, ali im nije uspelo. Lako je postizati velike brzine vozom koje lebdi na vazdušnom ili magnetnom jastuku, kad tu nema mehaničkog kontakta.
Ђенерал Јанковић
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vozovi
Kako kod da bilo, za nase pojmove ovo je brzina o kojoj samo mozemo da sanjamo, pa za nasu zeleznicu i 160 je misaona imenica.
Re: Vozovi
Biće lepo ako tu prugu zaista naprave da valja. Inače, nisu problem vozovi, već "donji postroj" (valjda se tako stručno kaže). To se kod nas katastrofalno radilo, posebno za vreme komunizma. U redu je i masovna nekvalifikovana radna snaga (radne akcije) i nedostatak mehanizacije, ali inženjerski nadzor je trebalo da obezbedi kvalitet. Engleska npr. nema nijednu "brzu prugu", većina ih je stara po 100 ili čak 150+ godina, a ipak se svuda vozovi kreću brže od 150, na nekima i 250 km/h.
Ђенерал Јанковић
Re: Vozovi
Bio sam na praksi za vreme sredjne škole u depou u NS. Tamo nam je neki matori mašinovođa pričao kako je jedina relacija na kojoj se moglo voziti 120km/h bila Okučani-Novska. Sve ostale plafon 100.
Možda su brze pruge 90ih nešto promenile u međuvremenu, nisam ispratio detalje
Što se tiče pruga, koliko ja znam, većinu smo nasledili od austrougara, barem ovde po Vojvodini, a i po Bosni, verujem da je tako i u Hrvatskoj. A onda je bio pojam da se voz kreće 100km/h. Čak je bio pojam i posle WWII, kada su postavljeni neki od značajnijih pružnih pravaca.
Problem je bio što se od onda nije ništa uložilo u pruge. Ili što nije bilo vizionara da tada naprave prugu za 250km/h pa da nam traje. Međutim mi smo samo bili provincija, pa im se nije ulagalo u ove krajeve.
Možda su brze pruge 90ih nešto promenile u međuvremenu, nisam ispratio detalje
Što se tiče pruga, koliko ja znam, većinu smo nasledili od austrougara, barem ovde po Vojvodini, a i po Bosni, verujem da je tako i u Hrvatskoj. A onda je bio pojam da se voz kreće 100km/h. Čak je bio pojam i posle WWII, kada su postavljeni neki od značajnijih pružnih pravaca.
Problem je bio što se od onda nije ništa uložilo u pruge. Ili što nije bilo vizionara da tada naprave prugu za 250km/h pa da nam traje. Međutim mi smo samo bili provincija, pa im se nije ulagalo u ove krajeve.
Re: Vozovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 29978
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Vozovi
Nije mi jasno, zar ne može ovo silno gvožđe da se iskoristi za nešto?
Posetite www.garaza.rs !
-
- Banned
- Postovi: 1259
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
- Lokacija: Srb
Re: Vozovi
I zato Srpske zeleznice,40 km/h...jer bezbednost nema cenu
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
- TDI
- Banned
- Postovi: 1303
- Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
- Garaža: VW Passat B5.5 Variant
- Lokacija: Beograd
Re: Vozovi
Voz je generalno (za moj pojam) bolji prevoz od autobusa. Ne znam sta vi mislite. Bg voz je najpamentija stvar koju je beogradska gradska vlast uradila sto se tice gradskog prevoza. Jesu ono sve kante stare. Ali kakvi su autobusi, vozovi su (ruku na srce) fantasticni. JBg, sada jeste malo vrucina (ali opet ne tako kao u autobusu). u 90% slucajeva ces imati mesto da sednes. A zimi je super. Lepo sednes, grejanje. Tada je u odnosu na autobus, lux prevoz. Guzve skoro nikad nema. Sa tim sto je to moglo da se uvede mnogo ranije. Samo je trebalo neko iz vlasti da obrati 1% svoje paznje na stanovnike Beograda. I sto je najvaznije, tacan je i nije mu redak raspored. Ako pise u 1:02, nema da krene u 1.05. Nego u 1.02.