Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od dragvorl » 16 Jan 2020, 19:39

Inzenjerske plate narocito u masinstvu uobicajeno nisu bas neke astronomske. Mnogi poslovi su bolje placeni. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8780
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Sve najbolje!
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Gaginh0 » 16 Jan 2020, 20:51

@ljuba bas ovih dana idem na kurs sa Srbinom koji zivi vec 16g u Amsterdamu, radi za Holandjana i ima platu 3700-4000 mesecno, radi pon-pet (ili ga zakaci i subota), spava u kamionu. Zato sam napisao za ljude koji rade u evropi kao sto se radi u Americi, znaci maksimum da daju.

Hajde da zanemarimo USA, jer svi imaju nekog "druga" tamo. Znam sta mi covek kaze, ako zapnete pitacu ga kakvo je trenutno stanje bas.

Vise me interesuje ovo sto je Puzo naveo, to je mizerna plata, koji kamion, sta vozi od robe?

A ovo za Svicu tek mi je kriminal.

Ulg. najvecu platu u transportu ovde imau oni sto voze cisterne.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6697
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od ljuba » 16 Jan 2020, 21:06

Pričaš o bruto plati, neto je skoro duplo manja. I to dobra bruto plata. Ljudi svašta pričaju, a još više čuju :)

PS: Sto se tice Amerike pun je Youtube tuznih prica kako kamiondzije tonu u bedu. Bajke su bajke, a realnost nesto sasvim drugo...


Evo proseka https://www.rijschoolacademie.nl/vracht ... ur-salaris

Возач камиона или инструктор вожње?
Сличност између возача камиона и инструктора вожње је та што сте пуно на путу у обе професије. Међутим, велика је разлика што ви као инструктор вожње можете зарадити више.

Плата: возач почетних камиона зарађује око 1.500 евра бруто месечно. Нето је то око 1,100 евра месечно. Почетни инструктор вожње зарађује просечно 2.300 евра бруто месечно, што вам оставља отприлике 1.900 евра нето. Инструктор вожње зарађује у просеку 800 евра више од возача камиона!
Радно време: као возач камиона радите за купца. У зависности од удаљености коју морате да пређете, радни дани од 10 сати су врло нормални. Имате мало слободе јер роба мора стићи код купца на време. Као инструктор вожње одређујете своје време. Ви одлучујете како планирате распоред наставе. Можете почети врло рано, тако да ћете бити спремни мало раније поподне или можете касно спавати и поучавати увече. Ви одлучујете колико сати учите дневно. Рад више сати једнак је већој плати.
Дани одмора: возачи камиона имају напоран посао. Планирање одмора је врло тешко и то често мора бити ласт-минуте. Као инструктор вожње одређујете сопствена времена курса и свој број слободних дана. Можете бесплатно преузети кад год желите. Лепо?

I za Amere prosek:

Average base salary
$59,067
per year
The average salary for a truck driver is $59,067 per year in the United States.

Sto je jako malo, odnosno slicno 2200 netto Holandskoj, sta sve dobija ekstra u Holandiji od drzave... Odokativno :) Pri cemu je ovo prosek, a za Holanjdane je napisana pocetna... Svoja firma svoj kamion je sigurno drugacije ali i mnogooooo opasnije...
Poslednja izmena od ljuba u 16 Jan 2020, 21:21, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od dragvorl » 16 Jan 2020, 21:20

Na zalost te plate 5-6 k neto bilo gde sem Svice i jos par retkih drzava su vise izuzeci nego pravila za neke da kazemo normalne i prosecne poslove. Mada cak ni u Svici nije bas kao dobar dan rekao bih. Ne pricam o tome da se iskrivis ko konj na poslu, sa subotama i 12 sati rada dnevno. Iznad 6 su imali recimo tehnicari u bivsoj firmi u Nemackoj sa 10-12 sati dnevno rada sa dnevnicama u Africi gde su prilicno velike dnevnice generalno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8780
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Sve najbolje!
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Gaginh0 » 16 Jan 2020, 21:30

O neto plati mi je pricao taj iz Holandije. Ali sutra cu jos jednom da ga pitam cisto da ne bude zabune.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

NenadNR
Postovi: 181
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od NenadNR » 16 Jan 2020, 22:20

U Evropi je sve veći nedostatak mašinskih inženjera pa plate idu gore. Bio je jedan period od devedesetih kad se smatralo da je klasično mašinstvo prevazidjeno i nepotrebno ali se pokazalo da to baš i neće ići. Najgori su pokušaji da se IT način rada primeni na inženjerstvo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od dragvorl » 16 Jan 2020, 22:25

Za sad sto ja znam nije to ne znam sta, bar sto sam ja u kontaktu sa ljudima napolju. Ima doduse inzenjera sto rade servis recimo, ali za to i ne treba diploma, mada je mnogi imaju. Jbg svi vole komfor zonu, sto manje truda, upisuju sve neke fakultete sacuvaj Boze, to i na zapadu, i za ovo sto ja radim jako tesko nalaze ljude a i velik je turnover.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

NenadNR
Postovi: 181
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od NenadNR » 16 Jan 2020, 22:44

U autoindustriji je stanje solidno. Još jedna dobra stvar je što bar ovde prolazi vreme samovolje menadžera i mnogo većih plata u odnosu na inženjere. Ima dosta posla, a fali sposobnih da to izguraju do kraja tako da menadžeri ne mogu da rade sta hoće.

