Danas smo malo vedzbali vadjenje vazduplohova iz nepravilnog polozaja i stallinga.
Nepravilni polozaji saobracajnog aviona su pitchevi veci od +25 stepeni, veci od - 10 stepeni i nagib preko 45 stepeni.
Evo sta kaze “tuzibaba”
Uvodjenje u stall. Pitch preko +45 stepeni, opterecenje preko 2G. Brzina je pala ispod 150kts, avion je izgubio uzgon ali sam ga uz smanjenje pitcha i postepeni prirast brzine izvadio iz stall-a.
Na pocetku vezbe je dao nagib preko 60 stepeni, opterecenje je otislo na 2 G a vratio sam ga za oko 3-4 sekunde
Zatim je dao pitch -25 stepeni (nesto slicno udesima ova dva MAXa) i uspeo sam da ga vratim uz 1 G, ali jedva. Avionu se obori nos i moze da se vuce “nose up”, ali jednostavno ne slusa. Vukao sam volan iz sve snage na sebe, aerodinamicke sile mi nisu dale da ga pomerim.