Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Avion bez pilota bi ga zalepio u Queens:
Samo napred mladi menadzeri, redukujte troskove
Sta je sledece? Hoce li O'Liri progurati i da se stoji u avionu?
Samo napred mladi menadzeri, redukujte troskove
Sta je sledece? Hoce li O'Liri progurati i da se stoji u avionu?
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Napravice ona sedista sto se sedi poluuspravno...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
To je sve - OK, ako se nastavi ukupni statistički trend povećanja bezbednosti u transportu. Uvek će biti pojedinačnih slučajeva gde je ljudski mozak, superioran u odnosu na bilo kakav algoritam ili AI, učiniti nešto neviđeno, ali na takvog jednog stotina ljudi će da napravi glupost.
-
- Postovi: 143
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Da li @zuzazu ima neke informacije sta se desava u Er Srbiji. Vidim sve vise aviona u wet leasing-u i to zimi kad im vreme nije. Jel to neki nedostatak pilota ili bezanija istih.
Re: Vazduhoplovi
Tako je. Opsta bezanija.
Kompanija apsolutno nista ne radi da zadrzi pilote.
Raspisali su konkurs i za kopilote. Ima nasih dobrih momaka po stranim kompanijama, kvalitetno skolovanih sa dobrim iskustvom, ali ce primiti politicki podobnu decu sa 0 sati naleta, samo sa upisanim tipom na simulatoru.
Nase kapetane iz inostranstva (citaj: mene i ostale kolege) koji smo napolju zilion godina, nece nazad. Ne moze... Zasto? Nema logicnog odgovora. Verovatno ono - ko jednom izadje, ne moze da udje.
Da. Uzimaju i uzimace u wet lease avione i posade, u kojima ce sedeti upravo srpski kapetani koje nece da prime nazad.
Kompanija apsolutno nista ne radi da zadrzi pilote.
Raspisali su konkurs i za kopilote. Ima nasih dobrih momaka po stranim kompanijama, kvalitetno skolovanih sa dobrim iskustvom, ali ce primiti politicki podobnu decu sa 0 sati naleta, samo sa upisanim tipom na simulatoru.
Nase kapetane iz inostranstva (citaj: mene i ostale kolege) koji smo napolju zilion godina, nece nazad. Ne moze... Zasto? Nema logicnog odgovora. Verovatno ono - ko jednom izadje, ne moze da udje.
Da. Uzimaju i uzimace u wet lease avione i posade, u kojima ce sedeti upravo srpski kapetani koje nece da prime nazad.
Re: Vazduhoplovi
NOTAM - notice to air man
Lista obavestenja o znacajnim stvarima za pilota:
Zatvorene piste, rulne staze
Zatvoren vazdusni prostor
Radio navigaciona sredstva u kvaru
Nova radna vremena aerodroma
Nedostatak odredjene vrste goriva na aerodromu
I sl. stvari vezane za bezbednost leta
Lista obavestenja o znacajnim stvarima za pilota:
Zatvorene piste, rulne staze
Zatvoren vazdusni prostor
Radio navigaciona sredstva u kvaru
Nova radna vremena aerodroma
Nedostatak odredjene vrste goriva na aerodromu
I sl. stvari vezane za bezbednost leta
Re: Vazduhoplovi
Oglasila se Er Srbija zbog vraćanja aviona za Beograd: Ako bude potrebno, putnicima će biti obezbeđen smeštaj
Današnji let Er Srbije JU174 iz Beograda do Podgorice, vraćen je u Beograd usled loših vremenskih uslova i jakog vetra na aerodromu u Podgorici.
Putnici sa današnjeg leta JU174 i povratnog leta JU175 iz Podgorice do Beograda biće prevezeni sutrašnjim letovima Er Srbije između dva grada. Za putnike kojima je to potrebno, biće obezbeđen hotelski smeštaj, saopštila je kompanija "Er Srbija".
Nista se u nacionalnom avioprevozniku nije promenilo poslednjih 30 god koliko ja znam, a verovatno i duze.