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3250
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Puzo81 » 17 Jan 2020, 00:15

Gaginh0 je napisao:
16 Jan 2020, 20:51
Vise me interesuje ovo sto je Puzo naveo, to je mizerna plata, koji kamion, sta vozi od robe?
Pitam ga pa javim. Znam da je pričao da često vozi sokove za kruzere negde gore severno od Hamburga. Truka Volva ili Actrosa bem li ga.
A fora nisu mu dali da pređe u bolku poresku grupu kada mu je došla familija jer je na početku dogovorio tu i tu platu. E da ga bem šta se tu muti i kako može tako.
Ajd 2500 neto nekako mi razumno ali ispod toga ne.

Pokojni otac bio profi vozač 42 god u Putevi UE, ispostava Prijepolje. Kako je to jaka firma bila, ok plata, u Soči išli, sankcije 90ih nisam osetio, jaka srednja radnička klasa, ništa mi nije nedostajao. Vozio 18icu pa 1921 i na kraju Volva FL12 koliko se sećam.
I sam bih postao vozač jer sam mnogo volio automobile i kamione ali otac mi nije dao, uvek je govorio gorak je to hleb sine moj. Leti asfaltna baza, masa na 1300c pa vpzi od PP svugde pa čak i do Mojkovca a zimi zimska 19-07h, dva pa jedan, Zlatar, Borova glava, Zlatibor...

Nikada neću zaboraviti, hoću za C polaganje a tata kaže nw može, nemamo para, može samo B. Razmišljam kako nemamo a i razlika u ceni obuke bila mizerna, recimo 30maraka plafon. Aj položim B, upišem fakultet u NS i odem iz jadnog PP. Posle 10godina pričamo o tome i rekao je da namerno nije dao novac za X jer kakav sam ludak nikada ne bih upisao faks a škola mi išla. Život jbg...

Sada bih rado vozio kamion iako je realno patnja, nije lako.

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od ikac2000 » 17 Jan 2020, 00:17

Znam primer za DE, u izuzetno dobroj medjunarodnoj firmi u Berlinu, menadzer projekata proizvodnje, inace ima PhD u masinstvu, ima 70,000 bruto godisnje, tu su sve plate, nema trinaeste i tako to, jedino neki bonus.

Neto zavisi od poreske klase, ali je u najboljem slucaju oko 3,800.

Bajke su da su ovde plate mnogo hiljada evra za nize strucne spreme. Naravno, ko radi dodatni posao posle glavnog i vikende moze daleko da dogura sa cifrom, ali to nije zivot.

Edit: kada dodje supruga u DE, bruto ti naravno ostaje isti, i poslodavac nema nista sa tim, neto ni u kom slucaju ne zavisi od njega. Poreska klasa se menja u Finanzamt-u i od nje ti zavisi neto, koji je veci za vise stotina evra onda, za bolje plate.

Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk




Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Ikac » 17 Jan 2020, 00:40

Kada pričate o platama vozača kamiona u Americi imam dosta pouzdane informacije, zato što moja bliska rođaka sa mužem ima firmu sa 60-70 kamiona.

Ukratko. U Americi se vozač plaća po milji, a neki prosek trenutno je 60ak centi. Konkretno kada sam pitao tu rođaku koliko može mesečno da se zaradi, rekla je od 6-8000 dolara, naravno bruto. U Americi je porez prosečno oko 30%, kažem prosečno zato što su drugačije stope od države do države. Ono što je bitno je da vozači imaju pravo na povrat poreza za dosta troškova koje imaju tokom vožnje (hrana, oprema, smeštaj u hotelima / motelima i sl.), tako da iznos poreza na kraju ispadne dosta manji. Ovo sve napisano se odnosi na situaciju kada vozač vozi firmin kamion. E sad postoji i druga varijanta, a to je da voziš svoj kamion tj. da budeš kako oni kažu owner operator i tada je lova dosta veća i u toj situaciji može da se zaradi i do 15.000 dolara mesečno tj. može čak i do 20.000 kada je velika potražnja za transportnim uslugama npr. pred Božić i sl. Takođe bitno je i šta se vozi. Ne plaća se isto tzv. dry van tj. obična prikolica i hladnjača ili flat bed prikolica.

