Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Očigledno da je dizna loše podešena, prejaka smeša
- Heineken
- Postovi: 6242
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
Gde ima dima ima i vatre
Re: Vazduhoplovi
Evo ga i Antonov-12. Avion projektovan u istom periodu (oko 1960), ali i dalje u upotrebi. Inače, RV SFRJ je imalo dva komada, jedan je pao prilikom sletanja u Jerevan 1988. kada je nosio humanitarnu pomoć posle zemljotresa. Drugi je misteriozno prodat posle raspada SFRJ. Tako da smo ostali samo sa dva mala An-26. Trenutno je operativan jedan od njih. Bilo je nekih reči o ruskoj donaciji tri An-26, ali ne znam šta će od toga biti. Takođe mislim da su stariji od ovog našeg (serijski brojevi 71xxx, naš je 73xxx), mada to ne mora ništa da govori o stanju, naletu i resursima.
Kad sam prvi put video snimke CV-990 i An-12, mislio sam da nešto nije u redu sa konkretnim primercima. Ali pokazalo se da _svaki_ nenormalno dimi.
Kad sam prvi put video snimke CV-990 i An-12, mislio sam da nešto nije u redu sa konkretnim primercima. Ali pokazalo se da _svaki_ nenormalno dimi.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Covair (vlasnik je General Dynamics, veliki defense contractor ) je bio poznat po tome sto je imao motore dizajnirane za borbene avione ali se nesto nije proslavio uprkos brzini jer su operativni troskovi bili ogromni u odnosu na konkurenciju
Secam se sletanja AN 26 u Nisu iz pravca grada pre 20-ak godina, tresla se stakla po zgradama
Secam se sletanja AN 26 u Nisu iz pravca grada pre 20-ak godina, tresla se stakla po zgradama
- Heineken
- Postovi: 6242
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
Nema nista od tih An-26 iz Rusije, nema ko da leti ni ovaj jedan remontovan i blago modernizovan
Koja je mrcina ovaj AN-12, sto se tice propeleraca voleo bih da vidim uzivo Tu-95MS i naravno da ga cujem u nekom niskom preletu. Kazu da je buka neverovatna
Koja je mrcina ovaj AN-12, sto se tice propeleraca voleo bih da vidim uzivo Tu-95MS i naravno da ga cujem u nekom niskom preletu. Kazu da je buka neverovatna
Poslednja izmena od Heineken u 12 Apr 2020, 20:02, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Vazduhoplovi
Ja sam poslednji put video An-26 pre par nedelja, kad je bio neki let iz Kijeva. Morao sam pogledati na FlightRadar šta je to toliko malo, a bučno. Bio je ovaj primerak, proizveden januara 1975. Mator, ali sve vreme u vlasništvu Konstrukcionog biroa Antonov, pa pretpostavljam da nije mnogo leteo: https://www.jetphotos.com/info/An-26-2605
An-26 je po dimenzijama i snazi motora otprilike kao ATR-72 (doduše konstruisan 20 godina ranije). Ovaj konkretan primerak je bio bučniji od beloruskog B747-300SF koji sam takođe video dva puta sad kada je dovozio kinesku pomoć. Možda se sami motori ne bi toliko čuli, ali zujanje propelera ubija. Što kažeš, sve se trese. Prijatniji mi je čist "mlazi" zvuk. Pre oko dva meseca sam video Il-62 kargo, jačina zvuka na sletanju kao natovaren SilkWay B747-8 u penjanju. Ali opet, nisu avioni iz istog vremena...
Poznato ti je da Tu-95 ima najjače turbo-elisne motore ikad napravljene (Kuznjecov NK-12). Sam Tu-95 je zvanično nabrži turbo-elisni i nezvanično najbučniji avion na svetu uopšte. Tako da je to specijalna mašina u svakom pogledu.
Manje je poznato da najveći turbo-elisni transportni avion, Antonov-22 Antej, koristi iste motore. Sa korisnom nosivošću od 80 tona, to je bila impresivna mašina u vreme kada je nastao, ali i danas.
Ђенерал Јанковић
- Heineken
- Postovi: 6242
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
Nisam znao da i AN-22 ima iste motore
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30014
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Leteo sam u njemu i iskakao više puta, davne 1997. godine. Ne čuješ sebe kad pričaš unutra.BRABUS je napisao:
Secam se sletanja AN 26 u Nisu iz pravca grada pre 20-ak godina, tresla se stakla po zgradama
Sent from my HTC Desire 12 using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Kada smo kod Tu 95, iz njega je proizisao kao potreba civilnog vazduhoplovstva bivseg SSSRa u avion Tu 114 koji je mogao da preveze max 220 putnika na skoro 9000 km razdaljine. Interesantno je da kada je Sovjetski generalni sekretar Hruscov trebalo da putuje u prvu zvanicnu posetu zapadnim zemljama u Evropi kao i u Americi 1956-57 godine. Sovjeti nisu imali nikakav reprezentni primerk aviona koji bi mogao da olici velicinu Sovjetskog saveza pred stranim domacinima. Brzo je iznadjeno resenje da se avion bombarder Tu 95 pretvori u predsednicki avion, te je tako je nastao u samo 2 primerka Tu116.
