Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 29 Maj 2020, 11:13

McGruja je napisao:
28 Maj 2020, 13:52
Točkovi na A320, kako sam čuo negde, neće da ispadnu na brzinama većim od xxx, ne znam tačno, ali se to pominje kao razlog zašto nisu bili izbačeni

I dalje mi je neverovatno da se ovakav incident desio u 2020-oj godini
GPWS (ground proximity warning system) se dere i sija kada se avion priblizava zemlji a nije konfigurisan za sletanje (nema tockove ili flapsove), tako da nije mogao da previdi da prilazi bez tockova, izuzev ako nije svesno deaktivirao sistem.

@H4wkeye ne znam gde si mu video r/d 8000?

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja » 29 Maj 2020, 11:24

Na drugom grafiku, osa levo, negativne vrednosti

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 29 Maj 2020, 12:30

Video sam, ali su te brojke neverovatne.

Ovo je sa FR24 a ne flight recorder i ne znam koliko su navedeni podaci tacni.

R/d od 8000 ft/min znaci da ce avion za samo jedan minut izgubiti 8 levela, i ovako nesto se radi samo na pocetku emergency descent-a zbog rapidne dekompresije. Ispod 10.000 ft, to je ludilo. Pre ce biti da su ovo trenutne vrednosti - pikovi, mada, kazem - sumnjam u ovo merenje.
Po grafikonu on pred sletanje ima r/d 2000 ft/min, a “olizao” je pistu milimetarski tacno, ne otkinuvsi motore.
Zatim mu je u go- around r/c 4000ft i sa tim rejtom nije probio inicijalnu visinu od 3000ft koju je dobio od kontrole.
Velike i neverovatne vrednosti.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45781
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 29 Maj 2020, 15:41

Malo egzotike danas.

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 29 Maj 2020, 17:13

zuzazu je napisao:
29 Maj 2020, 12:30
Video sam, ali su te brojke neverovatne.

Ovo je sa FR24 a ne flight recorder i ne znam koliko su navedeni podaci tacni.

R/d od 8000 ft/min znaci da ce avion za samo jedan minut izgubiti 8 levela, i ovako nesto se radi samo na pocetku emergency descent-a zbog rapidne dekompresije. Ispod 10.000 ft, to je ludilo. Pre ce biti da su ovo trenutne vrednosti - pikovi, mada, kazem - sumnjam u ovo merenje.
Po grafikonu on pred sletanje ima r/d 2000 ft/min, a “olizao” je pistu milimetarski tacno, ne otkinuvsi motore.
Zatim mu je u go- around r/c 4000ft i sa tim rejtom nije probio inicijalnu visinu od 3000ft koju je dobio od kontrole.
Velike i neverovatne vrednosti.
Do sad su FR24 podaci bili tacni koliko znam pogotvu na novim avionima tipa A320, mada koliko to ne znam. Moguce da nisu skroz tacni. Svakako ceo ovaj slucaj deluje neverovatno. Ali videcemo kad procesljaju crnu kutiju i ostalo, sobzirom da su pronasli sve i poslali na analizu.

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 31 Maj 2020, 13:46

Stoling kompresora:

Engine Surge Leads Air Canada A319 To Reject Takeoff

An Air Canada Airbus A319-100 was performing flight number AC-992 from Mexico City International Airport (MEX) to Toronto Pearson International Airport (YYZ) on May 26th when an unexpected incident occurred. As the nearly 30-year-old registration C-FYKR plane was taking off from Mexico’s runway 05L, the crew aborted the takeoff between 60 and 70 KIAS (Knots-Indicated Air Speed) after noticing a surge in the port side (CFM56) engine.

What is an engine stall?

An engine stall or compressor stall is essentially a breakdown of the airflow inside the engine. When air is disrupted during the various stages of compression to the airfoils, they will stall. This then creates a build-up of pressure inside the engine, causing it to backfire. Due to a now excessively rich mixture of fuel and not enough air, the compressor fails, causing a loud bang and yellow flames to visibly shoot out of the engine.

Providing they are not damaged, modern jet engines can be restarted in the same way as you would fix a stalled wing. This is by re-establishing the correct airflow. The way this is done is to reduce the pressure behind the compressor, throttle back, and then gently start restoring thrust.



Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 31 Maj 2020, 15:01

Nama se desilo jednom na B727 na poletanju, negde sredinom osamdesetih. Veoma neprijatno, pogotovo buka, a kocenje na pisti je bilo bas brutalno.

Sledece godine letimo za Dubrovnik, otkaze motor na devetki 15 minuta nakon poletanja :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 01 Jun 2020, 00:03

Osećaj kad počne kočenje, umesto da osetiš odvajanje od piste je najgore nešto što sam doživeo u avionu ikad. A340, LH. Nemam pojma šta je bio problem, poleteo je kad je ohladio kočnice. Sedeli smo 1.5h u avionu.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 01 Jun 2020, 10:15

Jacina kocenja u prekinutom poletanju je jaca od maksimalne jacine kocenja u sletanju.
8631CE30-A4B2-407C-842D-28760AA2075F.jpeg
Selektor za kocenje se pred poletanje postavlja na RTO (rejected take off), a pre sletanje zavisno od tezine, duzine piste, i nekih drugih parametara na 1,2,3, max.
B118E236-61A0-44ED-8220-A4D08954745F.jpeg
B118E236-61A0-44ED-8220-A4D08954745F.jpeg (78.85 KiB) Pogledano 2531 put

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER » 01 Jun 2020, 16:59

Da li na MAX i RTO palis sigurno paknove i gume?
Slika

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 01 Jun 2020, 18:43

RTO nisam imao sem na simulatoru, i bolje da ostane tako.

MAX sam probao sa kapetanom u Africi. Na velikoj tezini, visokoj temperaturi i kratkoj pisti.
Potpuno bespotrebno silovanje aviona.
Ovaj je hteo da vidi “kako to radi”.

Prilicno je neprijatno jer se oseti kako modulise pritisak na kocnice.

Kocenje ne raspoznaje tezinu aviona i daje pritisak od 3500 Psi. Da li ce se zapaliti, verujem da zavisi od energije koja se razvija (Ek), i kada ce pilot eventualno deaktivirati sistem.

Uglavnom, Boing nije toliko osetljiv kao Bus.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45781
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 02 Jun 2020, 12:28

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6241
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Vazduhoplovi

Post od Heineken » 02 Jun 2020, 12:29

Ako ne bude opet nekih reklamacija :kezo:

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 02 Jun 2020, 21:18

Malo duzi video, mozete da motate do dela kada slecu.


zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 03 Jun 2020, 00:12

See inside the 'Dutch Air Force One': a Boeing 737 private jet that the king of the Netherlands flies himself

https://www.businessinsider.com/see-ins ... 2020-6?amp

1252054D-25E7-4939-8BF1-A2D953D7F98F.jpeg

Odgovori