Vazduhoplovi
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Strasno. Evo FlightRadar je izbacio blog sa podacima o letu. Pise da poslednju brzinu koju je avion imao neposredno pre udarca u ogradu ili sta vec, je bila 63 knots ground speed. Njima je vec u prilazu neposredo pre sletanja ground speed bio oko 190 cvorova, ako pogledas replay leta na FR24 vidi se tacno koliko.
https://www.flightradar24.com/blog/pega ... -istanbul/
https://www.flightradar24.com/blog/pega ... -istanbul/
Re: Vazduhoplovi
Ne zelim da ispadne da branim kontrolore, ovde postoje i sistemske i individualne greske na vise nivoa, niti sam ikad radio kao toranjski kontrolor na civilnom aerodromu, ali ajde zdravorazumski malo, zamislite samo koliko desetina tipova aviona slece na neki aerodrom, pa zamislite sad koliko kontrolor treba vrednosti da zna samo na temu granicnog vetra za svaki avion iz svakog ugla.
Mislim, zar nije normalnije da neki pilot sa type ratingom za model koji leti zna par cifara usred dana i noci nego da toranjski kontrolor zna nekoliko stotina.
Pricam cisto onako, posto ste usli u tu raspravu, za ovaj konkretan slucaj sve je uradjeno pogresno na obe strane.
Iz mog licnog iskustva kad god postoji mogucnost da je na aerodromu destinacije neki problem, ne mora biti samo u smislu vetra vec i vidljivosti npr ( i tu je slicna prica kao ova oko neophodnosti poznavanja podataka za svaki let ), posto postoje meteo izvestaji za svaki aerodrom i pilot je obavezan da se upozna sa tim u pripremi za let, i to ljudi u principu i rade, pilot proverava stanje na destinaciji jos i pre nego sto pocne spustanje i prilaz.
Pa onda ako je nesto sporno odlucuje sta ce, u dogovoru sa operativnim centrom kompanije, da li ce da pokusa sletanje, saceka u holdingu ako postoji mogucnost da se vreme popravi, ili ce ici na alternativni aerodrom na sletanje. Niko pa ni kontrolor ne moze niti sme da ga natera da radi nesto sto ugrozava bezbednost.
Ovo sad u januaru npr kad je na Tesli bilo lose Atr-ovi Air svrbije su imali problem jer nisu bilo opremljeni da slecu u Bg nego su isli za Nis ako je tamo bilo bolje a cesto jeste.
Ovo oko odabira staze za sletanje je posebna prica i ocigledno jedna losa praksa kod turaka.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Mislim, zar nije normalnije da neki pilot sa type ratingom za model koji leti zna par cifara usred dana i noci nego da toranjski kontrolor zna nekoliko stotina.
Pricam cisto onako, posto ste usli u tu raspravu, za ovaj konkretan slucaj sve je uradjeno pogresno na obe strane.
Iz mog licnog iskustva kad god postoji mogucnost da je na aerodromu destinacije neki problem, ne mora biti samo u smislu vetra vec i vidljivosti npr ( i tu je slicna prica kao ova oko neophodnosti poznavanja podataka za svaki let ), posto postoje meteo izvestaji za svaki aerodrom i pilot je obavezan da se upozna sa tim u pripremi za let, i to ljudi u principu i rade, pilot proverava stanje na destinaciji jos i pre nego sto pocne spustanje i prilaz.
Pa onda ako je nesto sporno odlucuje sta ce, u dogovoru sa operativnim centrom kompanije, da li ce da pokusa sletanje, saceka u holdingu ako postoji mogucnost da se vreme popravi, ili ce ici na alternativni aerodrom na sletanje. Niko pa ni kontrolor ne moze niti sme da ga natera da radi nesto sto ugrozava bezbednost.
Ovo sad u januaru npr kad je na Tesli bilo lose Atr-ovi Air svrbije su imali problem jer nisu bilo opremljeni da slecu u Bg nego su isli za Nis ako je tamo bilo bolje a cesto jeste.
