Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Russian carrier operates last commercial Tu-134 flight
https://atwonline.com/airframes/russian ... 134-flight
Russia’s Alrosa Airline on May 20 operated its final flight using the Tupolev Tu-134B, the last of the type used in Russia for scheduled commercial passenger service.
The aircraft carried 70 passengers from Alrosa's base in Mirny, Yakutia Republic, to Irkutsk in Eastern Siberia.
The Tu-134B, registration number RA-65693, was manufactured in 1980. It will be delivered to the aerospace museum in Novosibirsk.
Alrosa announced plans to ground Soviet-built plane more than a year ago as the type's operating costs and fuel consumption have increased compared to modern-built aircraft.
Alrosa is based at Mirny, Yakutia and Moscow Domodedovo International Airport. The airline connects several destinations in Yakutia and operates scheduled and charter flights from different Russian cities such as Krasnoyarsk, Sochi, Anapa, Novosibirsk and Yekaterinburg.
Its fleet includes Boeing 737-700s, -800s, as well as the Antonov An-38-100. The airline carried 520,220 passengers in 2018, up 18.1% year-over-year.
https://atwonline.com/airframes/russian ... 134-flight
Russia’s Alrosa Airline on May 20 operated its final flight using the Tupolev Tu-134B, the last of the type used in Russia for scheduled commercial passenger service.
The aircraft carried 70 passengers from Alrosa's base in Mirny, Yakutia Republic, to Irkutsk in Eastern Siberia.
The Tu-134B, registration number RA-65693, was manufactured in 1980. It will be delivered to the aerospace museum in Novosibirsk.
Alrosa announced plans to ground Soviet-built plane more than a year ago as the type's operating costs and fuel consumption have increased compared to modern-built aircraft.
Alrosa is based at Mirny, Yakutia and Moscow Domodedovo International Airport. The airline connects several destinations in Yakutia and operates scheduled and charter flights from different Russian cities such as Krasnoyarsk, Sochi, Anapa, Novosibirsk and Yekaterinburg.
Its fleet includes Boeing 737-700s, -800s, as well as the Antonov An-38-100. The airline carried 520,220 passengers in 2018, up 18.1% year-over-year.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Vratio si me u period osamdesetih kada sam par puta leto ovim tipom aviona preko Aviogeneksa. Avion poprilicno bucan a sedelo se kao u autobusu. Secam se da je jednom prilikom kapetan rekao da ce se leteti brzinom od 900 km/h sto je bilo za nakih 50 tak km brze nego sa DC9 ili 737.
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
I ja sam leteo sa Tupkom. Bili i u kokpitu, posto je otac mog kuma bio letac inzinjer u Aviogenexu. Bucan i dosta skucen. Izuzetno brz na sletanju. Mi leteli za Dubrovnik par puta. Inace vrlo zanimljiv avion. Kokpit isto skucen. Kao klinca me bas fascinirao, potpuno drugaciji od DC9.BAJKER je napisao:Vratio si me u period osamdesetih kada sam par puta leto ovim tipom aviona preko Aviogeneksa. Avion poprilicno bucan a sedelo se kao u autobusu. Secam se da je jednom prilikom kapetan rekao da ce se leteti brzinom od 900 km/h sto je bilo za nakih 50 tak km brze nego sa DC9 ili 737.
Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Postojala je prica medju Geneksovcima, da su dobijali brojne prijave zbog buke, ali da na kontrolnim merenjima koje su obavljale aerodromske vlasti na zapadu, nikada nisu prekoracili dozvoljeni nivo buke.
Re: Vazduhoplovi
Po nalogu drugog coveka iz menadzmenta Er Srbije (pogodite ciji je kadar), nije dozvoljeno primati bivse JAT-ove pilote (koji su otisli napolje ili se penzionisali), nazad u kompaniju.
Ovih dana je u toku primanje pilota na otvoren konkurs za 737.
Sad' zamislite koliko je ljudi letelo B737 Classic (ukupno su dve kompanije u svetu imale Classic sa klasicnim cajgerima a ne EFIS-om, , to se ne leti odavno sem u Srbiji), i koji ce šoder iz Evrope i vascelog sveta da se javi na konkurs da radi za 4250 EUR bez placenih troskova.
Inace, Er Srbijin bus star 20 godina a lizovan od Etihada , danima stoji pokvaren u Berlinu. Normalno je da u ovakvim slucajevima troskove pokriva lizing kompanija. U ovom slucaju, ne smem ni da mislim koliko ce da kosta samo lezarina....
Ovih dana je u toku primanje pilota na otvoren konkurs za 737.
