Vazduhoplovi
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Nelagodnost mi stvara saznanje da sam kao glineni golub, apsolutno nesposoban da na bilo koji način utičem konkretno na taj let tj putovanje. Samo zbog toga ne volim let avionom, nije mi (više) ni frka od visine niti mi je neprijatno dok polećemo ili slećemo.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
To je meni prvih par puta stvaralo najveći problem: nemanje kontrole nad situacijom
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Al je mali avion od Francuza.
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Re: Vazduhoplovi
Za private jets je dosta veliki
Re: Vazduhoplovi
Jel ovaj isti (slika sa foruma, od pre tri godine):
(ne znam zašto je postimage smanjio rezoluciju, poslao sam 1920x1080 i čekirao da ne smanjuje)
(ne znam zašto je postimage smanjio rezoluciju, poslao sam 1920x1080 i čekirao da ne smanjuje)
Ђенерал Јанковић
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Jako zanimljiv video. Airbus A380 nakon uzletanja sa aerodroma u Pragu nalece na jak vetar sa desne strane. Koliko vetar pomera ovoliko grdosiju jbt.
https://www.mall.tv/silny-bocni-vitr-za ... irbus-a380
https://www.mall.tv/silny-bocni-vitr-za ... irbus-a380
Re: Vazduhoplovi
Pa vidi koja je to površina, jbg
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Pa da, plus je aerodinamican.
Re: Vazduhoplovi
Kako su mu uopste da li dozvolu za poletanje?
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Da. Plus to je bio windshear tj. trenutni nalet vetra koliko sam razumeo, nije toliko jak vetar inace bio.
Re: Vazduhoplovi
Ne mogu 100% da budem siguran da su stvari takve kako se nastoje prikazati.
Nisam bio tamo, nemam podatke o vetru, ali evo sta znam....
A380 je u poletanju tezak 500 tona i vetar treba da bude izuzetno jak da bi ga ovoliko zaneo.
Prilikom bocnog vetra avion se sam postavlja u “korito vetra”. Znaci apsolutno ne treba vrsiti ispravke sem odrzavati wing level. Vidi se da A380 ima veliku repnu povrsinu. Desni vetar gura horizontalac u levo, sto znaci da nos aviona ide u desno tj. sam se postavlja onoliko koliko mu je potrebno “u vetar”. Avion sam zauzima ugao ispravke, a ovde ispravke vetra NEMA.
Pilot javlja kontroli da su imali windshear, ali da nije jak i da nisu imali windshear warning.
Windshear se prepoznaje po promeni polozaja aviona plus/minus 5 stepeni po pitchu, otklanjanjem od glide slope plus/minus 1 dot, varijaciji brzine 15 kts, i promena je uglavnom ispod 500 stopa iznad terena i ne traje dugo.
Od samog poletanja Emirates ima konstantnu tendenciju odlaska u levo, a kako i Hawk rece, windshear je kratka pojava.
Pre bih rekao da je u pitanju losa tehnika pilotiranja, a posto su probili SID (standard instrument departure), u koliko prijavi windshear kontroli (koji eto, kako kaze, nije jak jer nemaju warning, da su imali morali bi da preduzmu windshear escape manuever i pisu report posle leta) nece dobiti prijavu za noise i povredu SID.
Nisam bio tamo, nemam podatke o vetru, ali evo sta znam....
A380 je u poletanju tezak 500 tona i vetar treba da bude izuzetno jak da bi ga ovoliko zaneo.
Prilikom bocnog vetra avion se sam postavlja u “korito vetra”. Znaci apsolutno ne treba vrsiti ispravke sem odrzavati wing level. Vidi se da A380 ima veliku repnu povrsinu. Desni vetar gura horizontalac u levo, sto znaci da nos aviona ide u desno tj. sam se postavlja onoliko koliko mu je potrebno “u vetar”. Avion sam zauzima ugao ispravke, a ovde ispravke vetra NEMA.
Pilot javlja kontroli da su imali windshear, ali da nije jak i da nisu imali windshear warning.
Windshear se prepoznaje po promeni polozaja aviona plus/minus 5 stepeni po pitchu, otklanjanjem od glide slope plus/minus 1 dot, varijaciji brzine 15 kts, i promena je uglavnom ispod 500 stopa iznad terena i ne traje dugo.
Od samog poletanja Emirates ima konstantnu tendenciju odlaska u levo, a kako i Hawk rece, windshear je kratka pojava.
Pre bih rekao da je u pitanju losa tehnika pilotiranja, a posto su probili SID (standard instrument departure), u koliko prijavi windshear kontroli (koji eto, kako kaze, nije jak jer nemaju warning, da su imali morali bi da preduzmu windshear escape manuever i pisu report posle leta) nece dobiti prijavu za noise i povredu SID.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Detaljno objasnjenje, hvala Zu. Koja je kazna ako avion odstupi od SID-a, a nema neko objasnjenje? Pretpostavljam da za svaku devijaciju pilot mora da pise izvestaj i pravda zbog cega je doslo do toga.
Re: Vazduhoplovi
Kompaniji se salje snimak sa detaljnim podacima leta. Lateralnim odstupanjem i /ili nivou buke na noise monitoring point-ima.
Kazna je od aerodroma do aerodroma a meri se desetinama hiljada €.
Neki put kompanjske sluzbe uspeju da umanje iznos kazne pravdajuci se na ovo ili ono.
Za reported windshear niko ne moze nista da prigovori.
Obratiti paznju na javljanje pilota “imali smo windshear, nije bio jak i nismo dobili warning”
Javio je smicanje vetra i oprao se kod kontrole. Nije bio jak i nije zabelezen avionskim FDMS tuzibaba sistemom, oprao se i kod kompanije.
Ko zna da smo napravili sranje? Niko....
Kazna je od aerodroma do aerodroma a meri se desetinama hiljada €.
Neki put kompanjske sluzbe uspeju da umanje iznos kazne pravdajuci se na ovo ili ono.
Za reported windshear niko ne moze nista da prigovori.
Obratiti paznju na javljanje pilota “imali smo windshear, nije bio jak i nismo dobili warning”
Javio je smicanje vetra i oprao se kod kontrole. Nije bio jak i nije zabelezen avionskim FDMS tuzibaba sistemom, oprao se i kod kompanije.
Ko zna da smo napravili sranje? Niko....