Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Kontrola na SAW cesto dugo kasni za promenom piste na Ataturku tj. Novom Aerodromu, ali se rukovode pravcom piste u upotrebi na tom aerodromu. Ne zele da imaju piste suprotnog pravca na IST i u SAW.
Kao sto sam ranije pisao, Istanbul lezi na dva mora i 2 kopna i vremenske prilike se brzo menjaju a aerodromi su tricky za sletanje zbog puno stvari.
U ovom slucaju, moguce je da je Cb bio u Mramornom moru i da je na Sabihi davao ledjni vetar, a da nije uticao na Yenihavalimani gde su piste u upotrebi bile 36 zbog severnog vetra, te da kontrola nije htela da promeni pistu zbog IST.
Isto sam ranije pisao da ce PGS kad-tad platiti cenu za politiku proizvodnje instant-pilota. Pocetnika u kopilote sa minimalnim zakonskim uslovima, i kopilota u kapetane na istim osnovama. Legalno su pokriveni, a da li im je politika pametna - vidimo sada. Udesi su ucestali od uletanja 738 u Cb posle poletanja iz SAW, a direktna su posledica politike CEO Mehmet Nane koji je pre Pegazusa vodio lanac samousluga.
Pegazus ima military culture, i 80% pilota su ex jet pilots. Ispunjavaju bezpogovorno, kako oni to dozivljavaju - “naredbe” ATC, i ne mogu da razumeju da je kontrola samo nas servis, i ako im se bilo sta ne svidi i nije bezbedno, mogu i moraju da odbiju takvu instrukciju.
Sve to kada se spoji - eto sr@ny@.
Kao sto sam ranije pisao, Istanbul lezi na dva mora i 2 kopna i vremenske prilike se brzo menjaju a aerodromi su tricky za sletanje zbog puno stvari.
U ovom slucaju, moguce je da je Cb bio u Mramornom moru i da je na Sabihi davao ledjni vetar, a da nije uticao na Yenihavalimani gde su piste u upotrebi bile 36 zbog severnog vetra, te da kontrola nije htela da promeni pistu zbog IST.
Isto sam ranije pisao da ce PGS kad-tad platiti cenu za politiku proizvodnje instant-pilota. Pocetnika u kopilote sa minimalnim zakonskim uslovima, i kopilota u kapetane na istim osnovama. Legalno su pokriveni, a da li im je politika pametna - vidimo sada. Udesi su ucestali od uletanja 738 u Cb posle poletanja iz SAW, a direktna su posledica politike CEO Mehmet Nane koji je pre Pegazusa vodio lanac samousluga.
Pegazus ima military culture, i 80% pilota su ex jet pilots. Ispunjavaju bezpogovorno, kako oni to dozivljavaju - “naredbe” ATC, i ne mogu da razumeju da je kontrola samo nas servis, i ako im se bilo sta ne svidi i nije bezbedno, mogu i moraju da odbiju takvu instrukciju.
Sve to kada se spoji - eto sr@ny@.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Definitivno se vidi da im je direktor pre bio direktor samoposluga, sobzirom da ocigledno ne zna sta radi. I koliko ja znam kapetan je taj koji je zaduzen za bezbednost vazuhoplova i taj koji odlucuje o mnogim stvarima, zar ne?
Re: Vazduhoplovi
Piloti Turcin i Juznokoreanac.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Dve zemlje koje pune svoj letacki kadar najvecim delom iz vojske. Vrlo slicne po vazduhoplovnoj kulturi.
Postoji neka emisija o udesu korejskog cargo B747 na poletenju iz Londona (mislim) i o odnosu unutar kokpita. Vrlo slicno udesu Turkisevog B738 u Amsterdamu.
Nema sanse da je kopilot smeo da kaze kapetanu da gresi.
Kada sam vec kod vazduhoplovne kulture, nema sumnje da nikada necemo saznati pravu istinu o udesu, masinerija uveliko radi da prikrije sve sta moze.
Postoji neka emisija o udesu korejskog cargo B747 na poletenju iz Londona (mislim) i o odnosu unutar kokpita. Vrlo slicno udesu Turkisevog B738 u Amsterdamu.
Nema sanse da je kopilot smeo da kaze kapetanu da gresi.
Kada sam vec kod vazduhoplovne kulture, nema sumnje da nikada necemo saznati pravu istinu o udesu, masinerija uveliko radi da prikrije sve sta moze.
