Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 16 Jan 2023, 13:01

Avion bez pilota bi ga zalepio u Queens:
Screenshot_20230116_125549_LinkedIn.jpg
Samo napred mladi menadzeri, redukujte troskove :glavomuzid:
Sta je sledece? Hoce li O'Liri progurati i da se stoji u avionu?

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 16 Jan 2023, 13:43

Napravice ona sedista sto se sedi poluuspravno...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21095
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza » 16 Jan 2023, 13:46

To je sve - OK, ako se nastavi ukupni statistički trend povećanja bezbednosti u transportu. Uvek će biti pojedinačnih slučajeva gde je ljudski mozak, superioran u odnosu na bilo kakav algoritam ili AI, učiniti nešto neviđeno, ali na takvog jednog stotina ljudi će da napravi glupost.

Harvey Specter
Postovi: 143
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter » 16 Jan 2023, 19:31

Da li @zuzazu ima neke informacije sta se desava u Er Srbiji. Vidim sve vise aviona u wet leasing-u i to zimi kad im vreme nije. Jel to neki nedostatak pilota ili bezanija istih.

zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 16 Jan 2023, 19:51

Tako je. Opsta bezanija.
Kompanija apsolutno nista ne radi da zadrzi pilote.

Raspisali su konkurs i za kopilote. Ima nasih dobrih momaka po stranim kompanijama, kvalitetno skolovanih sa dobrim iskustvom, ali ce primiti politicki podobnu decu sa 0 sati naleta, samo sa upisanim tipom na simulatoru.

Nase kapetane iz inostranstva (citaj: mene i ostale kolege) koji smo napolju zilion godina, nece nazad. Ne moze... Zasto? Nema logicnog odgovora. Verovatno ono - ko jednom izadje, ne moze da udje.

Da. Uzimaju i uzimace u wet lease avione i posade, u kojima ce sedeti upravo srpski kapetani koje nece da prime nazad.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6750
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba » 17 Jan 2023, 08:26


zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 17 Jan 2023, 17:52

NOTAM - notice to air man
Lista obavestenja o znacajnim stvarima za pilota:
Zatvorene piste, rulne staze
Zatvoren vazdusni prostor
Radio navigaciona sredstva u kvaru
Nova radna vremena aerodroma
Nedostatak odredjene vrste goriva na aerodromu
I sl. stvari vezane za bezbednost leta

zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 19 Jan 2023, 09:42

Oglasila se Er Srbija zbog vraćanja aviona za Beograd: Ako bude potrebno, putnicima će biti obezbeđen smeštaj

Današnji let Er Srbije JU174 iz Beograda do Podgorice, vraćen je u Beograd usled loših vremenskih uslova i jakog vetra na aerodromu u Podgorici.
Putnici sa današnjeg leta JU174 i povratnog leta JU175 iz Podgorice do Beograda biće prevezeni sutrašnjim letovima Er Srbije između dva grada. Za putnike kojima je to potrebno, biće obezbeđen hotelski smeštaj, saopštila je kompanija "Er Srbija".

Nista se u nacionalnom avioprevozniku nije promenilo poslednjih 30 god koliko ja znam, a verovatno i duze.

Ovo je odluka Operativnog Centra Er Srbije, a ne pilota.
U Podgorici je jugovina, jak ledni vetar za pistu 36 (koja ima instrumentalni prilaz) na koju se normalno slece u vecini slucajeva. To znaci da mora da se sleti vizuelno na pistu 18. U kombinaciji sa niskom oblacnoscu i/ili slabom vidljivoscu, ni ova pista nije upotrebljiva.
7DBE5349-9F99-497F-A973-0E767F6EA145.jpeg
7DBE5349-9F99-497F-A973-0E767F6EA145.jpeg (161.42 KiB) Pogledano 1318 puta
960797E1-A118-423C-A197-8F972BC387F4.jpeg
960797E1-A118-423C-A197-8F972BC387F4.jpeg (184.23 KiB) Pogledano 1318 puta
E, sad…. Postoji meteo izvestaj koji se izdaje na pola sata, a postoji i vremenska prognoza. Sve to su dokumenti dostupni pilotu i Operativnom Centru.
Oni bi trebalo da znaju da procitaju dokument i iz njega vide trenutnu situaciju i sta ce se desavati sa vremenom u narednom periodu.
Podgorica je na pola sata leta od Beograda.
U prirodi se nista revolucionarno ne desi tako naglo i iznenada. Niti je taj vetar poceo da duva od jednom i tek tako, niti ce prestati od jednom, a isto vazi i za druge prirodne pojave za taj let (oblaci/vidljivost).

Koji moroni i dalje salju avion po sistemu: Idi probaj, pa ako ne moze - ti se vrati?

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 625
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Vazduhoplovi

Post od motorista » 20 Jan 2023, 15:28

Aerodromi "Koširsko polje" i "Rosulje" imaju različite pravce poletno-sletnih staza (02/20 i 14/32), različite nadmorske visine (550 i 767 stopa) i - normalno - različite koordinate, ali - prema medijima - istu ICAO oznaku: LYKS. Da li je to dopustivo? "Koširsko polje" više nije u funkciji, a "Rosulje" sada postoji i fizički.

