Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Mislim da je to ovaj let: https://www.flightradar24.com/data/airc ... a#2c7b0dbf
-
- Postovi: 142
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Jel ima mozda nekog insajdera, ko bi mogoa da potvrdi dal je ovo tacno
https://zamaaero.com/04/07/2022/novosti ... ir-serbie/Sindikat pilota napao izvršnog direktora za promet Air Serbie
Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije je prozvao Gorana Grozdanića, izvršnog direktora za promet Air Serbie (i Zorana Rakića FOD). Sindikat mu na savjest stavlja da ima izuzetno loš odnos prema podređenima, da ne uočava probleme, da ignorira upozoravanje djelatnika na probleme, da konstantno i nepotrebno prijeti svim pilotima, te ih zastrašuje i ucjenjuje. Pokrenuto je više od 10 postupaka protiv Grozdanića radi ucjena, zastrašivanja i mobinga od strane pilota. Radnici su frustrirani i zastrašeni te traže od sindikata reakciju i zaštitu.
Sindikat naglašava da su piloti sa Boeinga 737 nepotrebno dugo bili na čekanju po izbacivanju aviona iz flote i da je to poremetilo kako operacije kao i godišnje odmore ostalih pilota. Sindikati tvrde da avioni Air Serbie imaju manje od 5 posada po avionu, što je neprihvatljivo i protivno standarda struke. Zbog evidentnog manjka pilota istima se šalju poruke da ih se moli da odrade dodatne letove u prekovremenim satima jer će u protivnom letovi biti otkazani, pa im se isto stavlja na savjest. Sindikati također smatraju da je direktor kriv što se na jednu od najjatraktivnijih pozicija u pilotskom managementu javio samo jedan kandidat, pa nisu imali među kime birati. Piloti su frustrirani što im je zarada smanjena za dodatnih 15%.
Sindikat je frustriran i činjenicom da mjesec i pola prije sezone kompanija nije znala hoće li uzeti jedan, dva, tri ili četiri aviona iz ACMI kompanija. Sindikat smatra da je ovo rezultat nepostojanja strategije kompanije i čiste improvizacije.
Na koncu Sindikati su konačno 1.7. nakon mjesec dana od poziva za sastanak pozvani kod izvršnog direktora. Tamo su iznijeli svoje problema i traže hitno očitovanje managementa. Ovaj dopis sindikata daje potpuno drugačiju sliku na Air Serbiju. On ozbiljno negira pozitivnu sliku koju kompanija nastoji prezentirati u javnosti. A dopis i objašnjava zašto Air Serbia ima daleko više kašnjenja i otkazivanja letova nego druge kompanije u regiji.
Re: Vazduhoplovi
Air Serbia registers €21.3 million loss in 2021
https://www.exyuaviation.com/2022/07/ai ... l?spref=tw
Air Serbia has reported a loss of 21.3 million euros during the pandemic-stricken 2021, an improvement on the year before, when the loss amounted to just over 77 million euros. Revenue generated from scheduled flights amounted to 145.9 million euros, while charter services generated a further 37.7 million euros. The carrier’s biggest expense was aircraft maintenance, amounting to 42.4 million euros, followed by handling costs, which set the airline back seventeen million euros. During the year, Air Serbia repaid in full its second and final loan to Etihad Airways Partners BV, a special purpose vehicle set up by Etihad Airways in September 2015 to raise funds for itself and its equity partners. The loan amounted to 63 million US dollars. The airline did not take out any new loans last year.
During 2021, Serbian nationals were restricted from entering many European markets due to the Covid-19 pandemic, impacting the airline’s performance. In its 2021 financial report, the carrier said, “Following the complete suspension of commercial operations during the first quarter of 2020, demand for travel in the Republic of Serbia began to gradually recover in May 2020 and continued to do so throughout 2021 but is still limited, which is why full recovery is dependant on the stabilisation of air travel in Europe and the world”. It added, “The company’s management focused on reducing risks through restrictive cost management, optimising capacity in the face of a historic decline in demand, cash conservation by reducing planned investments, negotiations with suppliers for improved payment terms, implementing initiatives to reduce working capital and optimising human resources”.