Re: Vazduhoplovi
Lepo bi bilo kada bi se neko od Turaka dozvao pameti pa pogledao koliko je udesa bilo za vreme prethodnog CEO - Sertac Haybata, a koliko za vreme Memet Nanea. Sertac je bio covek iz avijacije a Nane - bankar, menadzer u njihovoj Tehnomaniji i Maxiju. Oni isto imaju poslovicu “riba od glave smrdi”, pa da se prispitaju.
Kapetan je odgovoran za bezbednost putnika, posade i aviona od momenta kada avion pocne da se pokrece snagom svojih motora, tj. da taksira po zemlji.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Citam sad da je troje ljudi nastradalo u ovom poslednjem izletanju. Cim je ovaj bankar/menadzer tu mi je sve jasno. Briga njega za sve osim za profit, a to se i vidi u poslednje vreme.zuzazu je napisao: ↑06 Feb 2020, 09:11Lepo bi bilo kada bi se neko od Turaka dozvao pameti pa pogledao koliko je udesa bilo za vreme prethodnog CEO - Sertac Haybata, a koliko za vreme Memet Nanea. Sertac je bio covek iz avijacije a Nane - bankar, menadzer u njihovoj Tehnomaniji i Maxiju. Oni isto imaju poslovicu “riba od glave smrdi”, pa da se prispitaju.
798E7330-3A26-47B4-9C7C-739A337FF1CC.jpeg
Kapetan je odgovoran za bezbednost putnika, posade i aviona od momenta kada avion pocne da se pokrece snagom svojih motora, tj. da taksira po zemlji.
Re: Vazduhoplovi
Užas nad užasima. Koji debakl pristupa svemu bitnom, samo pare se gledaju, počev od 737 Max, onda ovakvi ultra low cost, dok ljudi ponovo ne počnu da ginu svaki dan ko pre 50 godina. Ništa nismo naučili, sve smo gluplji.
Re: Vazduhoplovi
Recimo da je covek predsednik asocijacije kontrolora letenja i vec muti vodu
Da ne bi trebalo da zurimo sa zakljucivanjem, a se sacekaju zvanicni izvestaji, da je to jedna nauka (valjda misli na istragu o udesu), da kontrolori i piloti rade zajedno na bezbednosti letenja - a koleginica daje klirens " .... wind 270/22kts gusting 34kts, RWY 06 clear to land" avionu da sleti (ledjni vetar 19 cvorova sa udarima do 30 cvorova).
Limit ledjnog vetra za vecinu aviona je u pola manji.
Znaci, ona tu (i onaj sto je stajao pored nje) odmah. u mardelj. Piloti su tek posebna prica.
Budalastine su na sajtovima u koliko se delova raspao avion, i da li kopilot govori turski. Totalno nebitno.
Vrlo je korisna informacija da je kapetan Turcin. Da je stranac, koliko sutra bi pootpustali sve strance iz kompanije.
Da ne bi trebalo da zurimo sa zakljucivanjem, a se sacekaju zvanicni izvestaji, da je to jedna nauka (valjda misli na istragu o udesu), da kontrolori i piloti rade zajedno na bezbednosti letenja - a koleginica daje klirens " .... wind 270/22kts gusting 34kts, RWY 06 clear to land" avionu da sleti (ledjni vetar 19 cvorova sa udarima do 30 cvorova).
Limit ledjnog vetra za vecinu aviona je u pola manji.
Znaci, ona tu (i onaj sto je stajao pored nje) odmah. u mardelj. Piloti su tek posebna prica.
Budalastine su na sajtovima u koliko se delova raspao avion, i da li kopilot govori turski. Totalno nebitno.
Vrlo je korisna informacija da je kapetan Turcin. Da je stranac, koliko sutra bi pootpustali sve strance iz kompanije.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Onda tu nesto ne stima ako je dala dozvolu da sleti sa tolikim lednjim vetrom. Ili losa obuka ili imaju zeleno svetlo da dozvoljavaju sletanje u uslovima preko limita.
Re: Vazduhoplovi
Da li porodica povredjenih/poginulih u ovakvim situacijama gde je greska kompanije ima sanse u nekoj tuzbi?
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Hawk, rekoh gore.
Na novom aerodromu je pista u upotrebi bila severna - RWY 36.
Aerodromi su udaljeni oko 50km jedan od drugog ali su prilazne procedure (STAR) tako usrano napravljene da je to nevidjeno, i kontrola forsira da oba aerodroma imaju istu pistu u upotrebi. pri cemu se rukovode novim aerodromom (IST). Isto je bilo i dok je radio Ataturk. Ako je na ataturku 05 onda je i na Sabihi 06, i obrnuto - ako je na Ataturku 23 onda je na Sabihi 24.
