Stranica 1 od 42

Pick up vozila (kamioneti)

Poslato: 23 Dec 2013, 19:59
od perfiko
EDIT by mod: Tema izdvojena iz 4x4 teme.
ftj je napisao: Malo mi je čudno da ova vozila nemaju nikakvu blokadu diferencijala al smatram da i nisu namenjena za neki ludački offroad, više za neke svakodnevne radne potrebe koje se mogu dešavati i van asfalta. Moram da ga pohvalim i da je odličan za autoput jer se sa onolikim međuosovinskim rastojanjem nikakve neravnine ne osećaju, doduše na zadnjoj klupi se žale da nije baš udoban.
Dok se samo žale na neudobnost, a ne kukaju dobro je. :D
Mislim da od ovih double cab-ova nema ništa neudobnije kada su zadnja sedišta u pitanju.

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 09:57
od TRIO_driver
Slazem se za neudobnost zadnje klupe, jednostavno, gibnjevi i kruta osobina nazad ne mogu biti udobni kao kruta osovina kod putnickog, da ne kazem nezavisno vesanje...

Ali, sa druge strane, NIJEDNO nezavisno ogibljenje NE MOZE da ponese, izdrzi i prenese ono sto moze KRUTA osovina i gibnjevi, sto u mom slucaju znaci i ekstrem, umesto deklarisanih 1000 kg nosivosti, ja sam natovario 1800 kg behatona...:). Znas kako je onda udoban... :P

Slika

Slika

Razumem vase dileme oko udobnosti i ostalih parametara, ali ja se vise u obicno putnicko ne vracam(kao osnovno vozilo). Koncepcija pikapa je toliko prakticna, uz znatne poreske olaksice, da ko ima mogucnosti da ga priusti, bolja solucija i od cistokrvnog terenca..

Inace, samo G wagen, Toyota Land Cruiser 70, Defender, npr. imaju blokade, krute osovine napred i ostale cistokrvne offroad drangulije..Ali, to su doslovno kamioni, koji su nenadmasni u offroadu, ali cim izadjes na uredjen put, da ne kazem asfalt, odmah ti zasmeta 100 stvari..No, ja to volem, meni to ne smeta.. :)

Vecina pikapova ima LSD nazad, i u 4L uglavnom srednji diferencijal zakljucan 50:50, jer im je to dovoljno za vecinu potreba za koje se koriste..

Naravno, ako imas novca, ARB cuda cini, mozes napraviti ozbiljnu offroad masinu na bazi pikapa.

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 10:16
od dragvorl
Iskrivila se jadnom sasija od ove betoncine. :)

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 10:19
od Floyd
Bice to kao mlad polovnjak odlicna kupovina :)

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 10:36
od Heinz
Nedeljom do pijace, par kesa voća i povrća...

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 10:46
od nikaragva
Ma nema tu ni tona.

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 11:05
od TRIO_driver
dragvorl je napisao:Iskrivila se jadnom sasija od ove betoncine. :)
Bez brige, kamionska je sasija, i to je bilo da vidimo koliko moze da ponese, inace ga ne opterecujem vise nego sto je deklarisano.

Nazalost, lista zainteresovanih da kupe test vozilo je mnogo duza od onih koji bi da uzmu potpuno nov, a moj jos nije na prodaju... :loool:

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 11:11
od dragvorl
Komentar je saljiv bio, ali kapa dole za rizik.

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 11:18
od Paja
@ TRIO driver

Bilo bi interesantno saznati razliku u ceni održavanja jednog Pick up-a i SUV-a. Mislim da bratske modele ala Toyota Land Cruiser i Hilux i sl.

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 11:22
od nikaragva
Citao sam na tojota sajtu da hilux sve sto je vazno ima negde ususkano, da kada lupis negde menjas samo limariju koja se lako menja, tako da je odrzavanje jeftino :)

I mene ta tema prilicno zanima. Mozemo poceti sa tim koliko ulja staje u vozila kao sto su hilux, dmax i slicna, koje ulje vole da trose, koliko kosta set filtera, koliko kosta tzv veliki servis?

