Vazduhoplovi
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
https://en.wikipedia.org/wiki/American_ ... Flight_191
American Airlines Flight 191 was a regularly scheduled passenger flight operated by American Airlines from O'Hare International Airport in Chicago, Illinois, to Los Angeles International Airport in Los Angeles, California. On May 25, 1979, the McDonnell Douglas DC-10-10 operating this flight was taking off from runway 32R when it crashed into the ground after the left engine detached. All 258 passengers and 13 crew on board were killed, along with two people on the ground. With 273 fatalities, it is the deadliest aviation accident to have occurred in the United States.
Takodje i ovaj:
https://en.wikipedia.org/wiki/El_Al_Flight_1862
Engine number three separated from the right wing of the aircraft, shot forward, damaged the wing flaps, then fell back and struck engine number four, tearing it from the wing. The two engines fell away from the aircraft, also ripping out a 10-metre (33-foot) stretch of the wing's leading edge.
American Airlines Flight 191 was a regularly scheduled passenger flight operated by American Airlines from O'Hare International Airport in Chicago, Illinois, to Los Angeles International Airport in Los Angeles, California. On May 25, 1979, the McDonnell Douglas DC-10-10 operating this flight was taking off from runway 32R when it crashed into the ground after the left engine detached. All 258 passengers and 13 crew on board were killed, along with two people on the ground. With 273 fatalities, it is the deadliest aviation accident to have occurred in the United States.
Takodje i ovaj:
https://en.wikipedia.org/wiki/El_Al_Flight_1862
Engine number three separated from the right wing of the aircraft, shot forward, damaged the wing flaps, then fell back and struck engine number four, tearing it from the wing. The two engines fell away from the aircraft, also ripping out a 10-metre (33-foot) stretch of the wing's leading edge.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
@snork pominje odvajanje motora sa krila, sto nije zabelezeno, izuzev da uz motor padne i ceo avion, sto je nekako normalno...snork je napisao: ↑21 Feb 2021, 12:27Srećom, nije ništa palo na ljude, pa nema povređenih. Mene kod ovog tipa problema, najviše plaši mogućnost otpadanja celog motora i disbalans težine koji bi nastupio. To se teško može kompenzovati eleronima (okretanjem volana levo-desno) i skoro sigurno vodi u pad
Re: Vazduhoplovi
Sad slušam ATC snimak, i piloti traže dodatno vreme da konfigurisu avion za povratak na aerodrom
Zašto TOGA switch automatski nema opciju momentalnog povratka na aerodrom sa kog je poleteo, eventualno uz izbor i konfirmaciju piste?
Ili ako je frka, pilot to na ruke radi?
Zašto TOGA switch automatski nema opciju momentalnog povratka na aerodrom sa kog je poleteo, eventualno uz izbor i konfirmaciju piste?
Ili ako je frka, pilot to na ruke radi?
Re: Vazduhoplovi
Zavisi sta je bio razlog neuspelog prilaza.
U koliko su dobili neki otkaz u prilazu, prvo moraju da odrade non-normal check listu, sto zna da traje (zavisno od kvara). Zatim brifing...
TOGA inicijalno daje pun gas za go-around, a flajt direktor komanduje pitch za ubrzanje aviona i track da prati missed approach proceduru.
Go around nije vezan za novi prilaz u FMCu. Uglavnom posle GA, ide vektorisanje.
Kada bi se znalo kako ce kontrola da vodi avion iz procedure missed approach u initial approach, avion bi mogao da se pripremi da sam sve odleti u LNAV i VNAV.
Takodje, mozda povratak na novi aerodrom nije moguc (zatvorena pista ili je minimum za sletanje manji od minimuma za poletanje).
U koliko su dobili neki otkaz u prilazu, prvo moraju da odrade non-normal check listu, sto zna da traje (zavisno od kvara). Zatim brifing...
TOGA inicijalno daje pun gas za go-around, a flajt direktor komanduje pitch za ubrzanje aviona i track da prati missed approach proceduru.
Go around nije vezan za novi prilaz u FMCu. Uglavnom posle GA, ide vektorisanje.
Kada bi se znalo kako ce kontrola da vodi avion iz procedure missed approach u initial approach, avion bi mogao da se pripremi da sam sve odleti u LNAV i VNAV.
Takodje, mozda povratak na novi aerodrom nije moguc (zatvorena pista ili je minimum za sletanje manji od minimuma za poletanje).
Re: Vazduhoplovi
Ovo je konkretno B777, i eksplozija motora nakon poletanja.
Zašto nakon poletanja, nema automatike vracanja na isti aerodrom?
Možda statistički nije bitno, ali uglavnom je poletanje i sletanje kritično
Zašto nakon poletanja, nema automatike vracanja na isti aerodrom?
Možda statistički nije bitno, ali uglavnom je poletanje i sletanje kritično
Re: Vazduhoplovi
U mome postu, reci “go around” zameni sa “engine out procedure”, a ostali deo teksta je isti.
Engine separation je verovatno najgora stvar koja moze da se desi, pa su u pitanju i multipli kvarovi. Electric failure, hydraulic failure, izmedju ostalog...
