Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 05 Feb 2020, 18:50

Kontrola na SAW cesto dugo kasni za promenom piste na Ataturku tj. Novom Aerodromu, ali se rukovode pravcom piste u upotrebi na tom aerodromu. Ne zele da imaju piste suprotnog pravca na IST i u SAW.
Kao sto sam ranije pisao, Istanbul lezi na dva mora i 2 kopna i vremenske prilike se brzo menjaju a aerodromi su tricky za sletanje zbog puno stvari.
U ovom slucaju, moguce je da je Cb bio u Mramornom moru i da je na Sabihi davao ledjni vetar, a da nije uticao na Yenihavalimani gde su piste u upotrebi bile 36 zbog severnog vetra, te da kontrola nije htela da promeni pistu zbog IST.
Isto sam ranije pisao da ce PGS kad-tad platiti cenu za politiku proizvodnje instant-pilota. Pocetnika u kopilote sa minimalnim zakonskim uslovima, i kopilota u kapetane na istim osnovama. Legalno su pokriveni, a da li im je politika pametna - vidimo sada. Udesi su ucestali od uletanja 738 u Cb posle poletanja iz SAW, a direktna su posledica politike CEO Mehmet Nane koji je pre Pegazusa vodio lanac samousluga.
Pegazus ima military culture, i 80% pilota su ex jet pilots. Ispunjavaju bezpogovorno, kako oni to dozivljavaju - “naredbe” ATC, i ne mogu da razumeju da je kontrola samo nas servis, i ako im se bilo sta ne svidi i nije bezbedno, mogu i moraju da odbiju takvu instrukciju.
Sve to kada se spoji - eto sr@ny@.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 05 Feb 2020, 19:13

Definitivno se vidi da im je direktor pre bio direktor samoposluga, sobzirom da ocigledno ne zna sta radi. :ccc: I koliko ja znam kapetan je taj koji je zaduzen za bezbednost vazuhoplova i taj koji odlucuje o mnogim stvarima, zar ne?

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Vazduhoplovi

Post od ikac2000 » 05 Feb 2020, 23:37

Piloti Turcin i Juznokoreanac.

Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk


zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 06 Feb 2020, 01:04

Dve zemlje koje pune svoj letacki kadar najvecim delom iz vojske. Vrlo slicne po vazduhoplovnoj kulturi.
Postoji neka emisija o udesu korejskog cargo B747 na poletenju iz Londona (mislim) i o odnosu unutar kokpita. Vrlo slicno udesu Turkisevog B738 u Amsterdamu.
Nema sanse da je kopilot smeo da kaze kapetanu da gresi.
Kada sam vec kod vazduhoplovne kulture, nema sumnje da nikada necemo saznati pravu istinu o udesu, masinerija uveliko radi da prikrije sve sta moze.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 06 Feb 2020, 09:11

H4wkeye je napisao:
05 Feb 2020, 19:13
Definitivno se vidi da im je direktor pre bio direktor samoposluga, sobzirom da ocigledno ne zna sta radi. :ccc: I koliko ja znam kapetan je taj koji je zaduzen za bezbednost vazuhoplova i taj koji odlucuje o mnogim stvarima, zar ne?
Lepo bi bilo kada bi se neko od Turaka dozvao pameti pa pogledao koliko je udesa bilo za vreme prethodnog CEO - Sertac Haybata, a koliko za vreme Memet Nanea. Sertac je bio covek iz avijacije a Nane - bankar, menadzer u njihovoj Tehnomaniji i Maxiju. Oni isto imaju poslovicu “riba od glave smrdi”, pa da se prispitaju.
798E7330-3A26-47B4-9C7C-739A337FF1CC.jpeg
798E7330-3A26-47B4-9C7C-739A337FF1CC.jpeg (72.27 KiB) Pogledano 2109 puta
Kapetan je odgovoran za bezbednost putnika, posade i aviona od momenta kada avion pocne da se pokrece snagom svojih motora, tj. da taksira po zemlji.

Korisnikov avatar
Kabe
Postovi: 993
Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
Garaža: Japanska vozila
Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/

Re: Vazduhoplovi

Post od Kabe » 06 Feb 2020, 10:38

ОПРЕМ ДОБРО! Posetite blog - Kabe.Space

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 06 Feb 2020, 15:11

zuzazu je napisao:
06 Feb 2020, 09:11
H4wkeye je napisao:
05 Feb 2020, 19:13
Definitivno se vidi da im je direktor pre bio direktor samoposluga, sobzirom da ocigledno ne zna sta radi. :ccc: I koliko ja znam kapetan je taj koji je zaduzen za bezbednost vazuhoplova i taj koji odlucuje o mnogim stvarima, zar ne?
Lepo bi bilo kada bi se neko od Turaka dozvao pameti pa pogledao koliko je udesa bilo za vreme prethodnog CEO - Sertac Haybata, a koliko za vreme Memet Nanea. Sertac je bio covek iz avijacije a Nane - bankar, menadzer u njihovoj Tehnomaniji i Maxiju. Oni isto imaju poslovicu “riba od glave smrdi”, pa da se prispitaju.