Ovo oko odabira staze za sletanje je posebna prica i ocigledno jedna losa praksa kod turaka.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Na Sabihu u 95% slucajeva slecu a320 i b738. Oba imaju max ledjnu komponentu 15kts, tako da ATC sigurno ima u glavi ovu jednu cifru a ne desetine. U ovo sto pricam sam 100% siguran jer nas kontrolor na bilo kom aerodromu u Turskoj pita da li prihvatamo sletanje u tu i tu pistu ako je ledjni vetar iznad ili oko 10 kts. Da bi pokrio sebe, prvenstveno.
Nije mi poznato da i jedan komercijalni avion ima max limit preko 15kts tailwind.
Kontrolori letenja se bave avionima pa je red da nesto o njima i znaju. Bar neke karakteristike aviona, generalno. Bitne za obavljanje njihovog dela posla.
Ja moram da znam do koje nedelje trudnica moze u avion i ako nisam lekar.
Moram da znam i koliki je time of useful consciousness po levelima i ako je i to posao druge struke.
Moram da znam koliko je razdvajanje aviona (cesto pitanje na svakom acceptance check) po kategorijama, na levelu i u prilazu, i ako nisam ATC.
Moram da znam koje opasne materije mogu jedne uz druge, i ako mogu, na kojoj udaljenosti moraju biti jedna od druge u cargo holdu, i ako mi je to kvantna fizika.
Moram da znam koji kucni ljubimci i do koje tezine mogu u putnicku kabinu i ako mogu, koliko je minimalno rastojanje u redovima izmedju njih, i ako nisam veterinar.
Jbg - takav je posao.
Ovde u Srbiji, doziveo sam jednu od najvecih gluposti u karijeri, kada je nas kontrolor dao instrukciju “Climb level 410 with 2500ft or more” (sa fl 370). Uhvatih se za mikrofon da mu kazem “nije ti to lift”, pa se suzdrzah. BTW, bio je Turkish, i kako to biva - potvrdio mu je klirens bez da je rekao “unable” (upravo ono sto sam pisao - Turci instrukciju k.l. dozivljavaju kao naredjenje). Neverovatno nepoznavanje materije kojom se bavi.
Ne znam sta ce se desiti ovima sa tornja jer ceo sistem STAR i SID u terminalu je sramotan, i ne znam da li ce se i na sta vaditi.
Ispred ovog Pegazusa su dva aviona uradila go-around zbog vetra i nije mi jasno kako izdaje klirens za sletanje i trecem avionu? Pali li joj se neka lampica u glavi?
Morona u avionu da ne spominjem...
Piloti su odmah odvedeno na blood check i oduzeti su im mobilni pa je jasan pravac u kome idu (apsana) cim izadju iz bolnice.
Nije mi poznato da i jedan komercijalni avion ima max limit preko 15kts tailwind.
Kontrolori letenja se bave avionima pa je red da nesto o njima i znaju. Bar neke karakteristike aviona, generalno. Bitne za obavljanje njihovog dela posla.
Ja moram da znam do koje nedelje trudnica moze u avion i ako nisam lekar.
Moram da znam i koliki je time of useful consciousness po levelima i ako je i to posao druge struke.
Moram da znam koliko je razdvajanje aviona (cesto pitanje na svakom acceptance check) po kategorijama, na levelu i u prilazu, i ako nisam ATC.
Moram da znam koje opasne materije mogu jedne uz druge, i ako mogu, na kojoj udaljenosti moraju biti jedna od druge u cargo holdu, i ako mi je to kvantna fizika.
Moram da znam koji kucni ljubimci i do koje tezine mogu u putnicku kabinu i ako mogu, koliko je minimalno rastojanje u redovima izmedju njih, i ako nisam veterinar.
Jbg - takav je posao.
