Autobusi

Terenska vozila, kamioni, autobusi, vojna vozila
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4245
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Autobusi

Post od snork » 24 Nov 2016, 08:09

Pa da, prepoznali su kvalitet i vrednost te marke. Nisu krenuli da stavljaju Mercedes znak i guraju Mercedes tehnologiju (osim motora). Tako da je Setra ostala Setra, kupci zadovoljni, radnici takođe, a i Mercedes kome ide profit. :)
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Autobusi

Post od Geza » 10 Feb 2017, 23:26

Novosti iz Ikarbusa.

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... rpd5AxOb1I
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 9749
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Autobusi

Post od HKS » 11 Feb 2017, 00:29

Ikarbus je drzavna firma? Koliko vidim, ne ide im lose.

Sent from my m2 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10198
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW 118d | Fabia 1.0TSI | Yamaha X-Max | Polar Forester
Lokacija: Beograd - Blokovi

Re: Autobusi

Post od Uroš S. » 11 Feb 2017, 01:29

Jel to opet ono đubre kao 112 i 218? Sa rokom trajanja od godinu dana?

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21871
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Autobusi

Post od methane.master » 11 Feb 2017, 11:19

Širim haos!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18579
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Autobusi

Post od dragvorl » 11 Feb 2017, 11:56

Dok bude namestenih tendera bice i posla.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Autobusi

Post od Geza » 21 Feb 2017, 19:37

U planu trolejbusi iz Kragujevca
http://www.kragujevacke.rs/U-zizi/VULOV ... SKIM-MAZOM

Posle višegodišnje proizvodnje gradskih autobusa u kooperaciji sa beloruskom kompanijom, kragujevačko preduzeće na pragu je da počne sklapanje trolejbusa tog proizvođača sa srpsko, ali i regionalna tržišta

„Vulović transport”, prevozničko i proizvodno preduzeće iz Kragujevca, jedna je od srpskih firmi koja imaju najrazvijeniju privrednu saradnju sa Belorusijom, koja trenutno dostiže iznos od 250 miliona evra, sa planom da se u narednom periodu udvostruči. Ovo preduzeće prvo je bilo ovlašćeni zastupnik i prodavac kamiona „MAZ”, poznate beloruske kompanije, da bi potom sklopilo ugovor o montaži ovih teretnjaka.
Saradnja je podignuta za jednu stepenicu više kada je pre desetak godina „Vulović” započeo proizvodnju gradskih autobusa sa pogonom na gas, prvih te vrste u Srbiji. U pitanju je bila kooperacija sa „MAZ”-om od kojeg je korišćena šasija i karoserija, dok su ostali delovi, uključujući motor, menjač, rezervoari za gas i elektronika, bili iz uvoza od drugih proizvođača, a delom i od domaćih dobavljača.
Zoran Vulović, vlasnik preduzeća, kaže da je posle početnog zamaha, proizvodnja gradskih gasnih autobusa zastala tokom 2012. i 2013. godine, a potom je počela da se oporavlja. Prošle godine „Vulović” je proizveo 70 ovih autobusa čiji su kupci privatne firme koje obavljaju gradski prevoz u Beogradu, ali i renomirana međunarodna firma „Arival”, koja je takođe uključena u gradski prevoz prestonice.
Ove godine preduzeće je sklopilo ugovore za proizvodnju 52 ovakva autobusa, tako da je obezbeđen posao do kraja avgusta, a nove porudžbine se očekuju. Međutim, saradnja sa „MAZ”-om na ovome neće stati, jer se tokom ove godine očekuje montaža kamiona te kompanije u pogonima „Vulovića”, i to smećara i kipera.
Ipak, jedan novi posao u partnerstvu dva preduzeća očekuje se sa posebnim ambicijama. Radi se o mogućnosti da se u Kragujevcu montiraju trolejbusi beloruskog proizvođača za domaće tržište.

- U pregovorima sa „MAZ”-om postigli smo dogovor da naprave model trolejbusa koji po svojim karakteristikama odgovara potrebama beogradskog GSP-a. Probno vozilo treba da bude završeno ovog meseca i da bude predato beogradskom prevozniku koji će u narednih šest meseci obaviti testiranje. Ukoliko se pokaže da taj trolejbus zadovoljava zahteve montaža za potrebe GSP-a bi se odvijala u pogonima našeg preduzeća, najavljuje Zoran Vulović.
Potrebe za novim trolejbusima u okruženju su velike, jer, primera radi, samo u ovoj godini Atina, Sofija i Bukurešt planiraju zamenu trolejbuskog voznog parka i za to su obezbedili sredstva.
Zoran Vulović kaže da će se za pola godine znati da li će ovde biti montaže beloruskih trolejbusa, a ako ih bude svestan je da mnogi od zainteresovanih neće odmah da se odluče za vozila koja bi se ovde sklapala. Međutim, on veruje da će se brzo znati kakve su šanse na tržištu i nada se da bi odnos cene i kvaliteta bio primamljiv za kupce.
- Kada je objavljeno da postoji mogućnost montaže trolejbusa kod nas počeli su da se javljaju mnogi proizvođačikomponenti za ova vozila iz Evropskeunije. To daje mogućnost proširenja saradnje, ali naš plan je da u mrežu dobavljača uključimo i domaće fabrike, kaže Zoran Vulović.
Inače, za sva teretna vozila koja se u partnerstvu sa „MAZ”-om proizvode ili sklapaju u kragujevačkom preduzeću od beloruskog partnera je obezbeđena dokumentacija o homologaciji. To daje mogućnost „Vuloviću” da na ta vozila stavlja svoj „vin kod”, odnosno znak da su proizvedeni u Kragujevcu. Na samim vozilima stoji oznaka „MAZ”-a jer je reč o svetski poznatom proizvođaču i jednom od najvećih izvoznika kamiona i traktora na svetu.
Uvođenjem kamiona smećara i kipera u montažu, a kasnije i šansa za sklapanje trolejbusa, donela bi zapošljavanje još 30 novih radnika u proizvodnom pogonu preduzeća, u kome je danas 45 zaposlenih.
Inače, preduzeće ima i dve stanice za točenje komprimovanog prirodnog gasa, u Kragujevcu i Nišu. U prevozničkoj delatnosti firma je prisutna u Kragujevcu, gde je po ugovoru angažovana u gradskom prevozu. Gradskim i prigradskim prevozom od nedavno se bavi i u Kraljevu, a u međugradskom saobraćaju ima sedam polazaka dnevno za Beograd i Niš iz Kraljeva i Novog Pazara. Sve ukupno „Vulović transport” u svoje tri delatnosti zapošljava 240 radnika.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4245
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Autobusi

Post od snork » 01 Mar 2017, 21:41

HKS je napisao:Ikarbus je drzavna firma? Koliko vidim, ne ide im lose.
Državna firma "u restruktuiranju". To je nešto skoro kao stečaj, ali su oni u tom statusu već 10+ godina. :)
Uroš S. je napisao:Jel to opet ono đubre kao 112 i 218? Sa rokom trajanja od godinu dana?
Prvi 112N i 218N su bili prilično loši, jer su to prvi serijski niskopodni autobusi koje je Ikarbus počeo da proizvodi i trebalo im je vremena da uoče i isprave neke greške. Sadašnji 112 i 218 su po meni sasvim ok. Posebno su mi omiljeni 218M (oni što imaju MAN-ov znak) i horizontalno postavljen motor, a očekuju se i solo 112M po istoj šemi. Percepcija kvaliteta najviše zavisi od toga kako se vozila održavaju, a neki pogoni GSP-a to rade vrlo loše. Nemoj misliti da je Solaris nešto bolji od Ikarbusa. Posle početne euforije, sada ih zovu "solarno đubre", jer su na par desetina hiljada km počeli da se raspadaju prednji trapovi i pucaju kardani. Čim izađu iz garancije, videćeš šta će biti sa njima. Plus su jako bučni i troše više goriva od IK-218 (iako imaju ZF 6-brzinske menjače, za razliku od 4-brzinskih Voith-ovih u Ikarbusu).
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Autobusi

Post od Geza » 30 Mar 2017, 22:38

Kinezi spas i za Ikarbus - evo šta traže i nude
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1245240

Beograd -- Kineska kompanija Jinlong (Yinlong) nudi 10 miliona evra za otkup dugovanja Ikarbusa u zamenu za 51 odsto kapitala tog preduzeća.

Kineska kompanija godišnje proizvede od 50 do 60 hiljada autobusa u njihovim fabrikama, a partnerka u kineskoj kompaniji Connie Li, rekla je da je Srbija dobro mesto za investiranje te da je razlog što su se odlučili da dođu, odlična diplomatska saradnja dve zemlje. "Potencijal Srbije i ovog regiona je ogroman, a kineska Vlada je ohrabrila našu kompaniju da dođe u Srbiju i potraži partnera", rekla je Li. Suvlasnik kompanije Jinlong, Hu Jinksiong (Hu Jinxiong), istakao je da će u narednom periodu razgovarati sa predstavnicima države Srbije oko svih potrebnih uslova koje ta kompanija treba da ispuni kako bi se pojavila u Srbiji.
To je izjavio predsednik Kinesko-jugoistočne evropske poslovne asocijacija (CSEBA), Mario Rendulić.

U otvaranje nove linije, kako kaže Rendulić, planira se ulaganje 30 miliona evra, a sam proces pregovaranja sa državom i bankama kojima Ikarbus duguje 14 miliona evra, trebao bi da traje narednih šest meseci.

"Trenutno je ponuda kineske strane da otkupi dugovanja Ikarbusa a u zamenu bi želeli da dobiju 51 odsto kapitala ovog preduzeća", kaže Rendulić.

Plan je, kako je rekao, da se prozvodnja sa sadašnjih 50 autobusa poveća na 200 u jednoj godini, te da se ne menja broj radnika. "Želimo da iz Srbije izvozimo nove električne autobuse u istočnu i zapadnu Evropu" istakao je.

Namera je da se pored električnih autobusa u pogonu Ikarbusa proizvode i električna taksi vozila, mini autobusi i motori na struju.

Prema njegovim rečima, kineski investitori su obišli i Sombor kako bi procenili da li je mogće revitalizovati propalu fabriku Zastava, koja je godinama predmet interesovanja različitih investitora, a gde je eventualno moguće organizovati deo proizvodnje autobusa.

"U narednih 30 dana biće urađena procena i o mogućnostima da se u Ikarbusu poveća broj radnika, te koliko bi takvo povećanje koštalo kineskog ulagača", rekli su iz kinesko-srpske asocijacije.

Dugovi Ikarbusa, kažu oni, u osnovi iznose 14 miliona evra, a slede pregovori sa bankama o eventualnom smanjenju, odnosno, načinu kako bi se dugovi mogli vraćati u narednom periodu, ukoliko dođe do preuzimanja Ikarbusa.

"Problemi sa Ikarbusom su prisutni od 90-tih godina, a kineski investitori traže presek stanja u Ikarbusu, te uvid u sva trenutna dugovanja i potraživanja", kažu u Asocijaciji.

Dogovori i ranije ugovoreni poslovi Ikarbusa, neće trpeti ukoliko dođe do preuzimanja od strane Jinlong kompanije:

"U regionu nema fabrika koje su preživele privatizaciju, a Srbija je dobar primer, jer bez obzira na sve Ikarbusove probleme, oni i dalje rade i prave autobuse. U narednom periodu, razgovaraćemo sa čelnicima Grada Beograda kako bi se videlo da li postoji tehnička mogućnost da se infrastruktura grada prilagodi električnim autobusima"

Potrebno je da se izgradi infrastruktura brzih punjača.

"Banke se do sada nisu izjasnile da li može doći do reprograma dugovanja, ali su u toku razgovori. Država je spremana da razgovara sa kompanijom i da uskoro postavi i svoje uslove kao i cenu", rekao je Rendulić.

Pregovori oko preuzimanja Ikarbusa traju od kraja prošle godine, a razgovori oko direktnih ulaganja počeli su pre dva meseca. Proces same investicije, prema rečima ulagača, trajaće godinu dana, a namera je, ističu oni, da u početku u pogone Ikarbusa dolaze polugotovi autobusi iz pogona u Kini.

Za ulazak u Ikarbus, već duže vremena zainteresovane su i Poljske i Češke kompanije, ali za sada, jedino je kineska strana dostavila konkretnu ponudu.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21871
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Autobusi

Post od methane.master » 01 Apr 2017, 12:27

Jinlong? Čudno se piše Mercedes. :D

Sent from mTalk
Širim haos!

ftj
Postovi: 9693
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Autobusi

Post od ftj » 01 Apr 2017, 12:48

snork je napisao: Nemoj misliti da je Solaris nešto bolji od Ikarbusa. Posle početne euforije, sada ih zovu "solarno đubre", jer su na par desetina hiljada km počeli da se raspadaju prednji trapovi i pucaju kardani. Čim izađu iz garancije, videćeš šta će biti sa njima. Plus su jako bučni i troše više goriva od IK-218 (iako imaju ZF 6-brzinske menjače, za razliku od 4-brzinskih Voith-ovih u Ikarbusu).
Au brate dal si realan. Ovo je bukvalno kao da si napisao jugo nije uopste los, sta kurac ona skoda isto je to sranje, kad izadje iz garancije kvari se ko ludo.

