Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 09 Dec 2020, 18:24

zuzazu je napisao:
09 Dec 2020, 13:47
Zasto ne napisete nesto kada postujete ovako fotografiju?
Ha, ja sam to jednom pitao u temi "Mobile uploads". Stotine lepih slika, često iz meni nepoznatih zemalja i gradova. Za većinu će zauvek ostati misterija šta je tačno na njima. :)

Nego, juče u 7:20 mi je privukao pažnju jak zvuk avionskih motora. Stigao sam samo da uperim mobilni kroz prozor i "škljocnem", nažalost nije ni fokusirao kako treba. TransAviaExport B747-300F, na oko 4000 stopa, poleteo je sa Surčina u smeru prema Avali i pravio je zaokret na sever otprilike iznad Trošarine.

Slika

Okretanje na ovom mestu je generalno retka pojava, većina aviona produži penjanje do tačke Jajinci sa one mape što si slao. Tu su otprilike na 6500 stopa. Slično je i prilikom sletanja, s tim što su tada na oko 3500 stopa. Jedino je Belavia na letu Minsk-Budimpešta-Beograd redovno okretala ovde sa svojim Embraerom 175 i u odlasku i u dolasku (sada ih ne viđam, kratak je dan, a i ne znam kakav je trenutno red letenja). I Aeroflot redovno to radi na letu za Moskvu (kasno uveče, uvek bude mrak). Pre mesec-dva je Aeroflot čak okrenuo na sever odmah po poletanju sa Surčina, iznad ušća Save u Dunav na vrlo maloj visini. Mora da im se baš žurilo, pa su tražili dozvolu, inače nisam viđao da se avioni u poletanju i sletanju kreću tako blizu centra grada.
Ђенерал Јанковић

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 10 Dec 2020, 12:04

Etihad terminates Belgrade service, Air Serbia partnership on thin ice

Etihad Airways has indefinitely terminated flights between Abu Dhabi and Belgrade and will seemingly end its codeshare partnership with Air Serbia next year, indicating its part-ownership of the company will also come to a close.

Under the transaction agreement between Etihad and the Serbian government, the Emirati carrier’s part ownership of Air Serbia can be terminated at any time. The agreement states Etihad can pull out of the deal in case of a material adverse event. It further notes, “This agreement shall cease to have any effect from the date of termination and no party shall have any claim against any other party”.

Exyuaviation

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6231
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Vazduhoplovi

Post od Heineken » 12 Dec 2020, 14:55

Moze za igranku, a moze i za njivu :kezo:


Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER » 12 Dec 2020, 21:35

snork je napisao:
09 Dec 2020, 18:24
zuzazu je napisao:
09 Dec 2020, 13:47
Zasto ne napisete nesto kada postujete ovako fotografiju?
Ha, ja sam to jednom pitao u temi "Mobile uploads". Stotine lepih slika, često iz meni nepoznatih zemalja i gradova. Za većinu će zauvek ostati misterija šta je tačno na njima. :)

Nego, juče u 7:20 mi je privukao pažnju jak zvuk avionskih motora. Stigao sam samo da uperim mobilni kroz prozor i "škljocnem", nažalost nije ni fokusirao kako treba. TransAviaExport B747-300F, na oko 4000 stopa, poleteo je sa Surčina u smeru prema Avali i pravio je zaokret na sever otprilike iznad Trošarine.

Slika

Okretanje na ovom mestu je generalno retka pojava, većina aviona produži penjanje do tačke Jajinci sa one mape što si slao. Tu su otprilike na 6500 stopa. Slično je i prilikom sletanja, s tim što su tada na oko 3500 stopa. Jedino je Belavia na letu Minsk-Budimpešta-Beograd redovno okretala ovde sa svojim Embraerom 175 i u odlasku i u dolasku (sada ih ne viđam, kratak je dan, a i ne znam kakav je trenutno red letenja). I Aeroflot redovno to radi na letu za Moskvu (kasno uveče, uvek bude mrak). Pre mesec-dva je Aeroflot čak okrenuo na sever odmah po poletanju sa Surčina, iznad ušća Save u Dunav na vrlo maloj visini. Mora da im se baš žurilo, pa su tražili dozvolu, inače nisam viđao da se avioni u poletanju i sletanju kreću tako blizu centra grada.
Videh ovaj 747, bas sam ga otpratio pogledom dok sam bio na poslu. Sporo se penjao bar je meni to tako izdaleka izgledalo.

