7 miliona Ford Transita.
http://www.youtube.com/watch?v=VXB5BURYj_k
Pre tri godine sam radio tekst povodom 6 miliona...
Šest miliona proizvedenih primeraka i 45 godina u proizvodnji pod imenom Transit dovoljan su razlog Fordu da ovaj dostavni model dobije zasluženo mesto u istoriji. Put od 45 godina u proizvodnji je obeležen brojnim rekordima i inovacijama, a proizvodnja Transita se pored Evrope proširila i na druga svetska tržišta, tako da se ovaj popularni dostavnjak sada proizvodi u fabrikama Kocaeli (Turska), Southampton (Velika Britanija), Nanchangu (Kina) i Hai Duongu (Vijetnam).
Ime Transit je u proizvodnom programu nemačkog odeljenja Forda postojalo pre nego što je došlo do uniformisanja sa engleskom filijalom Forda i to prvo pod imenom FK 1000 (od 1953.), dok je kasnije (1961.) ime promenjeno u Ford Taunus Transit. Jednostavna konstrukcija i upotrebljiva unutrašnjost, uz veliku ponudu karoserijskih varijanti, donela je više nego upotrebljivo vozilo u kategoriji do 1 tone.
Zvanično prva generacija Transita je ugledala svetlost dana 1965. godine i ovaj model se po prvi put nudio u obe filijale Forda. Novi dizajn je podrazumevao motor izdvojen iz kabinskog prostora, dok je sa strane inovacija Transit posedovao pravu instrument tablu, blokadu upravljača i bočna vrata za utovar tereta. Tokom godina proizvodnje Tranzit je dobijao još neke korisne dodatke, među kojima se posebno izdvajaju halegena svetla. Transit je pokretao 1.7 litarski motor snage od 74 KS ili 2.0 litarska verzija od 86 KS, a prvi dizel motor bio je Perkins 4/99 s 44 KS. Skraćeni model sa međuosovinskim razmakom od 2.692 mm (LCX) dolazio je u verzijama zapremnine od 610, 865 i 1.120 Kg, dok je duži i teži model sa međuosovinskim razmakom od 2.997 mm (LCY) imao je zapremninu od 1.272, 1.527 ili 1.782 Kg. Prema istraživanji popularne britanske TV emisije Top Gear u Velikoj Britaniji je tokom '70-ih godina prošlog veka čak 95 % svih pljački bilo obavljeno uz pomoć Forda Transit.
1978. godine druga generacija Transita stupa na scenu sa dizajnom koji je podrazumevao aerodinamičniji izduženiji poklopac motora (zbog smeštaja motora veće zapremine). Druga po redu generacija Transita se nije mogla pohvaliti srećnim izborom motora, jer su mnogi vlasnici imali problema sa Pinto serijom agregata, a stvari su se donekle popravile uvođenjem 2.5 litarskog dizelaša 1984 godine.
1986. godine treća generacija Transita donosi još uglađenije linije sa koeficijentom aerodinamičkog otpora koji je bio najbolji u klasi i manji od velikog broja putničkih automobila u to doba. Novi, širi poklopac motora osigurao je i bolji pristup motoru prilikom servisiranja. Još jedan rekord u proizvodnji za popularni Transit: ukupno 173.059 vozila sišlo je sa proizvodnih traka u Southamptonu u Britaniji, Genku u Belgiji i Azambuji u Portugalu u jednoj godini - 1989. Tromilioniti Transit je sišao sa proizvodnih traka 1994. godine, upravo u periodu kada je nova generacija imala svoj debi. Treća i četvrta generacija se zapravo jako malo razlikuju, tako da je poznavaocima marke Ford četvrta generacija svrstana kao facelift treće.
Od 1994. do 2000. godine četvrta generacija Transita tržištu i kupcima nudi još veću modularnost i veću ponudu motora, a posebno se kao primarni izdvajaju dizelaši snage od 85, 100 i 115 KS.
2000. godina donosi petu generaciju Transita sa izražajnijim prednjim delom vozila u New Edge dizajnerskom stilu. Kuriozitet predstavlja podatak da je pogon mogao biti ili prednji ili zadnji, u zavisnosti od verzije. Peta generacija Transita je bila i osvajač nagradne International Van of the Year za 2001. godinu. U 2001. godini Ford Transit pete generacije je pronašao put do 163.656 kupaca, čineći ga tako jednim od najprodavanijih modela u klasi.
2006. godine je predstavljena šesta generacija Transita, sada sa novom kabinom i menjačem na prednjoj konzoli. Elektroniski sistem za nadzor stabilnosti vozila, ESP, je postao dostupan u celom proizvodnom programu, zajedno s novim programom motora: šest diesela i jedan benzinski zajedno sa izvedbama na plin - CNG i LPG, koje su osigurale čist pogon uz značajnu uštedu goriva.
Za 45. godišnjicu, ali i proslavu 6-milionitog proizvedenog primerka, Ford je 2010. predstavio posebnu izvedbu poslednje generacije Transita nazvanu Sapphire.