Stranica 6 od 7

Re: Vozovi

Poslato: 25 Feb 2015, 04:07
od 7footer
Dobro jutro

Volim vozove i da se vozim u njima! Daleko više nego autobusom.
Ranije dok sam bio klinac stalno sam išao na Exit s ekipom, mislim da smo prvi put otišli autobusom a posle je neko predložio voz. Od tada me za taj vid prevoza vežu lepe uspomene... :)
Jednostavno, ima neku draž. Deluje opuštajuće naročito ako su unutra kupei (ne dopadaju mi se klasična sedišta) a usput imaš dobro društvo. :)
Ne smeta mi što ide sporo baš iz gore navedenog razloga.

Posle toga sam par puta otišao do NS vozom čisto da se malo provozam... Nisam odavno, mogao bih opet. :)

Re: Vozovi

Poslato: 17 Apr 2015, 14:38
od Geza
Japan's maglev train breaks world speed record
http://www.theverge.com/2015/4/17/84394 ... eed-record

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Vg1U8zWIH0

Re: Vozovi

Poslato: 17 Apr 2015, 14:52
od nikaragva
https://www.youtube.com/watch?v=Jm7LQUGih-k

Re: Vozovi

Poslato: 17 Apr 2015, 15:00
od Day Walker
Ima dramske pauze kao veliki vodja :kezo:
Jos je i zapalio motor :kezo:

Re: Vozovi

Poslato: 16 Nov 2017, 22:26
od Velja

Re: Vozovi

Poslato: 16 Nov 2017, 23:34
od snork
Kretanje ranije je zapravo mnogo gora stvar od kašnjenja. Može se desiti da neko propusti polazak. To npr. vozači javnog gradskog prevoza u Beogradu ne razumeju (ili su samo bezobrazni) i često par poslednjih polazaka odrade 5, 10, pa i 20 minuta ranije (kako bi što pre završili smenu). I tako nekome ko se npr. vraća s posla iz druge smene, uskrate jedini prevoz do kuće.

E sad, da li je izvinjenje zbog 20 sekundi preterano ili ne, može se diskutovati... Npr. naša železnica ima redove vožnje na pun minut. Dešava se da na malim stanicama na kojima je predviđeno zadržavanje od 1 min pokupe putnike koji čekaju i krenu npr. 30 sekundi ranije. Mada se češće dešava da su u kašnjenju, ali ne više kao nekada, kada su se kašnjenja merila satima...

U JGP u Beogradu se toleriše greška od +- 3 min u ostvarivanju polazaka, što mislim da je u današnje vreme (kada postoje mobilni telefoni i BusPlus, i jedno i drugo sinhronizovano sa atomskim časovnicima) previše.

Re: Vozovi

Poslato: 17 Nov 2017, 10:03
od Kornjaca Rade
Desava se i kod nas da BG voz naidje koji minut ranije od reda voznje. Nekad saceka na stanici a nekad i ode odmah cim pokupi putnike.

Re: Vozovi

Poslato: 17 Nov 2017, 10:12
od snork
E to ne bi smelo nikako. Kod gradskih autobusa/tramvaja/trolejbusa postoji red vožnje samo za početne stanice (ima neki naziv kako se zove takav način raspoređivanja, ne mogu da se setim). S druge strane, svi vozovi u Srbiji (a verovatno i većini drugih zemalja) imaju tačno vreme dolaska i polaska određeno za svaku stanicu.

Re: Vozovi

Poslato: 18 Nov 2017, 01:17
od Geza
"LETEĆI BEOGRAĐANIN 01-101" Pre 80 godina je postavio REKORD srpskih pruga od 146 km/h koji JOŠ NIJE OBOREN
http://www.blic.rs/vesti/beograd/leteci ... mh/8kjc0j5

Trinaest godina nakon izlaska iz fabrike u Berlinu, parna lokomotiva Jugoslovenskih državnih železnica, u oktobru 1936. u potpunosti je promenila svoj kompletan izgled i postala super ekspresno čudo tehnike, razvivši naredne godine za to vreme neverovatnu brzinu od čak 146 km/h, čime je u istoriju otišla upamćena pod nazivom "Leteći Beograđanin".

Re: Vozovi

Poslato: 13 Jul 2018, 00:47
od Geza
Guests of the JDC stand at Innoprom can see the NK-361 engine for the gas turbine locomotive GT1-001. This is a fundamentally new type of locomotive, which is designed for operation on non-electrified sections of public railways for the purpose of driving freight trains of increased length and weight.

The rated power of the NK-361 engine developed by the JDC for this project is 8.3 MW. RZD has already successfully conducted the controlled operation of the main gas turbine locomotive with the NK-361 engine. The machine has shown a number of advantages in comparison with a modern cargo electric locomotive: the lowest weight per unit of power, economy in operation, simplicity in service and repair service.

Slika

Re: Vozovi

Poslato: 16 Jul 2018, 01:15
od snork
Nisu gasne turbine u lokomotivama ništa novo. Ameri su ih masovno koristili (možda i dalje ima neka aktivna serija). Oni su i u kamione i brodove trpali gasne turbine, kao i u M1 Abrams tenk.

Prvi francuski TGV vozovi su takođe imali ovakav pogon. Onda je 1973-ih došla prva naftna kriza, pa su trajno prešli na struju. Evo detaljnije o TGV-001 seriji: https://en.wikipedia.org/wiki/TGV_001

Re: Vozovi

Poslato: 27 Sep 2018, 09:30
od dragvorl

Re: Vozovi

Poslato: 27 Sep 2018, 11:51
od Darko
21 vek. Sjajno :kezo:

Re: Vozovi

Poslato: 28 Feb 2021, 21:32
od trojanac

Re: Vozovi

Poslato: 06 Jun 2021, 18:45
od Geza