Re: Stigla zima...
Poslato: 23 Jan 2024, 22:17
Tire grip circle ili traction circle. Potražiti tekstualno, grafički ili video klip koga zanima da sazna uzroke zbog čega se dešava ono što je zadesilo tog nekog vozača BMW koji se izokretao na pravcu po snegu.
Let's do another example. You are driving a two wheel drive car down a straight. The car is accelerating at the maximum grip the tires will hold, hence the acceleration force extends to the circle. Question: How much steering can you apply? Answer: None. Whatever you do to the steering will make the tires break loose. Figure below shows "b" to be the maximum acceleration force, because it extends to the circle. The modified steering position is shown by line "a", it sums with "b" to make force "c", which is clearly outside of the circle. Therefore the tire slips. The car will spin nearly instantly.
https://www.formula1-dictionary.net/tra ... ircle.html
https://www.youtube.com/watch?v=dZ33KJ1cl_c
Što veća brzina i što klizavija podloga sve se znatno brže odvija, i očas posla eto piruete i/ili izletanja a što se najviše vidja po snegu. Prosto nema vremena za korekciju volanom koja može da spasi situaciju.
Kada zadnji kraj izgubi trenje sa podlogom pritiskanje kvačila kod manuelaca je dobra tehnika umanjivanja problema otklizavanja zadnjih pogonskih točkova jer je tada sila po osi Y nula. To obezbedjuje da je maksimalni mogući grip gume raspoloživ za bočnu stabilizaciju po osi X, i tada je naravno najlakše volanom ispratiti promenu putanje tj otklizavanje.
Automatski menjači taj prelaz rade automatski pri dizanju noge sa pedale gasa dok su u Drajvu, barem klasično sa hidro kontrolom bez elektronike tako rade.
A pretpostavljam i da oni sa elektronskom kontrolom bi trebalo isto (usled istih zakona fizike koji diktiraju takvo ponašanje).
Isto i pri nizbrdici automatik sam otpusti prenos i vrti se u prazno, nema kočenja motorom u D. Ilio je baš baš slabo i jedva primetno.
Zato postoji prebacivanje u mod namenjen baš za brdsko planinsku vožnju, tada je aktivno i prilično jako kočenje motorom. To piše i u uputstvu za upotrebu menjača a tako se i ponaša u praski u takvoj vožnji.
Let's do another example. You are driving a two wheel drive car down a straight. The car is accelerating at the maximum grip the tires will hold, hence the acceleration force extends to the circle. Question: How much steering can you apply? Answer: None. Whatever you do to the steering will make the tires break loose. Figure below shows "b" to be the maximum acceleration force, because it extends to the circle. The modified steering position is shown by line "a", it sums with "b" to make force "c", which is clearly outside of the circle. Therefore the tire slips. The car will spin nearly instantly.
https://www.formula1-dictionary.net/tra ... ircle.html
https://www.youtube.com/watch?v=dZ33KJ1cl_c
Što veća brzina i što klizavija podloga sve se znatno brže odvija, i očas posla eto piruete i/ili izletanja a što se najviše vidja po snegu. Prosto nema vremena za korekciju volanom koja može da spasi situaciju.
Kada zadnji kraj izgubi trenje sa podlogom pritiskanje kvačila kod manuelaca je dobra tehnika umanjivanja problema otklizavanja zadnjih pogonskih točkova jer je tada sila po osi Y nula. To obezbedjuje da je maksimalni mogući grip gume raspoloživ za bočnu stabilizaciju po osi X, i tada je naravno najlakše volanom ispratiti promenu putanje tj otklizavanje.
Automatski menjači taj prelaz rade automatski pri dizanju noge sa pedale gasa dok su u Drajvu, barem klasično sa hidro kontrolom bez elektronike tako rade.
A pretpostavljam i da oni sa elektronskom kontrolom bi trebalo isto (usled istih zakona fizike koji diktiraju takvo ponašanje).
Isto i pri nizbrdici automatik sam otpusti prenos i vrti se u prazno, nema kočenja motorom u D. Ilio je baš baš slabo i jedva primetno.
Zato postoji prebacivanje u mod namenjen baš za brdsko planinsku vožnju, tada je aktivno i prilično jako kočenje motorom. To piše i u uputstvu za upotrebu menjača a tako se i ponaša u praski u takvoj vožnji.