Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 29 Jan 2012, 21:15

Dosta aviona za danas...

Na slici 2 vidi se Kemer, tokom prilaza za Antaliju, visina aviona je 1500ft, oko 500m

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 30 Jan 2012, 07:26

Drugo po velicini slano jezero u Turskoj, oko 1700 km2, zimi se salinitet smanjuje i bela boja nestaje.

Oblak tipa Cumulonimbus, najbitniji za avijaciju. Zaobilazi se u sirokom luku...
"Krase" ga jaka uspona i nispona strujanja, grad, smicanje vetra ispod i u blizini oblaka, grmljavinska aktivnost, i td, i td...

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER » 30 Jan 2012, 20:53

Na drugoj fotki se lepo vidi da kisa pljusti iz tog oblaka samo tako, a sta se desi ako se bas uleti u takav oblak, je si li imao iskustva sa smaknutim vetrom?
Slika

Scuderia
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Vazduhoplovi

Post od Scuderia » 30 Jan 2012, 21:11

Slika
Uh kakav pogled :cool!:

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 30 Jan 2012, 22:07

Imao sam iskustva sa smicanjem vetra, i to nije retka pojava, ali jeste z.....o.
Zadnji put mi je kopilotusa otrcala u WC cim sam povukao bremzu na platformi, mada ni meni nije bilo sve jedno. Jos je bio nocni let...

Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL jer sve pokazuje, a i boje znaju da budu nerealne, pogotovo u ovako ekstremnim svetlosnim uslovima (izlazak/zalazak sonca)

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT » 31 Jan 2012, 01:28

E, iam ja jedno pitanje :mrgreen:

Juce nam bili neki iz Danske, i dosli carterom. Ne znam dal je EasyJet ili tako nesto, ugl narandzasti logo neki... (dragane, mozda ti znas ko je sleteo u 12.40h :) )
Ugl, oni su po sletanju ocistili avion, sipali gorivo itd... Tj spremili ga za poletanje.

Kada se zavrsila utakmica, trazili su da posada odmah krene na aerodrom, da bi mogli da zagreju avion. Poleteli su posle 2h :shock: (u pola 7 krenuli na aerodrom, u 8 su stigli tek navijaci koji su trebali da idu nazad)

kako ide sa mlaznjacima kad je ovakvo vreme, koliko vremena treba da se zagreju, sta se radi itd :mrgreen:

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 31 Jan 2012, 05:09

Jednom sam čitao flight manual za neki Tupoljev, pisalo je da se, ako je temperatura na aerodromu iznad -40, samo aktiviraju interni grejači i sačeka da se ulje u motorima zagreje na -5. Ako je temperatura ispod -40, onda se mora koristiti aerodromska instalacija sa toplim vazduhom. Kada se ulje zagreje na -5, normalno se poleće. :smesko: Baš ću pokušati da nađem taj dokument...
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja » 31 Jan 2012, 05:47

A mi 'vamo hladimo turbine :lol:

E to je mašina

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 31 Jan 2012, 08:56

Sad sam se setio, nije bio "neki" Tupoljev, nego Tupoljev-144. Nema fajla na disku, kao da sam ga obrisao!? Sad sam ga našao na netu (ima i za mnogo, mnogo, drugih aviona - i civilnih i borbenih). Evo linka sa svim uputstvima: http://www.avsim.su/forum/topic/110641- ... -aviaciya/

Uputstvo za Tu-144 nažalost nije kompletno, završava se upravo tamo gde se govori o pomenutom zagrevanju motora (strana 4.60).

Slika Slika

Maks. brzina 2.15 M i max. visina 19 km. :smesko:
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master » 31 Jan 2012, 10:59

@zuzazu

Izvinjavam se, jedno krajnje laičko pitanje... Gore na fotografiji videh dugme "Taxi". Taxi? :think:
Širim haos!

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 31 Jan 2012, 11:03

Taksiranje - kretanje po zemlji (ima li neka preciznija definicija)?
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER » 31 Jan 2012, 16:35

zuzazu je napisao:
Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL
Prednje staklo je viselaminarno, t.j. kako si i sam rekao sa vise slojeva a jedan od njih je i polarizacioni sloj stakla tako da se cpl filter ne moze koristiti prilikom fotografisanja kroz staklo aviona.
Slika

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 31 Jan 2012, 16:54

methane.master je napisao:@zuzazu

Izvinjavam se, jedno krajnje laičko pitanje... Gore na fotografiji videh dugme "Taxi". Taxi? :think:
Sta imas da se izvinjavas. TAXI nije od "Ivan Ivanovic - Taxi" vec svetlo za vozenje po zemlji koje se nalazi u nosnoj nozi.

Levi red, svetla

Do njih APU, pomocna grupa (jos jedan mali mlazni motor, u repu aviona, za struju i vazduh)

Do njega prekidaci za startovanje motora a izmedju njih da odaberes koju svecicu hoces da baca varnicu, leva/obe/desna

Desni red, svetla

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 31 Jan 2012, 17:09

Slika a), po slajfnama, odozgo na dole

Prva

Komande leta

Navigacija

Gorivni sistem (imas semu, sest pumpi, po dve u krilu i dve u centralnom rezervoaru)

Druga

IRS (dva komada, jedini izvor polozaja aviona u vazduhu, ukuplovani sa dva GPS daju i brzinu, poziciju, ubrzanje i sl)

Strujni sistem (kako ide koje napajanje sa kog generatora, nije dat prikaz svega)

Treca

Beznacajno

............................................................................

Slika b), po slajfnama odozgo na dole

Prva

Grejanje prozora pilotske kabine
Grejanje pito i statickih cevi
Grejanje krila (jedan prekidac za oba krila)
Grejanje motora (svaki motor ima svoj prekidac)
Hidro sistem (A i B sistem...ima i pomocni, nije na ovom panelu)
Indikatori presurizacije (kako penje kabina, diferencijalni pritisak, visina kabine aviona)


Druga


Grejanje kabine po zonama
Pneumatski sistem (sa semom)
Kontrola presurizacije (tri sistema, automatski/alternativni/manuelni)


Kad vam dam casove, ima da letite ko munja, ili "vozite avion", kako kaze Cozmo

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 31 Jan 2012, 17:24

BAJKER je napisao:
zuzazu je napisao:
Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL
Prednje staklo je viselaminarno, t.j. kako si i sam rekao sa vise slojeva a jedan od njih je i polarizacioni sloj stakla tako da se cpl filter ne moze koristiti prilikom fotografisanja kroz staklo aviona.
Staklo (bar je tako bilo na B727, u knjigama za B737 ne daju podatak, mada ne verujem da je Boeing menjao filozofiju pravljenja soferki) ima 5 slojeva akrilita i 5 slojeva vinilita, sa cesticama gvozdja (da bi se grejalo staklo). Ono sto vidis kada stavis CPL je gvozdje.

Odgovori