Vazduhoplovi
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Vazduhoplovi
Evo kako to izgleda u SAD http://www.youtube.com/watch?v=o4xedkgX ... r_embedded
Pratio sam jedan avion koji je malopre sleteo na Surcin, sa Hitroua, do nekih 1500 mnv, posle toga let nestane
Pratio sam jedan avion koji je malopre sleteo na Surcin, sa Hitroua, do nekih 1500 mnv, posle toga let nestane
Re: Vazduhoplovi
Bio je ranije link na flighradar, ovde ili možda na starom forumu. Dragan je napisao, a i mi smo primetili, da je to što se vidi manje od 50% svih letova. Tako da posla ima još više.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
tako je. evo me na poslu, i to sto je sad trenutno iznad nas po ovom sajtu je manje od pola aviona, sad me mrzi da idem u salu i da ih prebrojim sve...ja ovde nisam nasao nijedan ispod 33000ft a ima ih, a ni svi iznad nisu prikazani...
ove sezone mislim da je rekord bio 170-180 aviona u satu, dok je u dosta vrsnih sati bilo preko 150. ako uzmes da prosecna duzina rute iznosi oko 20 minuta znaci da je u svakom momentu iznad nas u tim vrsnim satima po 60-70 pa i vise aviona ( ne drzzite me za rec, mislim da je rekord, takodje od ove sezone 78 ili tako nesto )...
naravno, u skladu sa brojem aviona ( postoji predikcija o broju aviona koji ce nas preleteti u odredjenom vremenskom periodu, da ne duzim sad o tome ) se i otvara odredjeni broj sektora i time vazdusni prostor deli po visini i u geografskom smislu, da bi se ljudi rasteretili.
sve u svemu, ja sam pre neki dan imao na vezi u jednom momentu 24 komada, a ovaj prethodni sat koji sam radio bilo ih je 21 najvise, bilo je posla prilicno, dok je oko 50 posto vremena broj na vezi bio 15-18.
mada, da bi se odredilo samo radno opterecenje stvar je malo kompleksnija, nekad mozes imati 20 aviona na vezi a da izmedju svih postoji dovoljna separacija da se ne mora nista preduzimati, a moze da bude da imas i tih 20 aviona a da njih 10 pa i vise drzis u nekom, ajde da tako kazem, regulisanom stanju - nekima zadas brzinu, nekima zadas kurs u kojem ce leteti, nekima zadajes vertikalnu brzinu pri penjanju/spustanju itd...
sve u svemu, moze biti i zanimljivo i naporno, kako kad...
ove sezone mislim da je rekord bio 170-180 aviona u satu, dok je u dosta vrsnih sati bilo preko 150. ako uzmes da prosecna duzina rute iznosi oko 20 minuta znaci da je u svakom momentu iznad nas u tim vrsnim satima po 60-70 pa i vise aviona ( ne drzzite me za rec, mislim da je rekord, takodje od ove sezone 78 ili tako nesto )...
naravno, u skladu sa brojem aviona ( postoji predikcija o broju aviona koji ce nas preleteti u odredjenom vremenskom periodu, da ne duzim sad o tome ) se i otvara odredjeni broj sektora i time vazdusni prostor deli po visini i u geografskom smislu, da bi se ljudi rasteretili.
sve u svemu, ja sam pre neki dan imao na vezi u jednom momentu 24 komada, a ovaj prethodni sat koji sam radio bilo ih je 21 najvise, bilo je posla prilicno, dok je oko 50 posto vremena broj na vezi bio 15-18.
mada, da bi se odredilo samo radno opterecenje stvar je malo kompleksnija, nekad mozes imati 20 aviona na vezi a da izmedju svih postoji dovoljna separacija da se ne mora nista preduzimati, a moze da bude da imas i tih 20 aviona a da njih 10 pa i vise drzis u nekom, ajde da tako kazem, regulisanom stanju - nekima zadas brzinu, nekima zadas kurs u kojem ce leteti, nekima zadajes vertikalnu brzinu pri penjanju/spustanju itd...
sve u svemu, moze biti i zanimljivo i naporno, kako kad...
Poslednja izmena od dragan u 19 Sep 2012, 18:53, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Vazduhoplovi
Sto nikad niko ne igra tenis na onim terenima kod vas?
Re: Vazduhoplovi
nema se vremena...ostali su neki par puta posle posla, ali ja kad mi se zavrsi radno vreme volim da sto pre prodjem kroz kapiju
u jbt pocelo da grmi nesto napolju...
u jbt pocelo da grmi nesto napolju...
Re: Vazduhoplovi
Pretpostavljam da je vama veći problem samo kako da uglavite avione koji poleću iz BG u putanju drugih aviona. Koliko aviona dnevno poleti kod nas ?
Ide neko nevreme.
Ide neko nevreme.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
grmi, grmi, najavljeno 15 stepeni za sutra i kisa...
Ma salim se, pretpostavio sam...
Gezo, mislim da negde izmedju 50-70 aviona, zavisno od sezone polece, i isto toliko slece...
Ma salim se, pretpostavio sam...
Gezo, mislim da negde izmedju 50-70 aviona, zavisno od sezone polece, i isto toliko slece...