Harvey Specter
Postovi: 143
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter » 22 Jan 2023, 11:15

zuzazu je napisao:
19 Jan 2023, 09:42
Oglasila se Er Srbija zbog vraćanja aviona za Beograd: Ako bude potrebno, putnicima će biti obezbeđen smeštaj

Današnji let Er Srbije JU174 iz Beograda do Podgorice, vraćen je u Beograd usled loših vremenskih uslova i jakog vetra na aerodromu u Podgorici.
Putnici sa današnjeg leta JU174 i povratnog leta JU175 iz Podgorice do Beograda biće prevezeni sutrašnjim letovima Er Srbije između dva grada. Za putnike kojima je to potrebno, biće obezbeđen hotelski smeštaj, saopštila je kompanija "Er Srbija".

Nista se u nacionalnom avioprevozniku nije promenilo poslednjih 30 god koliko ja znam, a verovatno i duze.

Ovo je odluka Operativnog Centra Er Srbije, a ne pilota.
U Podgorici je jugovina, jak ledni vetar za pistu 36 (koja ima instrumentalni prilaz) na koju se normalno slece u vecini slucajeva. To znaci da mora da se sleti vizuelno na pistu 18. U kombinaciji sa niskom oblacnoscu i/ili slabom vidljivoscu, ni ova pista nije upotrebljiva.

7DBE5349-9F99-497F-A973-0E767F6EA145.jpeg960797E1-A118-423C-A197-8F972BC387F4.jpeg

E, sad…. Postoji meteo izvestaj koji se izdaje na pola sata, a postoji i vremenska prognoza. Sve to su dokumenti dostupni pilotu i Operativnom Centru.
Oni bi trebalo da znaju da procitaju dokument i iz njega vide trenutnu situaciju i sta ce se desavati sa vremenom u narednom periodu.
Podgorica je na pola sata leta od Beograda.
U prirodi se nista revolucionarno ne desi tako naglo i iznenada. Niti je taj vetar poceo da duva od jednom i tek tako, niti ce prestati od jednom, a isto vazi i za druge prirodne pojave za taj let (oblaci/vidljivost).

Koji moroni i dalje salju avion po sistemu: Idi probaj, pa ako ne moze - ti se vrati?
Dobro je dok ga nisu naterali da sleti, kao jednom prilikom pre 10-15 godina kad je Montenegro Airlines F100 izleteo po nekoj sneznoj mecavi sa piste u Podgorici. Tada se pricalo da su bili neki funckioneri na letu kojima se zurli da to vece stignu u PG



Najbolji deo krece na 22 minuti kad se susretne sa taksistima :glavomuzid:

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6750
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba » 23 Jan 2023, 08:14


zuzazu
Postovi: 4607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 23 Jan 2023, 13:38

Nema pilota. Grebu po dnu boce... Tri zemlje su (ili "će") podnele zahtev za podizanje starosne granice za penziju sa 65 na 67 god. Mislim da su dve - Turska i Japan.

Harvey Specter
Postovi: 143
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter » 25 Jan 2023, 17:25

zuzazu je napisao:
19 Nov 2022, 11:09
Karavela - lepotica 60-tih

Caravelle je avion koji je bio poznat kao izvrsna jedrilica: sa potpuno ugašenim motorima postigao je glide ratio 20. Poredjenje ilustruje kakvo je čudo bio: Boeing 707 postigao je 17 do 18, Super Constellation 13 do 14.

Sledeći primer ilustruje šta bi tako izvrsno jedrenje moglo značiti konkretno u brojkama: Tokom probnog leta 16. Aprila 1959., nakon što je dostigao visinu od 12 000 metara iznad Orlija u 14:03, motori su ugašeni i avion je usmeren na jugoistok prema gradu Dižonu. Nakon sat i po jedrenja, grad je nadleteo u 15 sati na visini od 1600 metara. Tek na 900 metara ponovno je dodata snaga motora da bi nedugo zatim sleteo na gradski aerodrom.

Toliko o današnjem trendu štednje goriva.
Napravite krilo kakvo je imala Karavela!
Čitam ovaj tekst, vezan za 60 godina od kada je prva Karavela poletela u JATu i zadivljen sam koliko je promena uveo taj avion, praktično game changer. Koliko su tada ljudi koji su tamo radili imali neku viziju, a sve je moglo suprotno da bude i da se odabere turbo-prop IL-18

https://www.exyuaviation.com/2023/01/si ... .html?m=1

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19276
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 27 Jan 2023, 13:53

B92: Ubuduće iz Beograda lakše do Majamija, San Franciska, Los Anđelesa
http://www.b92.net/putovanja/vesti.php? ... id=2280310

Sent from my SM-G770F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45832
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 06 Feb 2023, 22:45

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori