Stranica 10 od 11

Re: Autobusi

Poslato: 04 Apr 2017, 17:15
od shandu90
I ja sam to primetio, japanci su vam u katastrofalnom stanju. Bas su propali.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Re: Autobusi

Poslato: 08 Apr 2017, 02:05
od Полицајац192
Икарбус аутобуси су аутобуси веома солидног квалитета, али наше одржавање и путеви их убише максимално.

Re: Autobusi

Poslato: 09 Jun 2017, 00:33
od Geza
Feniksi sleteli u Češku
http://www.autobusi.net/feniksi-sleteli-u-cesku/

Novosadski proizvođač midibuseva FeniksBus je plasirao prvih pet midibusa na Iveco šasijama u Češku Republiku.

Prva dva vozila gradskog i prigradskog tipa sa niskim ulazom, odnosno FBI83M i FBI83P-LE, isporučena su prevozniku BusLine početkom 2017. godine i nalaze se u redovnom saobraćaju na severu zemlje. Ovo su ujedno i prvi autobusi iz Srbije koji se nalaze kod prevoznika iz Češke.
Nakon ova dva primerka, FeniksBus je, krajem aprila, isporučio još tri vozila turističkog tipa specijalnim vatrogasnim jedinicama u zemlji. Vozila će se koristiti za brzu evakuaciju i smenu osoblja u slučaju vanrednog stanja, dok će u redovnoj upotrebi biti korišćeni za prevoz vatrogasaca na razne vežbe i obuke.

Slika
Slika
Slika

Re: Autobusi

Poslato: 09 Jun 2017, 09:39
od Martin
Nadam se da su zamenili i zadnje ogibljenje. Sve urade u fulu, klima, sedišta, ono čim sedneš zaspiš. :)
Ali, kao da namerno zaborave da porade na zadnjem ogibljenju - ostave one "lisnate" opruge, gibnjeve pa na najmanjoj neravnini skače kao jarac. Smatram da je i to jedna bitna prepravka, ukoliko se ide na putničku varijantu.

Re: Autobusi

Poslato: 13 Jun 2017, 03:45
od snork
"Veliki" autobusi, bilo da su gradski ili međugradski, imaju vazdušno ogibljenje, a na ovim mini-busevima uvek stave klasično (npr. IK-107). Pa kad nisu skroz puni, skaču po putu, slično kao kamionska prikolica koja nije skroz puna. :)

Verovatno se ne isplati vazdušno ogibljenje na vozilima jeftinijim od oko 100 hiljada evra

Re: Autobusi

Poslato: 13 Jun 2017, 07:48
od ljubitelj
Ne menjaju lisnate opruge, niti je moguce promeniti (bitno) vesanje koje dolazi iz fabrike.
To su kamioni po konstrukciji i namenjeni su prevozu tereta pa je takvo i vesanje.
Imao sam prilike da pitam coveka sa 30+godina iskustva sa takvim prepravljenim minibusevima i objasnio mi je podosta o tome kako se to prepravlja.

Ima tu i kao neko rangiranje tzv sasija po udobnosti, Mercedes, pa VW pa Iveco.

Probao sam Mercedes i VW na duzim putovanjima. VW je bio Krafter a Mercedes Sprint.
Ne zna se koji je gori, tj oba su katastrofa u poredjenju sa putnickim autom ili autobusom.
Mercedes je ipak bolji, primeti se razlika jasno.

Ta su vozila u rangu 30,000-50,000 evra, sama prepravka je reda 4-6,000 evra kako mi je receno kao neka okvirna vrednosti.

Re: Autobusi

Poslato: 13 Jun 2017, 07:55
od elMaestro
Pa Crafter i Sprinter su isti kombiji, otkud jasna razlika u osnovi?

Re: Autobusi

Poslato: 13 Jun 2017, 08:06
od masaivan
Jesu isti, pravili su se u istoj fabrici ali je iz nekog razloga VW lošiji, brže rdja, motori pre stradaju.

123

Re: Autobusi

Poslato: 13 Jun 2017, 20:51
od ljubitelj
Jesu i nisu isti. Jesu po mestu rodjenja ali su ocito drugacije trimovana vesanja.
Pri tome je ovaj Krafter bio tzv duplak, duze medjuosovinsko rastojanje a to kazu da podrazumeva da je dodatno neudoban tj tvrdji.
Samo prenosim info koji sam dobio od profesionalca, ja se veoma retko vozim autobusima a pogotovu minibusevima. Nisam ni znao da su bas ovoliko katastrofalno neudobni.

