Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7773
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 26 Jul 2019, 21:21

I od svih tih koji ti je najbolji za letenje? I koliko se razlikuje 777 sto se tice letenja, kontrole u odnosu na 737 sobizrom da je tolika grdosija. :)

Korisnikov avatar
zuzazu
Postovi: 3922
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 26 Jul 2019, 21:36

737-400

Dugacak je i stabilan u prilazu, Ima debelo krilo pa lako gusi brzinu, a u poredjenju sa drugima, najbolji je u turbulenciji.

Da su mu instrumenti od NG, bio bi neprevazidjen.

300 i 500 su kratki i ljigavi na komandama,

800 i 900 imaju vinglete visine 2 metra, tako da su sranje za bocni vetar, a krilo im je tanje od Classic-a pa teze gase brzinu.

900 je predugacak i tail strike je k'o dobro jutro.

MAX je sminka.

777 bi mogao da bude sjajan, samo mi je malo iskustvo na njemu da bi mogao nesto ozbiljno da napisem. Onako, na prvu - stabilniji je jer je tezi. Ima cudan trimer, a mnoge sisteme deli sa 737. Check liste su iste, Procedure, takodje, Lepsa su mi bila sletanja sa njim nego sa 737.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7773
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 26 Jul 2019, 21:44

Detaljno opisano hvala. :doubleup: Jel je postojala -400 verzija i sa EFIS instrumentima ili samo analogni?

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31636
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza » 26 Jul 2019, 21:55

zuzazu je napisao:
26 Jul 2019, 17:06
button pusher.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

tlazar
Postovi: 409
Pridružio se: 24 Feb 2017, 15:24
Garaža: Elantra 1.6mpi

Re: Vazduhoplovi

Post od tlazar » 26 Jul 2019, 22:33


zuzazu je napisao:
777 bi mogao da bude sjajan, samo mi je malo iskustvo na njemu da bi mogao nesto ozbiljno da napisem. Onako, na prvu - stabilniji je jer je tezi. Ima cudan trimer, a mnoge sisteme deli sa 737. Check liste su iste, Procedure, takodje, Lepsa su mi bila sletanja sa njim nego sa 737.
Leteo sam sa 777 qatarovim od dohe do Mumbai, fantastičan let, ne znam da li je do aviona, vremenskih uslova ili pilota, ali let je bio kao da sam u dnevnoj sobi sve vreme.

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk


Korisnikov avatar
zuzazu
Postovi: 3922
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 26 Jul 2019, 23:33

H4wkeye je napisao:
26 Jul 2019, 21:44
Detaljno opisano hvala. :doubleup: Jel je postojala -400 verzija i sa EFIS instrumentima ili samo analogni?


:doubleup:

-300, -400, -500 su normalno EFIS, a to sto mi imamo sa analognim cajgerima bila je odluka tadasnjeg rukovodstva da bi se proslo nesto jeftinije. Tako smo postali jedna od nekolikojadnih kompanija u svetu koje su letele ove avione sa cajgerima sa -200.

Inace, ti ''odumiruci'' prvi 737-300 u Evropi, izgleda nece skoncati jos dugo. Genijalci u Sustikli su izracunali da su mnogo efikasniji od Buseva, da su manje u hangaru i isplatljiviji.

Sada ce da puknu grdne pare da bi se navigacija osavremenila i produzio vek upotrebe aviona do 2021 god.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14684
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 27 Jul 2019, 00:16

Čuo sam da svi živi napuštaju i Er Šustiklu i JAT Tehniku.
Navodno domaći pilot ima 8k eur platu, a stranac 16k. I odoše naši.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7773
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 27 Jul 2019, 00:18

zuzazu je napisao:
26 Jul 2019, 23:33
H4wkeye je napisao:
26 Jul 2019, 21:44
Detaljno opisano hvala. :doubleup: Jel je postojala -400 verzija i sa EFIS instrumentima ili samo analogni?


