Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Vazduhoplovi

Post od Ikac » 28 Jan 2021, 17:28

Samo jedan savet, ubaci copywrite free muziku... Ovi klipovi imaju potencijal da imaju dosta pregleda iz celog sveta i mogla bi da kapne i neka lova od istih kada se uključi monetizacija....

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS » 28 Jan 2021, 19:24

U nekim klipovima ima copyright muzike. Kako oni to sredjuju? Ne monetizuju?

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER » 28 Jan 2021, 22:11

Obecani video, kapt. Zu i borba sa volanom ili uhvati bika za rogove.

Slika

Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 455
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 28 Jan 2021, 23:12

Whow! Respect!

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13411
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Vazduhoplovi

Post od McGruja » 28 Jan 2021, 23:16

Fali mi zvuk trimovanja stabilizatora :)

Korisnikov avatar
Mladen7
Postovi: 2129
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Vazduhoplovi

Post od Mladen7 » 28 Jan 2021, 23:18

Bravo

Kakvo umeće ,osećaj kapa dole .

zuzazu
Postovi: 4612
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 28 Jan 2021, 23:44

Hvala momci, hvala i Bajkeru sto namesti ovo, samo ne znam koliko ce dugo opstati sa Bi Dzizima na YT...

Ovde treba malo objasnjenje. Jedno sr@ny€ nikad ne ide samo, pa izuzev sto je bio nocni let u ovim vremenskim uslovima, to je i kopilotu bio prvi let.

Neko iz struke bi primetio da cackam deo koji pripada prvom oficiru ali to je zbog toga sto se, mucenik, odsekao i nije reagovao na moje komande. Tako da sam prakticno bio sam u kokpitu. Neki trenutak pre pocetka videa, ja sam istresao tockove, sto je veliki “no-no”, jer sam se umesao u pilot-non-flying deo posla ali iz prostog razloga jer je decko sedeo skamenjen.

Srecom, vetar je bio konstantan, bez udara. Moze se videti da je volan miran sa ukljucenim autopilotom do jednog trenutka.

Kako se priblizavamo zemlji, dobijamo windshear i rotore od orografije i obliznjih solitera.

Prvo autothrottle pocinje da “testerise”, tj. rucice gasa idu napred-nazad, sto uludjuje auto-pilot, pa iskljucujem gas i prelazim na ruke. Verovatno smo imali veliki prirastaj brzine (prvi znak windshear-a) jer se vidi da po iskljucenju autothrottle oduzimam gas skoro do kraja, pa dodajem.

Nesto posle toga, vidi se da sa ukljucenim autopilotom i volan pocinje da igra i uzimam ga na ruke jer on ne moze da izgura ovu jacinu vetra.

Zbog trenja vazduha o zemlju, vetar do zemlje slabi na nekih 40 kts.

Tog dana je bila kurolomija od ranog jutra. Visokim vozilima je zabranjen saibracaj preko mostova u Istanbulu. Kompletan morski saobracaj je obustavljen. Turkish je otkazao vecinu letova, a mi smo bili jedini ludaci u vazduhu.

Sto rekose: Svako poletanje je opciono, a sletanje obavezno.

Ovo je ujedno i prikaz, da sa sadasnjom tehnologijom, nema sanse od letenja bez coveka za komandama.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23825
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl » 29 Jan 2021, 00:05

Au kako mlati ovaj volan, deluje kao da je otkacen. :srbin: Treba ovo znati, svaka cast. Ne volim da putujem avionom, 2019 sam imao blizu 30 poletanja, nadam se nikad vise toliko. Najgora turbulencija mi se desila jednom u Americi, ajoj majko mila kad ljudi pocnu da se gledaju u kabini...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 6905
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od blaugrana » 29 Jan 2021, 08:39

Svaka cast Zu.
Jedno laicko pitanje. Dali komande odrazavaju stvarno "bacanje" aviona?

Meni ovo bacanje volana izgleda kao u luna parku. Okreces levo-desno, a nista se ne desava

Gesendet von meinem SM-A515F mit Tapatalk


zuzazu
Postovi: 4612
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 29 Jan 2021, 09:28

@blaugrana , na Boeingu 737, isto kao na maloj Cessni, ili nekom drugom avionu koji ima mehanicke komande leta, svaki pokret ima kontra-pokret. Odnosno, ako zelis da ides u levo, otklonis volan (yoke) u levo, ali avion ce nastaviti sa okretanjem sve dok ne zaustavis kontra-pokretom. Zato svaka komanda levo ili desno ima dva pokreta.

Rekli su mi da bi na Busu, sa fly-by-wire, ovakvo muljanje samo sludelo avion, i da kod njih toga nema. Ako zelis nagib 15 stepeni, namestis palicom 15 i to je to.

