Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Posle 25 godina stigao prvi novi avion za Vojsku Srbije
Beta
Prvi novi avion koji je iz inostranstva nabavljen za potrebe Vojske Srbije u proteklih četvrt veka sleteo je na aerodrom Batajnica, saznaje danas agencija Beta u Komandi Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.
Radi se o avionu "Pajper Seneka V", koji će u Vojsci Srbije služiti za fotogrametrijsko snimanje iz vazduha, odnosno snimanje terena za potrebe izrade geografskih karata. Avion je stigao na Batajnicu u utorak, 24. januara.
"Pajper Seneka" će zameniti letelice "Dornije Do-28D2", koje su više od tri decenije korišćene za tu delatnost.
Novi avion nabavljen je u SAD u septembru a od tada se nalazio u Nemačkoj gde je obavljena ugradnja kamera i ostale opreme. Pre tog aviona, poslednji novi avion koji je kupljen u inostranstvu bio je Mig-29, koji je stigao iz bivšeg Sovjetskog Saveza još 1987. godine.
Snimanje
Za fotogrametrijsko snimanje od 1975. godine u Jugoslaviji korišćena su dva aviona nemačke proizvodnje "Do-28D2". Letelice evidencijskog broja 70501 i 70502 bile su bazirane na aerodromu u Batajnici i korišćene su za izradu karata koje je pravio Vojno-geografski institut iz Beograda.
Poslednji let na tim letelicama obavljen je u martu 2007. godine kada su, zbog isteka resursa, avioni prizemljeni posle više od tri decenije eksploatacije.
Avion "Seneka V" je dvomotorni klipni avion, nosivosti pet putnika ili oko 500 kilograma korisnog tereta. Maksimalna brzina aviona je 378 kilometara na sat, plafon leta je oko 7.600 metara dok je radijus leta oko 1.600 kilometara.
Prema dostupnim podacima, avion košta oko 800.000 američkih dolara, ali ukupna cena sa kamerom za snimanje i dodatnom opremom može da iznosi nešto manje od dva miliona dolara.
Avion "Seneka V" je peta karika u lancu razvoja te letelice, koji je započet još 1972. godine u američkoj kompaniji Pajper. Radi se o aktuelnom proizvodnom modelu, koji se pravi od 1998. godine.
U civilne svrhe avion za izvidjanje iz vazduha koristi Kostarika, dok se u vojne svrhe koristi u vazduhoplovstvima Brazila, Burkine Faso, Dominikanske Republike, Haitija i Paname.
Beta
Prvi novi avion koji je iz inostranstva nabavljen za potrebe Vojske Srbije u proteklih četvrt veka sleteo je na aerodrom Batajnica, saznaje danas agencija Beta u Komandi Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.
Radi se o avionu "Pajper Seneka V", koji će u Vojsci Srbije služiti za fotogrametrijsko snimanje iz vazduha, odnosno snimanje terena za potrebe izrade geografskih karata. Avion je stigao na Batajnicu u utorak, 24. januara.
"Pajper Seneka" će zameniti letelice "Dornije Do-28D2", koje su više od tri decenije korišćene za tu delatnost.
Novi avion nabavljen je u SAD u septembru a od tada se nalazio u Nemačkoj gde je obavljena ugradnja kamera i ostale opreme. Pre tog aviona, poslednji novi avion koji je kupljen u inostranstvu bio je Mig-29, koji je stigao iz bivšeg Sovjetskog Saveza još 1987. godine.
Snimanje
Za fotogrametrijsko snimanje od 1975. godine u Jugoslaviji korišćena su dva aviona nemačke proizvodnje "Do-28D2". Letelice evidencijskog broja 70501 i 70502 bile su bazirane na aerodromu u Batajnici i korišćene su za izradu karata koje je pravio Vojno-geografski institut iz Beograda.
Poslednji let na tim letelicama obavljen je u martu 2007. godine kada su, zbog isteka resursa, avioni prizemljeni posle više od tri decenije eksploatacije.