Ovo je odluka Operativnog Centra Er Srbije, a ne pilota.
U Podgorici je jugovina, jak ledni vetar za pistu 36 (koja ima instrumentalni prilaz) na koju se normalno slece u vecini slucajeva. To znaci da mora da se sleti vizuelno na pistu 18. U kombinaciji sa niskom oblacnoscu i/ili slabom vidljivoscu, ni ova pista nije upotrebljiva.
E, sad…. Postoji meteo izvestaj koji se izdaje na pola sata, a postoji i vremenska prognoza. Sve to su dokumenti dostupni pilotu i Operativnom Centru.
Oni bi trebalo da znaju da procitaju dokument i iz njega vide trenutnu situaciju i sta ce se desavati sa vremenom u narednom periodu.
Podgorica je na pola sata leta od Beograda.
U prirodi se nista revolucionarno ne desi tako naglo i iznenada. Niti je taj vetar poceo da duva od jednom i tek tako, niti ce prestati od jednom, a isto vazi i za druge prirodne pojave za taj let (oblaci/vidljivost).
Koji moroni i dalje salju avion po sistemu: Idi probaj, pa ako ne moze - ti se vrati?
Današnji let Er Srbije JU174 iz Beograda do Podgorice, vraćen je u Beograd usled loših vremenskih uslova i jakog vetra na aerodromu u Podgorici.
Putnici sa današnjeg leta JU174 i povratnog leta JU175 iz Podgorice do Beograda biće prevezeni sutrašnjim letovima Er Srbije između dva grada. Za putnike kojima je to potrebno, biće obezbeđen hotelski smeštaj, saopštila je kompanija "Er Srbija".
Nista se u nacionalnom avioprevozniku nije promenilo poslednjih 30 god koliko ja znam, a verovatno i duze.
Ovo je odluka Operativnog Centra Er Srbije, a ne pilota.
U Podgorici je jugovina, jak ledni vetar za pistu 36 (koja ima instrumentalni prilaz) na koju se normalno slece u vecini slucajeva. To znaci da mora da se sleti vizuelno na pistu 18. U kombinaciji sa niskom oblacnoscu i/ili slabom vidljivoscu, ni ova pista nije upotrebljiva.
E, sad…. Postoji meteo izvestaj koji se izdaje na pola sata, a postoji i vremenska prognoza. Sve to su dokumenti dostupni pilotu i Operativnom Centru.
Oni bi trebalo da znaju da procitaju dokument i iz njega vide trenutnu situaciju i sta ce se desavati sa vremenom u narednom periodu.
Podgorica je na pola sata leta od Beograda.
U prirodi se nista revolucionarno ne desi tako naglo i iznenada. Niti je taj vetar poceo da duva od jednom i tek tako, niti ce prestati od jednom, a isto vazi i za druge prirodne pojave za taj let (oblaci/vidljivost).
Koji moroni i dalje salju avion po sistemu: Idi probaj, pa ako ne moze - ti se vrati?
Re: Vazduhoplovi
Aerodromi "Koširsko polje" i "Rosulje" imaju različite pravce poletno-sletnih staza (02/20 i 14/32), različite nadmorske visine (550 i 767 stopa) i - normalno - različite koordinate, ali - prema medijima - istu ICAO oznaku: LYKS. Da li je to dopustivo? "Koširsko polje" više nije u funkciji, a "Rosulje" sada postoji i fizički.
-
- Postovi: 143
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Dobro je dok ga nisu naterali da sleti, kao jednom prilikom pre 10-15 godina kad je Montenegro Airlines F100 izleteo po nekoj sneznoj mecavi sa piste u Podgorici. Tada se pricalo da su bili neki funckioneri na letu kojima se zurli da to vece stignu u PGzuzazu je napisao: ↑19 Jan 2023, 09:42Oglasila se Er Srbija zbog vraćanja aviona za Beograd: Ako bude potrebno, putnicima će biti obezbeđen smeštaj
Današnji let Er Srbije JU174 iz Beograda do Podgorice, vraćen je u Beograd usled loših vremenskih uslova i jakog vetra na aerodromu u Podgorici.
