Vazduhoplovi
- Heineken
- Postovi: 6242
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
An 12 danas
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Kada smo kod busenja rupa u pisti, da pomenem i incident koji se desio pre neki dan u Hanoveru. Turkisev Bus 321 NEO, na jakom vetru (bocna komponenta je bila samo 10 KTS) odvalio je iz sve snage o pistu, da su se amorti toliko sabili da je motorima cesao po zemlji.
To je izazvalo pravi rat na AV Heraldu izmedju pilota sa Zapada i “advokata” iz Turske, da je (moguce i na Turski zahtev) moderator izbrisao bar pola komentara.
Navedeni uzroci incidenta mnogo su dublji od dogadjaja o kome je rec, na sta su pokusali da upute kolege sa Zapada, ali uzalud. Turci ne slusaju nikoga.
Kako je sloboda govora postala samo otrcana fraza, ni mi nismo daleko od toga. Bloger Petar sa T6, iskoristio je sve koji su mogli i hteli da pisu za T6, i sada mu je ostalo samo da objavljuje tekstove kako se prevozi burek avionom.
Sretan je, pa ima par vojaka koji do sutra mogu da drobe na temu RV.
To je izazvalo pravi rat na AV Heraldu izmedju pilota sa Zapada i “advokata” iz Turske, da je (moguce i na Turski zahtev) moderator izbrisao bar pola komentara.
Navedeni uzroci incidenta mnogo su dublji od dogadjaja o kome je rec, na sta su pokusali da upute kolege sa Zapada, ali uzalud. Turci ne slusaju nikoga.
Kako je sloboda govora postala samo otrcana fraza, ni mi nismo daleko od toga. Bloger Petar sa T6, iskoristio je sve koji su mogli i hteli da pisu za T6, i sada mu je ostalo samo da objavljuje tekstove kako se prevozi burek avionom.
Sretan je, pa ima par vojaka koji do sutra mogu da drobe na temu RV.
Re: Vazduhoplovi
Pre nekog vremena smo pričali o "otpadanju" motora sa aviona i zaključili da nije poznat slučaj da je neki avion uspeo da sleti u takvim okolnostima. Malopre mi je slučajno youtube izbacio sledeći klip:
Boing 707, 1982. godina, usled zamora materijala i pukotina oko držača motora koje nisu primećene na vizuelnim pregledima, tokom leta je otpao motor br. 3 Da stvar bude gora, taj motor zatim udara u motor br. 4 i otkida i njega. Avion ostaje bez dva motora na istoj strani, kao i bez dela hidrauličnih vodova, što otežava upravljanje i na kraju kočenje. Ali uspevaju da slete "u komadu" i svi ostanu živi! Neverovatna priča, mislio sam da tako nešto nije moguće. Pitanje je da li bi to uspeli da urade sa nekim modernim, suviše "pametnim" avionom.
Takođe, mislio sam da uskotrupni avioni nemaju mogućnost izbacivanja goriva. Ali izgleda da oni stari dugolinijski (B707, Il-62, koji mogu nositi po 70-90 t goriva i imati dolet do 10000 km, ipak imaju). U navedenom klipu se pominje da je B707 izbacio gorivo pre sletanja. U klipu o LOT letu 5055 se takođe pominje da je Il-62 to uradio. Za razliku od prethodnog, ovo je dosta poznat udes (LOT let 5055, na relaciji Varšava-New York-San Francisco, iz 1987. godine). On nažalost nije uspeo da uspešno sleti i svi su poginuli. Počelo je poletanjem sa 100 % gasom (kontrola letenja je zahtevala vrlo brzo penjanje), a ubrzo se desio otkaz i eksplozija motora br. 2, koji je zatim oštetio i motor br. 1, što je oštetilo hidraulične vodove i onemogućilo upravljanje kormilom visine. Razlog otkaza je krajnje bizaran: Proizvođač kugličnih ležajeva koji su ugrađeni u jednu od dve turbine (ne sećam se da li visokog ili niskog pritiska, nebitno) je imao nestašicu kuglica, usled koje je u ležaj ugrađena svaka druga (13 umesto 26 koliko je trebalo). Tako je dobijen kuglični ležaj koji nije odgovarao specifikacijama, nije mogao da podnese potrebno opterećenje i u kritičnom trenutku se pregrejao, usled čega se turbina razletela i uništila i taj i susedni motor. Kada je ustanovljen uzrok udesa, izvršena je inspekcija i zamena ležajeva na svim "faličnim" motorima. Ne pominje se u klipu, ali jeste urađeno i postoji dosta informacija o navedenom udesu.
Boing 707, 1982. godina, usled zamora materijala i pukotina oko držača motora koje nisu primećene na vizuelnim pregledima, tokom leta je otpao motor br. 3 Da stvar bude gora, taj motor zatim udara u motor br. 4 i otkida i njega. Avion ostaje bez dva motora na istoj strani, kao i bez dela hidrauličnih vodova, što otežava upravljanje i na kraju kočenje. Ali uspevaju da slete "u komadu" i svi ostanu živi! Neverovatna priča, mislio sam da tako nešto nije moguće. Pitanje je da li bi to uspeli da urade sa nekim modernim, suviše "pametnim" avionom.