Sad' zamislite koliko je ljudi letelo B737 Classic (ukupno su dve kompanije u svetu imale Classic sa klasicnim cajgerima a ne EFIS-om, , to se ne leti odavno sem u Srbiji), i koji ce šoder iz Evrope i vascelog sveta da se javi na konkurs da radi za 4250 EUR bez placenih troskova.
Inace, Er Srbijin bus star 20 godina a lizovan od Etihada , danima stoji pokvaren u Berlinu. Normalno je da u ovakvim slucajevima troskove pokriva lizing kompanija. U ovom slucaju, ne smem ni da mislim koliko ce da kosta samo lezarina....
Re: Vazduhoplovi
A Vladin avion sa Ivicom u Atini zbog kvara. Da li je to isti onaj za koji Brnabić kaže da je nabavka tajna?
Re: Vazduhoplovi
Izuzev sto su nasi 737 stari oko 35 god i sto je svaki let sa nekim kvarom, avioni imaju klasicne cajgere, kao stari 727 i sl.
Vec u to vreme, klasicna isporuka -300 je bila sa EFIS. Objedinjeni instrumenti na kojima se moze videti slika aviona u prostoru. Tip instrumenata je na slici iznad.
Letenje po cajgerima, kakvi su na ovoj fotki a kakve ima Šustikla, iziskuje stvaranje slike u glavi gde je avion u prostoru.
Pogotovo mladje generacije se pogube ako moraju tako da lete. Meni je koleginica pred skolovanjem za kapetana, plakala u kokpitu kada sam joj instrumente prebacio na klasicno pokazivanje.
Inace, standardna primanja za 737 su oko 9000. Ne prelaze 15K, a samo par banana kompanija u Evropi daje min. 6K. I sad’ - zasto bi neko dolazio na ovu kintu ako nema neki problem? Sa dozvolom, falsifikovanim naletom, bez pisma preporuke, sa falsifikovanom diplomom i td.
Vec u to vreme, klasicna isporuka -300 je bila sa EFIS. Objedinjeni instrumenti na kojima se moze videti slika aviona u prostoru. Tip instrumenata je na slici iznad.
Letenje po cajgerima, kakvi su na ovoj fotki a kakve ima Šustikla, iziskuje stvaranje slike u glavi gde je avion u prostoru.
Pogotovo mladje generacije se pogube ako moraju tako da lete. Meni je koleginica pred skolovanjem za kapetana, plakala u kokpitu kada sam joj instrumente prebacio na klasicno pokazivanje.
Inace, standardna primanja za 737 su oko 9000. Ne prelaze 15K, a samo par banana kompanija u Evropi daje min. 6K. I sad’ - zasto bi neko dolazio na ovu kintu ako nema neki problem? Sa dozvolom, falsifikovanim naletom, bez pisma preporuke, sa falsifikovanom diplomom i td.
Re: Vazduhoplovi
Zašto je cena vladinog aviona tajni podatak?
O privatizaciji Galenike pre dve godine uveliko se pisalo, a priča se ovih dana aktuelizuje nakon sve češćih prozivanja Vlade zbog sporne nabavke aviona koja je oglašena za državnu tajnu, a kupljen je od iste firme koja je privatizovala bivšeg farmaceutskog giganta.
List Danas je pre više od pola godine ukazao na „slučaj avion“ prenoseći da je Vlada objavila kako je kupila avion ali je prećutala činjenicu da je to urađeno preko računa BIA i da su pod oznakom „strogo poverljivo“ svi podaci o toj transakciji. Tako javnost nije uspela da sazna od koga je i pod kojim uslovima kupljen „embraer 135BJ legacy 600“ serijski broj 14501006, da li je reč o poklonu, kreditnoj liniji, jednokratnoj isplati i po kojoj ceni.
Poseban problem kod ove kupovine je to što se kao prethodni vlasnik aviona vodi brazilska kompanija EMS, ista ona koja je preko mreže različitih firmi kupila Galeniku. Tu informaciju objavio je pre dva dana Insajder a u centar pažnje javnosti ponovo je dospela privatizacija Galenike i spekulacije da su se preko te transakcije izmirivale neke druge obaveze ili dugovi.
Podsetimo, Galenika je oglašena za prodaju kao prezaduženo preduzeće iako je dug zapravo bio tri puta manji nego što se u dokumentaciji tvrdilo. U javnom pozivu koji je Ministarstvo privrede raspisalo 1. septembra 2017. navodi se da je prema proceni međunarodne revizorske kuće Dilojt, dug Galenike za oko 152 miliona dinara veći od vrednosti imovine, ali u tu računicu nije ušao podatak da je nakon izrade procene otpisano 118 miliona evra duga prema državnim poveriocima, pa je na kraju 2016. ukupan minus te kuće, uključujući i ono što je u međuvremenu dodato, iznosio oko 43 miliona evra preko visine kapitala.