Putnici sa današnjeg leta JU174 i povratnog leta JU175 iz Podgorice do Beograda biće prevezeni sutrašnjim letovima Er Srbije između dva grada. Za putnike kojima je to potrebno, biće obezbeđen hotelski smeštaj, saopštila je kompanija "Er Srbija".
Nista se u nacionalnom avioprevozniku nije promenilo poslednjih 30 god koliko ja znam, a verovatno i duze.
Ovo je odluka Operativnog Centra Er Srbije, a ne pilota.
U Podgorici je jugovina, jak ledni vetar za pistu 36 (koja ima instrumentalni prilaz) na koju se normalno slece u vecini slucajeva. To znaci da mora da se sleti vizuelno na pistu 18. U kombinaciji sa niskom oblacnoscu i/ili slabom vidljivoscu, ni ova pista nije upotrebljiva.
7DBE5349-9F99-497F-A973-0E767F6EA145.jpeg960797E1-A118-423C-A197-8F972BC387F4.jpeg
E, sad…. Postoji meteo izvestaj koji se izdaje na pola sata, a postoji i vremenska prognoza. Sve to su dokumenti dostupni pilotu i Operativnom Centru.
Oni bi trebalo da znaju da procitaju dokument i iz njega vide trenutnu situaciju i sta ce se desavati sa vremenom u narednom periodu.
Podgorica je na pola sata leta od Beograda.
U prirodi se nista revolucionarno ne desi tako naglo i iznenada. Niti je taj vetar poceo da duva od jednom i tek tako, niti ce prestati od jednom, a isto vazi i za druge prirodne pojave za taj let (oblaci/vidljivost).
Koji moroni i dalje salju avion po sistemu: Idi probaj, pa ako ne moze - ti se vrati?
Najbolji deo krece na 22 minuti kad se susretne sa taksistima
Re: Vazduhoplovi
Nema pilota. Grebu po dnu boce... Tri zemlje su (ili "će") podnele zahtev za podizanje starosne granice za penziju sa 65 na 67 god. Mislim da su dve - Turska i Japan.
-
- Postovi: 143
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
- Garaža: Škoda Fabia
Re: Vazduhoplovi
Čitam ovaj tekst, vezan za 60 godina od kada je prva Karavela poletela u JATu i zadivljen sam koliko je promena uveo taj avion, praktično game changer. Koliko su tada ljudi koji su tamo radili imali neku viziju, a sve je moglo suprotno da bude i da se odabere turbo-prop IL-18zuzazu je napisao: ↑19 Nov 2022, 11:09Karavela - lepotica 60-tih
Caravelle je avion koji je bio poznat kao izvrsna jedrilica: sa potpuno ugašenim motorima postigao je glide ratio 20. Poredjenje ilustruje kakvo je čudo bio: Boeing 707 postigao je 17 do 18, Super Constellation 13 do 14.
Sledeći primer ilustruje šta bi tako izvrsno jedrenje moglo značiti konkretno u brojkama: Tokom probnog leta 16. Aprila 1959., nakon što je dostigao visinu od 12 000 metara iznad Orlija u 14:03, motori su ugašeni i avion je usmeren na jugoistok prema gradu Dižonu. Nakon sat i po jedrenja, grad je nadleteo u 15 sati na visini od 1600 metara. Tek na 900 metara ponovno je dodata snaga motora da bi nedugo zatim sleteo na gradski aerodrom.
Toliko o današnjem trendu štednje goriva.
Napravite krilo kakvo je imala Karavela!
https://www.exyuaviation.com/2023/01/si ... .html?m=1
Re: Vazduhoplovi
B92: Ubuduće iz Beograda lakše do Majamija, San Franciska, Los Anđelesa
http://www.b92.net/putovanja/vesti.php? ... id=2280310
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
http://www.b92.net/putovanja/vesti.php? ... id=2280310
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...