Ovde u Srbiji, doziveo sam jednu od najvecih gluposti u karijeri, kada je nas kontrolor dao instrukciju “Climb level 410 with 2500ft or more” (sa fl 370). Uhvatih se za mikrofon da mu kazem “nije ti to lift”, pa se suzdrzah. BTW, bio je Turkish, i kako to biva - potvrdio mu je klirens bez da je rekao “unable” (upravo ono sto sam pisao - Turci instrukciju k.l. dozivljavaju kao naredjenje). Neverovatno nepoznavanje materije kojom se bavi.
Ne znam sta ce se desiti ovima sa tornja jer ceo sistem STAR i SID u terminalu je sramotan, i ne znam da li ce se i na sta vaditi.
Ispred ovog Pegazusa su dva aviona uradila go-around zbog vetra i nije mi jasno kako izdaje klirens za sletanje i trecem avionu? Pali li joj se neka lampica u glavi?
Morona u avionu da ne spominjem...
Piloti su odmah odvedeno na blood check i oduzeti su im mobilni pa je jasan pravac u kome idu (apsana) cim izadju iz bolnice.
Re: Vazduhoplovi
Ima neznalica u svakoj profesiji. Zato smo ti i ja tu da im vadimo prosek
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Super ako ima neko da poslusa sta imamo da kazemo.
Kapetan aviona je civil. Godinu i po dana kapetan. Najverovatnije polozio za kapetana sa minimumom sati (3200). Sto znaci da mu je sada total max 4500 sati.
Kapetan aviona je civil. Godinu i po dana kapetan. Najverovatnije polozio za kapetana sa minimumom sati (3200). Sto znaci da mu je sada total max 4500 sati.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
@dragan Ti bese radis prelete?
Obojica pisete informativne i zanimljive stvari, super je citati sve to. Po netu ima raznih kvazi poznavalaca po komentarima itd, tesko je tu razaznati ko lupa ili ne.
Ocigledno je da su procedure u Turskoj drugacije nego po Evropi, barem koliko sam ja skontao.
Svakako, nije mi jasno zasto je kapetan pokusao sletanje sa tolikim vetrom, niti zasto ATC nije spomenula prethodna dva go around. Videcemo sta ce istraga utvrditi (mada sto Zu kaze pitanje je sta ce se tu stvarno izmeniti, a sta ce da nasminkaju za javnost).
Sent from my SM-A505FN using Tapatalk
Obojica pisete informativne i zanimljive stvari, super je citati sve to. Po netu ima raznih kvazi poznavalaca po komentarima itd, tesko je tu razaznati ko lupa ili ne.
Ocigledno je da su procedure u Turskoj drugacije nego po Evropi, barem koliko sam ja skontao.
Svakako, nije mi jasno zasto je kapetan pokusao sletanje sa tolikim vetrom, niti zasto ATC nije spomenula prethodna dva go around. Videcemo sta ce istraga utvrditi (mada sto Zu kaze pitanje je sta ce se tu stvarno izmeniti, a sta ce da nasminkaju za javnost).
Sent from my SM-A505FN using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Da, u oblasnoj kontroli radim poslednjih 15 godina.
Definitivno ovde u ovom konkretnom slucaju ima i sistemskih i individualnih propusta kako kod pilota tako i kod kontrolora. Bar koliko meni znanje dopusta da komentarisem, s obzirom da nikad nisam radio taj konkretan posao.
Pitacu drugare sa tornja sta misle o tome.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Definitivno ovde u ovom konkretnom slucaju ima i sistemskih i individualnih propusta kako kod pilota tako i kod kontrolora. Bar koliko meni znanje dopusta da komentarisem, s obzirom da nikad nisam radio taj konkretan posao.
Pitacu drugare sa tornja sta misle o tome.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Evo najcescih STARova za severne piste na Novom aerodromu. Sa severa, istoka i juga...
Crvenom sam obelezio polozaj Sabihe. Razdvajanje je izvrseno po visini.
