Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4894
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 10 Avg 2014, 22:39

zuzazu je napisao:Opasnost od trovanja u avionu
Ja sam jednom u JAT-ovom ATR-u osetio miris kerozinskih izduvnih gasova (isti miris kao od petrolejske lampe ili fenjera), ali to je bilo dok nisu zatvorili vrata. :)
zuzazu je napisao: Kao sto sam napisao (u trik pitanjima) pre par stranica, u koliko se zacepe staticki otvori, ne postoji ni jedna mogucnost da odredis visinu aviona. Pa eto, nema back up sistem, a million puta je vaznije od stvari o kojoj pisemo. I to nije jedina stavar koja nema back up.
Ne samo što neće raditi barometarski visinomer, već ni od pritiska koji daje Pitoova cev neće moći da se oduzme normalan-statički vazdušni pritisak, pa ne radi ni pokazivač brzine u odnosu na vazduh (ispravi me ako grešim). Inače, šta je od ova dva bazična instrumenta važnije - visinomer ili brzinomer? Meni deluje da je ovo drugo, ali znam da si pisao ranije da postoji kratka vežba kako upravljati avionom u slučaju njegovog otkaza (o tome smo pričali u kontekstu pada Air France-ovog A330 iznad Atlantika).

Ako neko od čitalaca možda nije upućen šta su statički otvori, to su obične rupice bočno na trupu aviona, kroz koje se meri vazdušni pritisak. Evo slike static portova na onom američkom tankeru koji je bio pre dve godine na aero-mitingu na Batajnici:

Slika

Sve u svemu, visinomer i brzinomer su isti kao i pre 100 godina. Civilnim vazduhoplovima se izgleda namerno ne daje naprednija tehnologija.

Zu, koliko je precizan vaš inercijalni navigacioni sistem? Posle npr. 1000 km, pogreši par km, tj. mora da se koriguje povremeno? Pretpostavljam da on po visini ništa i ne pokazuje, jer sa takvom preciznošću ne bi bilo od koristi. A skoro sam čitao neki rad (i to iz 1992. godine) o navigacionim sistemima bombardera B-2. Njegov INS je toliko precizan, da može da poleti, obiđe pola sveta i sleti na istu pistu odakle je krenuo, a da pri tome ne koristi nikakve spoljne izvore za korigovanje pozicije. Na papiru, to nije nikakva nova tehnika - laser-ring žiroskopi, bla, bla... ima ih i "Strela" koja se lansira sa ramena. Samo što je drastična razlika u preciznosti. Inače, evo jedne insajderske priče (odavno nije tajna): laser-ring žiroskope za "Strele" su naši iz "Teleoptika" pokušali da iskopiraju, ali nisu uspeli. :D Koliko znam, navigacija je kupovana od Sovjeta, čak i za ove "Strele" što je licencno proizvodio "Krušik".

Zanimljivo je da strateški bombarderi i ICBM mogu da koriste satelitske navigacione sisteme, ali se ne oslanjaju na njih. Smatra se da to neprijatelj može lako da "spoofuje" ili uništi. Glavna korekcija INS-a je pomoću robotizovanog teleskopa koji meri položaj zvezda (astro-inercijalni sistem). Ni to nije ništa novo, prvi su napravljeni još posle II svetskog rata, samo što je sada sve mnogo preciznije. Rusi tvrde da Tu-160 može po najjačem letnjem suncu da locira potreban broj zvezda. Ovaj rad o B-2 ne pominje mnogo taj "astro" deo, ali mu otprilike i ne treba, jer je sam INS super-precizan. Ima i mapu jačine gravitacionog polja za tačke po celoj Zemlji, pa mu i to valjda povećava preciznost.
zuzazu je napisao:Kao sto sam rekao, CVR proradi kada se dovede AC napajanje u kokpit. Flight recorder proradi kada se bajpasuje low oil pressure switch na motoru, odnosno onda kada se ustartuje prvi motor. Znaci, glasovi u kabini se beleze prakticno odmah, a parametri leta kada je ustartovan motor. Sve to staje kada se izgube motori, tj. izgubi AC.
Zu, znači akumulatori ne mogu direktno da pokrenu motor, već oni pokrenu mali mlazni motor koji služi za pokretanje generatora, (APU) pa se onda strujom sa tog generatora zavrte glavni motori? Da li motori imaju i svoje generatore, tj. da li se APU gasi kada se oni pokrenu? Ako se u letu ugasi jedan motor, on može da se pokrene strujom koju daje generator drugog? Da li APU postoji da bi akumulatori bili što manji i lakši, tj. da se ne koriste direktno za pokretanje motora?