Re: Autobusi

Poslato: 18 Jun 2017, 21:10
od Geza

Re: Autobusi

Poslato: 19 Jun 2017, 00:47
od NexT
ljubitelj je napisao:Ne menjaju lisnate opruge, niti je moguce promeniti (bitno) vesanje koje dolazi iz fabrike.
To su kamioni po konstrukciji i namenjeni su prevozu tereta pa je takvo i vesanje.
Imao sam prilike da pitam coveka sa 30+godina iskustva sa takvim prepravljenim minibusevima i objasnio mi je podosta o tome kako se to prepravlja.

Ima tu i kao neko rangiranje tzv sasija po udobnosti, Mercedes, pa VW pa Iveco.

Probao sam Mercedes i VW na duzim putovanjima. VW je bio Krafter a Mercedes Sprint.
Ne zna se koji je gori, tj oba su katastrofa u poredjenju sa putnickim autom ili autobusom.
Mercedes je ipak bolji, primeti se razlika jasno.

Ta su vozila u rangu 30,000-50,000 evra, sama prepravka je reda 4-6,000 evra kako mi je receno kao neka okvirna vrednosti.
99% minibuseva su zapravo teretnjaci prepravljeni na putnicke. Vrednost novog krece od 70.000 eur pa ide navise, zavisno od prepravki i koliko je luskuzno uradjen enterijer.
Na Sprinterima postoji opcija vazdusnog vesanja pozadi, ima par komada u Beogradu, nebo i zemlja u odnosu na standardne, ali svakako Sprinter nece nikada biti udoban kao full size Mercedes ili Setra bus. Nije zapravo ni pravljen za to.

Krafter je taraba u odnosu na Sprinter. Bucan je, motor i menjac su sranje, neudobniji je itd... Zato ga retko ko i prepravi na putnicki.
Prepravka 4-6 k eur je potpuna smejurija, s obzirom da klima izadje malo ispod 2000 eur, tahograf je oko 1000, elektro vrata malo manje od 1000 itd... Kvalitetna prepravka (sa podizanjem poda, duplom klimom, sedista sa pojasem u 3 tacke, elektro vrata sa stepenikom, galerije sa ventilacijom itd) izadje izmedju 10 i 15.000 eur, a moze i znatno vise.
Najskuplji Sprinter 20+1 u Beogradu je nov bio 105.000 eur i to 2.2 motor, a mogao je da se doplati i 3.0 sa 7G.

Re: Autobusi

Poslato: 19 Jun 2017, 20:32
od ljubitelj
Elektro vrata prepravka je: motor za brisace, jedna kraca i jedna duza poluga. Moze i tako :D
Eto tako izgleda na nekoliko komada koje sam razgledao, mozda jedna nula manje od one koje si naveo.
Ne kazem da nema mogucnosti da se mnogo skuplje prepravlja, ovi sto to rade kazu da koliko sam naveo i da se negde u Nisu uradi atest da je " u skladu sa pravilnikom"... i to je to. Valjda nadju polovne klime, oplate sami prave od kao nekog tekstila tj barem tako izgleda.
Ne deluje da je nesto bogato ulozeno u opremanje, pod je obican.
Ovaj Crafter sto sam se vozao imao je i pojaseve, i tu galeriju sa ventilacijom i klimu na krovu pozadi, i svetiljke iznad svakog sedista, i ta vec opisana elektro vrata na pogon od brisaca.
I naravno onaj dodatak za prtljag nakacen na zadnja vrata.

Rekose mi da se najvise koriste u Banatu kao glavni vid prevoza do BG i nazad.

Uglavnom, moja poenta je da voziti se u tome vise stotina km dodje kao kazna, u odnosu na pravi bus ili auto.

Re: Autobusi

Poslato: 19 Jun 2017, 21:03
od NexT
Ti si se onda vozao sklopocijama koje komplet ne vrede koliko jedna kvalitetna prepravka novog Sprintera.
Te varijante kupovine teretnjaka koji su ubili pola miliona, pa onda prepravljanje na putnicku 20-icu sa polovnim sedistima i minimumom uslova da prodje atest nemaju veze sa tim kako Sprinter moze da izgleda i koliko moze da bude udoban.
Naravno, porediti ga sa Setrama od 300-400.000 eur je potpuno smesno.

Re: Autobusi

Poslato: 20 Jun 2017, 10:02
od ljubitelj
Sklopocije, tako je kod nas stanje prevoza sa tim minibusevima. Posle iskustva sam poceo da primecujem i zagledam, 90% ih je prepravljano na slican ili gotovo isti nacin kao sto su mi i rekli da se obicno radi.

Re: Autobusi

Poslato: 12 Jul 2017, 14:14
od Geza
Setra S 531 DT

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika