Re: Banke - odabir, utisci...
Poslato: 21 Jun 2021, 21:40
@ delija
Možda u nekoj idealnoj zemlji i idealnoj banci ali kao što sam napisao prošao sam školu i ne bih ponavljao lekciju.
Za problem koji sam imao nije banka ništa mogla/htela da uradi pa ni da overi, uz svakakve razloge više se i ne sećaem objašnjenja.
Uglavnom upućen sam na "konsultacije" sa ERC službom primaoca novca gde je bilo povuci potegni jer ih mrzi da traže 1 u milion tj iglu u plastu sena.
Onda je zvanično pisan dopis, pa predavano na pisarnicu, pa posle na šalteru objašenjenja i na kraju pismeni zahtev za preknjiženje jer je neko pogrešio negde u nekom broju pa su se pare "zagubile" prema pogrešnom kodu opštine.
Trebalo je da ode u 021 opštinu a nije stiglo.
I na kraju je pronadjen novac, preknjiženo i ispeglano.
Trajalo oko 3 godine, tekla i kamata u medjuvremenu na neplaćeno, pa se to posle prebijalo i ukidalo...i na kraju ne znam ni koliko je sve zaista korektno ispeglano.
A svega toga ne bi bilo da je postojala papirnata opšta uplatnica sa pečatom banke kada je novac uplaćen.
Još jednom je bio problem oko knjiženje elektronskog naloga, više se ne sećam ali je bezbolno po mene rešeno.
Nisam obilazio šaltere, službe i pisao molbe-zahteva za ovo ili ono.
Ionako inače moram barem 1 mesečno u poštu da pošaljem fakture ili nešto preporučeno i nikakav problem mi ne predstavlja da platim šta ima.
Moglo je ranije karticom (Pošta Srbije) a od skoro više ne može plaćanje, samo keš. Ukinuli POS terminal u pošti koju koristim.
Meni ne treba rizik da se drugima prepusti evidencija tranasakcija i možda zagubi, ovako ako neko izmisli da nešto nije plaćeno postoji overeno plaćanje sa datumom i sve se time ekspresno završava.
Da je neka druga država i drugi sistem gde ne može posle npr 9 godina da se neko seti da mu kao nešto duguješ ne bi se ni bavio računima već bi postavio trajni nalog za automatsko plaćanje (skidanje sa račun po automatizmu za zadati šablon plaćanja).
BTW, jednom je već bio pad sistema u Intesa b. pa je bila potpuno nestala istorija plaćanja, nestali čak i sačuvani komitenti. Baza podataka prazna.
Otada e banking obavezno iz laptop aplikacije, ona njihova online verzija mi je prerizična. Ko garantuje da neće opet sve biti pobrisano.
Možda u nekoj idealnoj zemlji i idealnoj banci ali kao što sam napisao prošao sam školu i ne bih ponavljao lekciju.
Za problem koji sam imao nije banka ništa mogla/htela da uradi pa ni da overi, uz svakakve razloge više se i ne sećaem objašnjenja.
Uglavnom upućen sam na "konsultacije" sa ERC službom primaoca novca gde je bilo povuci potegni jer ih mrzi da traže 1 u milion tj iglu u plastu sena.
Onda je zvanično pisan dopis, pa predavano na pisarnicu, pa posle na šalteru objašenjenja i na kraju pismeni zahtev za preknjiženje jer je neko pogrešio negde u nekom broju pa su se pare "zagubile" prema pogrešnom kodu opštine.
Trebalo je da ode u 021 opštinu a nije stiglo.
I na kraju je pronadjen novac, preknjiženo i ispeglano.
Trajalo oko 3 godine, tekla i kamata u medjuvremenu na neplaćeno, pa se to posle prebijalo i ukidalo...i na kraju ne znam ni koliko je sve zaista korektno ispeglano.
A svega toga ne bi bilo da je postojala papirnata opšta uplatnica sa pečatom banke kada je novac uplaćen.
Još jednom je bio problem oko knjiženje elektronskog naloga, više se ne sećam ali je bezbolno po mene rešeno.
Nisam obilazio šaltere, službe i pisao molbe-zahteva za ovo ili ono.
Ionako inače moram barem 1 mesečno u poštu da pošaljem fakture ili nešto preporučeno i nikakav problem mi ne predstavlja da platim šta ima.
Moglo je ranije karticom (Pošta Srbije) a od skoro više ne može plaćanje, samo keš. Ukinuli POS terminal u pošti koju koristim.
Meni ne treba rizik da se drugima prepusti evidencija tranasakcija i možda zagubi, ovako ako neko izmisli da nešto nije plaćeno postoji overeno plaćanje sa datumom i sve se time ekspresno završava.
Da je neka druga država i drugi sistem gde ne može posle npr 9 godina da se neko seti da mu kao nešto duguješ ne bi se ni bavio računima već bi postavio trajni nalog za automatsko plaćanje (skidanje sa račun po automatizmu za zadati šablon plaćanja).
BTW, jednom je već bio pad sistema u Intesa b. pa je bila potpuno nestala istorija plaćanja, nestali čak i sačuvani komitenti. Baza podataka prazna.
Otada e banking obavezno iz laptop aplikacije, ona njihova online verzija mi je prerizična. Ko garantuje da neće opet sve biti pobrisano.