Aerodromi su oko 60-70 km jedan od drugog pa se postavlja pitanje sta ce arrival rute ovde, toliko daleko od aerodroma na koji se vrsi prilaz, posto ocigledno nema ni govora o noise abatement proceduri.
Crnim krugom sam oznacio polozaj Cumulonimbusa koji daje lednjak na Sabihi ali ič ne dotice Novi aerodrom.
Operacije na IST su mnogo ucestalije i dve paralelne piste su stalno u upotrebi za sletanje a jedna za poletanje. Zato se rukovode ISTom, i tesko obrcu pistu na SAW.
A kad majstori zakukaju zbog vremena i pocne obilazenje kurolomije, treba ishendlovati toliki saobracaj.
Licno mislim da ih je tesko zaebao onaj ko im je radio procedure.
Crvenom sam obelezio polozaj Sabihe. Razdvajanje je izvrseno po visini.
Aerodromi su oko 60-70 km jedan od drugog pa se postavlja pitanje sta ce arrival rute ovde, toliko daleko od aerodroma na koji se vrsi prilaz, posto ocigledno nema ni govora o noise abatement proceduri.
Crnim krugom sam oznacio polozaj Cumulonimbusa koji daje lednjak na Sabihi ali ič ne dotice Novi aerodrom.
Operacije na IST su mnogo ucestalije i dve paralelne piste su stalno u upotrebi za sletanje a jedna za poletanje. Zato se rukovode ISTom, i tesko obrcu pistu na SAW.
A kad majstori zakukaju zbog vremena i pocne obilazenje kurolomije, treba ishendlovati toliki saobracaj.
Licno mislim da ih je tesko zaebao onaj ko im je radio procedure.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Super, pa javi bas. Zanima me kako ovde funkcionise sve to.dragan je napisao: ↑07 Feb 2020, 11:27Da, u oblasnoj kontroli radim poslednjih 15 godina.
Definitivno ovde u ovom konkretnom slucaju ima i sistemskih i individualnih propusta kako kod pilota tako i kod kontrolora. Bar koliko meni znanje dopusta da komentarisem, s obzirom da nikad nisam radio taj konkretan posao.
Pitacu drugare sa tornja sta misle o tome.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
@zuzazu Stvarno komplikovane procedure prilaza. Neko ovde nije isprojektovao nesto kako treba. Pretpostavljam da je sad ceo saobracaj premesten na novi aerodrom, a Sabiha je za low cost. Jel Ataturk jos radi?
Re: Vazduhoplovi
Aerodrom otvore po potrebi. Pistu 05/23. Za neki cargo ili business jet. Ja preterao pre neki dan avion na radove u tehniku.
Steta.
Steta.
Re: Vazduhoplovi
Evo kako izgleda razlika u meteo situaciji na dva aerodroma u Istanbulu u istom trenutku
Nemam vremena da desifrujem kod ali ovih nekoliko ce znati o cemu se radi.- Heineken
- Postovi: 6242
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
@ zuzazu
Jel imas neke informacije sta se desilo sinoc u Siriji za vreme napada izraelskih F16, navodno je malo falilo da PVO obori A320. Sleteo je u Hmejmim posle ..
Jel imas neke informacije sta se desilo sinoc u Siriji za vreme napada izraelskih F16, navodno je malo falilo da PVO obori A320. Sleteo je u Hmejmim posle ..
Re: Vazduhoplovi
Da li se to broj incidenata ove godine povećava?
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Na IST light snow koji prelazi u heavy snow a ovamo sneg i kisa koja prelazi u kisu. Wtf.zuzazu je napisao:Evo kako izgleda razlika u meteo situaciji na dva aerodroma u Istanbulu u istom trenutkuNemam vremena da desifrujem kod ali ovih nekoliko ce znati o cemu se radi.
Sent from my SM-A505FN using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Koji je razlog što su ga zatvorili? "Sultan" napravio veći i lepši, pa hoće da zatre sve što nosi Ataturkovo ime?
Ђенерал Јанковић