Formula 1 - sezona 2014
Re: Formula 1 - sezona 2014
jeste u pravu si, omaska... moja, izvinjavam se...
Re: Formula 1 - sezona 2014
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... XcHJN4eAhQ
Sky Sports komentator o principu rada hibridnih sistema na novim motorima.
Sky Sports komentator o principu rada hibridnih sistema na novim motorima.
Re: Formula 1 - sezona 2014
Kako će (K)ERS funkcionirati sljedeće godine
http://www.gp1.hr/tehnoloski-kutak-kako ... ce-godine/
KERS (Kinetic Energy Recovery System) je već treću sezonu zaredom u uporabi, a sljedeće godine će biti znatno izmijenjen. Njegovo ime više neće biti KERS već ERS.
KERS je sustav za obnavljanje kinetičke energije koja se generira prilikom kočenja. Generator “hvata” tu energiju i pohranjuje u 2 spremnika. Dok se jedna koristi, druga se puni. KERS daje dodatnu snagu od 80ks i traje 6,7 sekundi u jednom krugu. Može se upotrijebiti na bilo kojem dijelu staze, iskoristiti odjednom ili više puta te njim napadati ili braniti poziciju. Uveden je 2009. godine, ali ga tada nisu imale sve momčadi, pa je za 2010. ukinut, da bi godinu poslije opet bio vraćen.
Od sljedeće sezone ovaj sustav će biti znatno izmijenjen te će se zvati ERS. Trajat će čak 33,3 sekunde po krugu i pružat će dodatnu snagu, čak 161ks. Najveća razlika je u tome što će sada postojati dva generatora, Motor Generator Unit – Kinetic (MGU-K) koji je skoro identičan ovogodišnjem (zadužen za prebacivanje energije u baterije). Drugi je Motor Generator Unit – Heat (MGU-H). On je neograničen po pitanju prijenosa energije i povezan je s turbo punjačem.
Dakle, najveći iskoristivi kapacitet će iznositi 4MJ, što na prvi pogled znači da će KERS biti duplo snažniji. Ipak, situacija je nešto složenija. 4MJ može doći iz baterija u MGU-K u svakom krugu, ali samo pola od toga se može iskoristiti. Da li ovo znači da će vozač moći u sljedećem krugu iskoristiti ERS koji mu ostane od prethodnog? Pitanje je na čiji ćemo odgovor trebati pričekati neko vrijeme. No, izgleda izvedivo s obzirom da MGU-H ima neograničen protok energije.
Na početku utrke baterije su napunjene. Dok okretaji čekaju da se svijetla na semaforu počnu paliti, MGU-H vrti turbo kako bi eliminirao bilo kakav turbo lag. Čim se bolid počne kretati i kad više nema ograničenja proklizavanja, MGU-K također upada u igru. Jednom kad se gas stisne do poda, on kroz MGU-H (koji je povezan s turbo punjačem) uzima snagu, a višak ide u baterije. Kada auto koči prije zavoja, MGU-K, kao što je i do sad radio, puni baterije a MGU-H potiče turbo da se i dalje vrti kako bi ponovnim dodavanjem gasa bio spriječen turbo lag.
MJ – Mega džuli.
MGU-K – generator koji kinetčku energiju odvodi u baterije.
MGU-H – novi generator, koji je spojen na turbo punjač, služi za njegovo pokretanje te u spriječavanju turbo laga.
Turbo lag – Vrijeme koje prođe dok turbo ne da svoju punu snagu. Zato ga je potrebno spriječiti.
http://www.gp1.hr/tehnoloski-kutak-kako ... ce-godine/
KERS (Kinetic Energy Recovery System) je već treću sezonu zaredom u uporabi, a sljedeće godine će biti znatno izmijenjen. Njegovo ime više neće biti KERS već ERS.
KERS je sustav za obnavljanje kinetičke energije koja se generira prilikom kočenja. Generator “hvata” tu energiju i pohranjuje u 2 spremnika. Dok se jedna koristi, druga se puni. KERS daje dodatnu snagu od 80ks i traje 6,7 sekundi u jednom krugu. Može se upotrijebiti na bilo kojem dijelu staze, iskoristiti odjednom ili više puta te njim napadati ili braniti poziciju. Uveden je 2009. godine, ali ga tada nisu imale sve momčadi, pa je za 2010. ukinut, da bi godinu poslije opet bio vraćen.
