Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Vladapetr » 15 Jul 2019, 17:53

Nelagodnost mi stvara saznanje da sam kao glineni golub, apsolutno nesposoban da na bilo koji način utičem konkretno na taj let tj putovanje. Samo zbog toga ne volim let avionom, nije mi (više) ni frka od visine niti mi je neprijatno dok polećemo ili slećemo.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 15 Jul 2019, 18:02

To je meni prvih par puta stvaralo najveći problem: nemanje kontrole nad situacijom
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS » 15 Jul 2019, 18:18

Al je mali avion od Francuza.

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 15 Jul 2019, 18:37

Za private jets je dosta veliki :D

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 16 Jul 2019, 05:48

Jel ovaj isti (slika sa foruma, od pre tri godine): :kezo:

Slika

(ne znam zašto je postimage smanjio rezoluciju, poslao sam 1920x1080 i čekirao da ne smanjuje)
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 16 Jul 2019, 08:02

Da, taj je, Falcon 7X

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 16 Jul 2019, 16:50

Jako zanimljiv video. Airbus A380 nakon uzletanja sa aerodroma u Pragu nalece na jak vetar sa desne strane. Koliko vetar pomera ovoliko grdosiju jbt. :D

https://www.mall.tv/silny-bocni-vitr-za ... irbus-a380

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja » 16 Jul 2019, 17:43

Pa vidi koja je to površina, jbg

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 16 Jul 2019, 21:19

Pa da, plus je aerodinamican.

Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 6885
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od blaugrana » 16 Jul 2019, 23:35

Kako su mu uopste da li dozvolu za poletanje?

Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 17 Jul 2019, 02:21

Za poletanje nije tako kritično kao za sletanje.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 17 Jul 2019, 02:35

Da. Plus to je bio windshear tj. trenutni nalet vetra koliko sam razumeo, nije toliko jak vetar inace bio.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 17 Jul 2019, 07:57

Ne mogu 100% da budem siguran da su stvari takve kako se nastoje prikazati.

Nisam bio tamo, nemam podatke o vetru, ali evo sta znam....

A380 je u poletanju tezak 500 tona i vetar treba da bude izuzetno jak da bi ga ovoliko zaneo.

Prilikom bocnog vetra avion se sam postavlja u “korito vetra”. Znaci apsolutno ne treba vrsiti ispravke sem odrzavati wing level. Vidi se da A380 ima veliku repnu povrsinu. Desni vetar gura horizontalac u levo, sto znaci da nos aviona ide u desno tj. sam se postavlja onoliko koliko mu je potrebno “u vetar”. Avion sam zauzima ugao ispravke, a ovde ispravke vetra NEMA.

Pilot javlja kontroli da su imali windshear, ali da nije jak i da nisu imali windshear warning.

Windshear se prepoznaje po promeni polozaja aviona plus/minus 5 stepeni po pitchu, otklanjanjem od glide slope plus/minus 1 dot, varijaciji brzine 15 kts, i promena je uglavnom ispod 500 stopa iznad terena i ne traje dugo.

Od samog poletanja Emirates ima konstantnu tendenciju odlaska u levo, a kako i Hawk rece, windshear je kratka pojava.

Pre bih rekao da je u pitanju losa tehnika pilotiranja, a posto su probili SID (standard instrument departure), u koliko prijavi windshear kontroli (koji eto, kako kaze, nije jak jer nemaju warning, da su imali morali bi da preduzmu windshear escape manuever i pisu report posle leta) nece dobiti prijavu za noise i povredu SID.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 17 Jul 2019, 16:29

Detaljno objasnjenje, hvala Zu. :doubleup: Koja je kazna ako avion odstupi od SID-a, a nema neko objasnjenje? Pretpostavljam da za svaku devijaciju pilot mora da pise izvestaj i pravda zbog cega je doslo do toga.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 17 Jul 2019, 23:25

Kompaniji se salje snimak sa detaljnim podacima leta. Lateralnim odstupanjem i /ili nivou buke na noise monitoring point-ima.
Kazna je od aerodroma do aerodroma a meri se desetinama hiljada €.
Neki put kompanjske sluzbe uspeju da umanje iznos kazne pravdajuci se na ovo ili ono.
Za reported windshear niko ne moze nista da prigovori.
Obratiti paznju na javljanje pilota “imali smo windshear, nije bio jak i nismo dobili warning”
Javio je smicanje vetra i oprao se kod kontrole. Nije bio jak i nije zabelezen avionskim FDMS tuzibaba sistemom, oprao se i kod kompanije.

Ko zna da smo napravili sranje? Niko....

Odgovori