To sve pitam u kontekstu pokretanja borbenih aviona kao što su npr. naši MiG-ovi. Na snimcima vežbe podizanja dežurnog para se vidi da par minuta dva kamiona drndaju pored aviona, jedan proizvodi i pumpa kiseonik, a drugi proizvodi struju i polako ubrzava motor aviona. Pitanje za one koji su upućeni: šta se dešava sa MiG-om 21 ako mu se u letu ugasi motor? Pretpostavljam da može lako da ga startuje u narednih par desetina sekundi, dok se još dovoljno brzo vrti? Ali šta ako stane skroz?

Boeing 707 je umesto APU-a imao rezervoar sa komprimovanim vazduhom koji je direktno mogao da pokrene motor. Da li MiG-ovi možda imaju nešto slično (mada čisto sumnjam, zbog težine i prostora)?
zuzazu je napisao:Vrlo interesantno razmisljanje. Na zalost ova logika ti ne ide kao masinstvo. Srbija i Turska su ko dupe i oko.
Znam da je odgovor namenjen Ljubitelju, ali samo da prokomentarišem: u pravu si da su Srbija i Turska vrlo različite zemlje. Najpre, po veličini i broju stanovnika. Što se razvijenosti tiče, gledajući okupirani Konstantinopolj :mrgreen: :: , ostatak evropskog dela, kao i neke turističke delove Male Azije, reklo bi se da je reč o zemlji na nivou zapadne Evrope. To je zbog toga što je reč o delovima koji su hiljadama godina bili grčki i na taj način u domenu evropske civilizacije. To je dato Turskoj iz političkih razloga, zalaganjem Britanaca koji su majstori za manipulisanje muslimanima širom planete. Hteli su da obe strane Bosfora kontrolišu Turci, jer su Grci pravoslavni, a i Rusi su pravoslavni, pa bi mogli da budu više popustljivi prema Rusima nego što je to "zapadu" odgovaralo. Isti slučaj je i sa Sinajskim poluostrvom, Egiptom i Izraelom. Dali su Egiptu taj deo u Aziji, iako bi realno trebalo da bude u Izraelu (bio je od 1967-1979 :mrgreen: ), samo da bi muslimani držali obe strane Sueckog kanala. Ili, gde nema muslimana, tu Englezi sami okupiraju teritoriju. Primer: Gibraltar, gde su oteli deo Španije, samo da bi oni držali moreuz pod kontrolom.

Veći deo azijske Turske je jako, jako zaostao. Ko je bio u udaljenijim turističkim mestima (Alanja i sl), mogao je to da vidi, ali je još gore dublje u kontinentu. U zbiru, Turska nije osobito razvijena zemlja.
zuzazu je napisao: Inace, sa pomenutim novcem se dobija dozvola profesionalnog pilota i IFR ovlastenjem. Da bi se postao kopilot na nekom saobracajnom avionu, potrebno je platiti jos oko 30K evra za type rating.
Zatim nastupa potraga za poslom....
Ako srecnik ne dobije radno mesto u Srbiji, sa nasim pasosem tesko da ce dobiti posao u inostranstvu.
Aviokompanije traze kapetane a ne kopilote.

