Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Ovo je nebezbedno. Izginuce neko.
Avion bi trebao da pridje pod nekim uglom pisti (3stepena je standard), a ovde nema ni pola od toga. Pilot ga vuce skoro horizontalno na gasu, i iznad praga skine gas da avion cucne na pistu.
Nemam karte aerodroma da vidim koliko je pista duga i izracunam koliko mu treba da stane, ali pretpostavljam da su prilazi niski zbog kratke piste i straha da se ista ne protrci.
Vec sam pisao da oko aerodroma postoje zamisljene povrsine koje ni jedna prepreka ne bi smela da probija odozdo, ali isto vazi i za avion.
Tema je poduza ali evo kako to izgleda:
Avion bi trebao da pridje pod nekim uglom pisti (3stepena je standard), a ovde nema ni pola od toga. Pilot ga vuce skoro horizontalno na gasu, i iznad praga skine gas da avion cucne na pistu.
Nemam karte aerodroma da vidim koliko je pista duga i izracunam koliko mu treba da stane, ali pretpostavljam da su prilazi niski zbog kratke piste i straha da se ista ne protrci.
Vec sam pisao da oko aerodroma postoje zamisljene povrsine koje ni jedna prepreka ne bi smela da probija odozdo, ali isto vazi i za avion.
Tema je poduza ali evo kako to izgleda:
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
@zuzazu 1628 metara je dugacka pista.
Re: Vazduhoplovi
Nisam pri tablicama ali je stvar prilicno jasna.
Za piste ispod 1900m potreban je poseban trening posade, a sletanje i poletanje (bar u mojoj firmi) radi iskljucivo kapetan.
Sletanje je sigurno sa najvecim flapsom i maksimalnim kocenjem.
Siguran sam da ne mogu da slete na mokru pistu jer se dodaje jos 15% na duzinu za suvu.
Ako se dobro secam, prilikom sletanja na 2km pistu, sa kocenjem na 3, i maksimalnim riversom, ostajalo bi mi neprijatnih 300m do kraja.
U letnjim mesecima, na visokim temperaturama, motori rade u nepovoljnom rezimu a aerodinamicke karakteristike su losije zbog niske gustine vazduha.
Poletanje je tek kriticno i ne znam kako se Englezi snalaze sa avionom punim putnika i gorivom do Mancestera, recimo.
Uz sva pomagala koja se koriste (poletanje bez vazduha za kabinu), pitam se koliko je ovo legalno.
Za piste ispod 1900m potreban je poseban trening posade, a sletanje i poletanje (bar u mojoj firmi) radi iskljucivo kapetan.
Sletanje je sigurno sa najvecim flapsom i maksimalnim kocenjem.
Siguran sam da ne mogu da slete na mokru pistu jer se dodaje jos 15% na duzinu za suvu.
Ako se dobro secam, prilikom sletanja na 2km pistu, sa kocenjem na 3, i maksimalnim riversom, ostajalo bi mi neprijatnih 300m do kraja.
U letnjim mesecima, na visokim temperaturama, motori rade u nepovoljnom rezimu a aerodinamicke karakteristike su losije zbog niske gustine vazduha.
Poletanje je tek kriticno i ne znam kako se Englezi snalaze sa avionom punim putnika i gorivom do Mancestera, recimo.
Uz sva pomagala koja se koriste (poletanje bez vazduha za kabinu), pitam se koliko je ovo legalno.
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Ja ne znam kako oni slecu ovde po nekoj kisi. Bukvalno dodjes do ivice piste. A na kraju je koliko se secam litica.
Re: Vazduhoplovi
Evo racunice (nije u metar i nije FAA/JAA approved) koja daje priblizne vrednosti.
Kao sto sam i pretpostavio, nema sletanja ako je pista mokra (na tabeli, kocenje good, medium i poor) cak i sa maksimalnim kocenjem nece moci da se zaustavi - pretrcace pistu nekih 150m.
Sa maksimalnim kocenjem na suvoj pisti, treba mu 4940ft ili 1500m da se zaustavi.
Racunao sam za B737-800, tezina na sletanju 58 tona (srednje tezak avion), pun flaps (40), rade oba riversa.
Kao sto sam i pretpostavio, nema sletanja ako je pista mokra (na tabeli, kocenje good, medium i poor) cak i sa maksimalnim kocenjem nece moci da se zaustavi - pretrcace pistu nekih 150m.
Sa maksimalnim kocenjem na suvoj pisti, treba mu 4940ft ili 1500m da se zaustavi.
Racunao sam za B737-800, tezina na sletanju 58 tona (srednje tezak avion), pun flaps (40), rade oba riversa.
-
- Postovi: 142
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
S ozbirom da je pista ocigledno kratka, ja da ponovim moj post sa neke strane pre, mozda onda ovaj nas 737 zbog toga slece prakticno pre praga piste. Isto Skiajtos, samo pista sa druge strane, 19
JAT, 737-3H9, YU-ANV by George Pantalos, on Flickr
JAT, 737-3H9, YU-ANV by George Pantalos, on Flickr
- H4wkeye
- Postovi: 8760
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Ovo je bas bas knap. A kucah na YT, ima i sletanja cak i po mokroj pisti i po kisi.zuzazu je napisao: ↑14 Avg 2022, 18:54Evo racunice (nije u metar i nije FAA/JAA approved) koja daje priblizne vrednosti.
Kao sto sam i pretpostavio, nema sletanja ako je pista mokra (na tabeli, kocenje good, medium i poor) cak i sa maksimalnim kocenjem nece moci da se zaustavi - pretrcace pistu nekih 150m.
Sa maksimalnim kocenjem na suvoj pisti, treba mu 4940ft ili 1500m da se zaustavi.