Year Net profit / loss (million €)
2013 ▼ 73
2014 ▲ 2.7
2015 ▲ 3.9
2016 ▲ 0.9
2017 ▲ 16.0
2018 ▲ 12.3
2019 ▲ 9.5
2020 ▼ 77
2021 ▼ 21.3
From January 1, 2021, until December 31, 2021, Air Serbia was forced to cancel 4.933 flights because of the pandemic, which resulted in reduced revenue. In comparison, during 2020, the carrier cancelled 23.079 flights. As previously reported, the Serbian airline achieved solid operational results in 2021, with its figures above the European industry average. It carried 1.586.665 passengers last year, representing an increase of 83% on the year before, with the airline’s average annual cabin load factor standing at 64%. The carrier’s traffic volume grew 39% compared to 2020 but was down 35% on the pre-pandemic and record-breaking 2019. Its best performing routes in 2021 were New York, Moscow, Tivat, Paris, Podgorica, Zurich, Istanbul, Amsterdam, London and Athens. During 2021, Air Serbia Cargo registered its best results on record with its performance surpassing the pre-pandemic period by as much as 55%.
https://www.exyuaviation.com/2022/07/ai ... l?spref=tw
Air Serbia has reported a loss of 21.3 million euros during the pandemic-stricken 2021, an improvement on the year before, when the loss amounted to just over 77 million euros. Revenue generated from scheduled flights amounted to 145.9 million euros, while charter services generated a further 37.7 million euros. The carrier’s biggest expense was aircraft maintenance, amounting to 42.4 million euros, followed by handling costs, which set the airline back seventeen million euros. During the year, Air Serbia repaid in full its second and final loan to Etihad Airways Partners BV, a special purpose vehicle set up by Etihad Airways in September 2015 to raise funds for itself and its equity partners. The loan amounted to 63 million US dollars. The airline did not take out any new loans last year.
During 2021, Serbian nationals were restricted from entering many European markets due to the Covid-19 pandemic, impacting the airline’s performance. In its 2021 financial report, the carrier said, “Following the complete suspension of commercial operations during the first quarter of 2020, demand for travel in the Republic of Serbia began to gradually recover in May 2020 and continued to do so throughout 2021 but is still limited, which is why full recovery is dependant on the stabilisation of air travel in Europe and the world”. It added, “The company’s management focused on reducing risks through restrictive cost management, optimising capacity in the face of a historic decline in demand, cash conservation by reducing planned investments, negotiations with suppliers for improved payment terms, implementing initiatives to reduce working capital and optimising human resources”.
Year Net profit / loss (million €)
2013 ▼ 73
2014 ▲ 2.7
2015 ▲ 3.9
2016 ▲ 0.9
2017 ▲ 16.0
2018 ▲ 12.3
2019 ▲ 9.5
2020 ▼ 77
2021 ▼ 21.3
From January 1, 2021, until December 31, 2021, Air Serbia was forced to cancel 4.933 flights because of the pandemic, which resulted in reduced revenue. In comparison, during 2020, the carrier cancelled 23.079 flights. As previously reported, the Serbian airline achieved solid operational results in 2021, with its figures above the European industry average. It carried 1.586.665 passengers last year, representing an increase of 83% on the year before, with the airline’s average annual cabin load factor standing at 64%. The carrier’s traffic volume grew 39% compared to 2020 but was down 35% on the pre-pandemic and record-breaking 2019. Its best performing routes in 2021 were New York, Moscow, Tivat, Paris, Podgorica, Zurich, Istanbul, Amsterdam, London and Athens. During 2021, Air Serbia Cargo registered its best results on record with its performance surpassing the pre-pandemic period by as much as 55%.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Goran Grozdanic, nadimak "Lakirani", je rezimski covek koji zivi u drugom univerzumu. Retko se srece takav antitalenat za upravljanje firmom. Kao pilot je OK.Harvey Specter je napisao: ↑05 Jul 2022, 17:56Jel ima mozda nekog insajdera, ko bi mogoa da potvrdi dal je ovo tacno
https://zamaaero.com/04/07/2022/novosti ... ir-serbie/Sindikat pilota napao izvršnog direktora za promet Air Serbie
Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije je prozvao Gorana Grozdanića, izvršnog direktora za promet Air Serbie (i Zorana Rakića FOD). Sindikat mu na savjest stavlja da ima izuzetno loš odnos prema podređenima, da ne uočava probleme, da ignorira upozoravanje djelatnika na probleme, da konstantno i nepotrebno prijeti svim pilotima, te ih zastrašuje i ucjenjuje. Pokrenuto je više od 10 postupaka protiv Grozdanića radi ucjena, zastrašivanja i mobinga od strane pilota. Radnici su frustrirani i zastrašeni te traže od sindikata reakciju i zaštitu.
Sindikat naglašava da su piloti sa Boeinga 737 nepotrebno dugo bili na čekanju po izbacivanju aviona iz flote i da je to poremetilo kako operacije kao i godišnje odmore ostalih pilota. Sindikati tvrde da avioni Air Serbie imaju manje od 5 posada po avionu, što je neprihvatljivo i protivno standarda struke. Zbog evidentnog manjka pilota istima se šalju poruke da ih se moli da odrade dodatne letove u prekovremenim satima jer će u protivnom letovi biti otkazani, pa im se isto stavlja na savjest. Sindikati također smatraju da je direktor kriv što se na jednu od najjatraktivnijih pozicija u pilotskom managementu javio samo jedan kandidat, pa nisu imali među kime birati. Piloti su frustrirani što im je zarada smanjena za dodatnih 15%.
Sindikat je frustriran i činjenicom da mjesec i pola prije sezone kompanija nije znala hoće li uzeti jedan, dva, tri ili četiri aviona iz ACMI kompanija. Sindikat smatra da je ovo rezultat nepostojanja strategije kompanije i čiste improvizacije.
Na koncu Sindikati su konačno 1.7. nakon mjesec dana od poziva za sastanak pozvani kod izvršnog direktora. Tamo su iznijeli svoje problema i traže hitno očitovanje managementa. Ovaj dopis sindikata daje potpuno drugačiju sliku na Air Serbiju. On ozbiljno negira pozitivnu sliku koju kompanija nastoji prezentirati u javnosti. A dopis i objašnjava zašto Air Serbia ima daleko više kašnjenja i otkazivanja letova nego druge kompanije u regiji.
A "dobro obavesteni" Alen Scuric se kao sve nesto iznenadjuje
-
- Postovi: 142
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
A barem je nešto napisao na tu temu, na domaćim portalima nećeš pročitati tako nešto, a da ne ne pričam kako cenzurišu komentare.
Re: Vazduhoplovi
Ako pricas o T6, samozvanog strucnjaka, koji se od skora prozvao i vojnim analiticarem, za njih se zna odavno.
Koliko neko moze biti arogantan i smrad bez ikakvog razloga. Bukvalno po naslovu teksta mogu da prepoznam da li je on pisao ili neko drugi. Ako je on, uopste vise i ne otvaram, jer standardno ide red sarkazma, red kako sam pametan, red T6 je to uradio/video/rekao pre bilo koga. Neretko bude clanak par slika, neka stura prica u dve recenice i i hvalospevi.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Koliko neko moze biti arogantan i smrad bez ikakvog razloga. Bukvalno po naslovu teksta mogu da prepoznam da li je on pisao ili neko drugi. Ako je on, uopste vise i ne otvaram, jer standardno ide red sarkazma, red kako sam pametan, red T6 je to uradio/video/rekao pre bilo koga. Neretko bude clanak par slika, neka stura prica u dve recenice i i hvalospevi.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Re: Vazduhoplovi
Živojin Banković ima dobre, pristojne članke tamo. Iskreni entuzijasta, u tim vodama je već godinama. Priče Suada Hamzića su takođe vrlo interesantne.
Petrovo pisanje mi baš i ne leži. Nije se snašao ni na forumu gde sam prvi put primetio njega, Živojina, i još mnoge. Međutim, taj njegov sajt se pokazao kao uspešan. Mislim kako je Suadovo pisanje dalo ključni vetar u jedra.
Petrovo pisanje mi baš i ne leži. Nije se snašao ni na forumu gde sam prvi put primetio njega, Živojina, i još mnoge. Međutim, taj njegov sajt se pokazao kao uspešan. Mislim kako je Suadovo pisanje dalo ključni vetar u jedra.
Re: Vazduhoplovi
Koji je najbolji način da se traži kompenzacija za otkazane letove, direktno od kompanije (Lufthansa u ovom slučaju) ili preko onih sajtova tipa airhelp?
