Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 17 Avg 2022, 10:37

Ako se zanemare komentari strucnjaka - ispustao je gorivo, menjao je visinu, i sl., rekao bi covek stoling kompresora.
Za stoling je dovoljno oduzeti gas, tj. promeniti broj obrtaja motora, i trebalo bi da se stvari dovedu u red. (stoling je nepravilno opstrujavanje oko lopatica kompresora, gde nepravilnost opstrujavanja na jednom stepenu izaziva poremecaj opstrujavanja u celom kompresoru. Manifestuje se fluktuacijom pokazivanja svih instrumenata, rastom temperature izduvnih gasova i jakim pucanjem. Mada slicnih kvarova ali sa drugim zvukom ima i sa turbine). Na FR24, oni su uradili 2-3 holdinga, ne vidi se jasno. To znaci da su radili check listu za dati kvar 8-12 minuta sto je jako dugo.
Na slici se vidi pravilan holding iznad mora i prilaz. Znaci da nisu eksperimentisali letenjem "na ruke" kako se ucilo u staroj firmi, vec je radio auto-pilot.
Uradili su sve bez panike, jedino je pitanje kvara...
Inace se izuzetno mnogo paznje posvecuje tome da svi budu obavesteni o kvaru i namerama. Putnici, kontrola, i kompanija (ako se moze uspostaviti veza).

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21045
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 17 Avg 2022, 14:16


zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 17 Avg 2022, 14:21

Nije stoling kompresora.
Zato su dugo i radili check listu. Izbrojah 5 holdinga, to je 20 minuta. Drugi je kvar, i to ozbiljan.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 17 Avg 2022, 19:39

To su IAE V2500 motori bese kod nasih?
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 17 Avg 2022, 20:19

Koliko znam, da.

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 17 Avg 2022, 21:27

Compressor stall na 1:30



Indikacije u kokpitu



Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 18 Avg 2022, 10:21

Kazu engine stall iz JAT tehnike. Menja se ceo motor.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 18 Avg 2022, 11:03

Netacno i neznalacki. Kao i kod genijalnog Perice na T6.

Za engine stall se ne menja motor, u koliko uzrok stalla nije mehanicke prirode.

A ako jeste mehanicke prirode onda to vise nije engine stall vec engine severe damage, a to je druga prica...

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 18 Avg 2022, 11:13

Ako me laze kum iz JAT tehnike onda ja lazem vas :)

Elem, on je i odradio otprat motora. Sta Perica pise ne citam,

Inace, dobar komentar Vicentica:

Airbus ne ispušta nikakvo gorivo u more. Ne ispušta ga nikuda jer nema sistem za ispuštanje goriva. Nema potrebe za takvim sistemom. Piloti se nikada ne javljaju putnicima dok se ne odradi procedura do kraja, a to može potrajati. Tek nakon procedure daje se objava putnicima i to samo informativna, bez detalja. Kabinska posada je zadužena za nadzor situacije u kabini i ona dobije detaljne informacije što se s avionom dešava. Putnici niti trebaju takve informacije, niti im služe ičemu. Holding je obavezan u slučaju otkaza motora, tek nakon završetka procedure se traži Priority i ide nazad na slijetanje. Koliko vidimo iz priloga, posada je napravila sve po pravilima i vratila se u Tivat. A putnici uvijek vide svašta, iskre pod nogama, gorivo u moru, putnica je možda vidjela i Brada Pitta, ali joj je neugodno priznati.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 18 Avg 2022, 11:20

I on je pilot?
Posto se nalupetao...

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 18 Avg 2022, 11:26

Dalibor Vincetic, karijera x2 tvoja... sad leti na 777.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 18 Avg 2022, 11:36

A ti znas kolika je moja karijera?

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Vazduhoplovi

Post od BigMazzy » 19 Avg 2022, 13:00

Ali najjači komentar na videu za taj STALL

Slika


Harvey Specter
Postovi: 142
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter » 20 Avg 2022, 11:30

Incident: Ethiopian B738 at Addis Ababa on Aug 15th 2022, pilots asleep

By Simon Hradecky, created Thursday, Aug 18th 2022 20:09Z, last updated Thursday, Aug 18th 2022 20:09Z

An Ethiopian Airlines Boeing 737-800, registration ET-AOB performing flight ET-343 from Khartoum (Sudan) to Addis Ababa (Ethiopia), was enroute at FL370 when the pilots fell asleep. The aircraft continued past the top of descent maintaining FL370 and continued along the FMC route set up for an approach to runway 25L without descending however. ATC tried to contact the crew numerous times without success. After overflying runway 25L at FL370 the autopilot disconnected, the disconnect wailer woke the crew up who then maneouvered the aircraft for a safe landing on runway 25L about 25 minutes after overflying the runway at FL370.

The aircraft remained on the ground for about 2.5 hours before departing for its next flight.

ADS-B data confirm the information, The Aviation Herald received, showing the aircraft maintained FL370 until after overflying the runway before the aircraft began to descend and maneouver for another approach.
https://avherald.com/h?article=4fd127fe&opt=0

Slika

zuzazu
Postovi: 4604
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 20 Avg 2022, 15:20

Videh ovo pre par dana.
Nasi koji su radili u Ethiopian pricali su da radno vreme ne postoji a da stranci rade samo nocne letove.
Ovako je u mnogim firmama.
Ja sam odradio 5 noci za redom, s tim sto je za duty poslednjeg, petog dana planirano 5 letova. Nakon cetvrtog leta poslednjeg dana su me odveli kod lekara koji me je trenutno skinuo sa letenja. Nisam smeo u avion ni kao putnik.

Odgovori