Zašto je Srbija tu gde jeste?!
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Ima dosta vozača koji se ne sklanja iz preticajne trake i na kraju vas natera da pravite prekršaj i da ih obilazite sa desne strane. Čak imam osećaj da ih ima sve više pomalo...
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Svaki dan maltene.
Nije sjajno bilo ni ranije, ali ovo sad je baš raspad.
Nisam siguran tačno da li je prekršaj ako ti lagano po ograničenju ideš praznom desnom trakom, dok u levoj postoji sporije vozilo, koje ne mari za okolni svet?
Nije sjajno bilo ni ranije, ali ovo sad je baš raspad.
Nisam siguran tačno da li je prekršaj ako ti lagano po ograničenju ideš praznom desnom trakom, dok u levoj postoji sporije vozilo, koje ne mari za okolni svet?
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
U zakonu/pravilniku stoji nešto u fazonu ako je tok saobraćaja u desnoj traci brži ne smatra se preticanjem.
- Gazu
- Postovi: 2113
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Ja bi rekao da nije prekršaj ako nekoga pretekneš i s desne strane, ali ako je put sa više traka? Izgleda da sam to grešio do sad.
Znam da u propisima piše da je preticanje vozila dozvoljeno isključivo sa leve strane, ali sam mislio da je to zbog puteva sa po jednom trakom, tj. ukupno dve. Prema tome bi bilo da ne smeš da pretičeš nekoga ko je već u levoj traci - za suprotni smer ili traci isključivo za preticanje, i da ne smeš da se provlačiš ljudima s njihove desne strane gde te ne očekuju. A ako bi bilo to zabranjeno, ispada da bi neko na autoputu vozeći 90 u levoj traci bulevara ili autoputa blokirao sve iza sebe - i one na desnoj traci.
Samo neke dileme od kako se družim ovde s vama. Ovo mi čudno.
Znam da u propisima piše da je preticanje vozila dozvoljeno isključivo sa leve strane, ali sam mislio da je to zbog puteva sa po jednom trakom, tj. ukupno dve. Prema tome bi bilo da ne smeš da pretičeš nekoga ko je već u levoj traci - za suprotni smer ili traci isključivo za preticanje, i da ne smeš da se provlačiš ljudima s njihove desne strane gde te ne očekuju. A ako bi bilo to zabranjeno, ispada da bi neko na autoputu vozeći 90 u levoj traci bulevara ili autoputa blokirao sve iza sebe - i one na desnoj traci.
Samo neke dileme od kako se družim ovde s vama. Ovo mi čudno.
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Pricali smo o autoputu naravno.
Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Na putu sa više traka u jednom smeru smeš da pretičeš sa desne kao i da voziš levom trakom kad god hoćeš OSIM u slučaju da je put van naseljenog mesta, tada ne smeš da voziš levom trakom(a paradoksalno opet smeš da pretičeš sa desne).
- Gazu
- Postovi: 2113
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Al meni to ne deluje paradoksalno jer, ako smo došli u situaciju da ja nekog pretičem s desne strane, to znači da je taj drugi vozač zapravo napravio prekršaj što se nije vratio u desnu traku (u kojoj očigledno ima mesta pošto mogu tuda da ga bezbedno preteknem) i to uprkos činjenici da se kreće sporije od vozila iza sebe.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14187
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
+1starac vujadin je napisao:Ima dosta vozača koji se ne sklanja iz preticajne trake ........ Čak imam osećaj da ih ima sve više pomalo...
Ne znam u čemu je fora. Čak i kada kilometrima nema nigde nikoga, zajašu levu i udri. I to je sve češće ponašanje.
Donekle i da razumem kada je desna traka loša, a nigde saobraćaja u levoj, pa da shvatim logiku...
TapaT
- Gaginh0
- Postovi: 8813
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Nije po zakonu preticanje sa desne strane, mada sam i ja to shvatio tek pre 2-3 godine.
Ni auto sa adaptivnim tempomatom neće da ubrza ako mu se s leve strane kreće sporije vozilo.
Ovde u D baš poštuju to. U stanju su da voze sporije po 10km u levoj traci i da ablenduju, ali neće preteći desnom trakom.
Ni auto sa adaptivnim tempomatom neće da ubrza ako mu se s leve strane kreće sporije vozilo.
Ovde u D baš poštuju to. U stanju su da voze sporije po 10km u levoj traci i da ablenduju, ali neće preteći desnom trakom.
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Utiska sam da je leva traka uglavnom bolja od desne.. Da li to ima veze sa kamionima koji mahom voze desnom, ne znam.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Ja bas se svaki put skandalizujem kako niko u D to ne postuje. I to bas ozbiljno. To je jedna od stvari sto me najvise nervira kada vozim na Nemackim auto-putevima sto svi preticu sa desne strane kao ludi...
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Voziš 90 bulevarom i tako gušiš saobraćaj?
Ja ponekad vozim levom kada nema saobraćaja na delovima autoputa gde je desna izrazito zatalasana. Svestan sam da to nije okej. Što je desna zatalasana.
Inače, preticanje desnom stranom je dopušteno i obavezno jedino kada se pretiče tramvaj, makar u vreme kada sam ja polagao. Ostalo se - valjda - smatra različitim i time nezavisnim tokovima (bulevari, složene raskrsnice, kružni tokovi...).
Ja ponekad vozim levom kada nema saobraćaja na delovima autoputa gde je desna izrazito zatalasana. Svestan sam da to nije okej. Što je desna zatalasana.
Inače, preticanje desnom stranom je dopušteno i obavezno jedino kada se pretiče tramvaj, makar u vreme kada sam ja polagao. Ostalo se - valjda - smatra različitim i time nezavisnim tokovima (bulevari, složene raskrsnice, kružni tokovi...).
Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
tu je i tramvaj
11. Preticanje i obilaženje
Član 53
Preticanje i obilaženje vrši se sa leve strane vozila koje se pretiče.
Preticanje mora da se vrši sa desne strane ako je vozilo na kolovozu zauzelo takav položaj i njegov vozač daje takav znak da
se sa sigurnošću može zaključiti da to vozilo skreće ulevo.
Tramvaj koji se kreće po šinama postavljenim na sredini kolovoza sme da se pretiče samo sa desne strane, ako između
njega i desne ivice kolovoza postoji saobraćajna traka.
Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone
vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem.
Na putu u naselju na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru,
prolaženje sa desne strane vozila koje se ne kreće krajnjom desnom saobraćajnom trakom, ne smatra se preticanjem.