To bi od prilike trebala da bude realnost koja u tekstu nije spomenuta.
Kako stoje stvari ako hoću da upravljam privatnim avionom, ali ne malom Cesnom, već velikim putničkim mlaznjakom (Kao Đontra ;) koji poseduje B707). Šta mi tada treba od obuke i dozvola?
Velja je napisao:
McGruja je napisao:Etihad sad kupuje i 49% Alitalije
Jel' Papa beše leti AlItaliom?
A mise će da mu prenosi AlDžazira :kezo:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8336
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Rakhil » 10 Avg 2014, 22:45

Nisam ubedjen uopste sa ovim. Ja mislim da drzava kao vlasnik i nacionalni avio prevoznik ne moraju nuzno biti iste stvari. Ako je avio prevoz toliko profitabilan, sta sprecava drzavu da kupi deonice u svim svetskim velikim prevoznicima i bude profitabilna bez cimanja i akanja (obaska sto smatram da avio prevoz i nije toliko profitabilan a da drzava nema sta da trazi u profitu uopste, ali ajde...)? Zasto se mora imati nacionalni prevoznik? Mislim, lakse je da mi kazete lepo da je to jedna iracionalna stvar koja se ne moze logicki objasniti, pa da ne diskutujemo vise :)
Nisam cuo da ljudi kazu to sto kazu i nisam cuo za Etihad pre ovoga. Ne vidim zasto bi argument za drzavnu kompaniju bio to to moze da se stiti medjudrzavnim sporazumima, to je samo kartelisanje na nacionalnom nivou, tj. pizdarija. Neporfitabilni prevozi (izbeglice, pacijenti)? Drzava plati tom kapetanu Luftike adekvatnu sumu i prevesce sta god kad god, ne vidim zasto se mora imati NACIONALNI avio prevoznik kad mozes da unajmis BILO KOGA.
Ja sam putnik, klijent. Mene zanima samo i jedino da ja dobijem sto bolju uslugu za sto manje para. Zasto bih ja morao da se opterecujem gde pare na kraju zavrse ako sam dobio sta sam trazio za svoj novac?

zuzazu
Postovi: 4612
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 10 Avg 2014, 23:02

@snorki, ubio si ga sa pitanjima :jane:

Koliko se secam, na pito cevi sem dinamickog imas i staticki otvor, ali se ovo koristi samo za odredjivanje brzine.

Staticki otvori na trupu su jedini izvor za visinu aviona.

Brzina glavu cuva, pa bih rekao da je brzinomer vazniji, ali u nocnim uslovima kada vise ne vidis zemlju ili horizont, i visinomer ce postati podjednako vazan.

Inercijalni sistem dobija update dme-dme ili radijal-dme ili radijal-radijal. Po vaznosti, tim redosledom. Inercijalni sistem gresi i u date base se nalaze magnetne devijacije za korekciju sistema ali je sistem potpuno nepozdan preko recimo, ako se secam, 76 stepeni North. Govorim o Jat-ovom IRS na 737 classic. Na NG koji odavno letim, 2 IRSa su ukuplovana sa 2 GPS, tako da je to ultra precizno.

Ne, snork... Baterija zavrti APU. Kada je on ustartovan, imas i vazduh i struju. Da bi ustartovao motor, treba ti vazduh sa APU. Vazduh pokrece starter, ovaj N2 pa N1, kada broj obrtaja naraste, postavljanjem start rucice u IDLE otvaraju se ventili za gorivo koje ide u komoru, a struja se daje na igniter koji ce baciti varnicu. Struja ide sa ac stby bus.

Mislim da o Turskoj ne treba da prica neko ko je nije obisao uzduz i popreko. Turisticke posete Istanbulu ili gradovima na obali ne kazuju bas nista.

Za upravljanje avionom u saobracaju ti treba upravo ono sto sam naveo. Oko 80K €, prof dozvola i IFR ovlastenje. Type rating na tom tipu aviona i pozeljno sto vece iskustvo...