798E7330-3A26-47B4-9C7C-739A337FF1CC.jpeg

Kapetan je odgovoran za bezbednost putnika, posade i aviona od momenta kada avion pocne da se pokrece snagom svojih motora, tj. da taksira po zemlji.
Citam sad da je troje ljudi nastradalo u ovom poslednjem izletanju. Cim je ovaj bankar/menadzer tu mi je sve jasno. Briga njega za sve osim za profit, a to se i vidi u poslednje vreme.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6747
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba » 06 Feb 2020, 15:51

ikac2000 je napisao:
05 Feb 2020, 23:37
Piloti Turcin i Juznokoreanac.

Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Bas cuo na Holandskom radiju da je kopilot Holandjanin...

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21087
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 06 Feb 2020, 16:24

Užas nad užasima. Koji debakl pristupa svemu bitnom, samo pare se gledaju, počev od 737 Max, onda ovakvi ultra low cost, dok ljudi ponovo ne počnu da ginu svaki dan ko pre 50 godina. Ništa nismo naučili, sve smo gluplji.

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Vazduhoplovi

Post od ikac2000 » 06 Feb 2020, 17:24

ljuba je napisao:
ikac2000 je napisao:
05 Feb 2020, 23:37
Piloti Turcin i Juznokoreanac.

Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Bas cuo na Holandskom radiju da je kopilot Holandjanin...
Na BBCu sam citao.



Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja » 06 Feb 2020, 17:32


zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 06 Feb 2020, 20:13

Recimo da je covek predsednik asocijacije kontrolora letenja i vec muti vodu :mrgreen:

Da ne bi trebalo da zurimo sa zakljucivanjem, a se sacekaju zvanicni izvestaji, da je to jedna nauka (valjda misli na istragu o udesu), da kontrolori i piloti rade zajedno na bezbednosti letenja - a koleginica daje klirens " .... wind 270/22kts gusting 34kts, RWY 06 clear to land" avionu da sleti (ledjni vetar 19 cvorova sa udarima do 30 cvorova).

Limit ledjnog vetra za vecinu aviona je u pola manji.

Znaci, ona tu (i onaj sto je stajao pored nje) odmah. u mardelj. Piloti su tek posebna prica.

Budalastine su na sajtovima u koliko se delova raspao avion, i da li kopilot govori turski. Totalno nebitno.

Vrlo je korisna informacija da je kapetan Turcin. Da je stranac, koliko sutra bi pootpustali sve strance iz kompanije.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 06 Feb 2020, 20:19

Onda tu nesto ne stima ako je dala dozvolu da sleti sa tolikim lednjim vetrom. Ili losa obuka ili imaju zeleno svetlo da dozvoljavaju sletanje u uslovima preko limita. :think:

Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 6885
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od blaugrana » 06 Feb 2020, 20:46

Da li porodica povredjenih/poginulih u ovakvim situacijama gde je greska kompanije ima sanse u nekoj tuzbi?

Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk


zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 06 Feb 2020, 20:59

Hawk, rekoh gore.

Na novom aerodromu je pista u upotrebi bila severna - RWY 36.

Aerodromi su udaljeni oko 50km jedan od drugog ali su prilazne procedure (STAR) tako usrano napravljene da je to nevidjeno, i kontrola forsira da oba aerodroma imaju istu pistu u upotrebi. pri cemu se rukovode novim aerodromom (IST). Isto je bilo i dok je radio Ataturk. Ako je na ataturku 05 onda je i na Sabihi 06, i obrnuto - ako je na Ataturku 23 onda je na Sabihi 24.

Jako su, jako inertni da promene pistu i sigurno ih je (kontrolore) neko guro da nastave jos neko vreme dok se ne izorganizuju. Oni su i promenili pistu nakon sto su dali klirens ovome da sleti. Cuje se da avionu koji trazi taksiranje daje RWY24.

Al ne moze brate mili da mu da sletanje sa ovolikim ledjnjakom.

Pista 06 ima slope iznad standarda - 3,5 stepeni, a 738 slabo gusi brzinu. Kada se usvira sa brzinom i ako ne znas kako, ne mozes da mu smanjis brzinu. Dodaj tu ledjni vetar i eto seksa.

Ja sam nedavno u Bodrumu imao lednji 24 cvora, isto od kumulonimbusa iza mene, Pista isto mokra. Kurolomija oko aerodroma. Pitao sam se sta mi to treba? Nikako mi nije bilo sve jedno. Ledjnjak se ispod 500 fita samo smirio, ali sam sa brzinom bio sredjen tj imao sam Vref+5. Ovi su imali ground speed 190kts. Ledjni je bio u gustu 30 kts, na avionu su imali maksimum 3 tone goriva, znaci da mu brzina nije mogla biti veca od 150 kts sa aditivom, On je u prilazu vec imao vise nego sto treba. Drzao je rate of descent do 850 ft, ako je mislioda uhvati pocetak piste morao je da obori nos sto bi odmah podiglo brzinu jos vise.

Morali su u go-around. Saznacu da li je pilot vojno grlo, Ne bi me cudilo.

Blau, avion, putnici i posada u osigurani kod nekog osiguravajuceg drustva na odredjenu sumu i bice im isplacena. Bez osiguranja avion ne moze da leti, a putnik je platio osiguranje kupovinom karte.
Tako lepo kompanija ostvari profit na kartama, osiguranje isplati stetu, i pojeo vuk magarca.
Pitanje je koliko ce ovo da ih kosta u poverenju putnika, a i premija osiguranja za flotu ima da ih zakolje.

Odgovori