Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45819
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 31 Jan 2021, 18:48

Timelapse iz aviona.

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl » 02 Feb 2021, 12:19

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 02 Feb 2021, 13:15

Nista nije trajalo vecno, pa nece ni ova posast. Ljudi su zeljni odmora i kada se svet koliko-toliko otvori, bice navala na putovanja.
Trenutno je u svetu polovina pilota bez posla.
Neki su odlucili da se prevremeno penzionisu, a neki otvorili svoj biznis.
Sa reputacijom koja prati avijaciju jos pre Cov 19, smanjenih plata, ucenjivackih ugovora, i povecanog radnog vremena, kao i ranjivosti profesije, bice jako tesko privuci ljude nazad na ovaj posao.

“To become a commercial pilot, the "initial training takes about two years and around €120,000 without any guarantee of ever getting a job, even when times were great and the industry booming," said Harter from ECA.

An airline captain herself, Harter says that "the pilot profession has lost a lot of its appeal even before the pandemic".”

https://www.reuters.com/article/health- ... SKBN29X2B4

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl » 02 Feb 2021, 13:40

Pohlepa kompanija je cudo, nisu unistili samo ovu profesiju. U Cirihu cim su otvorili granice aerodrom je bio pun nedeljama.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS » 04 Feb 2021, 22:46

Tu95



Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45819
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 09 Feb 2021, 14:05



Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Vazduhoplovi

Post od Ikac » 10 Feb 2021, 17:47

Izašlo mi u recomended na youtubu, možda nekom bude interesantno...

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 11 Feb 2021, 15:53

Aeroflot Boeing 737-800, registracija VP-BPF koji je radio let SU-1259 od Ufe do Moskve Šeremetjevo (Rusija), nalazio se u ILS prilazu 06R, kapetan je bio za komandama, autopilot i auto-potisak su bili isključeni. Avion je leteo u čistoj konfiguraciji do skretanja za finalni prilaz, 42 čvora vetar. Usporavajući kroz 228 KIAS, posada je postavila flaps 1, uhvatila lokalajzer, potisak u idle i avion je usporavao. Posada je izvukla flaps na položaje 2 i 5, avion kepčuje glide slope na 4070 stopa MSL. Na 3340 stopa MSL posada postavlja flaps 10 na 196 KIAS brzinom spuštanja između 1100 i 1300 ft / min, na 3030 stopa MSL flaps se dalje izvlači. Na 2360 stopa flapsovi su izvučeni na 15 stepeni na 185 KIAS, na 2020 stopa MSL posada produžava sa flapsovima na 25 stepeni na 182 KIAS i brzinom spuštanja između 1300 i 1600 fpm. Speedbrake nisu koristili. Flight direktor pokazuje da avion mora povecati poniranje, kapetan je prema indikacijama povećao rejt na 2680 fpm, avion doseže polozaj od 8 stepeni prema zemlji. GPWS oglašava upozorenje "rate of descent", kapetan smanjuje rejt na 1600 fpm. Sistem flapsa prelazi u alternativni način rada (flapsovi selektovsni na 25 stepeni, ali se sami uvlače da bi smanjili aerodinamički pritisak na njih). Brzinom od 263 KIAS i brzinom spuštanja od 1280 ft u minuti, GPWS zvuči "TERRAIN! PULL UP!" na 481 stopa radio visine (AGL), prema podacima ADS-B oko 0,45 nm pre praga piste. Kapetan je komandovao go-around, avion postiže maksimalnu brzinu od 285 KIAS (s flapsovima uvučenim na 5 stepeni kao rezultat olakšanja flapsa), penje se na 3000 metara, sprema se za drugi prilaz i avion je sleteo sigurno i bez daljnjih nezgoda na Šeremetjevo 06R oko 20 minuta nakon procedure neuspelog prilaza.

Za malo da omaste livadu na jeftinu foru...

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja » 11 Feb 2021, 16:55

Bili su previsoko?

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 11 Feb 2021, 21:52

Bili su brzi. Zatim je iskljucio autopilot pa je probao na ruke, tu su ostali i visoki

Jednu od ove dve stvari moze da sredi, ako zna kako. Obe - mora da bude umetnik.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5036
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 11 Feb 2021, 21:56

Sto bi rekao pokojni Masa: "Picim ga ja, al picis ga i ti" (Zeljku Stolbi kad je slamovao DC9 na polganju).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 12 Feb 2021, 08:49

Dve nedelje zatvorena macka u kokpitu ELAl B737 napravila haos...
7BE245E7-8FCD-4EE6-AA57-DEAA5FA511CE.jpeg
A324BEE4-B610-40F5-9ADF-39F07379E725.jpeg
A324BEE4-B610-40F5-9ADF-39F07379E725.jpeg (76.93 KiB) Pogledano 888 puta
8DF6FE9A-A454-4870-8BC1-9A6CF5BDDC08.jpeg
8DF6FE9A-A454-4870-8BC1-9A6CF5BDDC08.jpeg (70.28 KiB) Pogledano 888 puta

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45819
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 13 Feb 2021, 20:13

Za praznik besplatan ulaz u Vojni muzej i Muzej vazduhoplovstva

Povodom obeležavanja Sretenja - Dana državnosti Srbije, ulaz u Vojni muzej i Muzej vazduhoplovstva biće besplatan za sve građane 15. i 16. februara, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Tokom praznika, besplatan ulazak u Muzej vazduhoplovstva omogućen je od 9 do 17 časova, a zainteresovani mogu pogledati stalnu postavku koju čine originalni avioni, jedrilice, helikopteri, više desetina avionskih motora i druga oprema i delovi, navodi se u saopstenju.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45819
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 15 Feb 2021, 20:25

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork » 16 Feb 2021, 05:50

Baš pogledah taj klip pre par dana. Izgleda da nam izlaze slični predlozi na youtube. :) Uvek sam se pitao zašto je tom avionu max. brzina samo 0.7 M. Tek gledajući ovo, shvatio sam da ima ravna krila (nisu strelasta). Jeste jeftinije za proizvodnju i može se napraviti da bude robusnije, ali to je osobina aviona za manje brzine. Npr. svi turboprop-ovi imaju ravna krila, jedini sa strelastim je Tu-95, koji ujedno drži i rekord brzine za ovu vrstu pogona. On navodno može da nagura 970 km/h airspeed (ne znam na kojoj visini), ali pitanje je kolika je potrošnja (efikasnost motora) na toj brzini. Dobar grafik sa Wikipedije koji pokazuje efikasnost raznih turbinskih motora na određenim brzinama je ovaj:

Slika

Vidi se zašto su današnji putnički avioni malo sporiji nego stariji koji su imali low bypass turbofanove. Kao i zašto borbeni avioni, iako se danas prave sa turbofan motorima da bi imali dobre performanse i potrošnju na malim brzinama, ipak imaju vrlo mali bypass odnos, tipično 0.5 - 1. Zato da bi mogli postići i velike brzine.

Da se vratim na Jakovljev 40. Ova dva sam slikao na Batajnici, tokom aero-mitinga 2. 9. 2012. Korišćeni nekada kao avioni za državne posete (verovatno su bili u nadležnosti Saveznog izvršnog veća - ako neko zna detalje, molim neka napiše). Dok je Tito bio živ, za ovu svrhu je imao dva B727, takođe sa vojnim (ne JAT-ovim!) oznakama.

Slika
Ђенерал Јанковић

Odgovori