Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
tlazar
Pridružio se: 24 Feb 2017, 15:24
Garaža: Elantra 1.6mpi

Re: Vazduhoplovi

Post od tlazar » 04 Feb 2019, 20:30

Ja bi trebalo uskoro prvi put, a nisam ni siguran da li imam strah. :-) Inače let 5.5 + 3.5h. :-(

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk

Korisnikov avatar
passenger
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Post od passenger » 04 Feb 2019, 20:44

Super. Bolje tako.

Uzmi alkohol
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

tlazar
Pridružio se: 24 Feb 2017, 15:24
Garaža: Elantra 1.6mpi

Post od tlazar » 04 Feb 2019, 21:13

Znaci izmedju viskija i leka, da biram viski. :-)

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG

Post od pedja » 04 Feb 2019, 21:22

Samo razmisli zašto se plašiš. Zbog filmova katastrofe itd...

Veća šansa je da će ti se nešto desiti u kolima. Avion i sa jednim motorom leti. Ubrzanje pri poletanju je bolje nego u automobilu. Itd itd nema frke :D

TapaT

Korisnikov avatar
passenger

Post od passenger » 04 Feb 2019, 21:33

Kakav lek care, nema nista od toga. Viski i kola. Leče strah od letenja, glavobolju, lične probleme, podočnjake i kurje oko

Korisnikov avatar
Geza
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49

Post od Geza » 04 Feb 2019, 22:45

Will Airbus Be Ending The A380 Production This Year?
https://simpleflying.com/airbus-ending-a380-production/

Following the Emirates cancellation of their lifesaving A380 order, the question has to be asked: Will Airbus end production of the A380 super jumbo, with no demand left for the aircraft?

Emirates are moving away from the A380: Will Airbus cancel production?

Gulf carrier Emirates has, for some time, been by far the biggest buyer of the A380. Last year, just 12 of the giant jets were delivered, with production at its lowest rate ever. Airbus have said they plan to slow production to just six per year, and with Emirates planning to switch their remaining A380 orders over to A350s, even this will be too fast to keep the project going long term.

Emirates aren’t the only carrier looking like they’re giving up on the A380. Air France are reducing their A380 fleet by up to 50% and an undisclosed airline removed their orders from the pipeline at the start of the year. And in October, Lufthansa confirmed they will not be ordering A380s at any time in the near future.

Lufthansa don’t want any more A380s

There was talk of scrapping the project last year, but a new firm order for 20 aircraft, plus another 16 on option, from Emirates kept things going for the time being. Right now, there are just 87 orders backlogged at the end of 2018, but analysts say that many of these are so-called ‘zombie orders’, with no chance of the airlines every actually taking delivery.

Realistically there are three orders from Japan’s ANA and 53 from Emirates, and that’s it.
What’s the problem with the A380?

According to Airbus, the A380 has the lowest cost per seat of any widebody aircraft. However, for the majority of carriers, they simply don’t see the numbers stacking up. Emirates manage to keep the A380 profitable by filling it to near capacity on every flight, but other airlines are not achieving such good results.

Emirates are by far the largest customer of the A380

Restrictions on where the aircraft can land as well as these fundamental difficulties in filling it to capacity have made it a less attractive option for many carriers. Other aircraft are easier to fill, more economical to fly and generally a more cost effective option.

Airlines have begun to admit that even on high demand routes it’s becoming more economical to run two twin engined aircraft than to operate one A380. Two decades ago it looked like a genius idea, designed to cope with crowded airports and thick routes. Now, it’s starting to look like the dinosaur of the skies, with little hope of anything but extinction to look forward to in the future.

The A350 is around $100m cheaper to purchase than the A380, so the Emirates cancellation marks a billion dollar loss to Airbus. This has to make the project start to become unviable for the manufacturer, although they have said they will continue to work until all outstanding orders are filled.

Could anyone stop Airbus ending A380 production?

In a surprise comment at the recent IAG press conference, Willie Walsh, IAG chairman, said that British Airways would purchase more A380s if the price was right. But from the Airbus point of view, the price is about as right as it’s ever going to get.

Since the start of the project, the A380 has never even broken even for Airbus. Even with the Emirates $16bn order still in place, a further $78bn of orders was estimated to be required to make the project profitable.

Commercially, it makes sense for Airbus to scrap the project, and if it wasn’t for Emirates keeping it in business, they would probably have done so already. However, the manufacturer, as well as plenty of av-geek fans around the world, persist with their love for the A380.

They were said to be working on a new model of the aircraft, dubbed the A380plus, which would include aerodynamic improvements as well as a better cabin layout and easier maintenance. However, with Emirates pulling back from the model and no significant orders in the pipeline, the continuation of this is currently highly doubtful.

The only real hope for the A380 will come in the form of Asian carriers. As passenger traffic continues to grow, there is a chance that an 800+ seater will be very much needed in the future. Whether this will come in time to save the aircraft remains to be seen.

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

zuzazu
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Post od zuzazu » 05 Feb 2019, 01:10

Od prvog dana eksploatacije A380 tvrdio sam da ce da propadane. Ni jedan megalomanski projekat u vazduhoplovstvu nije uspeo.

Na T6 i danas moze da se procita kolumna A, Scurica koji i dalje tvrdi, pored onoga sto mu se zbiva pred ocima, da ovakvi mega-avioni imaju buducnost, Pozivajuci se samo na jedno - preopterecenost aerodroma i nedostatak slobodnih slotova. Sve ostalo je ''vazduhoplovni analiticar'' Purger, zaboravio. Fascinirani plebs onanise na gluposti, uz novokomponovano ''naklon do poda''.

