Stranica 3 od 4

Re: Srpski Hummer

Poslato: 09 Maj 2012, 19:48
od Geza
Vojna tajna :pssst:

Re: Srpski Hummer

Poslato: 10 Maj 2012, 10:22
od superboss
Ne svidja mi se(ili ja ne vidim u TT K-kama :mrgreen: ) sto ne vidim uredjaj za centralnu regulaciju pritiska u gumama. Veoma bitna stvar za vojno terenski vozilo.

Nekako mi je visina kabine problematicna, da ne kazem-tockovi mi deluju premalo.

Klirens od 26cm isto tako ne obecava. Gledam onu balans stanglu kod prednjih tockova( ili sta je vec) bas je niska.

Rezervoar nije veci od 60l. Mada je za vojna m/v neki standard 500-600 km, ipak mislim da je za njega mogao da bude veci.

Necu da neko pomisli da bacam neki hejt ili slicno, govorim cisto sta sam zapazio da mi se ne dopada. Sve sto se kod nas napravi pozdravljam.

Evo par uporednih slicica, starih terenskih m/v na uporebi u vojsci:

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Srpski Hummer

Poslato: 13 Maj 2012, 09:57
od Geza

Re: Srpski Hummer

Poslato: 26 Maj 2012, 11:29
od Geza
Ново теренско возило „Застава-камиона” – НТВПК