Uffff valjda je to to

Vidis, Rakhill, ljudi koji znaju da prave novac ne misle kao ti. Zastitice svoj izvor prihoda koliko mogu, a upravo su Turska ili Engleska ili Francuska pravi primeri kako to izgleda. I ne, ne mozes nemackom kapetanu dati dovoljno novca da ucini takvu stvar, da ne razglabam sada zasto. Ukratko, nema novca koji bi dobio a da reskira svoju dozvolu....

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 46204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 10 Avg 2014, 23:09

A može država jednostavno da otvori put nekome sa viškom para, pa da on samostalno uđe u priču sa avionima i avioprevozom. Čarter kompanije su nekoliko puta bile pominjane do sada, ali od njih još uvek nema ništa. Da li zbog regulative ili nedostatka para...
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8336
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Rakhil » 10 Avg 2014, 23:12

Ljudi koji znaju da prave novac ce zastititi svoju investiciju daleko bolje nego sto drzava stiti svoje, to je pravilo koje se dokazalo previse puta do sada. Drzava moze da koristi silu, pa joj to daje prednost, ali ja i dalje ne vidim kako je to argument ZA nacionalnog avioprevoznika, mnogo brkas pojmove.
Nemacki kapetan ce najnormalnije uraditi ono sto mu kaze pretpostavljeni, i sto je placeno kompaniji. U prethodnom postu nisi naveo zasto je odbio to sto je odbio, tek sad ubacujes gubitak dozvole, ajd malo detaljnije o tome pa da razgovor ima smisla.

Ajd jedno pitanje: ako ja otvorim firmu u 100% mom vlasnistvu i nazovem je SerbianAir, jel to nacionalna kompanija? Ili je poenta da mora biti u vecinskom vlasnistvu drzave da bi bila nacionalna?

ljubitelj
Postovi: 10724
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj » 11 Avg 2014, 00:05

Po meni je ta prica nacionalno nesto zaostalo iz davnih vremena kada je u jednoj drzavi postojala jedna firma koja se bavi nekim biznisom , po pravilu drzavna uz prateci monopol.

Zar je Svedska ili Norveska nesto hendikepirana zemlja kada nema nacionalnog avio prevoznika decenijama. Pametni ljudi su shvatili koliko je besmisleno insistiranje na naicionalnom predznaku pa su napravilli SAS (skandianvski avio sistem) koji opsluzuje uslugama gradjane vise drzava.

Nacilnalnog avio prevoznika su probale i bivse repubilke SFRJ, pa ni jedna nije uspela da napravi nacionalnu avio kompaniju koja funkcionise.
Bugarska, Madjarska i sijaset zemalja nemaju samostalnu nacionalnu avio kompaniju pa im nista ne fali. Ili Beglija koja je prosla istu pricu sa Sabenom kao ncionalnom.

Pitanje je sta je nacionalno, novac, putnici, posada, formalni naziv, zastava na repu...
U sustini nacionalno preduzece je u globalnom svetu prilicno anahron pojam, gde ljudi kupuju robu i usluge pretezno zato sto im odgovara ponuda tj cena a mnogo manje eldanjem nacionalnog porekla.

Nacionalni auto, sta je to na primer, kada se auto pravi od delova iz bukvalno celog sveta koji se opet sastavljaju po celom svetu a nose isto ime modela ili marke.

Da nije mozda Fiat 500L nacionalni auto, kao sto se ponekad moze cuti i procitati.

Danas ljudi slobodno menjaju nacionalnost i odlaze da zive van zemlje u kojoj se rode, pojam nacionalno meni nema neki poseban znacaja niti tezinu.

Air Serbia je mogla da se zove i drugacije, ne i bila manje nacionalna ni sa drugim imenom koje ne sadrzi geografski pojam Serbia.

Korisnikov avatar
swemir
Postovi: 3836
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od swemir » 11 Avg 2014, 00:10

Vrlo jednostavno drzavi je profit osniva a ne da li treba. Zato ubiru porez vode ratove...
Avijacija je resurs kao nafta. Nebo i aerodrumi su reaurs koje samo budale prepustaju drugima..