Takođe, mislio sam da uskotrupni avioni nemaju mogućnost izbacivanja goriva. Ali izgleda da oni stari dugolinijski (B707, Il-62, koji mogu nositi po 70-90 t goriva i imati dolet do 10000 km, ipak imaju). U navedenom klipu se pominje da je B707 izbacio gorivo pre sletanja. U klipu o LOT letu 5055 se takođe pominje da je Il-62 to uradio. Za razliku od prethodnog, ovo je dosta poznat udes (LOT let 5055, na relaciji Varšava-New York-San Francisco, iz 1987. godine). On nažalost nije uspeo da uspešno sleti i svi su poginuli. Počelo je poletanjem sa 100 % gasom (kontrola letenja je zahtevala vrlo brzo penjanje), a ubrzo se desio otkaz i eksplozija motora br. 2, koji je zatim oštetio i motor br. 1, što je oštetilo hidraulične vodove i onemogućilo upravljanje kormilom visine. Razlog otkaza je krajnje bizaran: Proizvođač kugličnih ležajeva koji su ugrađeni u jednu od dve turbine (ne sećam se da li visokog ili niskog pritiska, nebitno) je imao nestašicu kuglica, usled koje je u ležaj ugrađena svaka druga (13 umesto 26 koliko je trebalo). Tako je dobijen kuglični ležaj koji nije odgovarao specifikacijama, nije mogao da podnese potrebno opterećenje i u kritičnom trenutku se pregrejao, usled čega se turbina razletela i uništila i taj i susedni motor. Kada je ustanovljen uzrok udesa, izvršena je inspekcija i zamena ležajeva na svim "faličnim" motorima. Ne pominje se u klipu, ali jeste urađeno i postoji dosta informacija o navedenom udesu.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Od kada je počela korona i drastično smanjenje redovnog putničkog saobraćaja, puno je nebo malih aviona (za 3-20 putnika), što mlaznih, što turboprop, što klipnih. Baš sam gledao specifikacije, da vidim koji je business jet najbrži, među raznim Cessna-ma, Gulfstram-ovima, Learjet-ovima, Embraer-ima i ostalim.
Ispada da je ovaj: Gulfstream G650 / G700: https://en.wikipedia.org/wiki/Gulfstream_G650
Long range cruise: Mach 0.85
High speed cruise: Mach 0.90
Max. Mach number: 0.925
Samo, nije u pitanju baš mali avion: do 19 putnika, 22 tone goriva, 14000 km doleta. Cena: oko 70 miliona dolara.
Ispada da je ovaj: Gulfstream G650 / G700: https://en.wikipedia.org/wiki/Gulfstream_G650
Long range cruise: Mach 0.85
High speed cruise: Mach 0.90
Max. Mach number: 0.925
Samo, nije u pitanju baš mali avion: do 19 putnika, 22 tone goriva, 14000 km doleta. Cena: oko 70 miliona dolara.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- klisko
- Postovi: 666
- Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
- Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Kakvo je to uživanje kad 747 poleće iznad glave u pola dva ujutro, baš je super za dobar san... Verovatno su popunjeni svi slotovi na Nikoli Tesli, a i nebo je prepuno aviona preko dana pa nije mogao da poleti ranije.
Re: Vazduhoplovi
I ja sam morao da otvorim flightradar da vidim šta je.
Nije mi jasna kontrola leta, uopšte ne mora da grmi iznad zgrada u ovo doba.
Re: Vazduhoplovi
Silk way 747, proleteo iznad mene, doduše na 4 km visine.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Cudno...
Vetar je danima severni, juce i danas, slab. Oko 10 cvorova.
Avion polece i slece sa ceonim vetrom, sto znaci da bi pista u upotrebi trebala da bude 30, prema Fruskoj Gori.
Moze poleteti i sleteti i sa ledjnim vetrom, u odredjenim limitima, sto je uglavnom 10 cvorova.
Za Beograd, postoji restrikcija poletanja za IL-76 preko grada.
Uglavnom, ako mu je K.L. “cinila uslugu” dajuci direktnu rutu, nije razmisljala o Beogradjanima.
A i sto bi?
I onako, niko o njima ne vodi racuna odavno...
Vetar je danima severni, juce i danas, slab. Oko 10 cvorova.
Avion polece i slece sa ceonim vetrom, sto znaci da bi pista u upotrebi trebala da bude 30, prema Fruskoj Gori.
Moze poleteti i sleteti i sa ledjnim vetrom, u odredjenim limitima, sto je uglavnom 10 cvorova.
Za Beograd, postoji restrikcija poletanja za IL-76 preko grada.
Uglavnom, ako mu je K.L. “cinila uslugu” dajuci direktnu rutu, nije razmisljala o Beogradjanima.
A i sto bi?
I onako, niko o njima ne vodi racuna odavno...
- Martin
- Postovi: 2867
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Vazduhoplovi
Šta fali, Iljušin ima baš lep i harmoničan zvuk.
Re: Vazduhoplovi
Pomenuti Il-76 sleću na Batajnicu. Vojni aerodrom, vojna pravila. Najmanje je bitno da li nekim tamo civilima remete san.
Inače, nije Il-62M ništa tiši (isti model motora - Soloviev D-30, samo je u Il-76 malo jača, ali i modernija varijanta). Rada Airlines redovno poleće sa Surčina preko grada. Meni je pre oko dva meseca preleteo preko zgrade na 3000 stopa visine (natovaren, u poletanju) i buka je bila zaglušujuća, na granici bola u ušima. S druge strane, Il-62 na malom gasu (sletanju) ima karakteristično pištanje. Zbog motora "plane spotter-i" najviše i vole da ga vide i čuju.
Inače, nije Il-62M ništa tiši (isti model motora - Soloviev D-30, samo je u Il-76 malo jača, ali i modernija varijanta). Rada Airlines redovno poleće sa Surčina preko grada. Meni je pre oko dva meseca preleteo preko zgrade na 3000 stopa visine (natovaren, u poletanju) i buka je bila zaglušujuća, na granici bola u ušima. S druge strane, Il-62 na malom gasu (sletanju) ima karakteristično pištanje. Zbog motora "plane spotter-i" najviše i vole da ga vide i čuju.
Ђенерал Јанковић