Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14413
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 05 Avg 2019, 20:33


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3196
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo » 06 Avg 2019, 09:14

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
zuzazu
Postovi: 3857
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu » 07 Avg 2019, 14:38

JAT nije valjao. Gradjani su horski zatrazili da se razmontira ta prokletinja gde odlazi novac poreskih obveznika, bla, bla, bla...

I dobismo Er Srbiju :)

Država opet poklonila 21 milion evra Er Srbiji

Nacionalna avio-kompanija Er Srbija je u prošloj godini ostvarila dobit od 12,2 miliona evra, a zajedno sa ostalim povezanim preduzećima 11 miliona evra.

Ovo je smanjenje dobiti u odnosu na 2017. godinu kada je Er Srbija zaradila 16 miliona evra. Ono što je ostalo isto je donacija države od 2,46 milijardi dinara (oko 21 miliona evra) koje je Vlada Srbije uplatila Er Srbiji.

Ovo praktično znači da bi i prošlu, kao i prethodne godine naš avio-prevoznik u stvari završio sa gubitkom da nije bilo državnih subvencija. Ono što je zanimljivo u vezi s državnim davanjem je da se u okvirnom ugovoru o transakciji između Vlade Srbije i Etihada iz 2014. godine ne pominju ulaganja u kompaniju nakon 2016. godine, mada su u finansijskim izveštajima kod subvencija kompanija poziva upravo na taj ugovor.

Od 2014. zaključno sa 2018. godinom prema finansijskim izveštajima, država je Er Srbiji uplatila oko 200 miliona evra. A državna pomoć će se po svoj prilici i nastaviti s obzirom da je država od ove godine počela da subvencioniše letove iz Niša sa pet miliona evra godišnje u naredne tri godine, a na konkursu je pobedila Er Srbija.

U godišnjem poslovnom izveštaju kompanije koji je inače kasnio sa objavljivanjem na sajtu Agencije za privredne registre zato što je prvobitno poslat neispravan, očigledna je promena poslovne politike Er Srbije. Naime u prošloj godini prihodi od prodaje malo su smanjeni, sa 31,7 na 31,6 milijardi dinara (291 miliona evra) i to zbog smanjenja broja putnika za pet odsto koji je nadoknađen poskupljenjem prosečne karte za dva odsto i u određenoj meri većim prihodima od čarter letova (koji su porasli za 42 odsto).

Prinos pre troškova kamate, poreza, amortizacije i iznajmljivanja (EBITDAR) je u u prošloj godini skočio za 19 odsto. Ovo je pre svega posledica smanjenja troškova (uprkos povećanju cena goriva). Tako je u prošloj godini flota smanjena sa 21 na 20 aviona, a broj letova sa 15.594 na 15.026. Ukinute su tri destinacije, Abu Dabi, Istanbul i Ohrid, pa je ukupan broj destinacija na koje je letela Er Srbija bio 39. Broj putnika je smanjen sa 2,6 na 2,5 miliona, a za pet odsto je smanjen i kapacitet flote Er Srbije meren sedište-kilometrima. Zato su prošle godine, prvi put od 2013. kada je Jat i preimenovan u Er Srbiju, druge avio-kompanije imale više letova sa i na aerodrom „Nikole Tesle“ od nacionalnog avio-prevoznika.

Ono što je izuzetno povećano, čak četiri puta, jesu prihodi od dodatnih usluga po putniku. U 2017. oni su iznosili 73, a u 2018. godini 367 dinara. Ovo je upravo i jedan od razloga zašto su neki stručnjaci ocenjivali prošle godine da se Er Srbija pretvara u loukost kompaniju, mada ne i sa cenama letova loukostera.

Er Srbija je nastavila i prošle godine da otplaćuje dug po kreditu od Etihadove finansijske jedinice EA partners uzete 2015. i 2016. godine po izuzetno nepovoljnim uslovima. Prvi kredit od 56,6 miliona dolara, mada je povučeno samo 52,8 miliona evra (pošto je plaćena transakciona provizija od 6,55 odsto odnosno 3,7 miliona dolara) Er Srbija plaća po godišnjoj kamati od 6,96 odsto, dok je za drugi kredit od 63 miliona dolara uzet 2016. plaćena provizija od 4,1 milion dolara i uz njega ide godišnja kamata od 6,95 odsto koja se na tromesečnom nivou uvećava za 0,17 odsto. Ovi krediti dospevaju 2020. godine.