A to sta i kako podnosi zub vremena, uporedi 'japance' koji su tipa iz pocetka 2000ih koji su u boljem stanju nego nekoliko godina stari ikarbusi. Samo iskustvo iz voznje kao putnika ne moze da se poredi sa solarisom i ikarbusom a mogu misliti kako je za vozaca. Ikarbusi su tesko smece koji se i dalje prave samo iz razloga ocuvanja socijalnog mira, kao i jugo sto se pravio do skoro. Al ok, skapirao sam da volis malo da vozdignes sve sto je domace pa makar bio i jugo.

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 9749
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Autobusi

Post od HKS » 01 Apr 2017, 13:11

Sta fali ovim novim Ikarbusovima na MAN i Mercedes sasiji?

Sent from my m2 using Tapatalk

ftj
Postovi: 9693
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Autobusi

Post od ftj » 01 Apr 2017, 13:28

Pa ono, raspadaju se posle godinu dana, bucni su i generalno su sranje. Sigurno ima vise opisano na autobusi.net

Nije dzabe solaris 3x skuplji a mi nismo toliko bogati da bi kupovali jeftine stvari.

Korisnikov avatar
ikac2000
Postovi: 4033
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50
Garaža: C-Max 2018 1.0 125
Lokacija: Van Srbije

Re: Autobusi

Post od ikac2000 » 01 Apr 2017, 13:39

Cela Poljska koristi njihov Solaris, i ne primecujem sa su u losem stanju i stariji...

Sent from my SM-G903F using Tapatalk

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4245
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Autobusi

Post od snork » 04 Apr 2017, 15:13

Geza je napisao:To je izjavio predsednik Kinesko-jugoistočne evropske poslovne asocijacija (CSEBA), Mario Rendulić.
Privuklo mi je pažnju prezime... zna li neko da li je reč o sinu ili možda unuku :) Zlatka Rendulića, profesora Mašinskog fakulteta u Beogradu i glavnog konstruktora aviona G-2 Galeb? Bio je jedan odličan intervju s njim na RTS-u pre 3-4 godine, u kome je dosta pričao o razvoju vazduhoplovne industrije u Jugoslaviji. On je inače 1920. godište i živi u Beogradu.
ftj je napisao:Au brate dal si realan. Ovo je bukvalno kao da si napisao jugo nije uopste los, sta kurac ona skoda isto je to sranje, kad izadje iz garancije kvari se ko ludo.
Ne, napisao sam da se Solaris kvari na malim kilometražama, dok je još u garanciji i da se kvare neke stvari koje nikako ne bi smele. Takođe, napisao sam da očekujem još gore stanje kada izađu iz garancije.
ftj je napisao:A to sta i kako podnosi zub vremena, uporedi 'japance' koji su tipa iz pocetka 2000ih koji su u boljem stanju nego nekoliko godina stari ikarbusi.
Japanci (tj. MAN proizveden u Turskoj) su iz 2003. godine. Držali su se dobro prvih 7-8 godina, sada su totalni raspad. Što opet ne znači da su autobusi loši, već je loše GSP-ovo održavanje. Osim toga, srednjepodni i niskopodni autobusi nisu za poređenje po robusnosti. Japance možeš da porediš sa drugim srednjepodnim pusherima, npr. sa IK-206. Nema ih GSP, ali ih ima Lasta i vozili su po Beogradu dok je Lasta bila u sistemu gradskog prevoza.
ftj je napisao:Samo iskustvo iz voznje kao putnika ne moze da se poredi sa solarisom i ikarbusom a mogu misliti kako je za vozaca
Potmulo brundanje Solarisa zaista ne može da se poredi ni sa jednim Ikarbusovim modelom. Pa auspuh nisu znali da naprave, što je verovatno jedna od nekoliko stvari koje nisu dobili gotove iz Nemačke, već su morali sami da smisle u Poljskoj. A vozače možeš da pitaš kakav je osećaj. Osim boljih kočnica (Solarisi su prvi autobusi u Bgd koji osim na prednjoj, imaju diskove i na srednjoj i zadnjoj osovini), malo šta će dobro reći o njima.
ftj je napisao:Al ok, skapirao sam da volis malo da vozdignes sve sto je domace pa makar bio i jugo.
Za ovo si u pravu. Da umemo da cenimo ono što je kod domaćih proizvoda dobro, i da se trudimo da popravimo ono što je loše, Srbija bi bila u mnogo boljoj poziciji od one u kojoj je danas.
Ђенерал Јанковић

Odgovori