Odvajanje motora prati i gubljenje goriva iz tog rezervoara, pa ide i fuel debalance.
Sasvim je verovatno da autopilot ne moze da isparira aerodinamicke momente nastale separacijom motora (ako u opste moze da se ukljuci od kombinovanih kvarova), pa mora da se leti na ruke.
Check lista “Engine failure, fire or separation” je vrlo duga check lista za koju treba vreme.
Nebitno koji je Boing, ime check liste je isto...
Engine separation je verovatno najgora stvar koja moze da se desi, pa su u pitanju i multipli kvarovi. Electric failure, hydraulic failure, izmedju ostalog...
Odvajanje motora prati i gubljenje goriva iz tog rezervoara, pa ide i fuel debalance.
Sasvim je verovatno da autopilot ne moze da isparira aerodinamicke momente nastale separacijom motora (ako u opste moze da se ukljuci od kombinovanih kvarova), pa mora da se leti na ruke.
Check lista “Engine failure, fire or separation” je vrlo duga check lista za koju treba vreme.
Nebitno koji je Boing, ime check liste je isto...
Re: Vazduhoplovi
Hvala!
Re: Vazduhoplovi
Nesto mi je bilo sumnjivo jos dok sam pisao gornji post, mala ispravka - naziv check liste je
“Engine fire, severe damage or separation”
Ako ukucas u google, mogu ti izaci postupci, kao i sta sve ne radi.
Ja sam, uglavnom, naveo najvaznje.
Na simulatoru vezbamo ovaj otkaz. Bitno ga je pravilno prepoznati i odvojiti od nekog drugog, ali 90% simulator ne moze da docara problem sa odrzavanjem aviona kome je otpao motor.
Ako ipak gresim, i simulator je veran u pomenutom otkazu, onda i nije problem drzati avion.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Koliko bi tesko bilo odrzavati avion ravno ako bi otpao jedan motor? Pretpostavljam da bi krenuo da radi roll u jednu stranu i da bi pilot morao da kontrira komandama?
Re: Vazduhoplovi
Od toga smo i počeli diskusiju. Ja sam napisao "skoro sigurno vodi u pad", pošto nisam bio siguran da li neki avion to uspeo da preživi. Pa je onda Zu napisao da ne ne zna ni za jedan kome je motor otpao u letu, a Swemir i Cozmo su dali primere. U stvari, pretpostavljam da je Zu hteo da kaže: uvek je bio nekontrolisani let neposredno pre otpadanja, a pogotovo posle - nijedan nije preživeo.
Evo primera sa prototipovima MiG-a 25 koji sam pomenuo. Znači, obično ispuštanje rakete (doduše, teške) i ono što se dešavalo dok nisu poboljšali upravljanje. Priča test pilot Kazarjan, inače jedan od onih koji je imao dozvolu od konstruktora Mikojana da leti mašinu na 3 Maha (jermenska veza ).
Premotano na 19:20
Evo primera sa prototipovima MiG-a 25 koji sam pomenuo. Znači, obično ispuštanje rakete (doduše, teške) i ono što se dešavalo dok nisu poboljšali upravljanje. Priča test pilot Kazarjan, inače jedan od onih koji je imao dozvolu od konstruktora Mikojana da leti mašinu na 3 Maha (jermenska veza ).
Premotano na 19:20
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Fenomenalan video, hvala.
Re: Vazduhoplovi
Da, odlican video. Nisam zamisljao da im je ispaljivanje rakete toliki problem...
Sto se tice otpadanja motora sa krila, zaista ne znam sta su i kako strucnjaci za simulator zamislili da to izgleda. Znam da je daleko teze isparirati otvorene kriske riversa u letu jer je otpor daleko veci.
Sto se tice otpadanja motora sa krila, zaista ne znam sta su i kako strucnjaci za simulator zamislili da to izgleda. Znam da je daleko teze isparirati otvorene kriske riversa u letu jer je otpor daleko veci.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Zanimljivo. Ovo mi nije ni palo na pamet, da ispaljevanje rakete moze da izazove probleme koje moras resiti u dizajnu. Ali kad pogledas ima smisla. Raketa ima jak potisak, pogotovu veca, i ta sila deluje i na avion/krilo.snork je napisao: ↑22 Feb 2021, 14:23Od toga smo i počeli diskusiju. Ja sam napisao "skoro sigurno vodi u pad", pošto nisam bio siguran da li neki avion to uspeo da preživi. Pa je onda Zu napisao da ne ne zna ni za jedan kome je motor otpao u letu, a Swemir i Cozmo su dali primere. U stvari, pretpostavljam da je Zu hteo da kaže: uvek je bio nekontrolisani let neposredno pre otpadanja, a pogotovo posle - nijedan nije preživeo.
Evo primera sa prototipovima MiG-a 25 koji sam pomenuo. Znači, obično ispuštanje rakete (doduše, teške) i ono što se dešavalo dok nisu poboljšali upravljanje. Priča test pilot Kazarjan, inače jedan od onih koji je imao dozvolu od konstruktora Mikojana da leti mašinu na 3 Maha (jermenska veza ).
Premotano na 19:20
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...