Kada smo kod 747 evo jedna interesantna reportaza.
https://samchui.com/2020/12/12/the-fin- ... 9Up4zHPy01
Slika

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 13 Dec 2020, 07:45

Da, penjao se sporo i bio niže nego inače budu u poletanju, zato mi je i privukao pažnju tako velik. :) Ne znam kakav je bio vetar, ali možda je bio dosta natovaren, bilo korisnim teretom ili gorivom. Proletos je često nosio medicinski materijal iz Kine za Beograd, ali i ostale gradove u Evropi i svetu. Ko zna kuda se sada zaputio...

Inače, juče u 14:20 (kasnio je) videh Air Serbia A330 na poletanju za NY, isto ovako nisko, kako okreće na istom mestu. Znači nije specifičnost Rusa i Belorusa. Možda ima veze što je bilo vedro vreme, pa nisu uključili auto-pilot odmah posle poletanja, već su rešili da ovaj inicijalni zaokret urade ručno, u lepom širokom luku. Samo pogađam...
Ђенерал Јанковић

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 13 Dec 2020, 12:56

32C700AB-E114-4D91-B521-C0717EC34F61.jpeg
32C700AB-E114-4D91-B521-C0717EC34F61.jpeg (118.1 KiB) Pogledano 1026 puta
E96C7D18-7BEC-454E-8235-9A75F0C38A85.jpeg
C9C8BC52-ECE8-4CEB-B7C2-B1A0A911BF81.jpeg
96E8CC7B-6D37-43D0-A632-0F2A8F5E19F9.jpeg
78FCFA14-8CA2-4638-99EB-5317C54F60CF.jpeg
78FCFA14-8CA2-4638-99EB-5317C54F60CF.jpeg (110.59 KiB) Pogledano 1026 puta
27D84F67-0354-4607-A6AF-DF5E4BD90B7F.jpeg
27D84F67-0354-4607-A6AF-DF5E4BD90B7F.jpeg (140.61 KiB) Pogledano 1026 puta
070787A0-576E-47F4-BF54-93E7214E8438.jpeg
070787A0-576E-47F4-BF54-93E7214E8438.jpeg (135.07 KiB) Pogledano 1026 puta
4806ECA0-3AF9-4CC5-BA9D-909FE3DD361C.jpeg
4806ECA0-3AF9-4CC5-BA9D-909FE3DD361C.jpeg (113.97 KiB) Pogledano 1026 puta

Kasnili su juce zbog mnogo tranzitnih putnika....

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 14 Dec 2020, 18:56

Hvala! Ako sam dobro razumeo, ovo je kada mi preleću iznad glave: download/file.php?id=10276

Ovo je slučaj kada odmah posle poletanja kreću u oštar zaokret: download/file.php?id=10275

A ovo je načešća varijanta koju viđam, kada produže još malo u pravcu Avale, pa tek onda okrenu na sever: download/file.php?id=10274


Ko odlučuje koja će se procedura koristiti? Kontrola letenja? Za drugu proceduru piše da je "temporary". Da li se zna kako i zašto je uvedena? Ne pratim baš non-stop Flight Radar, ali video sam samo jedan avion (Aeroflotov B737-800) da je tako poleteo.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 14 Dec 2020, 21:59

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 15 Dec 2020, 08:12

@snork , nema na cemu.

Kontrola odlucuje koji ce SID biti, uglavnom od saobracaja (dolazeceg npr), doba dana, eventualnog letenja iznad Beograda ili sl., ali isto tako moze da modifikuje SID u bilo kom trenutku, ogranicavajuci visinu ili dajuci skracenje, direktno na neku tacku.