Avion "Seneka V" je dvomotorni klipni avion, nosivosti pet putnika ili oko 500 kilograma korisnog tereta. Maksimalna brzina aviona je 378 kilometara na sat, plafon leta je oko 7.600 metara dok je radijus leta oko 1.600 kilometara.
Prema dostupnim podacima, avion košta oko 800.000 američkih dolara, ali ukupna cena sa kamerom za snimanje i dodatnom opremom može da iznosi nešto manje od dva miliona dolara.
Avion "Seneka V" je peta karika u lancu razvoja te letelice, koji je započet još 1972. godine u američkoj kompaniji Pajper. Radi se o aktuelnom proizvodnom modelu, koji se pravi od 1998. godine.
U civilne svrhe avion za izvidjanje iz vazduha koristi Kostarika, dok se u vojne svrhe koristi u vazduhoplovstvima Brazila, Burkine Faso, Dominikanske Republike, Haitija i Paname.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: Vazduhoplovi
Cuti, dobro je i to, barem se razmisljaju da opet snimaju terene... A ne ovako, na fakultetu radimo sa topografskom mapom Cacka iz '75 godine...
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vazduhoplovi
swemir je napisao:http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/303325 ... ati-motora
Kada dolazi SAFA, minimum idu tri inspektora. Jedan gleda dokumenta vazduhoplova i posade, jedan unutrasnjost, a jedan spoljasnost.
Uglavnom znaju sta traze (kao i carinici), jer je neko dojavio (drukao, jel' te).
Cinjenica je da na Jat imaju "pik", jer nikada ni u jednoj kompaniji nisu navaljivali kao u Jat-u.
Pariz jeste specifican, jer je od SAFA u Londonu, Frankfurtu, i sl., ovde najveci broj prizemljenih aviona.
Tacno je da je za svako ostecenje propisana dubina, i dimenzije istog, zavisno gde se nalazi, ali da se bas ide u milimetar - tesko.
Takodje, svako krpljenje je tacno propisano sa kakvom se flekom ide, koliko zakovica na kom rastojanju, salje se slika i opis radova u Boeing, a ovi to odobravaju, sto se i unosi u tehnicku knjigu vazduhoplova.
Re: Vazduhoplovi
Stari Lockheed U-2 i dalje u službi umesto Global Hawka.
http://www.reuters.com/article/2012/01/ ... EM20120125
http://www.reuters.com/article/2012/01/ ... EM20120125
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Erbas priznao: Pukotine na avionu rezultat proizvodne greške
Srna:
Predstavnici kompanija "Erbas" priznali su danas da je kombinacija proizvodnih i dizajnerskih grešaka odgovorna za pojavu pukotina na najvećem svetskom putničkom avionu A380, ali tvrde da je avion bezbedan za letenje.
Potpredsednik evropskog giganta avionske industrije Tom Vilijams rekao je da je pronađeno rešenje za pojavu pukotina na manjem broju delova na krilima aviona.
Evropska agencija za bezbednost aviosaobraćaja naredila je prošle nedelje da se izvrši tehnička inspekcija aviona tipa A380.
"Erbas" je potvrdio da su otkrivene dodatne pukotine tokom inspekcije krila.
"A380 je bezbedan za letenje", rekao je Vilijams i dodao da su pukotine rezultat kombinacije izbora aluminijuma za određene delove krila i opterećenja kojem su oni bili izloženi tokom proizvodnog procesa.
"Erbas" je odbacio pozive saveza australijskih inženjera da prizemlji A380, pošto to nisu tražile agencije za bezbednost avionskog saobraćaja.
Zvaničnici kompanije tvrde da će tehničkim popravkama rešiti problem pukotina pre nego što one postanu opasne.
Kompanija je odbila da saopšti kojem prevozniku pripadaju avioni na kojima su otkrivene pukotine, ali se pretpostavlja da je reč o kompaniji "Singapur erlajns", koja je objavila da je izvršila inspekciju šest najviše korišćenih aviona A380.
Srna:
Predstavnici kompanija "Erbas" priznali su danas da je kombinacija proizvodnih i dizajnerskih grešaka odgovorna za pojavu pukotina na najvećem svetskom putničkom avionu A380, ali tvrde da je avion bezbedan za letenje.
