Točkovi na A320, kako sam čuo negde, neće da ispadnu na brzinama većim od xxx, ne znam tačno, ali se to pominje kao razlog zašto nisu bili izbačeni
I dalje mi je neverovatno da se ovakav incident desio u 2020-oj godini
GPWS (ground proximity warning system) se dere i sija kada se avion priblizava zemlji a nije konfigurisan za sletanje (nema tockove ili flapsove), tako da nije mogao da previdi da prilazi bez tockova, izuzev ako nije svesno deaktivirao sistem.
Ovo je sa FR24 a ne flight recorder i ne znam koliko su navedeni podaci tacni.
R/d od 8000 ft/min znaci da ce avion za samo jedan minut izgubiti 8 levela, i ovako nesto se radi samo na pocetku emergency descent-a zbog rapidne dekompresije. Ispod 10.000 ft, to je ludilo. Pre ce biti da su ovo trenutne vrednosti - pikovi, mada, kazem - sumnjam u ovo merenje.
Po grafikonu on pred sletanje ima r/d 2000 ft/min, a “olizao” je pistu milimetarski tacno, ne otkinuvsi motore.
Zatim mu je u go- around r/c 4000ft i sa tim rejtom nije probio inicijalnu visinu od 3000ft koju je dobio od kontrole.
Velike i neverovatne vrednosti.
Ovo je sa FR24 a ne flight recorder i ne znam koliko su navedeni podaci tacni.
R/d od 8000 ft/min znaci da ce avion za samo jedan minut izgubiti 8 levela, i ovako nesto se radi samo na pocetku emergency descent-a zbog rapidne dekompresije. Ispod 10.000 ft, to je ludilo. Pre ce biti da su ovo trenutne vrednosti - pikovi, mada, kazem - sumnjam u ovo merenje.
Po grafikonu on pred sletanje ima r/d 2000 ft/min, a “olizao” je pistu milimetarski tacno, ne otkinuvsi motore.
Zatim mu je u go- around r/c 4000ft i sa tim rejtom nije probio inicijalnu visinu od 3000ft koju je dobio od kontrole.
Velike i neverovatne vrednosti.
Do sad su FR24 podaci bili tacni koliko znam pogotvu na novim avionima tipa A320, mada koliko to ne znam. Moguce da nisu skroz tacni. Svakako ceo ovaj slucaj deluje neverovatno. Ali videcemo kad procesljaju crnu kutiju i ostalo, sobzirom da su pronasli sve i poslali na analizu.
Engine Surge Leads Air Canada A319 To Reject Takeoff
An Air Canada Airbus A319-100 was performing flight number AC-992 from Mexico City International Airport (MEX) to Toronto Pearson International Airport (YYZ) on May 26th when an unexpected incident occurred. As the nearly 30-year-old registration C-FYKR plane was taking off from Mexico’s runway 05L, the crew aborted the takeoff between 60 and 70 KIAS (Knots-Indicated Air Speed) after noticing a surge in the port side (CFM56) engine.
What is an engine stall?
An engine stall or compressor stall is essentially a breakdown of the airflow inside the engine. When air is disrupted during the various stages of compression to the airfoils, they will stall. This then creates a build-up of pressure inside the engine, causing it to backfire. Due to a now excessively rich mixture of fuel and not enough air, the compressor fails, causing a loud bang and yellow flames to visibly shoot out of the engine.
Providing they are not damaged, modern jet engines can be restarted in the same way as you would fix a stalled wing. This is by re-establishing the correct airflow. The way this is done is to reduce the pressure behind the compressor, throttle back, and then gently start restoring thrust.
Osećaj kad počne kočenje, umesto da osetiš odvajanje od piste je najgore nešto što sam doživeo u avionu ikad. A340, LH. Nemam pojma šta je bio problem, poleteo je kad je ohladio kočnice. Sedeli smo 1.5h u avionu.
Jacina kocenja u prekinutom poletanju je jaca od maksimalne jacine kocenja u sletanju.
Selektor za kocenje se pred poletanje postavlja na RTO (rejected take off), a pre sletanje zavisno od tezine, duzine piste, i nekih drugih parametara na 1,2,3, max.
B118E236-61A0-44ED-8220-A4D08954745F.jpeg (78.85 KiB) Pogledano 2531 put
RTO nisam imao sem na simulatoru, i bolje da ostane tako.
MAX sam probao sa kapetanom u Africi. Na velikoj tezini, visokoj temperaturi i kratkoj pisti.
Potpuno bespotrebno silovanje aviona.
Ovaj je hteo da vidi “kako to radi”.
Prilicno je neprijatno jer se oseti kako modulise pritisak na kocnice.
Kocenje ne raspoznaje tezinu aviona i daje pritisak od 3500 Psi. Da li ce se zapaliti, verujem da zavisi od energije koja se razvija (Ek), i kada ce pilot eventualno deaktivirati sistem.