Kome je bilo u interesu da uglednu farmaceutsku kuću koja je nekada držala i do 65 odsto tržišta velike Jugoslavije, prikaže u mnogo gorem svetlu nego što ona jeste? I da je tako „ocrnjenu“ nudi na prodaju? Kupac je trebalo da ispadne još i fer, jer je po uslovima tendera mogao da ponudi jedan evro za firmu plus otplatu duga i investicije.
Brazilski EMS, koji jeste velika farmaceutska kompanija u globalnim razmerama, nastupio je u konzorcijumu sa više povezanih firmi i preko svoje ispostave iz Luksemburga ponudio je 16 miliona evra uz obavezu da vrati 25 miliona evra bankama i investira 5,5 miliona, dakle ukupno ga je koštalo 46,5 miliona evra.
Prema ugovoru, kupac ima obavezu da nastavi proizvodnju najmanje dve godine, što je rok koji ističe u novembru ove godine. Nakon toga, kupac ima pravo da sa imovinom Galenike radi šta hoće. Za sada se ne zna kakvi su planovi novih vlasnika, a ne znaju se ni uslovi pod kojima je upravo ta firma prodala svoj polovni avion Vladi Srbije, odnosno, bar zvanično BIA.
Signali da sa tom privatizacijom i ukupnim aranžmanom nešto nije u redu pojačani su spekulacijama da je pravi vlasnik firmi iz konzorcijuma sa EMS-om, a preko njih i Galenike, zapravo kontroverzni biznismen Cane Subotić. To što je sada u sve to ubačena i misteriozna nabavka aviona, još je jedan adut za nove spekulacije koje vlast samo podstiče ćutanjem.
Inače, stručnjaci tvrde da se polovni avioni sa tim karakteristikama mogu na svetskom tržištu nabaviti po ceni od oko osam miliona dolara. Koliko ga je naša Vlada platila ili šta je njime platila, još nije poznato.
Izvor: Danas
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Wizzair sleteo bogami ne baš dobro. Dosta brzo je leteo pri sletanju, pa nabadao na kočnicu
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Pass, nemoguce je odrediti brzinu aviona na sletanju, pogotovo iz putnicke kabine. Brzina nikada nije ista i zavisi od tezine. Veca tezina - veca brzina. Obzirom da nikada nisi bio u avionu iste tezine, nisu im bile iste ni brzine.
Kod 738 brzine mogu varirati od 220 km/h za prazan avion pa negde do 290 km/h za tezak avion.
Interesantno je da A330 ima jako male brzine u prilazu, verovatno zbog odlicne aerodinamike. Ubedljivo najlepse krilo kod putnickih aviona.
Ovo sa kocenjem je novi trend stednje goriva. Da se ne bi trosilo gorivo za thrust reverser, akaju se bremze. Totalna idiotarija.
Kod 738 brzine mogu varirati od 220 km/h za prazan avion pa negde do 290 km/h za tezak avion.
Interesantno je da A330 ima jako male brzine u prilazu, verovatno zbog odlicne aerodinamike. Ubedljivo najlepse krilo kod putnickih aviona.
Ovo sa kocenjem je novi trend stednje goriva. Da se ne bi trosilo gorivo za thrust reverser, akaju se bremze. Totalna idiotarija.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Šta bi smo mi bez tebe
Dozvolite mi da Vam platim sok na nekom skupu
Dozvolite mi da Vam platim sok na nekom skupu
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Nemo’ bre da se zezas
A nemo’ ni da se ljutis.
Da nesto nije u redu sa brzinom a da ne gledas u instrumente, mozes samo da skontas u kokpitu i to na sluh.
Dokle god šušti, odnosno dok se cuje razbijanje vazduha, znas da si dobar. Ako je buka velika - nasvirao si ga.
Prva indikacija pred gubitak uzgona nisu warning lampice vec kompletna tisina u kabini jer se vise ne cuje vazduh koji opstrujava.
Normalno, za ivo je veliki no-no koristenje zatvorenih slusalica sa noise reduction sistemom.
A nemo’ ni da se ljutis.
Da nesto nije u redu sa brzinom a da ne gledas u instrumente, mozes samo da skontas u kokpitu i to na sluh.
Dokle god šušti, odnosno dok se cuje razbijanje vazduha, znas da si dobar. Ako je buka velika - nasvirao si ga.
Prva indikacija pred gubitak uzgona nisu warning lampice vec kompletna tisina u kabini jer se vise ne cuje vazduh koji opstrujava.
Normalno, za ivo je veliki no-no koristenje zatvorenih slusalica sa noise reduction sistemom.
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Koje sluske obicno idu uz Boing kokpit a koje uz Bus, predpostavljm da Ameri forsiraju Bose i Sennheiser