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od snork » 17 Jan 2020, 03:57

djors je napisao:
15 Jan 2020, 15:32
Doslovno smo gori od jedne Indije.
Gledam u Valjevu, nemaju pulmologe (tj imaju al ko da nemaju), otkad su podigli branu Rovni zatvorili su "promaju" koja je koliko toliko ventilirala grad, sad ljudi padaju ko muve od pluća, a ko zna koja je statistika (ah, povišen pritisak imao, crko od srca, itd..)
Tast roka neku pumpicu sa kortikosteroidima da bi mogao da diše normalno, sin mu je "ok" dok je u NS, onda ode u Valjevo i raspadne se doslovno preko vikenda, kaže kako se popne na brdo van grada bude mu bolje.
I to je samo jedan grad, samo jedan porodičan primer...
Što te čudi da smo gori od Indije? Pa to zemlja koja će uskoro prestići Kinu po broju stanovnika i velika industrijska sila. Imaju svemirski program, sposobni su da proizvedu praktično bilo šta. Tata Communications je jedan od najvećih svetskih telekomunikacionih provajdera, sa 700 hiljada km sopstvenih optičkih vlakana kojima premrežavaju okeane i kontinente. Problem je što od 1.3 milijarde stanovnika, oko milijardu ili živi u teškoj bedi, ili se u najboljem slučaju bavi poljoprivrednom za sopstvene potrebe, pa skoro ništa ne doprinosi dobrobiti države. Da ta milijarda može da se "odseče", Indija bi bila supersila. Država je pod ogromnim opterećenjem da gradi i održava infrastrukturu za tolike ljude. Npr. i dalje veliki deo naselja nema struju. Premijer Narendra Modi je prošle godine objavio plan konačne elektrifikacije zemlje. Uporedi to npr. sa SSSR-om: Staljin je 1925. naredio da se potpuna elektrifikacija završi u narednih 10 godina (do 1935), što je i urađeno.

U Indiji je i prenaseljenost ogromna, ne samo u velikim gradovima, već svuda. Ne čudi što imaju problem sa zagađenjem. Mene više brine što smo na listi sa onim ostalim, najsiromašnijm, mahom afričkim zemljama. Nije jasno po kom kriterijumu i na osnovu kojih podataka je pravljena lista. Dok je u Severnoj Koreji i kod nas glavni uzrok zagađenja grejanje na čvrsto gorivo (zimi) i termoelektrane na ugalj (cele godine), u tim afričkim zemljama sigurno nema potrebe za grejanjem.

Mislim, nije to ništa nerešivo, samo kasnimo 50-60 godina za razvijenim zemljama. :) U Londonu su 1950-ih, dok su se grejali na ugalj, ljudi zimi umirali od zagađenja. Odatle i potiče izraz "smog", kao kovanica od smoke + fog. Onda su sistematski izvršili gasifikaciju (pomoglo je i što su pronašli sopstvene izvore gasa u Severnom moru), pa tih problema više nemaju.

Kod nas je Užice, koje je u kotlini, ranije zimi bilo nepodnošljivo zagađeno. Sada se čak i mnoge individualne kuće greju na gas i mnogo je bolje. Nažalost, kao što si i ti napisao, u Valjevu je situacija pogoršana. Ovih dana se, sa okolnih brda, bukvalno ne vidi grad od smoga.

U velikom prenaseljenom gradu kao što je Beograd, zagađenje najviše potiče od motornih vozila. Da ne širim priču na benzin/dizel, skidanje katalizatora i filtera, razne EURO standarde i sl, reći ću samo - da sva vozila zadovoljavaju emisione standarde iz svoje godine proizvodnje, ne bi bilo problema.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Heinz » 17 Jan 2020, 08:59

ljuba je napisao:
16 Jan 2020, 15:29
Ovo je konkretna prica, nije rekla kazala - to se ne racuna. Bas sam skoro pricao sa drugarom iz Kanade koji vozi i u USA, nije lepa prica, plus tvoj kamion i ti moras da vozis 24h dnevno bio bolestan ili zdrav... a posla sve manje i konkurencija sve veca.. ako ne dobijes posao gubis ozbiljno i tako u krug. On je tamo 30 godina i kaze da je iz njegove perspektive jezivo :)
Pa neka se vrati ovde gde cvetaju ruže. Prosto.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6697
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od ljuba » 17 Jan 2020, 09:20

Ne razumem komentar. Nikome nije lako da pravi promene u zivotu. A posebno u nekom dobu. Preci u drugu drzavu, preseliti se iz sela u grad, ili pak iz garada u selo. Cak i najprostija promena tipa promena radnog mesta ili nova metodologija moze za mnoge biti teska.. To sto je neko u inostranstvu ne znaci da je fleksibilan i sposoban, a sigurno nije u istom stanju kao kada je otisao (dosao tamo) i sl. A posebno kada treba da menjas stvari koje volis......

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8780
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Sve najbolje!
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama

Post od Gaginh0 » 17 Jan 2020, 09:45

@Puzo81 bruto nema veze sa poreskom klasom, poslodavac uvek uplacuje isti bruto, a drzava ti procentualno skida u zavisnosti koja si poreska klasa. Bar koliko se ja razumem.

Ali u svakom slucaju jos nisam cuo da je neko zajebao drzavu, samo ona njega. Kompletna drzava ti je jedan veliki Svaba. Kad njima nesto treba eto ih za pola dana, kad tebi treba nesto to se ceka ceka, prebacuje sa jednog radnika na drugog, niko nista ne zna...
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Odgovori