Dugo nisam leteo u Beogradu, pa ne znam zasto je procedura privremena. Mogu samo da nagadjam.

Korisnikov avatar
Woodoo
Postovi: 2339
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Woodoo » 15 Dec 2020, 22:50


Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 16 Dec 2020, 16:34

Kina zainteresovana za Etihadov udeo u Er Srbiji
https://www.021.rs/story/Info/Biznis-i- ... rbiji.html

Zvanični Peking je zainteresovan da jedna od tri najveće kineske državne avio-kompanije kupi paket akcija Etihada u Er Srbiji, saznaje "Danas" u dobro obaveštenim izvorima bliskim Vladi Srbije.

Kinezi žele da kupovinom paketa od 49 odsto akcija nekadašnjeg JAT učvrste svoju poziciju velikog investitora u Srbiji i tako, kako se navodi, na "mala vrata" uđu na evropsko avio-tržište.

U tom cilju, piše list, Peking je već obavestio Vladu Srbije da je spreman da jedna od kompanija u vlasništvu kineske države preuzme paket akcija koje kontroliše Etihad.

Etihad je već dugo u problemima, zbog čega se spekuliše da želi da izađe iz vlasništva u Er Srbiji, kompaniji koja posluje negativno.

"Državi Srbiji bi svakako odgovaralo da jedna velika kineska avio-kompanija postane vlasnik i time faktički preuzme upravljanje Er Srbijom. Shodno tome Vlada Srbije ne bi imala nikakve primedbe na to da Etihad proda svoje akcije kineskoj kompaniji. Međutim, u Vladi postoji dilema da li da kao većinski vlasnik Er Srbije da svoju saglasnost na takvu odluku, odnosno da prihvati kinesku kompaniju kao novog partnera, jer postoji bojazan da bi Brisel negativno reagovao na to", rekao je sagovornik "Danasa".

List navodi da je "poznato da je Evropska unija veoma skeptična prema bilo kakvim kineskim ulaganjima u zemlje 'starog kontinenta' jer u tome vidi ekspanzionističku politiku Pekinga, a kompanije iz te zemlje smatra sklonim nelojalnoj konkurenciji i kršenju tržišnih pravila po kojima funkcioniše ekonomija u zemljama članicama Unije".

Dodaje se da Brisel takvu politiku prema kineskim investicijama očekuje i od svojih partnera, poput Srbije koja želi da postane članica EU. Upravo je to razlog zbog koga, kako "Danas" saznaje, Vlada Srbije nije ni dala pozitivan odgovor na predlog Pekinga niti je sa tom informacijom izašla u javnost.

Kina u svom vlasništvu ima tri moćne avio-kompanije - Er Čajna, Čajna sautern erlajns i Čajna istern erlajns.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS » 16 Dec 2020, 22:44

Beriev A50 (na bazi iL76)


Slika

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 17 Dec 2020, 10:13

Geza je napisao:
16 Dec 2020, 16:34
Kina zainteresovana za Etihadov udeo u Er Srbiji
https://www.021.rs/story/Info/Biznis-i- ... rbiji.html

Zvanični Peking je zainteresovan da jedna od tri najveće kineske državne avio-kompanije kupi paket akcija Etihada u Er Srbiji, saznaje "Danas" u dobro obaveštenim izvorima bliskim Vladi Srbije.

Kinezi žele da kupovinom paketa od 49 odsto akcija nekadašnjeg JAT učvrste svoju poziciju velikog investitora u Srbiji i tako, kako se navodi, na "mala vrata" uđu na evropsko avio-tržište.

U tom cilju, piše list, Peking je već obavestio Vladu Srbije da je spreman da jedna od kompanija u vlasništvu kineske države preuzme paket akcija koje kontroliše Etihad.

Etihad je već dugo u problemima, zbog čega se spekuliše da želi da izađe iz vlasništva u Er Srbiji, kompaniji koja posluje negativno.