Potpredsednik evropskog giganta avionske industrije Tom Vilijams rekao je da je pronađeno rešenje za pojavu pukotina na manjem broju delova na krilima aviona.
Evropska agencija za bezbednost aviosaobraćaja naredila je prošle nedelje da se izvrši tehnička inspekcija aviona tipa A380.
"Erbas" je potvrdio da su otkrivene dodatne pukotine tokom inspekcije krila.
"A380 je bezbedan za letenje", rekao je Vilijams i dodao da su pukotine rezultat kombinacije izbora aluminijuma za određene delove krila i opterećenja kojem su oni bili izloženi tokom proizvodnog procesa.
"Erbas" je odbacio pozive saveza australijskih inženjera da prizemlji A380, pošto to nisu tražile agencije za bezbednost avionskog saobraćaja.
Zvaničnici kompanije tvrde da će tehničkim popravkama rešiti problem pukotina pre nego što one postanu opasne.
Kompanija je odbila da saopšti kojem prevozniku pripadaju avioni na kojima su otkrivene pukotine, ali se pretpostavlja da je reč o kompaniji "Singapur erlajns", koja je objavila da je izvršila inspekciju šest najviše korišćenih aviona A380.
Re: Vazduhoplovi
A380 jos nije prelezao svoje "decije bolesti". Ne postoji tip aviona koji nije pao zbog ljudske ili konstruktivne greske.
Jedno je kada ledinu omasti 737 u Lagosu sa 150 putnika, a nesto sasvim drugo bi bio A 380 u konfiguraciji od 525 putnika do varijante sa 800 putnika.
Veliki su novci ulozeni u ovaj megalomanski avion, i to bi zahtevalo velike novce da proizvodjac zataska stvar.
Quantasu otpadaju delovi motora i buse krilo i rezervoar, Singapurcanima se javljaju pukotine, a Emirates veci deo provodi na zemlji vesto krijuci probleme.
Zato je jako bitna Jat B737 ogrebotina koja dozvoljene minimume
Jedno je kada ledinu omasti 737 u Lagosu sa 150 putnika, a nesto sasvim drugo bi bio A 380 u konfiguraciji od 525 putnika do varijante sa 800 putnika.
Veliki su novci ulozeni u ovaj megalomanski avion, i to bi zahtevalo velike novce da proizvodjac zataska stvar.
Quantasu otpadaju delovi motora i buse krilo i rezervoar, Singapurcanima se javljaju pukotine, a Emirates veci deo provodi na zemlji vesto krijuci probleme.
Zato je jako bitna Jat B737 ogrebotina koja dozvoljene minimume
Re: Vazduhoplovi
Nađoh dve slike koje sam napravio pre petnaestak godina - JAT-ov DC-10 na aerodromu London-Heathrow i pogled iz njega na Alpe, tokom leta za Beograd.
Sećam se da smo taj dan kasnili bukvalno 5 sati, jer navodno naši nisu bili platili aerodromu neke takse...
Sećam se da smo taj dan kasnili bukvalno 5 sati, jer navodno naši nisu bili platili aerodromu neke takse...
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Jedna krajnje benigna zakrpa na novom avionu....
Ostecenja na oblozi fenskih lopatica (plavicasti materijal, slican keramici), takodje na novom avionu...
Ostecenja na oblozi fenskih lopatica (plavicasti materijal, slican keramici), takodje na novom avionu...
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
sta je sa ovom jatovom desetkom ?
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Vazduhoplovi
Prodata sa jos jednim rezervnim motorom i brdom delova za smesne pare...
Slike dva Cb iznad Severnog Kipra, i sam centar Turske, Mount Erciyes 3916m, -20C pre neko jutro...
Slike dva Cb iznad Severnog Kipra, i sam centar Turske, Mount Erciyes 3916m, -20C pre neko jutro...
Re: Vazduhoplovi
Leteći foto-reporter
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Vi gore bas uzivate u prizorima.
Re: Vazduhoplovi
Retki trenutci, zbog kojih se trud isplati.
- Heineken
- Postovi: 6249
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
:shock: :shock:
Prelepo
Prelepo