Racunao sam za B737-800, tezina na sletanju 58 tona (srednje tezak avion), pun flaps (40), rade oba riversa.
20220814_182115-01.jpeg20220814_182139-01.jpeg
Re: Vazduhoplovi
I ovo je diskutabilno.Harvey Specter je napisao: ↑14 Avg 2022, 20:55S ozbirom da je pista ocigledno kratka, ja da ponovim moj post sa neke strane pre, mozda onda ovaj nas 737 zbog toga slece prakticno pre praga piste. Isto Skiajtos, samo pista sa druge strane, 19
JAT, 737-3H9, YU-ANV by George Pantalos, on Flickr
Nosivost piste je manja pre praga piste. Stvar se zove LCN - load classifcation number.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Leteli smo pre neki dan iz BGD za Antaliju, Jatov čarter pa je vozila neka grčka kompanija. Vreme je bilo ok, nebo vedro... A opet je za vreme leta bilo par treskanja i dva puta smo propadali na sekund-dva što je moju averziju prema vožnji avionom diglo na max nivo.
Evo par dana pravim plan za sledeću godinu, kako do Turske kolima
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
Evo par dana pravim plan za sledeću godinu, kako do Turske kolima
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Vazduhoplovi
Odgledaj SAT patrolu
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Avion Er Srbije, Erbas 319, na liniji Tivat-Beograd nakon poletanja sa tivatskog aerodroma oko 15:45 morao je prinudno da sleti zbog kvara na motoru...
Čitaoci Nova.rs koji su se našli u avionu ističu da je let kasnio oko 45 minuta i da se odmah, pet minuta nakon poletanja, začuo jak prasak ispod aviona.
Bilo je nešto nalik udaru groma. Avion je gubio i menjao snagu, a jedna putnica je videla da ispod njenih nogu varniči i da se vrši otpuštanje goriva iz rezervoara u more. Kružili smo iznad bokokotorskog zaliva oko pola sata, a ljudi na kopnu su uočili da iz aviona kulja velika količina dima. Među putnicima je bilo i ljudi sa malom decom koja su počela da plaču - ističe sagovornik i dodaje:
Prvih desetak minuta posada nije dala nikakvo objašnjenje, što je još više unelo paniku. Potom su nas obavestili da se dogodio kvar na motoru i da moramo da izvršimo pripreme za sletanje na tivatski aerodrom. Usledila je standardna procedura u takvoj situaciji i to je putnike dodatno uplašilo, a naročito strance. Trenutno mehaničari vrše pregled aviona, a putnici čekaju nove informacije o letu, dok se neki putnici zbog straha odustali od leta, pa je i aerodromska služba morala da im pruži pomoć.
Čitaoci Nova.rs koji su se našli u avionu ističu da je let kasnio oko 45 minuta i da se odmah, pet minuta nakon poletanja, začuo jak prasak ispod aviona.
Bilo je nešto nalik udaru groma. Avion je gubio i menjao snagu, a jedna putnica je videla da ispod njenih nogu varniči i da se vrši otpuštanje goriva iz rezervoara u more. Kružili smo iznad bokokotorskog zaliva oko pola sata, a ljudi na kopnu su uočili da iz aviona kulja velika količina dima. Među putnicima je bilo i ljudi sa malom decom koja su počela da plaču - ističe sagovornik i dodaje:
Prvih desetak minuta posada nije dala nikakvo objašnjenje, što je još više unelo paniku. Potom su nas obavestili da se dogodio kvar na motoru i da moramo da izvršimo pripreme za sletanje na tivatski aerodrom. Usledila je standardna procedura u takvoj situaciji i to je putnike dodatno uplašilo, a naročito strance. Trenutno mehaničari vrše pregled aviona, a putnici čekaju nove informacije o letu, dok se neki putnici zbog straha odustali od leta, pa je i aerodromska služba morala da im pruži pomoć.
Re: Vazduhoplovi
Zar A319 ima mogućnost otpuštanja goriva?
- Gazu
- Postovi: 2110
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
A šta i saopštiti putnicima u toj situaciji. Najvažnije da se posada fokusira da avion sleti, i hvala Bogu, uspoli su bez većih problema. Šta god da su im saopštili, ljudi bi paničili.
Re: Vazduhoplovi
Ne, kao sto ne moze puntnica da vidi sta varnici ispod njenih nogu a da nije u kabini, kao ni sto nisu kruzili iznad Boke, klasican clickbait clanak bez provere cinjenica, pisan s pola mozga ili celim al manjeg kapaciteta.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Ovako na prvu loptu (ima i snimak), deluje kao klasican compressor stall. Desava se.
Inace, to sam doziveo dva puta, oba puta sa B727, sredinom osamdesetih. Na poletanju. Oba puta u zatrcavanju, nismo ni stigli da poletimo. Fino je pucalo A jeste osecaj neprijatan naravno. Kum mi tad bio flajter na 727 pa mi je objasnio sta je, tako da sam drugi put bio sasvim opusten
A jednom na letu za Dubrovnik otkaze motor na DC9. Nastavili ka Dubrovniku, vec preleteo pola puta ka tamo. Buraz trazio viski stjuardesi "Ovo me uznemirava jako"
Inace, to sam doziveo dva puta, oba puta sa B727, sredinom osamdesetih. Na poletanju. Oba puta u zatrcavanju, nismo ni stigli da poletimo. Fino je pucalo A jeste osecaj neprijatan naravno. Kum mi tad bio flajter na 727 pa mi je objasnio sta je, tako da sam drugi put bio sasvim opusten
A jednom na letu za Dubrovnik otkaze motor na DC9. Nastavili ka Dubrovniku, vec preleteo pola puta ka tamo. Buraz trazio viski stjuardesi "Ovo me uznemirava jako"
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”