Лако теренско, неборбено возило, опште намене, носивости 1,4 тоне нов је производ крагујевачке фабрике „Застава-камиони”. Иако још нема назив како бисмо га популарно звали, јер је реч о функционалном моделу, већ само скраћеницу – НТВ ПК (ново теренско возило продужене кабине), успешно је прошло свој први тест вожњом. Недавно је напустило фабрички круг и прешло своје прве километре по терену, пробијајући се понекад стрмим, блатњавим стазама до Црног врха (кота 895) на Гледићким планинама.
Прошло је асвалтним и макадаским путевим, а тестирана је и вожња по шљунковитом терену и речним газом. Поред возача, у тој пробној вожњи провезли су се они који су за његов настанак заслужни – четири инжењера конструктора и директор техничко-технолошког развоја. И након вишечасовних проба, успешно се вратило у фабрику, без отказа.
За разлику од осталих возила, која су произведена у тој познатој крагујевачкој фабрици, ово ново, разликује се по томе што је испунило један од тежих захтева Министарства одбране – да буде у што је могуће већој мери домаћи српски производ и независан од „Ивека”, тако да нема никаквих технолошких или уговорних ограничења у смислу његове евентуалне продаје негде у иностранству. То није случај са оним крагујевачким возилима која су базирана на „Ивеко” технологији и решењима. Наравно, извоз је други циљ, а први да НТВ ПК постане лако теренско возило којим би се опремала наша војска.
Настало је на бази класичног камиона, исте тонаже, али у варијанти сингл кабине, која је скренула пажњу јавности на прошлогодишњем сајму наоружања и војне опреме „Партнер”. Међутим, нови захтев из Министарства одбране био је да наредни теренац не буде класичан камион већ теренско неборбено војно возило са продужњном кабином за превоз 5+1 путника и корисном носивошћу од 1,4 тоне. Када су испуњени основни захтеви, његов развој дефинисан је као истраживачко-развојни задатак, који ће делом финансирати Министарство одбране.
Функционални модел је у „Застави-камионима” развијен у веома кратком периоду – од 11. јануара до 15. априла ове године. У развој је било укључено 10 инжењера, од којих су петорица била стално ангажована на том задатку. Треба поменути и то да им је посао био олакшан јер су на пројектовању сингл кабине за претходно возило инжењери радили 13-14 месеци.
Нов модел је потпуно једноставе израде, сопствене производње и дизајна и има могућност пријема сваке мото-пропулзивне групе. Значи, мотор, мењач, редуктор могу да буду од разних произвођача, а не уско везани за „Ивека”.
Вредан пажње је и податак о уштеди немалих средстава коришћењем савремене технологије и одређених програмских пакета приликом пројектовања. Наиме, пројектовањем је избегнуто улагање у алате потребне за такозвано дубоко извлачење каросеријских делова за једно такво возило који би коштали 15 милиона евра. „Заставини” инжењери су на основу 3Д пројектовања узели обрисе и направили неопходне алате (такозване маскаре) захваљујући којима се обездеђује да свака кабина буде истоветна.
Које су карактеристике тог возила? Оно има савремену моторизацију, квалитетну трансмисију, квалитетне механичке блокаде, стални погоном на сва четири точка, са централним диференцијалом. Предњи и задњи погонски мост и сва три диференцијала имају блокаде са електричним командама. Опремљено је малолитражним дизел мотором еуро 3, а може и еуро 4 и 5, „каминс” од 2.800 кубика и 130 КС.
Ново у односу на ранија возила јесте савременија компоненташка опремљеност – команде попут светала, електро-инсталација, електро-инструмената, опремање инструмент табле. За све то су набављене војне верзије светских произвођача, попут аустријског PIK AS-а.
Комфорнија је и кабина у односу на два прототипа која се испитују у ТОЦ-у – нешто је шира и дужа и међуосовински размак предњег погонског и задњег погонског моста је нешто дужи, а да није угрожен попречни радијус преласка.
Каросерија је прављена на модуларном принципу, значи може бити за 2+1 и 5+1 путника. Ово теренско возило намењено је за транспорт терета до 1.400 кг, за једно минобацачко одељење. Може да носи 32 сандука муниције, да вуче минобацач 1.700 кг и једно одељење минобацачко. Или 1.400 кг са 2+1 путника, а према пројекцији, моћи ће да служи за превоз укупно десет путника-војника.
Један од захтева из Министарства одбране био је пројектовање задњих врата и он ће бити реализован у наредној, другој фази. Направиће се задња врата која би требала уједно да буду носећа за резервни точак. То ће бити урађено у што краћем року у наредном периоду. У фабрици се надају да ће им финансијску подршку пружити два министарства – одбране и економије и регионалног развоја.
Постоје могућност да возило има витло, климу или друге опције и то ће бити додато према захтевима Министарства одбране. Сем тога, возило са 2+1 или 5+1 путника може да има у каросеријском делу надградњу као што је санитет, радио станица, сервисна служба, покретна радионица и друго, а возило 2+1 остало би за превоз логистичких ствари.
Иначе, у пројектовању и изради функционалног модела задовољени су сви тражени тактичко-технички.
Треба истаћи да оваква конструкција, односно платформа, не омогућава ниво оптерећења са додатном балистичком заштитом. Додуше, постоје планови и размишљања да се направи лако оклопно возило са јачим мотором и јачим подвозом, које би имало сличне перформанске као ово.
Каква је даља судбина новог теренца? Наредни задатак његових канструктора и радника је да возило прође 1.000 км како би се спровела обавезна интерна испитивања. Кад се тај услов задовољи, возило ће преузети Војнотехнички институт и предати Техничком опитном центру на даља испитивања – да прође следећих 25.000 километара и докаже своју издрживост и трајност, како би на крају, ако буду задовољени сви захтеви било уведено у опрему Војске Србије. Производ мора да буде функционалан, у комфору и луксузу примереном војсци, безбедан у употреби и стабилан у квалитету.
Како је Војска Србије исказала потребу да се у наредних неколико година опреми са око 1.400 возила те категорије, у фабрици „Застава-камиони” се надају да ће њихови теренци добро проћи и бити уведени у оперативну употребу Војске. Ако се то оствари и крене производња овај програм би ангажовао 200 до 300 радника и сачувао њихова радна места. То би им, према речима челних људи, омогућило препород и дало нову снагу.
Чињеница да су запослени успели да у веома кратком року конструишу функционални модел новог теренца који на својој првој вожњи није имао отказа, говори о томе да та фабрика живи, да у њој има знања, искутва, технолошке дисциплине и воље да наставе даље. То би било још лакше уз стратешког партнера из њихове бранше.


ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ ЗА НТВПК

– Mотор
- тип - (EURO 3)………………………................….CUMMINS ISF 2.8
- врста .......................дизел, четворотактни с директним убризгавањем
- број и распоред цилиндара........................четири вертикална у линији
- пречник и ход клипа................................................................94х100 mm
- запремина цилиндра...................................................................2.800 cm3
- максимална снага при 3200 min-1 ................................................. 96 kW (130 КС)
– Мењач
- тип.......................................................................................................5S 400ZF
- број степени преноса.............................................................5+ ход назад
– Димензије возила (mm)
- размак осовина .....................................................................................3.000
- максимална дужина .............................................................................4.830
- mаксимална ширина ........................................................................... 2.100
- предњи препуст ..................................................................................... 850
- задњи препуст ........................................................................................ 980
- распон предњих точкова ...................................................................... 1.790
- распон задњих точкова ..........................................................................1.734
- клиренс.......................................................................................................260
– Димензије сандука (mm)
- дужина .....................................................................................................1.230
- ширина ................................................................................................... 1.960
- висина ........................................................................................................400
– Масе возила (kg)
- маса возила спремног за вожњу са возачем ............................................3.000
- корисна носивост ......................................................................................1.500
- маса возила са пуним оптерећењем .........................................................4.500
- максимално дозвољено оптерећење на предњој осовини ......................2.000
- максимално дозвољено оптерећење на задњој осовини ........................ 2.800
– Точкови
- пнеуматици ...........................................................255/100 R16 MICHELIN XZL
- наплатци .............................................................................................6,50 x 16
– Електрични уређаји
- напон електричне инсталације ..................................................................12V
- акумулатор ...............................................................................................97Ah
– Кочнице – ABS + EBD + ABD

Re: Srpski Hummer

Poslato: 15 Sep 2012, 11:14
od Geza
Još malo sličica.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Slabo ide to farbanje :uf:

Slika

Re: Srpski Hummer

Poslato: 15 Sep 2012, 12:01
od dragvorl
Farbano zatvorenih ociju. Ne ide na izlozbu, ali opet... :ccc:

Re: Srpski Hummer

Poslato: 15 Sep 2012, 22:01
od perfiko
Pa to je vojno vozilo, ionako će ga pre otresti tromblon nego što će istrunuti zbog lošeg farbanja.

Re: Srpski Hummer

Poslato: 15 Sep 2012, 22:07
od dragvorl
Ne radi se ovde o trulezu nego o aljkavosti.

Re: Srpski Hummer

Poslato: 15 Sep 2012, 22:14
od perfiko
Aman ljudi to je vojno, ne paradno vozilo. Ne isplati se mnogo ulagati i pedanterisati. Da su ga valjkom krečili bio bi dobar za ono što mu je svrha.

Re: Srpski Hummer

Poslato: 15 Sep 2012, 22:28
od Geza
Radi se o jednom proizvedenom, izložbenom, primerku. Ako zainteresovanima predstavljaš novi proizvod, da li on mora biti baš traljavo odrađen? Ili bi se potrudio da ga predstaviš u najboljem svetlu.

Re: Srpski Hummer

Poslato: 15 Sep 2012, 22:41
od perfiko
Da li zaista mislite da bi ga neka vojska kupila ili odbila zbog farbe? U Podgorici gde sam služio vojni rok bili smo na dekonzervaciji "novih" 110-i. Isto tako ofarbano traljavo, plastika na prozorima vrata matirala... Pinčevi slično tako (neka bude za nijansu bolje), vidi se kako se farba slivala. A možda je to bila specijalna edicija za YU tržište. :nemampojma:
Svi znaju da će taj biti izgreban već na prvoj vežbi, to gledamo samo mi po forumima. Pa novi Pasati imaju pomorandžinu koru, a mi našli na namenskoj da treniramo strogoću.

Re: Srpski Hummer

Poslato: 15 Sep 2012, 22:42
od Geza
Pa jeste, mi se nerviramo zbog svake tačkice na našim kolima :mrgreen:

Re: Srpski Hummer

Poslato: 15 Sep 2012, 23:06
od dragvorl
Ma neka skinu odmah i te kvake, moz to i gurtnom da se veze. :rofl: Jos je i jeftinije, bice konkurentniji.

Re: Srpski Hummer

Poslato: 16 Sep 2012, 00:05
od perfiko
Mislim da nisi u pravu. Da je gurtna jeftinija.

Re: Srpski Hummer

Poslato: 25 Jun 2013, 15:19
od Geza
Slika