"Državi Srbiji bi svakako odgovaralo da jedna velika kineska avio-kompanija postane vlasnik i time faktički preuzme upravljanje Er Srbijom. Shodno tome Vlada Srbije ne bi imala nikakve primedbe na to da Etihad proda svoje akcije kineskoj kompaniji. Međutim, u Vladi postoji dilema da li da kao većinski vlasnik Er Srbije da svoju saglasnost na takvu odluku, odnosno da prihvati kinesku kompaniju kao novog partnera, jer postoji bojazan da bi Brisel negativno reagovao na to", rekao je sagovornik "Danasa".

List navodi da je "poznato da je Evropska unija veoma skeptična prema bilo kakvim kineskim ulaganjima u zemlje 'starog kontinenta' jer u tome vidi ekspanzionističku politiku Pekinga, a kompanije iz te zemlje smatra sklonim nelojalnoj konkurenciji i kršenju tržišnih pravila po kojima funkcioniše ekonomija u zemljama članicama Unije".

Dodaje se da Brisel takvu politiku prema kineskim investicijama očekuje i od svojih partnera, poput Srbije koja želi da postane članica EU. Upravo je to razlog zbog koga, kako "Danas" saznaje, Vlada Srbije nije ni dala pozitivan odgovor na predlog Pekinga niti je sa tom informacijom izašla u javnost.

Kina u svom vlasništvu ima tri moćne avio-kompanije - Er Čajna, Čajna sautern erlajns i Čajna istern erlajns.
Gluposti.

Zasto bi davali nekome polovinu kompanije i pravo na upravljanje, izuzev ako nije u pitanju nova kradja i muvacina?

Vec sam pisao da je ondasnji JAT (mislim da je Srdjan Radovanovic bio CEO), vise puta predlagao resenje flote i zaposlenih koji bi bili finansirani sredstvima JAT-a, ali za to nije bilo politicke volje (zute) vlasti. Citaj: Dinkic & Co. Isto je potvrdio i Velibor Slavuj u emisiji Insajder o Er Srbiji.

Etihad je, navodno doveden, da bi njihovi menadzeri osavremenili upravljanje kompanijom i prikljucili nas sistemu Etihada, da i mi uzmemo koju mrvicu koja ostane na stolu iza njih.
Jeste, njihovi menadzeri mesecno uzimaju petocifrene devizne plate, a AS placa najskuplji najam aviona i to upravo od Etihada...

Posto lazni Dr. Mali uporno ponavlja da je Er Srbija u dubiozi jer vraca dugove JATa, evo vec nekih 7 godina, misleci s pravom da narod nema duzu memoriju od kisne gliste, podseticu, a moze da se proveri na internetu, da je zahtev Etihada bio da se kompanija preuzme bez dugova, tako da je JAT prodavao sta je mogao - avione, hangar, parking na aerodromu, zgradu u Bul Umetnosti, predstavnistva po svetu... i u transformaciju usao sa 0 € duga.

Zahtev Etihada je bio da se broj zaposlenih smanji na 900. Od 1700 radnika, JAT je nekako sveo broj na ispod 1200, kada je nastala Er Srbija. Posle toga, pocinje partijsko zaposljavanje, broj zaposlenih se brzo vraca na 1700, a koliko ih na kraju ima, i ko su - niko ne zna.

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 18 Dec 2020, 12:48

Rusi su konacno razvili svoj motor Авиадвигатель PD-14, koji je nakacen na Irkut MS 21.

Motor je predstavljen 2013 na MAKSu, napravljeno je 13 komada i kosta oko 5,5 mil $.

Lopatice fena su od titana i ima ih 18. By pass ratio je 8,5:1, sto je manje nego na CFM LEAP ili P&W, ali vise nego na bilo kom sovjetskom motoru nastalom pre ovog. Potrosnja goriva je 10% manja nego na CFM 56 sa B737 cl i ng.


Korisnikov avatar
member
Postovi: 3659
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Vazduhoplovi

Post od member » 18 Dec 2020, 13:05

Zuzazu, jel može Vaše mišljenje šta će se dešavati u budućnosti sa AirSerbia? Onako pitam.

Odgovori