Autobusi
- TDI
- Banned
- Postovi: 1303
- Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
- Garaža: VW Passat B5.5 Variant
- Lokacija: Beograd
Re: Autobusi
Ikarbus je oduvek pravio dobre autobuse, pa bar toliko da su mogle da mu pozavide i neke fabrike u bolje razvijenim zemljama od nase. Opet koliko-toliko prati trend vremena.
A i u eksplataciji su se dobro pokazivali, sto svedoce primerci u GSP-u Beograd, koji su i pored neredovnog odrzavanja, voznje u tehnickim neispravnom stanju, vozaca koji o njima mahom nisu vodili racuna, bahatog ponasanja putnika u smislu izivljavanja na inventaru u autobusu, presli veliki proj kilometara.
A i u eksplataciji su se dobro pokazivali, sto svedoce primerci u GSP-u Beograd, koji su i pored neredovnog odrzavanja, voznje u tehnickim neispravnom stanju, vozaca koji o njima mahom nisu vodili racuna, bahatog ponasanja putnika u smislu izivljavanja na inventaru u autobusu, presli veliki proj kilometara.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Autobusi
Mislim da je bolje reci da Ikarbus pravi autobuse sa prihvatljivim odnosom cene i kvaliteta, ukljucujuci tu i odrzavanje, pa i pravljenje raznih Frankestajna unutar kreativnih radionica GSPa.
Poslednja izmena od pedja u 14 Nov 2015, 15:00, izmenjeno 1 put ukupno.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Autobusi
Po meni su krševi, teški.
P8 Lite TT
P8 Lite TT
- TDI
- Banned
- Postovi: 1303
- Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
- Garaža: VW Passat B5.5 Variant
- Lokacija: Beograd
Re: Autobusi
Sa obzirom gde se prave, ne moze se reci ni jedna losa rec u odnosu na druge. Jel kada uporedis neke druge nase tehnicke proizvode, gde je tehnologija, blago receno, zastarela, Ikarbusovi autobusi su koliko-toliko napredni. Apsolutno se slazem da su pogodni za razna budzenja u radionicama GSP-a.pedja je napisao:Mislim da je bolje reci da Ikarbus pravi autobuse sa prihvatljivim odnosom cene i kvaliteta, ukljucujuci tu i odrzavanje, pa i pravljenje raznih Frankestajna unutar kreativnih radionica GSPa.
Posao sam u Srednju skolu neposredno pre nego što su se u GSP-u pojavili prvi Ikarbusi sa digitalnim natpisima linija na kojima saobracaju. Pre toga bili sve oni krsevi kojima automatski radi ventilacija sa svih strana, bez grejanja, prokisnjavali, a pod samo sto nije krpljen sa daskama i ekserima. Kako su ih zvali, letnji autobusi. Ti si malo stariji od mene, pa verujem da pamtis i gore vreme, kada su ljudi bili srecni sto uopste ide prevoz. Do skole sam svakodnevno morao da promenim bar dve linije gradskog prevoza. Secam se, zima, i naidje, tada novi Ikarbus sa digitalnim natpisom, ono unutra sve novo, grejanje radi...U odnosu na ove krseve koji su bili pre njih, kao da se vozis u Cadilacu. Ali su zahvaljujuci losem odrzavanju i bahatim putnicima i oni kroz 2-3 godine mahom postali krsevi, kao njihovi prethodnici.
Pa mi tada pricao komsija koji je vozac u GSP-u, dodirnemo se teme iz kog razloga je problem da ne moze da se namesti grejanje u autobusima. A on kaze: ,, Cuti, srecan sam kada imam grejanje ispod svog sedista da se ne smrzavam toliko, a za putnike 90% autobusa nema grejanje,,. Radio onaj grejac ispod sedista i onaj na tabli, koji je kreativnim usmerivacem izradjenim u garazi GSP-a, usmeren da duva u vozaca i na sve to on stavi karton i zakloni se, da mu ne duva na noge hladan vazduh. Sada je sto se toga tice stanje mnogo bolje. I dalje naidje po neki krs, pa te seti na te dane kada si se vozio autobusom svaki dan, a ne znas da li vise duva i pada unutra ili napolju.