Re: Vazduhoplovi
I u nosu, kupola za navigatora!
Dok je Evropa bila prekrivena radio navigacionim sredstvima, u Rusiji se i dalje “ navigalo” primitivnim putem , jer su od Moskve do Vladivostoka postojala samo dva VOR-a, a prelazilo se 11 casovnih zona.
Prve cvrste kupole, bez navigatora, na Sovjetskim avionima, vidjene su na Genex-ovim TU 134A.
Dok je Evropa bila prekrivena radio navigacionim sredstvima, u Rusiji se i dalje “ navigalo” primitivnim putem , jer su od Moskve do Vladivostoka postojala samo dva VOR-a, a prelazilo se 11 casovnih zona.
Prve cvrste kupole, bez navigatora, na Sovjetskim avionima, vidjene su na Genex-ovim TU 134A.
Re: Vazduhoplovi
Makar je imao dobar pogled
Re: Vazduhoplovi
Stakleni nos je nasleđen od bombardera iz vremena Drugog svetskog rata, jer je na toj poziciji sedeo nišandžija. Vizuelna navigacija može i kroz prozor, ali je ispuštanjem bombi na cilj najbolje rukovoditi sa ovakvog mesta.
Inače, ne znam da li ste obratili pažnju na Il-76 koji su nama (i ostalim zemljama) doneli pomoć. Nisu civilne TD, već vojne MD verzije, što je i logično jer pripadaju vojsci. Imaju repnu turelu sa topom. Neki navodno imaju i po 4 nosača za bombe ispod krila, mada na to nisam obratio pažnju. Svaki Il-76, i TD i MD, ima pomenuti stakleni nos.
Inače, ne znam da li ste obratili pažnju na Il-76 koji su nama (i ostalim zemljama) doneli pomoć. Nisu civilne TD, već vojne MD verzije, što je i logično jer pripadaju vojsci. Imaju repnu turelu sa topom. Neki navodno imaju i po 4 nosača za bombe ispod krila, mada na to nisam obratio pažnju. Svaki Il-76, i TD i MD, ima pomenuti stakleni nos.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
TU 134 je bio avion civilne namene pa ipak sa staklenom kupolom. Da ovom prilikom zaboravimo na vojne IL76 ili AN12.
Takodje, u momentu produkcije pomenutih vojnih aviona, rat je odavno zavrsen...
Staromodni konstruktori kao sto je bio Tupoljev, nisu zeleli da menjaju nista iz prethodnih vazduhoplova, pa tako npr. 134 nije imao reverse, koristi DC struju za napajanje, i prvi modeli nisu imali ni APU.
U svim avionima sovjetske produkcije, sem pilota i flajt inzenjera, sedeo je i navigator.
Piloti nisu znali da citaju Jeppessen karte, a nisu znali ni engleski jezik. Samo je navigator vodio vezu, i prenosio instrukcije pilotima (idi levo, idi desno, penji, poniri ), a karte su stajale ispred njega i on ih je tumacio posadi.
Boze, uzasa...
Takodje, u momentu produkcije pomenutih vojnih aviona, rat je odavno zavrsen...
Staromodni konstruktori kao sto je bio Tupoljev, nisu zeleli da menjaju nista iz prethodnih vazduhoplova, pa tako npr. 134 nije imao reverse, koristi DC struju za napajanje, i prvi modeli nisu imali ni APU.
U svim avionima sovjetske produkcije, sem pilota i flajt inzenjera, sedeo je i navigator.
Piloti nisu znali da citaju Jeppessen karte, a nisu znali ni engleski jezik. Samo je navigator vodio vezu, i prenosio instrukcije pilotima (idi levo, idi desno, penji, poniri ), a karte su stajale ispred njega i on ih je tumacio posadi.
Boze, uzasa...
- shandu90
- Postovi: 12317
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
I pored toga, oni su poslali coveka u svemir.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Svemir i civilno vazduhoplovstvo nemaju bas neke velike veze, ali se svakako slazem.
Imaju i te borbene avione koji kada im pridjes i bolje ih zagledas, nije ti jasno kakva ih je srafciger industrija pravila. Ja bih bolje spojio one panele
Licno mislim, da kod njih veliku ulogu igra ljudski faktor.
Ko nije gledao, preporucujem film Saljut 7, snimljen po istinitom dogadjaju.
Imaju i te borbene avione koji kada im pridjes i bolje ih zagledas, nije ti jasno kakva ih je srafciger industrija pravila. Ja bih bolje spojio one panele
Licno mislim, da kod njih veliku ulogu igra ljudski faktor.
Ko nije gledao, preporucujem film Saljut 7, snimljen po istinitom dogadjaju.