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 11:34
od TRIO_driver
dragvorl je napisao:Komentar je saljiv bio, ali kapa dole za rizik.
Dugo sam ja u ovoj prici, tako da znam koje su mogucnosti japanskih pikapova, zato sam i smeo da rizikujem, jer cak ni ja ga ne dovedem u granicne uslove, kako to rade neki moji kupci.. :mrgreen:
Bilo bi interesantno saznati razliku u ceni održavanja jednog Pick up-a i SUV-a. Mislim da bratske modele ala Toyota Land Cruiser i Hilux i sl.
Konrketno, ta dva su maltene mehanicki blizanci, ali ti nije dobro poredjenje, jer su oni pravi dzipovi. Rav 4 je SUV, i njega poredeci sa Hiluxom bi bilo pravi test.

Skuplji su za odrzavanje bar 30%, ne toliko sam servis, koliko generalno delovi, ali RAV je putnicki automobil sa klirensom, a ovo je radna masina sa terenskim karakteristikama.
Citao sam na tojota sajtu da hilux sve sto je vazno ima negde ususkano, da kada lupis negde menjas samo limariju koja se lako menja, tako da je odrzavanje jeftino :)

I mene ta tema prilicno zanima. Mozemo poceti sa tim koliko ulja staje u vozila kao sto su hilux, dmax i slicna, koje ulje vole da trose, koliko kosta set filtera, koliko kosta tzv veliki servis?
Staje dosta, preko 7L uvek, a moze i do 10 L da bude u motoru.. :)

Mogu ici u detalje, ali sad cu se zadrzati na Dmaxu novom:

Redovan servis na 20.000 km prvi kosta 37k dinara. Posle toga na 40k km ide od 56k dinara, pa opet 37k dinara, pa tako dok ne istekne garancija. onda moze i aftermarket filteri koji su jeftiniji.

Iz moje prakse, na Dmax nema sta da se kvari pre 250-300k km, a ima mali kais klinasti od 3k dinara na 100k km i to je to. Veliki servis nema, jer ide preko zupcanika kao radna masina.

U motor ide 7.3 litre ulja, imas ulje menjaca, reduktora, diferencijala, nesto se menja na svakom servisu, nesto na svakom drugom. Za automatski menjac ide ulje na 100k km...

Re: 4x4

Poslato: 25 Dec 2013, 11:39
od dragvorl
Nema bese blokadu centralnog diffa,jel?

Re: Pick up vozila (kamioneti)

Poslato: 25 Dec 2013, 13:47
od nikaragva
Prilicno skup servis od 37 i kusur hiljada, ako se samo misli na zamenu filtera i ulja.
Doduse ni vozilo nije jeftino, ali koliko realno mogu biti za njega posebni i skupi filteri. Za 1000 i koji dinar se moze naci vrhunsko ulje za skoro svaki auto.


Pretpostavljam da je ovaj od 56 hiljada sa zamenom jos necega, ne samo filtera i ulja, ili gresim.

Ako moze neki opis u kratkim crtama, sta gore spomenuti servisi podrazumevaju na pikapu, znamo sta oni znace na putnickom automobilu.

Re: Pick up vozila (kamioneti)

Poslato: 25 Dec 2013, 14:35
od Kabe
Lepa tema o pikap vozilima :)

Slika

Slika Slika Slika Slika

Slika Slika


Inace moj favorit :) Kod njega ne trucka nista i udobnost je na maksimalnom nivou :D

Slika

Re: Pick up vozila (kamioneti)

Poslato: 25 Dec 2013, 14:41
od Kabe
nikaragva je napisao:Prilicno skup servis od 37 i kusur hiljada, ako se samo misli na zamenu filtera i ulja.
Doduse ni vozilo nije jeftino, ali koliko realno mogu biti za njega posebni i skupi filteri. Za 1000 i koji dinar se moze naci vrhunsko ulje za skoro svaki auto.


Pretpostavljam da je ovaj od 56 hiljada sa zamenom jos necega, ne samo filtera i ulja, ili gresim.

Ako moze neki opis u kratkim crtama, sta gore spomenuti servisi podrazumevaju na pikapu, znamo sta oni znace na putnickom automobilu.
Mali servis:

Radni cas
Potrosni materijal
Ulje motorno
Filter goriva
Filter ulja
Filter vazduha


Veliki servis:

Radni cas
Potrosni materijal
Ulje motorno
Ulje menjaca
Ulje za kocnice
Filter goriva
FIlter ulja
Filter vazduha
Filter kabine - klime