Nije lako ni tim vozacima u GSP-u. Jednom prilikom pre par godina, ne secam se iz kog razloga nisam vozio auto tada, zima bila, Decembar, ulazim u autobus na Zelenom Vencu, onaj stari Ikarbus iz praistorije, solo, manuelac....Vozac seda, krece, ne radi ventilacija za soferku, a on mucenik drzi u ruci krpu i povremeno brise stakla iznutra, koja magle i tom istom rukom u kojoj mu je krpa, salta brzine, posto drugom mora da drzi volan.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Autobusi
To sto su nekada busevi isli na 8 sati, kao antibiotik, kao i cinjenica da su bili dosta losi, nema veze sa pricom o kvalitetu Ikarbusa.
Sreca je pa nas pokriva pogon Karaburma, koji u proseku ima najmladji vozni park. Nikada nije radjena nabavka, a da vecina novih buseva nije zavrsila na Karaburmi. Oni mucenici na Kosmaju su srecni kada vide bus iz ovog milenijuma.
I pored mana Solarisa, ako mogu da biram, izabrao bih njega pre IK. Cak i oni "japanski" MAN-ovi (SL 283 i SG 313) su sada malo doterani, pa sa 12 god starosti bolje deluju nego duplo mladji IK. Doduse, bar su u garanciji bili valjano odrzavani. Da ne spominjem Conecto, koji je skoro pa neunistiv i to je pravi Mercedes u GSPu.
Vozio sam se i u onom novom Merc IK. Kao i IK-218, deluje nedovrseno,kao poluproizvod u odnosu na Solaris-a. Ovo sve posebno dolazi do izrazaja nakon par godina eksploatacije, kada se pokaze pravi kvalitet vozila. Lepo je sve to dok je novo. Sa druge strane, Solarisi se na Karaburmi nekako i odrzavaju, a vrsnjaci iz Zemuna (IK218) su ciscenje videli kad su isterani iz Ikarbusa (verovatno).
Od Ikarbusa, IK-206 (mislim) mi je i dalje favorit. Srednjepodni klasicni zglob. Takvi su u najboljem stanju, od ovih malo starijih.
Kod Ikarbusa me cesto iznenade neka resenja, posebno oko sedista. Bio je jedan model (zglobni), kod kojeg je nemoguce uglaviti se na sediste sa visinom preko 185, a da kolena ne stradaju. Razumem ove strane buseve, ali u zemlji Srbiji, praviti takav bus...
I da se zna, ja bih prvi voleo da IK ima kvalitetne autobuse, ali nikako ne mogu reci da su sada bolji od iole valjanih stranih autobusa. U odnosu na FAP i Sanos su ekstra.
Sreca je pa nas pokriva pogon Karaburma, koji u proseku ima najmladji vozni park. Nikada nije radjena nabavka, a da vecina novih buseva nije zavrsila na Karaburmi. Oni mucenici na Kosmaju su srecni kada vide bus iz ovog milenijuma.
I pored mana Solarisa, ako mogu da biram, izabrao bih njega pre IK. Cak i oni "japanski" MAN-ovi (SL 283 i SG 313) su sada malo doterani, pa sa 12 god starosti bolje deluju nego duplo mladji IK. Doduse, bar su u garanciji bili valjano odrzavani. Da ne spominjem Conecto, koji je skoro pa neunistiv i to je pravi Mercedes u GSPu.
Vozio sam se i u onom novom Merc IK. Kao i IK-218, deluje nedovrseno,kao poluproizvod u odnosu na Solaris-a. Ovo sve posebno dolazi do izrazaja nakon par godina eksploatacije, kada se pokaze pravi kvalitet vozila. Lepo je sve to dok je novo. Sa druge strane, Solarisi se na Karaburmi nekako i odrzavaju, a vrsnjaci iz Zemuna (IK218) su ciscenje videli kad su isterani iz Ikarbusa (verovatno).
Od Ikarbusa, IK-206 (mislim) mi je i dalje favorit. Srednjepodni klasicni zglob. Takvi su u najboljem stanju, od ovih malo starijih.
Kod Ikarbusa me cesto iznenade neka resenja, posebno oko sedista. Bio je jedan model (zglobni), kod kojeg je nemoguce uglaviti se na sediste sa visinom preko 185, a da kolena ne stradaju. Razumem ove strane buseve, ali u zemlji Srbiji, praviti takav bus...
