perfiko je napisao:Šlažem se da je Alonso očekivao da on bude povlašten u McLarenu. Nije bio, i to nije problem. Njegov je problem bio što nije bio ravnopravno tretiran. Evo i zašto: Sam navodiš da je telemetrija deljena do Monaka, odnosno Alonsova podešavanja su davana Hamiltonu. Pa kako su onda bili ravnopravni, kao što ti tvrdiš. Ako ti znaš, ja ne znam, a meni neko da to što ti znaš, da mi tvoj rad...O kakvoj ravnopravnosti pričamo? Ili da se ispravim, to je za mene (možda nekome drugome i nije) favorizovanje jednog u odnosu na drugog vozača. Opet, nije Alonso dobio tutora, nego McLaren ,upravo zato da Alonso, zbog svog svedočenja u aferi oko industrijske špijunaže, ne bi bio šikaniran od tima. I vidi čuda, na svim, sem jednoj trci (u kojoj je odustao), Alonso je bio bolje plasiran od Hamiltona. Zašto to ne pomenuti? Cela slika o tome, ko je bio bolji vozač a koga je tim forsirao dobija drugačiji izgled.
Ja samo ne znam odakle Hamiltonu onda setup za trke posle Monaka? Ako je za rezultate pre Monaka zaduzen Alonsov setup, onda sta je sa trkama posle? 4 pobede naspram 2 Alonsa? Kako je to bio bolje plasiran?
Evo ti poeni po trkama:
http://www.dlg.speedfreaks.org/archive/ ... 12007.html
Ok slazem se na kraju su bili egal, ali opet ruki izgleda da zna posao? Ili mozda nisi gledao Luisove voznje u nizim serijama. Covek je razbiojao konkurenciju pa tamo i nauce nesto o setup-u.
Sto se tice FIA delegate, nije sija nego vrat. Da imao je delegata koji se starao da ima ravnopravan status, ali on to nije zeleo, one je zeleo povlascen. To samo govori koliki je on mozak da stane ispred Denisa i uceni ga kako ce sve reci o spygate aferi a u stvari ne razmislja da kada dodje taj delegat on nece moci da ima povlascen status zbog kojeg je ucenjivao.
perfiko je napisao:Weber je postao vozač koji ne može da se prilagodi u Turskoj 2010 kada ga kao lidera trke tim stavlja u mod čuvanja goriva, a Vetela ne, pa ovaj drugi u pokušaju da ga obiđe, dolazi do sudara u kojem Vetel odustaje, a Weber gubi prvo mesto. Zanimljiva je tvrdnja Red Bula da nisu time favorizovali Vetela koji je jedan krug kasnije trebao ući u isti "mod". Međutim i laiku je jasno da je Vetel morao da, jureći za Weberom, troši više goriva, te bi po logici stvari on trebao prvi da ide na čuvanje goriva. U poslednjoj trci sezone, Webera izvlače iz trke u najnepovoljnijem momentu, i vraćaju ga u da obilazi zaostale vozače. Neka bude da je bila pogrešna procena nepogrešivog Red Bula. Ali zapita se čovek? Da ne kažemo da je od Silverstona te godine pa u naredne četiri trke, računajući i Silverston (i "aferu sa krilom") taj isti Weber dobio Vetela. Dakle nije baš od Silverstona.
Treba da znas da tim ne moze vozaca da “stavi” ni u kakav rezim. Kada je dvosmerna telemetrija uvedena FIA je bas zbog takvih zloupotreba odmah zabranila to. Sta ovime hoces da kazes, da je trebala da padne timska naredba?
Od Silverstona do kraja sezone Vetel osvaja 135 a Veber 114 bodova (ne racunajuci Silverston), dakle nije ga dobio + je Vetel imao vise pobeda I jedno odustajanje vise.
perfiko je napisao:Što se tiče toga da Red Bul radi najbolji posao...
Red Bul je očajno uradio posao na pripremi bolida za ovu godinu, može se pretpostaviti toliko loše da nisu mogli da ga prilagode gumama, a onda su gume prilagodili njima... Toliko o najboljem poslu.
Što se tiče one tabele o gubitnicima i dobitnicima od promene guma...
