Geza je napisao: ↑16 Dec 2020, 16:34
Kina zainteresovana za Etihadov udeo u Er Srbiji
https://www.021.rs/story/Info/Biznis-i- ... rbiji.html
Zvanični Peking je zainteresovan da jedna od tri najveće kineske državne avio-kompanije kupi paket akcija Etihada u Er Srbiji, saznaje "Danas" u dobro obaveštenim izvorima bliskim Vladi Srbije.
Kinezi žele da kupovinom paketa od 49 odsto akcija nekadašnjeg JAT učvrste svoju poziciju velikog investitora u Srbiji i tako, kako se navodi, na "mala vrata" uđu na evropsko avio-tržište.
U tom cilju, piše list, Peking je već obavestio Vladu Srbije da je spreman da jedna od kompanija u vlasništvu kineske države preuzme paket akcija koje kontroliše Etihad.
Etihad je već dugo u problemima, zbog čega se spekuliše da želi da izađe iz vlasništva u Er Srbiji, kompaniji koja posluje negativno.
"Državi Srbiji bi svakako odgovaralo da jedna velika kineska avio-kompanija postane vlasnik i time faktički preuzme upravljanje Er Srbijom. Shodno tome Vlada Srbije ne bi imala nikakve primedbe na to da Etihad proda svoje akcije kineskoj kompaniji. Međutim, u Vladi postoji dilema da li da kao većinski vlasnik Er Srbije da svoju saglasnost na takvu odluku, odnosno da prihvati kinesku kompaniju kao novog partnera, jer postoji bojazan da bi Brisel negativno reagovao na to", rekao je sagovornik "Danasa".
List navodi da je "poznato da je Evropska unija veoma skeptična prema bilo kakvim kineskim ulaganjima u zemlje 'starog kontinenta' jer u tome vidi ekspanzionističku politiku Pekinga, a kompanije iz te zemlje smatra sklonim nelojalnoj konkurenciji i kršenju tržišnih pravila po kojima funkcioniše ekonomija u zemljama članicama Unije".
Dodaje se da Brisel takvu politiku prema kineskim investicijama očekuje i od svojih partnera, poput Srbije koja želi da postane članica EU. Upravo je to razlog zbog koga, kako "Danas" saznaje, Vlada Srbije nije ni dala pozitivan odgovor na predlog Pekinga niti je sa tom informacijom izašla u javnost.
Kina u svom vlasništvu ima tri moćne avio-kompanije - Er Čajna, Čajna sautern erlajns i Čajna istern erlajns.
Gluposti.
Zasto bi davali nekome polovinu kompanije i pravo na upravljanje, izuzev ako nije u pitanju nova kradja i muvacina?
Vec sam pisao da je ondasnji JAT (mislim da je Srdjan Radovanovic bio CEO), vise puta predlagao resenje flote i zaposlenih koji bi bili finansirani
sredstvima JAT-a, ali za to nije bilo politicke volje (zute) vlasti. Citaj: Dinkic & Co. Isto je potvrdio i Velibor Slavuj u emisiji Insajder o Er Srbiji.
Etihad je, navodno doveden, da bi njihovi menadzeri osavremenili upravljanje kompanijom i prikljucili nas sistemu Etihada, da i mi uzmemo koju mrvicu koja ostane na stolu iza njih.
Jeste, njihovi menadzeri mesecno uzimaju petocifrene devizne plate, a AS placa najskuplji najam aviona i to upravo od Etihada...
Posto lazni Dr. Mali uporno ponavlja da je Er Srbija u dubiozi jer vraca dugove JATa, evo vec nekih 7 godina, misleci s pravom da narod nema duzu memoriju od kisne gliste, podseticu, a moze da se proveri na internetu, da je zahtev Etihada bio da se kompanija preuzme bez dugova, tako da je JAT prodavao sta je mogao - avione, hangar, parking na aerodromu, zgradu u Bul Umetnosti, predstavnistva po svetu... i u transformaciju usao sa 0 € duga.
Zahtev Etihada je bio da se broj zaposlenih smanji na 900. Od 1700 radnika, JAT je nekako sveo broj na ispod 1200, kada je nastala Er Srbija. Posle toga, pocinje partijsko zaposljavanje, broj zaposlenih se brzo vraca na 1700, a koliko ih na kraju ima, i ko su - niko ne zna.