Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Turska: Uhapšen pilot aviona koji je SKLIZNUO SA PISTE
Turske vlasti uhapsile su pilota aviona kompanije Pegazus Erlajns, koji je početkom februara skliznuo sa piste na aeroderomu Sabiha Gokčen u Istanbulu, kada su poginule tri osobe, javila je agencija Anadolija. Nakon nezgode ispitana su dva pilota, a jedan od njih, kapetan Mahmut Arslan je uhapšen, prenosi Rojters.
Izvor: Blic
Pre oko 7 dana, Pegazus je izdao zvanicno saopstenje o uzrocima udesa.
Turske vlasti uhapsile su pilota aviona kompanije Pegazus Erlajns, koji je početkom februara skliznuo sa piste na aeroderomu Sabiha Gokčen u Istanbulu, kada su poginule tri osobe, javila je agencija Anadolija. Nakon nezgode ispitana su dva pilota, a jedan od njih, kapetan Mahmut Arslan je uhapšen, prenosi Rojters.
Izvor: Blic
Pre oko 7 dana, Pegazus je izdao zvanicno saopstenje o uzrocima udesa.
- H4wkeye
- Postovi: 8761
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Za sta je optuzen? Inace iznad PO od jutros nadlecu borbeni avioni, malo pre Galeb G4 (Ili J22 Orao nisam siguran) bas nisko preleteo. A pre par nedelja je par 29-ki nadletao.
Re: Vazduhoplovi
Nanosenje teskih telesnih povreda i ubistvo vise od jedne osobe iz nehata.
- H4wkeye
- Postovi: 8761
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Zanimljivo. Znaci on je kao kapetan trebao da prepozna opasnost i uradi go around ili diverziju?
Sent from my SM-A505FN using Tapatalk
Sent from my SM-A505FN using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Tako je. Zato je i plata kolika jeste, koliko odgovornosti - toliko novca.
Ko je kriv? Pa vodja vazduhoplova.... Nece valjda Boing, aerodrom, ili kontrola. Punišići ili oni pod državnom kapom.
Evo ide godisnjica “helikoptera” u martu. Ko je zaebao? Pijani pilot.
Ko je kriv? Pa vodja vazduhoplova.... Nece valjda Boing, aerodrom, ili kontrola. Punišići ili oni pod državnom kapom.
Evo ide godisnjica “helikoptera” u martu. Ko je zaebao? Pijani pilot.
Re: Vazduhoplovi
55 godina od prvog leta An-22.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Jos jedno krljanje aviona u Istanbulu. Majstorski uradjeno....
Ne mogu da izbrojim koliko su imali incidenata (za koje se zna, i za koje se ne zna) od pocetka godine.
Nekome bi ovo popalilo mnoga svetla za upozorenje, da nesto debelo ne valja, ali ne i njima...
Meteo situacija u vreme udesa:
LTFM 270950Z 22030G40KT 9999 FEW040 BKN180 18/07 Q1004 NOSIG=
Vedro vreme sa desnim vetrom, cija je bocna komponenta imala udare do 55 km/h.
Ne mogu da izbrojim koliko su imali incidenata (za koje se zna, i za koje se ne zna) od pocetka godine.
Nekome bi ovo popalilo mnoga svetla za upozorenje, da nesto debelo ne valja, ali ne i njima...
Meteo situacija u vreme udesa:
LTFM 270950Z 22030G40KT 9999 FEW040 BKN180 18/07 Q1004 NOSIG=
Vedro vreme sa desnim vetrom, cija je bocna komponenta imala udare do 55 km/h.
- H4wkeye
- Postovi: 8761
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Oni bas vole da slecu po jakim udarima vetra preko dozvoljenih granica? I ne cudi me da se skrljaju cesto. Pogotovu ako tome dodas neiskusne pilote.
Re: Vazduhoplovi
Sleteli su u limitu vetra. Samo su sleteli dva puta. Oba puta na nosni tocak.