Krediti koje je dao drugi suvlasnik, Republika Srbija, nisu tako nepovoljni. Fond za razvoj je isto 2016. godine odobrio zajam od 14 miliona evra koji bi trebalo da je već otplaćen do kraja maja ove godine, sa godišnjom kamatnom stopom od 3,5 odsto, dok se provizije ne navode.

Krajem prošle godine Er Srbija je uzela novi kredit od Etihada od 40 miliona dolara koji dospeva u decembru ove godine po kamati od tri odsto. S druge strane, navodi se u izveštaju da je kompanija u trenutku sastavljanja izveštaja držala na depozitnim računima kod komercijalnih banaka 40 miliona dolara sa kamatnom stopom od 3,5 do 4,5 odsto.

Takođe je krajem prošle godine, u decembru, Etihad uplatio Er Srbiji 23,5 miliona dolara koje je 1998. Srbija uplatila Erbasu za nabavku aviona.

Izvor: Danas

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14213
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger » 07 Avg 2019, 17:12

Skotine :)
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14413
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 07 Avg 2019, 23:38

https://www.wired.com/story/boeing-787- ... ity-flaws/
A BOEING CODE LEAK EXPOSES SECURITY FLAWS DEEP IN A 787'S GUTS

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 9741
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS » 09 Avg 2019, 23:33










Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl » 10 Avg 2019, 11:42

Nisam 100% siguran da je tacan model, ali posto sam leteo oko 20 puta ove godine, mislim da su mi najtisi letovi bili na Embraer 190, cuje se kao usisivac u drugoj sobi iza zatvorenih vrata, sto je fantazija za ostale, narocito turboprop. Inace juce sam bas na turbopropu video pilote-2 zenske, a i svo ostalo osoblje su bile zene.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7629
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye » 10 Avg 2019, 15:59

Jel ima u BGu jos neko mesto za gledanje aviona da je dobro? Vidim na netu Radiofar naselje, na cosku neki kafic Pista 011, blizu piste je pas. Pretpostavljam Ledine takodje, samo moras da se zavlacis da trazis po njivama tamo. :mrgreen:

Jel bio neko da posmatra/slika malo? Ja bih isao na mini izlet pa da se rapistam. :D

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 10385
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od pedja » 11 Avg 2019, 21:42

Doleteo u PG, BlueAir Boeing. Iznajmili (Montenegro) od Rumuna, sve sa posadom. Mislim da su i Englezi u avionu imali problema sa razumevanjem :D

Inače, za avion iz '91., u odličnom je stanju.

Posle videh i CarpatAir Fokker. Najlepši avion na aerodromu. I njega su lizovali.

T-T



Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14413
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 11 Avg 2019, 22:03

Air Šustikli (by zuzazu) ispao izgleda jedan avion. Red letenja u raspadu (npr. Zurich danas).

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 10385
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od pedja » 11 Avg 2019, 22:12

Danas je bio cirkus na Tesli. Svi su kasnili, bar pola sata, a neki satima. Mi smo kao ukrcani na vreme i prošli najbolje, svega 15ak min kasnije poletesmo.

T-T


lami
Postovi: 881
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Vazduhoplovi

Post od lami » 11 Avg 2019, 22:17

Sad u cetvrtak yu-and za Krit kasnio 4 sata. Agencija nam obezbedila sendvic i sok na aerodromu(cekali u hotelima, ali ipak cekali dodatnih 4 sata).

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 5548
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Garaža: Kia Cee'd
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od blaugrana » 11 Avg 2019, 22:41

pedja je napisao:Danas je bio cirkus na Tesli. Svi su kasnili, bar pola sata, a neki satima. Mi smo kao ukrcani na vreme i prošli najbolje, svega 15ak min kasnije poletesmo.

T-T
Koji je razlog?

Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk


Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 177
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS » 11 Avg 2019, 23:08

pedja je napisao:
11 Avg 2019, 21:42
Doleteo u PG, BlueAir Boeing. Iznajmili (Montenegro) od Rumuna, sve sa posadom. Mislim da su i Englezi u avionu imali problema sa razumevanjem :D

Inače, za avion iz '91., u odličnom je stanju.

Posle videh i CarpatAir Fokker. Najlepši avion na aerodromu. I njega su lizovali.

T-T
BlueAir-u upala sekira u med s 737 Max fijaskom, sav visak su dali u wet lease, LOT koristi njih dosta od kad su ima Max na zemlji

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14413
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz » 11 Avg 2019, 23:23

https://www.cnbc.com/2019/08/10/boeing- ... lines.html
Older Boeing jets are now in hot demand because of the 737 Max grounding

Odgovori