Na Boeingu su kapetenov i kopilotov volan vezani necim sto lici na lanac za bicikl i pomeraju se jednako. Sistemom sajli, pokreti sa volana idu do komandnih povrsina.

Na Busu su palice (side stick) nezavisne. Komandu ima onaj ko je “master”, ali onaj drugi uvek moze da preuzme njegovu ulogu pritiskajuci odredjeni gumb na svojoj palici (takvo otimanje komandi je uzrok pada A330 AF 447 ).

Kada je jak ali konstantan vetar, bez udara, Boeing mozes da namestis da stoji.

Kada pocnu udari, i vetar da pomera avion sa njegove linije poniranja (glide slope) ili pravca (localizer) onda moras da vracas avion gde bi trebao da bude, sto opet zahteva pokret i kontra-pokret.

Ako gledas kroz prozor, videces da avion skoro da ne mrda, jer ga ja svakim otklonom volana vracam gde bi trebao da bude. Posto to radim brzo, avion i ne stigne da se vidno pomeri sa putanje.

Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 6905
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od blaugrana » 29 Jan 2021, 10:01

Hvala.
Bas sam obratio paznju na spoljasnjost.
Slabo se sta moze zakljuciti iz tog ugla, dok komande pokazuju pravo stanje stvati

Gesendet von meinem SM-A515F mit Tapatalk


Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 455
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 29 Jan 2021, 10:46

Kakvo je kopilot imao vatreno krstenje na prvom letu :rofl:

Sto se turbulencije tice, mnogo se drugacije dozivljava kad si u kokpitu i kad si u kabini, ne znam da li je do toga sto si iza kokpita pa se vise oseca ili zato sto ne gledas u prostranstvo, ali je trip u glavi u svakom slucaju.

@zuzazu jel imas neko objasnjenje strucno ili neki snimak gde se vidi turbulencija iz kokpita?

Korisnikov avatar
Momčilo
Postovi: 1394
Pridružio se: 21 Mar 2020, 22:44
Garaža: Peugeot 407 2.0 HDi

Re: Vazduhoplovi

Post od Momčilo » 29 Jan 2021, 11:35

Niti sam stručnjak, niti neko ko pravi vazduhoplovstvo, ali ovakvi snimci i objašnjenja su mi baš privukli pažnju. Svaka čast!
Baš mi je drago da si naš drug član i da možemo ovako nešto ovde da naučimo. :)

zuzazu
Postovi: 4612
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 29 Jan 2021, 12:36

@Momčilo , hvala.

@BRABUS , ako mislis na snimak - nemam. Turbulencija na malim visinama moze biti najavljena od meteo sluzbe ili kontrole letenja na osnovu ranijih prijava pilota, ali ne verujem da bi vakuum tripod koji mi nosi kameru ostao na mestu.
Na visini, isto. Ili je najavljena u meteo kartama ili, opet, piloti prijave pojavu.

Tacno je da se turbulencija oseti vise prema repu, pogotovo zanosenje levo- desno.

Na sletanju nekada imas najavljenu turbulenciju zbog metereoloskih pojava u blizini aerodroma, sto i sam mozes da zakljucis kada osmotris vreme.
Neki put, iskustveno znas da te ceka turbulencija.
Recimo, cuveni Split na Jugovini. Krk.

U Beogradu leti po vlaznom i suncanom danu, sa strane Vojvodine, isparavaju njive i ima dosta truckanja od vertikalnog kretanja vazduha.

U Hataju, na jugostoku Turske nema noci bez vetra i turbulencije. Devojka f/o, isto rookie, se umokrila od straha na sletanju, nije bilo prijatno.

Kopenhagen zna da ima neprijatno vreme.

Generalno, svaki aerodrom blizu vodene povrsine, gde se susrecu vazduh sa mora i vazduh sa kopna.

Iznad Slovenije postoji, meni neobjasnjiva, “rupa”, gde ne gine propadanje i gubitak brzine. Nema greske da omane.

Nevidljiva je. Neprijatna. Zna da iznenadi.

Jednom mi je okrenula avion na level flightu, pod uglom od oko 30 stepeni, kao posledica wake turbulence od A330 ispred nas.

U Cirihu, po vedrom danu, jos sam bio ko-pilot, na tom letu pilot flying, okrenulo nas je pod 60 stepeni na desno, na maloj visini u prilazu.

Najgore je bilo u Sulejmaniji u Iraku, na bocnom vetru od samo 6 cvorova. Let koji zelim da zaboravim...

BTW, mucenog kopilota sa ovog leta, vise nikada nisam video :mrgreen:

Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 455
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 29 Jan 2021, 13:28

@zuzazu hvala na pojasnjenjima i anegdotama!

Ono sto me interesovalo uvek a nisam pitao dok sam mogao - jel ako si na autopilot-u sve turbulencije on ispegla ili te nekad izbaci na rucno upravljanje?

Odgovori