Kopiloti imaju stroziji limit, a kapetanov limit je veci.
Kopiloti imaju stroziji limit, a kapetanov limit je veci.
- shandu90
- Postovi: 12316
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Cujem da nisu dali Turkish-u da sleti iz Irana zbog korone, i da su uopste ukinuli letove odatle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- H4wkeye
- Postovi: 8761
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Koja je procedura ako recimo ja kao kapetan ne zelim da rizikujem da slecem po takvim udarima (iako su malo ispod limita) i hocu diverziju na alternativni aerodrom?
Re: Vazduhoplovi
Ako je nesto u limitu, ne mozes da neces. Tvoji licni limiti ne mogu biti stroziji od kompanijskih.
Ako to ucinis, morao bi da znas kako da se pravdas sefu sto nisi sleteo, a ako se to ponovi verovatno bi izgubio posao.
Ne postoji ni jedan razlog i ni jedno opravdanje, da u ovim vremenskim uslovima 10 aviona pre i posle tebe sleti, a da ti divertujes.
Vreme je iz godine u godinu, sve gore i teze za letenje, ali jbo nauku ako cemo da lupamo avion po vedrom danu....
Ako to ucinis, morao bi da znas kako da se pravdas sefu sto nisi sleteo, a ako se to ponovi verovatno bi izgubio posao.
Ne postoji ni jedan razlog i ni jedno opravdanje, da u ovim vremenskim uslovima 10 aviona pre i posle tebe sleti, a da ti divertujes.
Vreme je iz godine u godinu, sve gore i teze za letenje, ali jbo nauku ako cemo da lupamo avion po vedrom danu....
Re: Vazduhoplovi
Zu, da li je teško držati avion da sleti na glavni stajni trap, a ne da se dočeka na nosni točak? Iako sam totalni laik, meni deluje da uopšte nije teško, pogotovo po dobroj vidljivosti kada postoji dobra vizuelna orijentacija.
Generalno mi današnji avioni sa stajnim trapom tipa "tricikl" izgledaju lakši za poletanje i sletanje nego stari, koji su imali tzv. "klasični" stajni trap. Kod njih deluje baš nezgodno što moraš da se dočekaš na prednje točkove, ali da paziš da ne zabodeš nos u zemlju. Slično i na poletanju: Prvo čekaš da se repni točkić odlepi od zemlje, pa tek kad avion dođe u horizontalni položaj, vučeš volan. Inače, isto može da se zabode nosem u zemlju. Bio je ovde u temi snimak restauriranog aviona iz 2. ili čak 1. svetskog rata i poletanja sa travnate piste gde se pilotu desilo baš to.
A ovaj turski avion sa slike, ne deluje da je mnogo oštećen. Nije se ništa zapalilo, čak ni nosnu nogu nije polomio.
Generalno mi današnji avioni sa stajnim trapom tipa "tricikl" izgledaju lakši za poletanje i sletanje nego stari, koji su imali tzv. "klasični" stajni trap. Kod njih deluje baš nezgodno što moraš da se dočekaš na prednje točkove, ali da paziš da ne zabodeš nos u zemlju. Slično i na poletanju: Prvo čekaš da se repni točkić odlepi od zemlje, pa tek kad avion dođe u horizontalni položaj, vučeš volan. Inače, isto može da se zabode nosem u zemlju. Bio je ovde u temi snimak restauriranog aviona iz 2. ili čak 1. svetskog rata i poletanja sa travnate piste gde se pilotu desilo baš to.
A ovaj turski avion sa slike, ne deluje da je mnogo oštećen. Nije se ništa zapalilo, čak ni nosnu nogu nije polomio.
Ђенерал Јанковић
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Ovakav stajni trap posle pretrpljenog stresa sa asfaltom samo je za generalku ako ne i za zamenu vecina delova. Skupa je popravka tako da ce ovo kostati poprilicno da se dovede u ispravno stanje.