Zato smo i pred bankrotom jer od busotine i eneegenata pravimo gubitke sa toliko lopova je bankrot jedino i moguc.

To sto nis i jat prave gubitke govori koliko smo nesposobni.
400 mil. Evra je samo nafta koju su rusi izvukli za godinu u banatu.

A to je cena za koju smo prodali ceo nis sa svim pumpama zgradama rafinerijama izvorima.
Ko je ovde lud

Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8336
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Rakhil » 11 Avg 2014, 00:15

Drzavi profit osnova? Zato ubire porez? Avijacija resurs kao nafta?

Ja mislim da ti, bez uvrede, ne znas sta znaci profit, da ne idemo dalje od toga.

zuzazu
Postovi: 4612
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 11 Avg 2014, 08:30

Ajd ovako....

Prvo za @ljubitelj. Toliko si nabacao primera koji nemaju veze sa mozgom, da ti ne bih ni odgovarao, ali si pomenuo Bugarsku. Ovde na forumu, najmanje jedan put je pomenuta Bugarska kao primer kako im je zatvoren Balkan, kao i sta se desavalo kasnije kada su cene karata zviznule u nebo kada nije bilo koga da parira monopolu drugih kompanija. Prokopaj malo internet....

Drugo za @rakhill. Mislim da brkas loncice izmedju onoga sta ti zelis i onoga sto onaj ko moze da napravi novac (drzava) zeli. Ti hoces da letis sto jeftinije i sto kvalitetnije. To je potpuno u redu, a to mozes uciniti ako postoje i druge kompanije, sirok izbor, pa mozes da biras destinacije, datume i tarife... Ovako kako je krenula Er Sustikla neces moci. Drzava kao vlasnik, koja moze da odredjuje pravila igre i stiti svoju kompaniju na razne nacine, zeli da pravi profit. I to je u redu. Samo ako to ucini u okviru vec uspostavljenih pravila igre. Na zalost ta pravila se cesto krse.

Swemir je potpuno u pravu. Nebo i mogucnost zarade u vazdusnom saobracaju jesu resurs za one koje znaju. To sto smo mi nesposobni, ili sto ne vidimo sta nam je pred nosom, ili sto se ne razumemo, ne znaci da ne treba da imamo. Ako ti nije jasno zasto mnoge zemlje imaju nacionalnog prevozioca, mozda ces reci - veliki su, bogati i jaki, pomenucu prvi primer koji mi pada na pamet, jedne male aviokompanije na geografskom mestu koje bas i nije merljivo sa Srbijom, a koja belezi konstantan zdrav rast i trenutno je br.2 u Africi - Etiophian. To tako izgleda kada imas plan i znas sta hoces.

Primanjem putnika u kriticnom stanju u kakvom je bio nas decko, kapetan rizikuje da mu putnik umre u avionu. U slucaju da mu se stanje pogorsa, ili umre, kapetan je duzan da sleti na najblizi moguci aerodrom. Time ce napraviti dodatne troskove handlinga i landinga za svoju ubogu kompaniju sto oni ne zele da rade zbog tamo nekog decka iz Srbije. S obzirom da je bio upoznat sa stanjem pacijenta, advokati bi lako mogli da ga nategnu da hoce. Zbog toga kapetan odbija prevoz pacijenta, a nadam se da ne treba da objasnjavam zasto kapetan Jat-a prihvata i bez da mu ekstra platis kao sto ti predlazes.

U mesto da nasa drzava kupuje deonice u drugim kompanijama (ako sam dobro razumeo sta si predlozio u prethodnom postu), sto tesko da bi im neko dopustio, zar ne mislis da bi mogli sa nasom kompanijom ca sirimo mrezu aerodroma i linija upravo onako radi Ethiopian (pogledaj na sajtu sta imaju od aviona i gde lete). Normalno, pod uslovom da znamo sta hocemo.