:doubleup:

-300, -400, -500 su normalno EFIS, a to sto mi imamo sa analognim cajgerima bila je odluka tadasnjeg rukovodstva da bi se proslo nesto jeftinije. Tako smo postali jedna od nekolikojadnih kompanija u svetu koje su letele ove avione sa cajgerima sa -200.

Inace, ti ''odumiruci'' prvi 737-300 u Evropi, izgleda nece skoncati jos dugo. Genijalci u Sustikli su izracunali da su mnogo efikasniji od Buseva, da su manje u hangaru i isplatljiviji.

Sada ce da puknu grdne pare da bi se navigacija osavremenila i produzio vek upotrebe aviona do 2021 god.
Ja mislio da na -300 -400 i -500 je analogni bio cesci ali eto, nasi najpametniji pa jedini uzeli sa analognim. :think: Inace, zar nisu rekli da od sledece godine gase 737-ce sto im ostale? Takodje, mozda je isplativije iznajmiti par Buseva nego ovima produzavati radni vek. :think:

Korisnikov avatar
zuzazu
Postovi: 3922
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 27 Jul 2019, 08:44

@Heinz smanji i jednu i drugu cifru za 3-3,5K €. Ali ne odlaze zbog toga, vec zbog vecih plata na drugim mestima. Ovoliko koliko dobiju u Sustikli, uzmu za 10 dana u Poljskoj. I niko ih ne drka kao sto rade Arapi u Srbiji.

@H4wkeye, tacno, ali jos bi bolje bilo lizovati 737 cija je cena na trzistu trenutno niska a ponuda velika.
Recimo 737-700, koji niko nece a po konfiguraciji odgovara -300, i ima najveci dolet od cele serije.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7773
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 27 Jul 2019, 12:46

Hm, u pravu si. Plus ovi sto vec lete na 737 bi lako mogli da predju na -700 verziju. Ali izgleda im lakse da ulazu silne pare u ove -300 koji imaju po 30 godina... Nigde logike.

Sent from my SM-A505FN using Tapatalk


Korisnikov avatar
zuzazu
Postovi: 3922
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 27 Jul 2019, 16:06

Pametne zemlje to tako rade. Samo pogledati koje zemlje imaju mesovitu flotu, deo Boeing, deo Bus.
I mi smo manje - vise radili isto u vreme starog JAT-a.
I sad’, da je lepo otisao u US, i rekao “uzecemo 7-8 komada”, i strpati u americke dzepove oko milijarde, u momentu kada im bas nesto ne ide, mozda prica oko Kosova i ne bi bila takva kao sto su siptari gurnuli 50ak milioncadi nekolicini senatora.
Zadovoljili EU, zadovoljili US.

Radije cemo da krpimo krseve i dajemo milionce po milionce.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7773
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 27 Jul 2019, 16:41

Uvek smo bili najpametniji. :) Jos sad imaju letove i iz Nisa, definitivno ce morati da jos neki avion nabave.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 27 Jul 2019, 20:40

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 3981
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: E200d
Lokacija: Amst

Re: Vazduhoplovi

Post od ljuba » 27 Jul 2019, 20:52

Bas pričam sa drugarom na plaži kaže leteo na avionu gde su loše instalirali senzor za brzinu pa crkao jedan brzinomer pa ne mogu da aktiviraju aitopilot a piloti simuliraju let autopilota da ne bi morali da se spuste niže :)

Korisnikov avatar
zuzazu
Postovi: 3922
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 28 Jul 2019, 09:22

Stara stvar, ali mi se uvek okrene zeludac. Nista se nije promenilo. Mentalitet JAT-a je ostao do danas



Na 5:55 moze se videti Davor Miseljic, tadasnji COO, doveden iz Etihada, Pilot-heroj koji je obavio prvi let za NY sa A330.
Pilot-heroj koji je klincima uzimao novac ako zele da budu primljeni u AS.

Kada su otkrivene mahinacije koje je radio sa tadasnjim menadzerom sektora B737, brze-bolje su obojca zapalili van zemlje.
Davor.jpg

Odgovori