Svojim ocima sam gledao iskrcavanje putnika iz Emirates A380 u Cirihu. U avionu je bilo manje putnika nego u nasem B738. Mislio sam da su iskrcali samo biznis ili ekonomiju sa jednog sprata, kada je posada zatvorila vrata i napustila avion :o

To cudo koje prima od 550 do 800 putnika, pre svega treba napuniti.

Genijalna je Boingova vizija buducnosti i B787. Sa kabinom za oko 250 putnika, avion moze leteti i srednje i ultra duge rute. Zatreba li operatoru za Istanbul - Oslo, moze. Ako treba za Istanbul - Okland, moze i to. Imamo 500 putnika? Salji dva. Odavno se vec prica po vazduhoplovnim sajmovima da je jeftinije poslati dva B787 nego jedan A380....Vukojebina sa kratkom pistom? Nije problem.

Lou kost prevoznici razradili su i manje, sekundarne, aerodrome, pa se vise ne leti samo ka velikim cvoristima tipa Amsterdam, Hitrou, JFK. Polako se napusta sistem ''hub and spokes''.

B787 ne zahteva preradu manevarskih povrsina, prosirenje piste i promenu gejtova kao A380, Aerodromska oprema za prihvat i otpremu putnika i tereta moze ostati standardna kao za ostale sirokotrupce, a ne posebna kakvu iziskuje A380.

Erbas prati B787 sa A350. Doslo im iz dupeta u glavu. A EU poreski obveznici, zdruzeno ima da iskijaju Nemacko-Francusko-Britansko razmeravanje ''ciji je veci'' sa Ujka Semom.

Korisnikov avatar
HKS
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31

Post od HKS » 05 Feb 2019, 01:30

A sta mislis o ovom supersonicnom sto je u planu?

https://boomsupersonic.com

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
passenger

Post od passenger » 05 Feb 2019, 07:46

Samo piši Zuzu :kokice:

zuzazu
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Post od zuzazu » 05 Feb 2019, 09:46

Ne znam za taj supersonicni avion. Tesko da iko moze bilo sta da uradi ako se ne zove Airbus, Boeing ili Embraer. Mada mi se svidja ideja ''malo a brzo'' (flying hot hatch :mrgreen: )

Mislim da ce buducnost biti u avionima koji lete vise nego danasnji modeli jer je iznad njihovih nivoa leta prazno. Poslednje dve godine su uzasni slotovi iznad Nemacke. Minimum dva sata. Cesce i mnogo duze. A svako ko bi do Londona, Amsterdama, mora preko DE.

Let na vecim visinama , zbog manje gustine, znaci manje goriva i vecu brzinu. Nisam siguran da smo jos uvek na nivou da napravimo pouzdane motore. Ovi novi ''stedljivi'' su pipavi do zla boga i vise donose stete nego koristi.

Korisnikov avatar
cozmo
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI

Post od cozmo » 05 Feb 2019, 10:05

pedja je napisao:
04 Feb 2019, 21:22
Samo razmisli zašto se plašiš. Zbog filmova katastrofe itd...
Veća šansa je da će ti se nešto desiti u kolima. Avion i sa jednim motorom leti. Ubrzanje pri poletanju je bolje nego u automobilu. Itd itd nema frke :D
Slika
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Maja96
Pridružio se: 05 Feb 2019, 17:12

Post od Maja96 » 05 Feb 2019, 19:00

I meni ce biti prvi put u junu da letim avionom :P idem u Istanbul i moram priznati da me je malo strah :P je li neko letio skoro gore? Cula sam da su Turci jako rigorozni sa provjerama i da li je istina da se na aerodromu Ataturk putnici moraju izuvati kad prolaze kroz one detektore ili sam pogresno cula? :o

Korisnikov avatar
passenger

Post od passenger » 05 Feb 2019, 19:05

Imaš sreću, na forumu je pilot koji radi u Turskoj. Sad ce informacije :)

Nema veze izuvanje. Izuvao sam se u Nišu, Beogradu, Nemačkoj itd.

Korisnikov avatar
BRABUS
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Post od BRABUS » 05 Feb 2019, 19:44

Maja96 je napisao:
05 Feb 2019, 19:00
I meni ce biti prvi put u junu da letim avionom :P idem u Istanbul i moram priznati da me je malo strah :P je li neko letio skoro gore? Cula sam da su Turci jako rigorozni sa provjerama i da li je istina da se na aerodromu Ataturk putnici moraju izuvati kad prolaze kroz one detektore ili sam pogresno cula? :o
Nisu rigorozniji nego kod nas generalno. Mora da se izuvas samo ako nosis cipele iznad clanka ili cizme, kao i svuda van Amerike

Kad ti je let? Novi aerodrom u Istanbulu pocinje da radi u punom kapacitetu u Martu (ako ponovo ne pomere) pa vise nece biti letova na Ataturk

Korisnikov avatar
rade74
Pridružio se: 31 Mar 2013, 17:29

Post od rade74 » 05 Feb 2019, 20:22

passenger je napisao:Imaš sreću, na forumu je pilot koji radi u Turskoj. Sad ce informacije :)

Nema veze izuvanje. Izuvao sam se u Nišu, Beogradu, Nemačkoj itd.
Hteli da vide swiss carape
Slika

Sent from my RNE-L21 using Tapatalk

Odgovori