I da se zna, ja bih prvi voleo da IK ima kvalitetne autobuse, ali nikako ne mogu reci da su sada bolji od iole valjanih stranih autobusa. U odnosu na FAP i Sanos su ekstra.
- Blackshadow
- Postovi: 775
- Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
- Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
- Lokacija: Voždovac
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Autobusi
Dobro ne rece Leyland, ali ipak nije nas proizvod
- Blackshadow
- Postovi: 775
- Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
- Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
- Lokacija: Voždovac
Re: Autobusi
Hahaha posedovao sam jedan komad, baš ovakav,
legenda od busa...
legenda od busa...
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Autobusi
Danas udjem u Solaris, slucajno pogledam displej ispred vozaca, a tamo:
KOCNE OBLOGE JAKO ISTROSENE! (ili tako neki - vrlo slican tekst upozorenja)
U prevodu na jezik GSPa, to znaci: Vozi jos 100.000km
KOCNE OBLOGE JAKO ISTROSENE! (ili tako neki - vrlo slican tekst upozorenja)
U prevodu na jezik GSPa, to znaci: Vozi jos 100.000km
Re: Autobusi
Пеђа, на којој је то линији било ?pedja je napisao:Danas udjem u Solaris, slucajno pogledam displej ispred vozaca, a tamo:
KOCNE OBLOGE JAKO ISTROSENE! (ili tako neki - vrlo slican tekst upozorenja)
U prevodu na jezik GSPa, to znaci: Vozi jos 100.000km
Да ли си можда видео или загледао, кад си излазио из аутобуса, који је гаражни број имао ? Солариси имају четвороцифрене бројеве и почињу са тројком.
Пренео бих ову твоју поруку ГСП-у, као неку врсту пријаве.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Autobusi
Znam sta je garazni broj. Nekada sam znao skoro sve iz pogona Karaburma, a pogotovo na ovim linijama u kraju. Bili su grupisani i po modelima autobusa... Posle su poceli da mesaju svasta (kako brojeve, tako i buseve po garazama), a i devedesetih je bilo manje vozila. Smejali mi se ljudi kada im kazem koji je garazni broj autobusa, pre nego sto ga procitamo Posle sam ispao iz fazona. Citav zivot pamtim razne brojeve, uglavnom nebitne
Elem, bese 95, stajaliste Brankov most, ka centru. Juce oko 16h - dve 95ice su isle jedna za drugom (2xSolaris).
Ne znam garazni, nisam pogledao, zapricah se.
Elem, bese 95, stajaliste Brankov most, ka centru. Juce oko 16h - dve 95ice su isle jedna za drugom (2xSolaris).
Ne znam garazni, nisam pogledao, zapricah se.
Re: Autobusi
Хвала за одговор
Re: Autobusi
http://www.autobusi.net/foto-medugradsk ... -ikarbusa/EKSKLUZIVNO: Renderi novog autobusa na Mercedesovoj šasiji. Danas je u zemunskom Ikarbusu potpisan ugovor sa prevoznikom Arriva Litas o kupovini međugradskog autobusa IK312MB, koji će biti napravljen na Mercedesovoj šasiji.
Kao što je za Autobusi.NET ekskluzivno prošle nedelje najavio generalni direktor Aleksandar Vićentić, fabrika Ikarbus započinje proizvodnju međugradskog autobusa koji će biti karosiran na Mercedesovoj šasiji. Kupac prvog autobusa je domaći prevoznik Arriva Litas. Ugovor vredan 150 hiljada evra potpisan je danas u petak, 15. jula 2016. godine. Sa šasijom OC 500 RF i motorom snage 299 KS, ovo će biti prvi autobus u Euro 6 normi proizveden u Ikarbusu.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Autobusi
Ja im ne bi dozvolio da stavljaju Mercedes logo i natpise. Može da bude utisnuto na nekim delovima, ali s vana ne.
Re: Autobusi
Siguro da ima neka fora zbog koje smeju da stavljaju njihov znak: da li je licenciran, ili poseduje dovoljan broj delova da se zove mecka, to vec nije bitno.
What i do for the livin'? I live for the livin'.