Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 24 Jun 2019, 13:38

Martin je napisao:
24 Jun 2019, 11:57
Čudi me da Boing napravi toliku glupost. :srbin:
[url]
MCAS sigurno nije jedini problem. Avion je prizemljen u martu. Boeing najavljuje da ce poleteti u septembru, a aviokompanije-kupci prognoziraju da se to nece desiti ni tada.

Softver je maciji kasalj za mozgove u Sijetlu, a oni nikako da dignu avion. Ko zna sta sve tu ima :zbunjen:

Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 24 Jun 2019, 15:16

@zuzazu Par puta sam primetio da Boeing 787 kad letim sa jako toplih aerodroma (npr Abu Dhabi u junu na +45 stepeni) drzi stajni trap izvucen par minuta nakon poletanja da bi ohladio kocnice. Jel to standardno i kod drugih tipova aviona pri takvim temperaturama i dugom taksiranju?

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 24 Jun 2019, 17:48

Avion kao sto je 787 sigurno ima carbon brake. One se brze greju i pipave su za koristenje.
Zavisi koliko je trajalo taksiranje i zavisi od tehnike taksiranja.
Za razliku od mog aviona, ovaj sigurno ima i davace temperature i neke limite preko kojih mora da hladi tockove.
Za svaki odlazak u crveno, postoji tacan tajming koliko se tockovi drze napolju.
Niko ne voli tu opciju jer je najveci otpor, pogotovo u slucaju otkaza motora...

Sa obzirom da mu je to (verovatno) bazni aerodrom, i da je dugo stajao na zemlji, temperatura od kocenja pri sletanju nije faktor.

Neki avioni, kao Busevi AS imaju davače ali i ventilatore za diskove (Francuzi vole da stave ventilator gde stignu).
Oni drugi, kao 737 (ima i modela sa davačima T), koriste tablice za proracun temperature u zavisnosti od tezine, brzine u sletanju, temperature ambijenta, nadmorske visine i selektovane jacine autobrake.

Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 24 Jun 2019, 18:08

Hvala na objasnjenu. British je u pitanju, tako da je verovatno uslovljeno i temperaturom koja si digla pri sletanju.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 24 Jun 2019, 19:20

Nema na cemu. Mogu da piskaram kada imam vremena.

Za ME se uglavnom pravi plan da se sleti u vecernjim, a poleti u ranim jutarnjim satima, kada su temperature najnize u odnosu na ostali deo dana.

Razlog su performanse.

Avion pun putnika i sa punim rezervoarima, u mnogim slucajevima ne bi mogao ni da poleti. Srecom, dole je ravan teren bez prepreka, pa otkaz motora u poletanju nije problem (inace, B787 je bombona za kratke piste).

I taj British stoji dole min 2 sata koliko mu treba da putnici izadju, uradi se ciscenje, ketering, i priprema aviona za poletanje, tako da se bremze sigurno ohlade na prihvatljivu temperaturu.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6741
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba » 26 Jun 2019, 19:37

Danas na linkedinu mi poslali ovu ponudu za Boeing :) FRONT-END SOFTWARE ENGINEER,Amsterdam, North Holland Ko zna mozda bi i radio za njih...

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 26 Jun 2019, 19:51

Super objašnjenja Zule :pivo:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 26 Jun 2019, 20:26

Na 2:20 počinje

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 26 Jun 2019, 23:32

New flaw discovered on Boeing 737 Max, sources say
https://amp.cnn.com/cnn/2019/06/26/poli ... index.html

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 27 Jun 2019, 03:06

Ne bi me cudilo. Sobzirom koliko su uzurbano sve sklopili samo da bi sto pre izbacili ko zna sta se sve krije u softveru.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 27 Jun 2019, 17:15

Danas smo malo vedzbali vadjenje vazduplohova iz nepravilnog polozaja i stallinga.
Nepravilni polozaji saobracajnog aviona su pitchevi veci od +25 stepeni, veci od - 10 stepeni i nagib preko 45 stepeni.
Evo sta kaze “tuzibaba”
442284D3-097F-4F0A-AC4A-0C394447DE15.jpeg
Uvodjenje u stall. Pitch preko +45 stepeni, opterecenje preko 2G. Brzina je pala ispod 150kts, avion je izgubio uzgon ali sam ga uz smanjenje pitcha i postepeni prirast brzine izvadio iz stall-a.

AF45E3DF-F936-474A-9B06-E2FC6C5E5624.jpeg
Na pocetku vezbe je dao nagib preko 60 stepeni, opterecenje je otislo na 2 G a vratio sam ga za oko 3-4 sekunde
Zatim je dao pitch -25 stepeni (nesto slicno udesima ova dva MAXa) i uspeo sam da ga vratim uz 1 G, ali jedva. Avionu se obori nos i moze da se vuce “nose up”, ali jednostavno ne slusa. Vukao sam volan iz sve snage na sebe, aerodinamicke sile mi nisu dale da ga pomerim.
Poslednja izmena od zuzazu u 27 Jun 2019, 17:39, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6238
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Vazduhoplovi

Post od Heineken » 27 Jun 2019, 17:37


Treci dan vezbe

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 27 Jun 2019, 19:12

zuzazu je napisao:
27 Jun 2019, 17:15
Danas smo malo vedzbali vadjenje vazduplohova iz nepravilnog polozaja i stallinga.
Nepravilni polozaji saobracajnog aviona su pitchevi veci od +25 stepeni, veci od - 10 stepeni i nagib preko 45 stepeni.
Evo sta kaze “tuzibaba”
442284D3-097F-4F0A-AC4A-0C394447DE15.jpeg

Uvodjenje u stall. Pitch preko +45 stepeni, opterecenje preko 2G. Brzina je pala ispod 150kts, avion je izgubio uzgon ali sam ga uz smanjenje pitcha i postepeni prirast brzine izvadio iz stall-a.


AF45E3DF-F936-474A-9B06-E2FC6C5E5624.jpeg

Na pocetku vezbe je dao nagib preko 60 stepeni, opterecenje je otislo na 2 G a vratio sam ga za oko 3-4 sekunde
Zatim je dao pitch -25 stepeni (nesto slicno udesima ova dva MAXa) i uspeo sam da ga vratim uz 1 G, ali jedva. Avionu se obori nos i moze da se vuce “nose up”, ali jednostavno ne slusa. Vukao sam volan iz sve snage na sebe, aerodinamicke sile mi nisu dale da ga pomerim.
Znaci ako avion pocne da ponire pod velikim nagibom jako tesko je izvuci nos gore opet. :think: Mogu da zamislim sta su prolazili piloti ova dva MAX-a sobizrom da je njima konstantno ponirao. Strasno.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 27 Jun 2019, 23:04

Tacno. Ni ja nisam dugo vezbao ove nepravilne polozaje i upset recovery, ali cim su videli problem koji je napravio MCAS, oni iskusniji su mi rekli da ovi iz Lion i Ethiopian nisu imali sanse da se izvade.

Ja sam koristio trimer koji mi je posle nekog vremena pomogao da podignem nos, ali je u njihovom slucaju trimer radio protiv njih.

Bas izgleda gadno kada ides u strmopizd a ne mozes da povuces volan. Toliko su jake sile na repu...

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 27 Jun 2019, 23:40

Bas strasno... Inace opet nevreme na BG aerodromu. Vise aviona su u holdingu, neki bih rekao da su i divertovali.



Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk


Odgovori