Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Harvey Specter
Postovi: 142
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter » 04 Okt 2022, 22:12

Svaki put ponovo pogledam, a polako postaju kultne replike iz razgovora pilota.

Inače čitam da je Air Serbia prodala još jedan B737, YU-ANI, ne znam samo da li i ovaj ide kod Kineza. Ono što me zanima koliko košta da se avion koji je bio prizemljen pa biće skoro 2 godine, da se vrati u plovidbeno stanje, a pretpostavljam da ga ne prodaju za neke velike pare.

Harvey Specter
Postovi: 142
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter » 06 Okt 2022, 21:02

Turkish dobro pocepao gume.
Turkish Airlines THY Boeing 737-800 (TC-JVN, built 2016) suffered multiple tire bursts during landing runway 04 at Antakya-Hatay Airport (LTDA), Turkey. An emergency evacuation was carried out. There were 104 pax+6 crew on board flight #TK2256 from Istanbul.
Slika

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 07 Okt 2022, 22:58

Verujem da nije radio anti skid, pa onda ne moze da radi ni auto brake.
Vreme je, cudno za Hataj, bilo bez vetra. Pista dovoljno dugacka. Suva.
Po sletanju je legao na kocnice. Manuelno kocenje daje veci pritisak nego MAX kocenje.
U THY instruktori ne dozvoljavaju da se koci bez auto brake tako da mnogi f/o nikada ne ukoce avion, a i sami cpt retko kada. Tako se prave mentoli.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 08 Okt 2022, 10:08

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19260
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 11 Okt 2022, 22:37


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21087
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 12 Okt 2022, 09:47

787 nema tailskid?

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 12 Okt 2022, 10:45

Nema. Nije mu potreban, mada svi ovi "produzeni" avioni u odnosu na originaknu zamisao, a ovo je -900, imaju problem sa ground clearance.
Uz to je, 787 najnizi od svih sirokotrupaca.
Mislim da 737-900 tokom pravilne rotacije ima klirens 10cm. Malo mu fali.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21087
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 12 Okt 2022, 11:31

Neverovatno mi je da izlaže strukturu čitavog aviona takvom potencijalnom stresu. Kad se gleda profil letelice, izgleda kao kandidat za lupanje, a nema skid.

Slika

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 12 Okt 2022, 19:01

Gledao sam fotku, a nisam citao tekst.
Tacno po duzini ostecenja moze da se vidi da li je tail strike bio u poletanju ili sletanju.
Isto smo imali u mojoj bivsoj kompaniji.
Da je bio u poletanju, nastradao bi samo vrh repa.
Ovo je bio hard landing. Sabili su se amortizeri, a pilot flying nije popustio nos da smanji pitch nego je navukao volan na sebe.
Tako ga je skenjao od polovine duzine od izlazne ivice do repa.
Avion ce dugo na radove...

Harvey Specter
Postovi: 142
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter » 12 Okt 2022, 20:34

Da li je moguce da je nemoguce u Srbiji naci ovaj profil radnika

Slika

dispy
Postovi: 556
Pridružio se: 13 Okt 2019, 18:01
Garaža: Astra K 1.6CDTi 2019

Re: Vazduhoplovi

Post od dispy » 12 Okt 2022, 20:41

Verovatno ne za platu koju će dati indusima.

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk


Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 12 Okt 2022, 23:20

zuzazu je napisao:
12 Okt 2022, 19:01
Gledao sam fotku, a nisam citao tekst.
Tacno po duzini ostecenja moze da se vidi da li je tail strike bio u poletanju ili sletanju.
Isto smo imali u mojoj bivsoj kompaniji.
Da je bio u poletanju, nastradao bi samo vrh repa.
Ovo je bio hard landing. Sabili su se amortizeri, a pilot flying nije popustio nos da smanji pitch nego je navukao volan na sebe.
Tako ga je skenjao od polovine duzine od izlazne ivice do repa.
Avion ce dugo na radove...
Koliko ovakvo ostecenje utice na sam avion i strukturu aviona? Deluje uglavnom povrsinski, osim na par mesta.

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14187
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od pedja » 12 Okt 2022, 23:30


dispy je napisao:Verovatno ne za platu koju će dati indusima.
Koji pritom znaju kako raditi pri povećanoj vlažnosti.

Nije lako raditi u kuhinji, ili magacinu, dok stojiš u vodi, a još i kaplje sa plafona.

TapaT


zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 13 Okt 2022, 08:00

H4wkeye, ono sto znam je da je za identican tail strike nas 738 dugo bio grundiran.

Radila se detaljna provera strukture, ali su se jos duze cekali strucnjaci iz Boeing-a da rilizuju avion. Iz nekog razloga, ovo mora da proveri proizvodjac.

Desavaju se ovakve stvari, grese ljudi. Na zalost, mislim, da avijacija strmoglavo ide na dole i gledacemo svasta u buducnosti. Low cost ce doci glave bezbednosti.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 13 Okt 2022, 09:10

Fala Zu. Citam u Amsterdamu na aerodromu neke ogromne guzve, ceka se, duge kolone.

https://edition.cnn.com/travel/amp/amst ... index.html


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odgovori