Jako su, jako inertni da promene pistu i sigurno ih je (kontrolore) neko guro da nastave jos neko vreme dok se ne izorganizuju. Oni su i promenili pistu nakon sto su dali klirens ovome da sleti. Cuje se da avionu koji trazi taksiranje daje RWY24.
Al ne moze brate mili da mu da sletanje sa ovolikim ledjnjakom.
Pista 06 ima slope iznad standarda - 3,5 stepeni, a 738 slabo gusi brzinu. Kada se usvira sa brzinom i ako ne znas kako, ne mozes da mu smanjis brzinu. Dodaj tu ledjni vetar i eto seksa.
Ja sam nedavno u Bodrumu imao lednji 24 cvora, isto od kumulonimbusa iza mene, Pista isto mokra. Kurolomija oko aerodroma. Pitao sam se sta mi to treba? Nikako mi nije bilo sve jedno. Ledjnjak se ispod 500 fita samo smirio, ali sam sa brzinom bio sredjen tj imao sam Vref+5. Ovi su imali ground speed 190kts. Ledjni je bio u gustu 30 kts, na avionu su imali maksimum 3 tone goriva, znaci da mu brzina nije mogla biti veca od 150 kts sa aditivom, On je u prilazu vec imao vise nego sto treba. Drzao je rate of descent do 850 ft, ako je mislioda uhvati pocetak piste morao je da obori nos sto bi odmah podiglo brzinu jos vise.
Morali su u go-around. Saznacu da li je pilot vojno grlo, Ne bi me cudilo.
Blau, avion, putnici i posada u osigurani kod nekog osiguravajuceg drustva na odredjenu sumu i bice im isplacena. Bez osiguranja avion ne moze da leti, a putnik je platio osiguranje kupovinom karte.
Tako lepo kompanija ostvari profit na kartama, osiguranje isplati stetu, i pojeo vuk magarca.
Pitanje je koliko ce ovo da ih kosta u poverenju putnika, a i premija osiguranja za flotu ima da ih zakolje.
Na novom aerodromu je pista u upotrebi bila severna - RWY 36.
Aerodromi su udaljeni oko 50km jedan od drugog ali su prilazne procedure (STAR) tako usrano napravljene da je to nevidjeno, i kontrola forsira da oba aerodroma imaju istu pistu u upotrebi. pri cemu se rukovode novim aerodromom (IST). Isto je bilo i dok je radio Ataturk. Ako je na ataturku 05 onda je i na Sabihi 06, i obrnuto - ako je na Ataturku 23 onda je na Sabihi 24.
Jako su, jako inertni da promene pistu i sigurno ih je (kontrolore) neko guro da nastave jos neko vreme dok se ne izorganizuju. Oni su i promenili pistu nakon sto su dali klirens ovome da sleti. Cuje se da avionu koji trazi taksiranje daje RWY24.
Al ne moze brate mili da mu da sletanje sa ovolikim ledjnjakom.
Pista 06 ima slope iznad standarda - 3,5 stepeni, a 738 slabo gusi brzinu. Kada se usvira sa brzinom i ako ne znas kako, ne mozes da mu smanjis brzinu. Dodaj tu ledjni vetar i eto seksa.
Ja sam nedavno u Bodrumu imao lednji 24 cvora, isto od kumulonimbusa iza mene, Pista isto mokra. Kurolomija oko aerodroma. Pitao sam se sta mi to treba? Nikako mi nije bilo sve jedno. Ledjnjak se ispod 500 fita samo smirio, ali sam sa brzinom bio sredjen tj imao sam Vref+5. Ovi su imali ground speed 190kts. Ledjni je bio u gustu 30 kts, na avionu su imali maksimum 3 tone goriva, znaci da mu brzina nije mogla biti veca od 150 kts sa aditivom, On je u prilazu vec imao vise nego sto treba. Drzao je rate of descent do 850 ft, ako je mislioda uhvati pocetak piste morao je da obori nos sto bi odmah podiglo brzinu jos vise.
Morali su u go-around. Saznacu da li je pilot vojno grlo, Ne bi me cudilo.
Blau, avion, putnici i posada u osigurani kod nekog osiguravajuceg drustva na odredjenu sumu i bice im isplacena. Bez osiguranja avion ne moze da leti, a putnik je platio osiguranje kupovinom karte.
Tako lepo kompanija ostvari profit na kartama, osiguranje isplati stetu, i pojeo vuk magarca.
Pitanje je koliko ce ovo da ih kosta u poverenju putnika, a i premija osiguranja za flotu ima da ih zakolje.