-
- Postovi: 142
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Pa mislim da prvo pokusas direktno kod kompanije. Ja nikada nisam imao problema sa stranim kompanijama, uvek su bile korektne. E sad je malo specificna situacija, tako da ce to verovatno trajati, zbog velkih problema koji trenutno vladaju. Znam da Air Serbia i Wizz Air retko placaju, pa cak i kada se prijave Direktoratu, koji ne reaguje.
Re: Vazduhoplovi
@motorista, da Zixo, pa i Kubovac imaju drugaciji stil i moze se stosta pametno procitati. Ovi drugi mislim da sve manje pisu. U principu, kako su krenule nabavke za VS i Mup, malo je popularnije da pises o tome. O civilnoj avijaciji mislim da je manje clanaka.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
-
- Postovi: 142
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Pa mislim da T6 više ne piše o civilnoj avijaciji, nema JAT-a za tovariti, pa se prebacio samo na vojnu i neki mix. Ex-Yu mi je OK, mada i tu ima cenzure komentara dosta, al ipak se drži neki standard, a i s vremena na vreme ima neki da kažem text koji pokriva i neka bolja vremena iz nas, tipa kao što je bilo 60 godina aerodroma, nisam skoro neku tako dobru retrospektivu pročitao. Tu se pojavio skoro i novi portal, Aviopress i rekao bih da ima budućnost
Re: Vazduhoplovi
Mislim da sam vec pisao o ovome.
Pericin otac je bivsi vojni pilot, i informacije o vojnoj avijaciji poticu od tatinih drugova.
Tekstove o civilnoj avijaciji su pisali civilni piloti - entuzijasti. Uglavnom iz ljubavi prema poslu kojim se bave. Licno poznajem sve autore tekstova i znam kako su zavrsavale
saradnje vlasnika bloga i autora tekstova.
Skoro u svakom slucaju je to bila cenzura i zahtevi Petra da se izmene delovi teksta tamo gde bi on mogao da ima licne koristi. U vecini slucajeva se radilo o Er Srbija.
Obecavao je on i novac za tekstove i jos kojesta, ali se niko nije ovajdio.
Na zalost, malac blage veze nema o avijaciji ali je uspeo da ga pozivaju kao strucnog konsultanta na raznorazne televizije.
Pericin otac je bivsi vojni pilot, i informacije o vojnoj avijaciji poticu od tatinih drugova.
Tekstove o civilnoj avijaciji su pisali civilni piloti - entuzijasti. Uglavnom iz ljubavi prema poslu kojim se bave. Licno poznajem sve autore tekstova i znam kako su zavrsavale
saradnje vlasnika bloga i autora tekstova.
Skoro u svakom slucaju je to bila cenzura i zahtevi Petra da se izmene delovi teksta tamo gde bi on mogao da ima licne koristi. U vecini slucajeva se radilo o Er Srbija.
Obecavao je on i novac za tekstove i jos kojesta, ali se niko nije ovajdio.
Na zalost, malac blage veze nema o avijaciji ali je uspeo da ga pozivaju kao strucnog konsultanta na raznorazne televizije.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14141
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
https://www.blic.rs/vesti/svet/srusio-s ... oj/4cf2v5g
"Gradonačelnik Pangajua Filipos Anastasijadis tvrdi da letelica ima municiju i poziva stanovnike da se udalje, upozoravajući na kontinuirane eksplozije."
Avion sa četiri motora...
Elem, kakva kombinacija naslova i teksta. Šta li će se do sutra ispostaviti?!
Edit, iz druge vesti:
Navodno prevozio oružje za Ukrajinu, letevši iz Niša za Jordan...
TapaT
"Gradonačelnik Pangajua Filipos Anastasijadis tvrdi da letelica ima municiju i poziva stanovnike da se udalje, upozoravajući na kontinuirane eksplozije."
Avion sa četiri motora...
Elem, kakva kombinacija naslova i teksta. Šta li će se do sutra ispostaviti?!
Edit, iz druge vesti:
Navodno prevozio oružje za Ukrajinu, letevši iz Niša za Jordan...
TapaT
Poslednja izmena od pedja u 16 Jul 2022, 23:41, izmenjeno 1 put ukupno.