Od sljedeće sezone ovaj sustav će biti znatno izmijenjen te će se zvati ERS. Trajat će čak 33,3 sekunde po krugu i pružat će dodatnu snagu, čak 161ks. Najveća razlika je u tome što će sada postojati dva generatora, Motor Generator Unit – Kinetic (MGU-K) koji je skoro identičan ovogodišnjem (zadužen za prebacivanje energije u baterije). Drugi je Motor Generator Unit – Heat (MGU-H). On je neograničen po pitanju prijenosa energije i povezan je s turbo punjačem.
Dakle, najveći iskoristivi kapacitet će iznositi 4MJ, što na prvi pogled znači da će KERS biti duplo snažniji. Ipak, situacija je nešto složenija. 4MJ može doći iz baterija u MGU-K u svakom krugu, ali samo pola od toga se može iskoristiti. Da li ovo znači da će vozač moći u sljedećem krugu iskoristiti ERS koji mu ostane od prethodnog? Pitanje je na čiji ćemo odgovor trebati pričekati neko vrijeme. No, izgleda izvedivo s obzirom da MGU-H ima neograničen protok energije.
Na početku utrke baterije su napunjene. Dok okretaji čekaju da se svijetla na semaforu počnu paliti, MGU-H vrti turbo kako bi eliminirao bilo kakav turbo lag. Čim se bolid počne kretati i kad više nema ograničenja proklizavanja, MGU-K također upada u igru. Jednom kad se gas stisne do poda, on kroz MGU-H (koji je povezan s turbo punjačem) uzima snagu, a višak ide u baterije. Kada auto koči prije zavoja, MGU-K, kao što je i do sad radio, puni baterije a MGU-H potiče turbo da se i dalje vrti kako bi ponovnim dodavanjem gasa bio spriječen turbo lag.
MJ – Mega džuli.
MGU-K – generator koji kinetčku energiju odvodi u baterije.
MGU-H – novi generator, koji je spojen na turbo punjač, služi za njegovo pokretanje te u spriječavanju turbo laga.
Turbo lag – Vrijeme koje prođe dok turbo ne da svoju punu snagu. Zato ga je potrebno spriječiti.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- starac vujadin
- Postovi: 11401
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Formula 1 - sezona 2014
Prekomplikovano...u smislu pravila.
Re: Formula 1 - sezona 2014
Što je komplikovano? Neće vozač da broji sekunde, sve će to računari da rade. Doduše, previše tehnologije ostavlja mnogo prostora za muljanje.
Tapatalk 4
Tapatalk 4
Re: Formula 1 - sezona 2014
Ne bas naprotiv. Svi timovi koriste isti ECU (McLaren-Microsoft) i svi ulazi\izlazi su pod monitoringom FIA, kao i mape motora. Dakle, sve sto timovi urade iz mapiranja i pametnim koriscenjem sistema nije muljanje vec dobro uradjen domaci zadatak. Tako je i ove sezone sa RB koji koristi KERS da "kontrolise trakciju" iako to nije TC vec nesto sasvim drugo. Kako tacno radi samo se nagadja ali je legalno jer ne koriste ni jedan dodatni senzor, vec je softverski trik.
Re: Formula 1 - sezona 2014
Drugim rečima i ti samo nagađaš, ili radiš u Red Bulu ili FIA?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Formula 1 - sezona 2014
Pa da se zna tacno kako svi bi to vec implementirali. Na f1technical postoji analiza sta i kako bi to moglo da radi. Generalno, FIA ne nalazi nista nelogicno i zabranjeno u telemetriji. Kao sto sam vec napisao ulazni i izlazni signali su pod strogom kontrolim i analizom cak i u toku trke. Jednostavno uradili su posao kako treba. RB je jako efikasan auto u pogledu aerodinamike + ako su nasli sistem kako da obuzdaju snagu motora prilikom ubrzavanja eto recepta.
Da se odmah razumemo, to zahteva vozaca koji ce to da iskoristi. Kao sto vidimo, covek koji vozi isti taj bolid ne moze da parira rezultatima. Dovoljno receno.
Da se odmah razumemo, to zahteva vozaca koji ce to da iskoristi. Kao sto vidimo, covek koji vozi isti taj bolid ne moze da parira rezultatima. Dovoljno receno.
