Evo danas bas pricam sa kolegom Nemcem koji je 10 godina u firmi, i kaze mi koliko se samo za to vreme pogorsala situacija. Godinama unazad su imali neki fond casova koji su mesecno ostavljali u "kasu" da bi u slucaju da nema posla ne bi imali znacajno manju platu. Prvo je to bilo 40 sati, pa 60, da bi sad nagurali na 140. Jasno, smanjuje se obim posla. Takodje, sve manje ih salju po terenima po ostalim kontinentima, gde se u stvari i zaradjuju najbolje dnevnice. Zato je puno ljudi i napustilo firmu, i sad kako bejbi bumeri odlaze sto u penziju sto dobrovoljno, unajmljuje se jeftina radna snaga iz ostatka Evrope. Naravno, ti ljudi nista ne znaju u trenutku, opada kvalitet, raste broj reklamacija. Takodje, pre su svi interkontinentalni letovi bili biznis klasom, sad tek posle treceg. I tacno nameste da lete 3 i onda ne idu vise interkontinentalne. Prosle godine umanjeni bozicni bonus, i tako gomila jos sitnica. Prebacuju komplet deo fabrike iz D u Madjarsku, ljudi se stalno raspituju i besni su. Isti taj kolega mi prica kako su im na nekoj tribini posle uvijanja u oblande rekli kako mogu da nadju 3 ili 4 coveka odmah umesto njih koji ce raditi za ne znam koliko manje para. Ok, ovo je jedna firma koja i dalje slovi za prilicno dobru, ali sumnjam da je u ostalima ista drugacije. Sve se to polako ali sigurno unistava zarad ciljeva velikog tate. Da se razumemo, sve je to i dalje totalno druga dimenzija u odnosu na Srbiju. Kada se samo setim, u nasem gigantu je bio pojam dobiti uniforme za radnike kada se stare pocepaju, a one se pocepaju za 2 meseca jer je odabrana najpovoljnija ponuda, pogadjate cija.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money