Pa, ako sam ja pola sekunde brži od tebe, i naknadnom promenom pravila ja dobijem još sekund po krugu, a ti dva sekunda...ja nisam na dobitku, već na gubitku tom promenom pravila, zar ne? A da se toj promeni guma nije lako prilagoditi svedoči već samo to što se ni Red Bul nije mogao prilagoditi gumama sa početka sezone. Znači nije da drugi spavaju, već je toliko teško da ni tim koji najbolje radi nije mogao da se prilagodi.
Ma da specijalno su zbog RB promenili gume, samo me podseti koja dva tima sui mala “privatni” test za Pirelijem? Nesto se Red Bull cudno pise Mercedes I Ferrari. Uostalom kako to da je udruzenje vozaca trazilo promene posle skandala na Silverstonu?
Ovogodisnji Pirelli na pocetku je kaznjavao aeordinamicki efikasne bolide. Najvise su popatili RB i Mercedes. Mercedes bi na nekim drugim gumama bio neuhvatljiv, RB je koliko toliko blag kao I Lotus. Ona tabela samo pokazuje da je I pre promene pravila RB bio brzi od ostalih. Tako da se generalno nista nije promenilo ili vrlo malo. RB svake godine ima sarenu (rezultatima) prvu polovinu sezone. Posle toga razbijaju.
dragan je napisao:ako fetel nije arogantan ja onda nemam vise sta da trazim u ovoj diskusiji. posle svih njegovih izjava u trkama i posle trka.. .
Ok koje su to problematicne izjave? Osim one dve navedene, sve ostale su sterilne i PR BS. Ponavljam ti, zasto ti ne smeta izjava Alonsa koji kaze “treba nam samo los vikend RB” ili jos gore posle sezone je licitirao koliko kvarova treba Vetelu. Kako to nikome ne smeta?
geza je napisao:Koliko puta je Webber u poslednje tri godine odustao zbog kvara ? Manje ili više od Vettela ?
Mrzi me da kopam, ali to oko odustajanja i cestih Veberovih problema:
Bolidi Adrian Newey-a imaju jednu manu po kojoj je on poznat – uzasna ergonomija. Vetelov I Webber-ov bolid imaju par razlika zbog majke prirode koja je Webberu podarila malo krupniji stas. Naime, baterije KERS-a, hladjenje istih I jos par trica I kucina se kod Vetelovog bolida nalaze ispod dupeta. On je nizi I njegovo sediste je plice, tako da je to popakovano I tu su uspeli da ohlade to na pravi nacin. Kod Vebera baterije I sav taj kupus su iza njegovih ledja gde je vec poprilicno tesno I hladjenje je problematicnije. Zbog toga on ima vise problema sa KERS-om I zato cesto cujemo poruku kako treba da ohladi I ne koristi KERS. Generalno oni muku muce sa tim jer je zadnji kraj bolida jako uzak. Naravno moglo bi se to prosiriti ali onda zbogom preformanse, a to niko nece da zrtvuje.
starac vijadin je napisao:Alonso je najbolji vozač trenutno u Formuli 1 o čemu govore priznanja kolega i prošle i ove godine. ……
Kakav će biti bolid, to će se tek videti. Za sada Ferrarijev turbo motor troši previše benzina i to moraju da reše.
Uhh pa da utesne nagade uvek idu drugoplasiranima. Tebi je fakta da je neko "najbolji" zato sto mu kolege odaju priznanje? Koje kolege? Onaj koji ga je pobedio na stazi mu nije odao priznanje.
Ni za jednog vozaca se ne moze reci da je “najbolji” jer tako nesto ne postoji. Postoji najuspesniji, mozda najsimpaticniji ali to najbolji je teska glupost. Ako je najbolji gde su rezultati? Nemoj tu pricu kako Ferrari ne valja a svake godine se bore za titulu. Ovde godine su NA POLA sezone obustavili razvoj. Prosle godine je licitirao koliko je odustajanja potrebo Vetelu i koliko bodova njemu treba umesto da grize i ide na pobede a ne da taktizira. Isto na poslednjoj trci u Jas Marini lane, sto ne obidje Petrova ako je najbolji, a ne da se ljuti na coveka sto je branio svoju poziciju. Taj Alonso je odlican vozac jedan od velikana F1, on ima problem sa svojim egom, a videcemo kako ce proci sledece sezone, ako uopste doceka sledecu sezonu u Ferrariju.
Sto se tice motora, odbijam da poverujem da Ferrari trosi najvise, Mercedes da ima vise snage nego ostali I sl. To su samo spekulacije.