Tema za razmisljanje. Jat je prvi od stranih kompanija dosao na ogromno trziste Nigerije. Nasi avioni su leteli za nekoliko privatnih aviokompanija u isto vreme. 80 tak miliona stanovnika, ogromno trziste. Na trzistu vec 20ak godina. Samo moron bi propustio priliku da tamo otvori kompaniju. U Nigeriji smo zatvorili vrata. Drugi su videli priliku. Eno ih, ubise se od para (moji drugari su ostali tamo pa eto znam kako stvari stoje). Ah da..... Prvo su pocepali nacionalnog avioprevozioca......

Ja bih nevidjeno voleo da je Jat odavno zatvoren, i da Srbija nema Er Sustiklu, pa da svi koji razmisljaju kao ti (a nema ih malo) osete kako izgleda kada privatnik cepa. Bugari su osetili i nisu se nesto radovali.

@snork, agregati koji stoje uz MIG su izvor struje i izvor vazduha jer on nema APU. U slucaju da saobracajni avion ide sa pokvarenim APU, i na njemu ces isto videti prikaceno.

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8336
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Rakhil » 11 Avg 2014, 09:45

Zuzazu, ti izgleda vodis razgovor sam sa sobom, posto to sto pricas nema veze sa onim sto sam ja pitao. Da pojasnim jos jednom, posto su to dve odvojene stvari a ti ih uporno i tvrdoglavo spajas:

1. Sta to prevoznika cini nacionalnim?
2. Zasto je bitno da bude nacionalni?
3. Da li mora biti u drzavnom vlasnistvu da bi bio nacionalni?

Ja Er Srbistan izbegavam kad mogu, isto kao sto sam izbegavao JAT. Ne mogu da ih izbegnem u potpunosti kad krimi drzava konstantno njima daje (pod bilo kojim imenom) dotacije, subvencije, jeftinije gorivo, jeftinije takse itd. pa ispadne da su drugi zli privatnici skupi i nekonkurentni. Ako moram da placam veci porez da bih imao jeftinije karte, neka hvala, radije cu da me proivatnik cepa i dere.

Za ovo drugo me nista nisi razumeo. Ako drzavni organi republike Srbije garantuju da ce platiti sve troskove prevoza kriticno obolelog, tesko da ce neko to odbiti. Sta god da bude od troskova, manje je od drzanja drzavne avio kompanije za svaki slucaj. Uostalom, postoje firme koje specijalno rade prevoz bolesnika, postoje avioni drzavnih institucija, postoji carter. Ne, mora JAT, oni najbolje voze? Jeste, al sutra...

Sto se tice toga sta bi ti voleo da ja, i ovakvi kao ja, osetimo, to je tvoj spisak zelja. Ja zelim svim srcem da drzava prestane da me "stiti" i da zajebe "nacionalni" interes, vec da gleda malo za promenu moj interes. I ja sam deo te "nacije" pa nekako uvek najebem kad mi neko prica sta je za mene dobro.

Ako je etiopijska kompanija na dobrom putu da pod drzavnim vodjenjem napreduje, ja to pozdravljam i zelim im sve najbolje. Medjutim, nesto bih se ipak ugledao na zemlje koje su nam nekako slicnije od Etiopije, ako moze. Ako je Lufthansa privatna, ako je Air France privatan, ako je British Airways privatan, zasto mi moramo onda imati drzavnog prevoznika? Evo ti lista (ne ulazim u apsolutnu verodostojnost, ali rekao bih da je bar priblizna) kompanija u vlasnistvu drzave/vlade: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:G ... d_airlines
Ja bih ipak da se ne ugledam na ove zemlje, postujem ako ti zelis.

MASTEROFVELOSTER
Postovi: 254
Pridružio se: 09 Feb 2013, 10:56

Re: Vazduhoplovi

Post od MASTEROFVELOSTER » 11 Avg 2014, 10:55

Slika
Slika

zuzazu
Postovi: 4612
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 11 Avg 2014, 11:20

@Rakhill,

Da se ne bismo ne razumeli, na wikipediji u tri recenice pise sta nacionalni avioprevozilac znaci.