Re: Vazduhoplovi
kod poletanja i sletanja, kao i kod preleta nije problem u broju, vec u koncentraciji tokom odredjenog vremenskog perioda.
nas je letos preletalo po 2400 aviona dnevno, ali to ne znaci 100 po satu, nego po 20 u toku nekiloko nocnih sati ali i po preko 150 u toku nekoliko popodnevnih sati...
to su vremenska uska grla koja prave problem...
ukoliko broj aviona koji su predvidjeni da po planu prodju kroz neki prostor prevazilazi mogucnosti kontrole da primi taj saobracaj, onda se uvode restrikcije. to se recimo cesto desava sa zagrebackom oblasnom, oni u sezoni jako cesto objavljuju restrikcije i onda se odredjeni broj aviona izmedju ostalog i derutira kroz neke druge drzave tj oblasti. mi to u principu jako retko radimo, mislim da je ove godine bilo par puta, i to iz nekih tehnickih razloga, mozda samo jednom-dvaput zbog jednostavno prevelikog broja aviona...
next je u pravu, broj operacija u sezoni je izmedju 100 i 150 ( operacija je poletanje ili sletanje, svejedno ), mada me ni za ovo nemojte drzati za rec jer ne obracam paznju na operacije prilazne, ali sam siguran da su dobrano trocifrene.
u principu ima vise posla dok se neki avion koji poleti ubaci na rutu na zeljenoj visini, ali s obzirom da je tih aviona ispod 10 posto u odnosu na ukupni saobracaj, nema neki poseban uticaj na ukupno opterecenje...
i ovo vreme predstavlja prilican problem. piloti se trude da zaobilaze oblasti sa losim vremenom i kontrolor treba da im da slobodu po tom pitanju a da im opet obezbede razdvajanje od ostalog saobracaja. to cesto znatno poveca radno opterecenje i u uslovima kad postoji puno zaobilazenja zvog vremena se otvaraju dodatni sektori da bi sto manje aviona bilo na vezi na nekom odredjenom sektoru.
uopsteno, svaki sektor ima odredjeni kapacitet izrazen u broju aviona koji mogu da prodju kroz njega u toku jednog sata. on se kod nas krece u zavisnosti od sektora i do 45, sa mogucnoscu povecanja u odredjenom procentu, tako da nekad neznatno prebaci i 50. e, kad je ovakvo nevreme, onda se taj kapacitet spusta, i posledicno tome se broj sektora koji radi za odredjeni broj aviona povecava. mnogo je lakse raditi i svakome posvetiti vise paznje kad imas manje njih koje gledas...
eto, ja se sad raspisa o tome nasiroko...
nas je letos preletalo po 2400 aviona dnevno, ali to ne znaci 100 po satu, nego po 20 u toku nekiloko nocnih sati ali i po preko 150 u toku nekoliko popodnevnih sati...
to su vremenska uska grla koja prave problem...
ukoliko broj aviona koji su predvidjeni da po planu prodju kroz neki prostor prevazilazi mogucnosti kontrole da primi taj saobracaj, onda se uvode restrikcije. to se recimo cesto desava sa zagrebackom oblasnom, oni u sezoni jako cesto objavljuju restrikcije i onda se odredjeni broj aviona izmedju ostalog i derutira kroz neke druge drzave tj oblasti. mi to u principu jako retko radimo, mislim da je ove godine bilo par puta, i to iz nekih tehnickih razloga, mozda samo jednom-dvaput zbog jednostavno prevelikog broja aviona...
next je u pravu, broj operacija u sezoni je izmedju 100 i 150 ( operacija je poletanje ili sletanje, svejedno ), mada me ni za ovo nemojte drzati za rec jer ne obracam paznju na operacije prilazne, ali sam siguran da su dobrano trocifrene.
u principu ima vise posla dok se neki avion koji poleti ubaci na rutu na zeljenoj visini, ali s obzirom da je tih aviona ispod 10 posto u odnosu na ukupni saobracaj, nema neki poseban uticaj na ukupno opterecenje...
i ovo vreme predstavlja prilican problem. piloti se trude da zaobilaze oblasti sa losim vremenom i kontrolor treba da im da slobodu po tom pitanju a da im opet obezbede razdvajanje od ostalog saobracaja. to cesto znatno poveca radno opterecenje i u uslovima kad postoji puno zaobilazenja zvog vremena se otvaraju dodatni sektori da bi sto manje aviona bilo na vezi na nekom odredjenom sektoru.
uopsteno, svaki sektor ima odredjeni kapacitet izrazen u broju aviona koji mogu da prodju kroz njega u toku jednog sata. on se kod nas krece u zavisnosti od sektora i do 45, sa mogucnoscu povecanja u odredjenom procentu, tako da nekad neznatno prebaci i 50. e, kad je ovakvo nevreme, onda se taj kapacitet spusta, i posledicno tome se broj sektora koji radi za odredjeni broj aviona povecava. mnogo je lakse raditi i svakome posvetiti vise paznje kad imas manje njih koje gledas...
eto, ja se sad raspisa o tome nasiroko...
Re: Vazduhoplovi
Vise volim da slusam o kontroli leta nego o hotelima samo pricaj
Re: Vazduhoplovi
moram da prekinem pisanije sad...
ti mozes i uzivo da me pitas sta te zanima
ti mozes i uzivo da me pitas sta te zanima
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Interesuje me Dragane koliko para kosta jedan prelet ako znas, da li to drzava naplacuje ili SUKLA?
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Opis uz sliku je bio: "na letu preko Amazona" (detaljnije imate u EXIF-u).