Re: Formula 1 - sezona 2014
Čemu to pitanje, kada svi nagađaju? Mnoge stvari se nagađaju dok se ne provale, tako je to oduvek u auto-moto sportu. Neke muljačine se nikad ne provale, neke se provale 30 godina kasnije (kao kad je Lotus Kolina Čepmena u nekom transportnom avionu pukao ko balon jer je u šasiji imao sakriven kiseonik pod pritiskom, koji je direktno ubrizgavao u cilindre kada mu je trebala dodatna snaga).
Primećujem da ljudi koji površno prate ovaj vid sporta imaju poprilično čvrste stavove, otpor prema drugoj strani sporta, koja je za sladokusce podjednako interesantna kao i sam sportski doađaj, zbog čega ulazimo u nepotrebne rasprave. Predlažem da se otvori nova tema, ili da nastavimo u temi za sezonu 2013, da ne razvodnjavamo pogrešnu temu zasad.
Primećujem da ljudi koji površno prate ovaj vid sporta imaju poprilično čvrste stavove, otpor prema drugoj strani sporta, koja je za sladokusce podjednako interesantna kao i sam sportski doađaj, zbog čega ulazimo u nepotrebne rasprave. Predlažem da se otvori nova tema, ili da nastavimo u temi za sezonu 2013, da ne razvodnjavamo pogrešnu temu zasad.
Baš to je argumentacija što su vrhunski vozači sve mlađi. Sve je manje klasična vožnja, sve je više ko kompjuterska igrica.Da se odmah razumemo, to zahteva vozaca koji ce to da iskoristi. Kao sto vidimo, covek koji vozi isti taj bolid ne moze da parira rezultatima. Dovoljno receno.
- starac vujadin
- Postovi: 11401
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Formula 1 - sezona 2014
Super je efikasan, pa jede gume...ali nije problem što taj parametar nismo uzeli u obzir - nateraćemo ih da promene smešu guma usred sezone da bi nama sve leglo kako treba
Re: Formula 1 - sezona 2014
Pa bas zbog toga sto oni koje zanima F1 hoce da znaju kako to radi tj. ako su to izveli. Problem je sto sve manje ljudi zna koliko su timovi ograniceni pravilima i koliko je tesko bilo sta smuljati i koliko je genijalno iscediti suvu drenovinu na neki novi inovativniji nacin.nidza je napisao:Čemu to pitanje, kada svi nagađaju? Mnoge stvari se nagađaju dok se ne provale, tako je to oduvek u auto-moto sportu.
Primećujem da ljudi koji površno prate ovaj vid sporta imaju poprilično čvrste stavove, otpor prema drugoj strani sporta, koja je za sladokusce podjednako interesantna kao i sam sportski doađaj, zbog čega ulazimo u nepotrebne rasprave. Predlažem da se otvori nova tema, ili da nastavimo u temi za sezonu 2013, da ne razvodnjavamo pogrešnu temu zasad.
Baš to je argumentacija što su vrhunski vozači sve mlađi. Sve je manje klasična vožnja, sve je više ko kompjuterska igrica.
Efikasan je u poredjenju sa drugim bolidima na gridu (kao i Lotus). Problem sa gumama je bio za sve timove ne samo za RB.Super je efikasan, pa jede gume...ali nije problem što taj parametar nismo uzeli u obzir - nateraćemo ih da promene smešu guma usred sezone da bi nama sve leglo kako treba
- starac vujadin
- Postovi: 11401
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Formula 1 - sezona 2014
Ne, od vodećih timova problem su imali samo RB i Mercedes, a Lotus i Ferrari nisu imali nikakav problem, nego čak i prednost.
Mercedes je dobio vanredni termin za testiranje guma, što je manje loše nego što je uradio RB koji je jednostavno izvršio pritisak da se promeni smeša guma. No, s obzirom na poslovnu etiku cele kompanije Red Bull takvo rešenje je potpuno normalno za njih.
Mercedes je dobio vanredni termin za testiranje guma, što je manje loše nego što je uradio RB koji je jednostavno izvršio pritisak da se promeni smeša guma. No, s obzirom na poslovnu etiku cele kompanije Red Bull takvo rešenje je potpuno normalno za njih.
Re: Formula 1 - sezona 2014
Imas tekst na f1 2013 temi u vezi guma. RB je tu gde je i bio. Najveci pad imaju Force India i Mercedes. Ferrari isto nista nije ni dobio ni izgubio.
- starac vujadin
- Postovi: 11401
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Formula 1 - sezona 2014
Znači posle toga Mercedes se nije poboljšao, Ferrari i Lotus su i dalje u trci za titulu, a Red Bull nije zaređao s pobedama...dobro.