Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS » 07 Maj 2019, 02:42

Jeste

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 07 Maj 2019, 06:14

Koji je zvanično razlog zbog koga su piloti odlučili da se vrate na aerodrom? Pominje se udar groma, posle koga neki uređaji nisu radili? Kakvo je vreme bilo tada iznad Šeremetjeva? Oblačno, kiša? Jak vetar?
Ђенерал Јанковић

zuzazu
Postovi: 4602
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 07 Maj 2019, 11:17

FAD396A9-1D85-4D9F-9A12-0F74AEF5FB48.jpeg
Nista specijalno. Bocni vetar 10tak cvorova, vidljivost 10km, na aerodromu nisu padavine, 17 stepeni, pritisak normalan. Ama, bas nista....

Oznaka Cb u metar izvestaju se odnosi na oblacnost vertikalnog razvoja i oblake tipa Cumolonimbus, ali Cb bas i nema sto se moze videti po tome da nema padavina i da je baza oblaka na 6000ft sto je nemoguce za Cb, medjutim to je duza prica vezana za ocajan posao koji odradjuju Ruske meteo sluzbe.
Meteo sluzbe su im na istom (ocajnom) nivou kao i civilna avijacija generalno.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5011
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 07 Maj 2019, 11:40

Novi snimak:

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13404
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja » 07 Maj 2019, 12:55

Ne razumem zašto ga je tako spustio

zuzazu
Postovi: 4602
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 07 Maj 2019, 13:27

Komande su fly-by-wire.
Postoji pretpostavka da mu je grom (ako je istinita tvrdnja posade), ostetio sistem tako da su komande presle u tzv. “podzakon”, tj. da je poceo da ima drugi otklon na komande.
Srpski receno, u zavisnosti u kom je modu poceo da radi, komande vise nemaju isti otklon (za isti pomeraj kontrolne palice otklanjaju se manje ili vise nego normalno) ili ne reaguju vremenski isto (sporije su ili brze) ili je palicu potrebno pomeriti drugom silom.
To je, navodno, uzrokovalo da ga drkne o pistu na tri tacke (na snimku se vidi i negativan ugao), da rikosetira, polomi trap, i doceka se na motore.
Udarac mora da je bio silovit, cim su Rujke uspele da skenjaju i njihov famozno jak stajni trap.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 07 Maj 2019, 20:13

Zanima me koliko je pilot kriv, tj. da li bi iskusan pilot mogao da sleti iako su komande takve kakve si opisao?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

zuzazu
Postovi: 4602
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 07 Maj 2019, 22:02

Ne znam da li je ovo sa udarom groma u avion tacno, sve je u domenu spekulacija, a mislim da je to izjava putnika. Tesko da putnik zna kako izgleda kad grom zvekne u avion.

Kasnije je prica dobila ovaj tok sa komandama leta.

Sve jedno, na simulatoru se vezba kada avion predje iz jednog moda (''zakona'' kako to Erbas zove) u nizi mod (''podzakon'') pa je valjda pilot (ne znam da li Superjet ima neku zvucnu i/ili vizuelnu indikaciju promene moda) trebao da prepozna promenu.

Zanima me zasto je posle prosirenog kruga i zahteva za vektorisanje, a pre ulaska u ILS radio jedan holding? Da li mu je trebalo vremena da zavrsi neku check listu i koju, pre pocetka prilaza?

Na snimku koji prikazuje sletanje, nije jasno da li je avion vec odskocio jednom ili mu je to prvi put da prilazi pisti, ali se vidi da ide na tri tacke ili na nosni tocak, sto okreni-obrni nece da valja.

Mnogi zameraju sto ga nije okrenuo ''uz vetar'' da plamen ne bi isao na putnicku kabinu, ali je pitanje da li je to u opste mogao sa polomljenim trapom? Takodje, vetar nije jak pa se vidi da plamen ide vertikalno na vise.

Evakuacija je izvrsena samo na prednja vrata jer su zadnji i krilni emergency izlazi bili onesposobljeni, pa su putnici morali da idu na dva prednja izlaza.

Videli smo da putnici snimaju sta se desava unutar zapaljenog aviona i da iznose torbe iz kabine. Ljudska glupost nema granica.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45557
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 07 Maj 2019, 22:12

Pilot nije izbacio gorivo pre pokušaja sletanja.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 446
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 08 Maj 2019, 00:04

Na par mesta danas procitah da je bio 30km/h iznad brzine za sletanje i da je bio ispod glide slope-a, kao i da je na drugom odskoku je polomio stajni trap koji je probio rezervoare i gorivo se upalilo prolazeci iza/kroz motor. Pise se i da je nakon sletanja bilo proceduralnih greski, ako sam dobro razumeo nisu uradili gasenje motora

@geza jeste bio tezak ali nije to trebalo da predstavlja problem s obzirom na duzinu piste i karakteristike aviona

Npr ima nesto ovde https://www.kommersant.ru/doc/3962418#id1743216 i https://lenta.ru/news/2019/05/07/po_minutam/

Evo i razgovora izmedju pilota i kontrole leta
http://ren.tv/novosti/2019-05-07/samole ... -ssj-100-s

zuzazu
Postovi: 4602
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 08 Maj 2019, 05:35

Geza je napisao:
07 Maj 2019, 22:12
Pilot nije izbacio gorivo pre pokušaja sletanja.
Narrow body avioni, kao npr. B737, A320, nemaju mogucnost dampovanja goriva jer je nepotrebno, kao sto rekoh - overweight sletanje se ne razlikuje od normalnog sletanja.

Fuel dump imaju wide body avioni koji nose goriva kolika je tezina narrow body sve sa putnicima i teretom.

zuzazu
Postovi: 4602
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 08 Maj 2019, 17:54


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13404
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja » 08 Maj 2019, 21:31

O ovome si pričao za otezane kontrole kod fly by wire


zuzazu
Postovi: 4602
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 09 Maj 2019, 16:15

Pre neki dan je Amsterdamu odrzan sastanak predstavnika Boinga i evropskih kompanija koji su kupci MAXa.
Boing je zadrzao svoj arogantan stav i na svako pitanje ljudi koji su im ostavili milijarde, sledio je lakonski odgovor tipa “nismo odgovorni, pitajte FAA”. Razisli su se u losoj atmosferi jer proizvodjac na prvom mestu nije uspeo da uveri pilote da rade nesto korisno u vezi bezbednosti leta.
Padao je i 330 zbog istog davaca kao i Max, goreo je i 787 zbog lose baterije, ali ipak putnici i dalje lete. Mnogi od njih i ne znaju u koji avion ulaze.
Boing je uspeo da usere svoju reputaciju kod pilota, krijuci od njih vazne podatke.
Kao sto rece ovaj na U Cevi, “ko zna sta tu jos ima sto mi ne znamo”.
Sve u svemu, proizvodjac tvrdi da ce MAX u saobracaj u Julu, ali operateri ne dele to misljenje.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 09 Maj 2019, 16:45

A ko ce da nadoknadi kompanijama gubitke zbog toga sto mesecima ne lete sa svojim kupljenim MAX-ovima? FAA je taj koji je Boingu progledao kroz prste i pustio ih da rade sta hoce, a ovi sad na njih prebacuju sve. Bice svasta tu.

Odgovori