Sto se tice prevoza obolelog koji sam naveo kao primer, nikakve garancije bilo koga nije bilo. Prema tome ja pricam o primeru, a ne sta bi bilo kad bi bilo. U navedenom primeru se videlo sta je kad te vozi tvoj. Budi tek siguran da u low cost takav putnik ne bi ni privirio. Znas li koliko kosta leteca bolnica?

Zar zaista zivis u crno belom svetu i zar zaista mislis da su Luftika, BA ili Air France privatni????? Jel mozes da tvrdis da vecinski ili dobar deo kapitala u konzorcijumu banaka koje su vlasnici Luftike nije drzavni???? Wake up, man :D

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8336
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Rakhil » 11 Avg 2014, 11:55

Vidim sta pise, ali ne vidim zasto je to bitno i dobro po mene kao putnika, to sve vreme potenciram a niko mi ne odgovara, nego se svi pozivate na vise interese i metafiziku. Sve sto pise u opisu je meni negativna stvar, a vidim da se i tu autori osvrcu na cinjenicu da se avio saobracaj vec dve decenije privatizuje i deregulise.

Ne znam koliko kosta leteca bolnica, ali to sigurno nije argument za odrzavanje JAT-a ili ErSrbije u zivotu parama poreskih obveznika.

Zadnji komentar ti je bez veze. Ako ja mogu da kupim deonice kompanije, i svako drugi moze, to je privatizovana kompanija. Po podacima dostupnim meni, vecinski akcionari spomenutih firmi su predstavnici privatnog kapitala. Cak i da si ti u pravu pa iza svega stoji opet drzavni novac, nadam se da shvatas razliku izmedju government owned i public limited. Nemam problem sa vlasnistvom nad deonicama ako se igra po trzisnim pravilima.

Obaska, nije mi jasno, moram priznati, sta ti u stvari zelis. AirSerbia u vlasnistvu dve drzave ti ne odgovara, JAT ti je bio ovakav onakav (dovde se slazemo), ali sve bi ti to lako sredio samo da se tacno zna sta se hoce, i da imas prave ljude na pravim mestima, i da bude kontrola, i da ne bude partijski, i da sve bude profesionalno, ali da nam profit ne bude zvezda vodilja nego samo malo ali i da budemo socijalno odgovorni i sa stitimo naseg prevoznika i nase nebo...

You should wake up, man :D

zuzazu
Postovi: 4612
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 11 Avg 2014, 14:12

Rakhil je napisao:Vidim sta pise, ali ne vidim zasto je to bitno i dobro po mene kao putnika

Obaska, nije mi jasno, moram priznati, sta ti u stvari zelis. AirSerbia u vlasnistvu dve drzave ti ne odgovara, JAT ti je bio ovakav onakav (dovde se slazemo), ali sve bi ti to lako sredio samo da se tacno zna sta se hoce, i da imas prave ljude na pravim mestima, i da bude kontrola, i da ne bude partijski, i da sve bude profesionalno, ali da nam profit ne bude zvezda vodilja nego samo malo ali i da budemo socijalno odgovorni i sa stitimo naseg prevoznika i nase nebo...
Ako vidis sta pise a nije ti jasno, onda to vise nije moj problem :mrgreen:

Ja ne zelim nista, niti je o tome bilo reci (sta ja i da li ja ista zelim). U tom smislu procitaj sta pise u mom potpisu.

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8336
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Rakhil » 11 Avg 2014, 14:41

Ti fazoni "ako ti nije jasno to sto pise je tvoj problem" nisu moj nivo. Imaj na umu da je komunikacija dvosmerna stvar, a ne poligon za dominaciju.

Mozda se jednog dana zateknemo na pivu, pa cu rado nastaviti ovu diskusiju; do tada neka bude da je tvoja zadnja, znam koliko to volis :)

Odgovori