Stranica 711 od 887

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Avg 2019, 22:34
od snork
Ali uzmite u obzir i cene. Pre 20 godina, pre nego što su postojale low cost kompanije, povratna karta Beograd-London, za turističku klasu i sa fiksiranim datumom povratka, koštala je u JAT-u 1000-1100 maraka. I tada su postojale fore sa sniženjima, sa uplatom u devizama, :) isto je zavisilo kada kupuješ kartu, ali i koga poznaješ, :) ali ovo je bila neka standardna cena.

Beograd-Dubai (JAT do Milana, Rima ili Istanbula, a onda Emirates) je koštala oko 1500 maraka povratna.

JAT nije mnogo gledao šta se unosi u kabinu. Dozvoljena težina glavnog prtljaga je bila 25 kg za turističku klasu. Ali i kada vaga pokaže par kg više, ljudima su uglavnom govorili "nema veze" (inače je doplata za svaki kg strahovito skupa).

Ryan i koncept "low cost" kompanije je promenio celo tržište. Nabolje ili nagore - zavisi koga pitate i šta se uzima u obzir.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Avg 2019, 22:47
od H4wkeye
Pa i oni i Ryanair su se izbezobrazili sa time. Jeftine karte ali mali prtljag mnogo.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Avg 2019, 23:55
od ikac2000
Za Lufthansu, trazi od stujardese pivo, ne nude ga po defaultu, ali ako trazis dz je, bar je bilo pre godinu dana.

Warsteiner 0.33, zato sam godinama uvek birao Lufthansu iz BGDa

Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 01 Sep 2019, 00:21
od blaugrana
Sve znam :)

Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 01 Sep 2019, 14:45
od zuzazu
snork je napisao:
31 Avg 2019, 22:34
Ryan i koncept "low cost" kompanije je promenio celo tržište. Nabolje ili nagore - zavisi koga pitate i šta se uzima u obzir.
Ljudima je najbitnije da se prevezu iz A u B, i da plate sto manje. Potrosacki mozak dalje od toga ne radi. I to su shvatili oni koji su izmislili koncept ''low cost''.

Ako je tona goriva oko 500 USD (zavisi od aerodroma i trenutne svetske cene nafte), a B737 do Londona potrosi 6,5 tona minimum (a treba da se naspe bar 2,5-3 tone vise). Ako se dodaju troskovi:

- sletanja i parkinga aviona
- opsluzivanja aviona (utovara i istovara)
- preleta teritorija
- aerodromske takse
- plata posade
- osiguranja
- lizinga aviona po satu leta

I neka je prosecna cena karte u LCC 70 EUR u jednom pravcu po putniku (da ne racunamo onih par sedista po 10 EUR i onih par po 200 EUR, ili sl.), a avion velicine B737 ili A320 ima 190 sedista. I neka mu je punjenje 100% - gde je profit?

Majkl O'Liri nije vlasnik 300 aviona, kao sto ni Ali Sabanci sto nije vlasnik 100 aviona. Oni nemaju nista! Sve je iznajmljeno, od prostorija, preko voznog parka, do aviona. Oni iz price mogu da se izvuku sutra bez ikakvih posledica.

Oni su samo frontmeni grupe ljudi koji su ulozili kapital u LCC kompanije koje im sluze za pranje novca.

Bez obzira sta pricali o bezbednosti, njima je na prvom mestu profit po svaku cenu, Ono sto se gradilo proteklih 100 godina, od brace Rajt na ovamo, a to je da letenje bude pre svega bezbedno - preko noci su usrali i od vazduhoplovstva napravili mulj, kakav ja ovde nemam ni vremena ni mesta da objasnjavam. al' mi dodje da placem.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 01 Sep 2019, 14:55
od tlazar
Losa tema za ljude koji se plase letenja :-)

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 02 Sep 2019, 21:45
od H4wkeye
@snork Evo ga, slucajno ga uhvatih. :D

Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 02 Sep 2019, 22:38
od Heinz

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Sep 2019, 03:02
od McGruja
Pa može da se sleti, nija drama

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Sep 2019, 17:31
od Heinz
https://www.aviatica.rs/problem-sa-ispo ... aerodromu/
Problem sa isporukom goriva na beogradskom aerodromu

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Sep 2019, 19:24
od H4wkeye
Pitam se sta se desilo da odjednom ne mogu da proizvode gorivo i treba im nedelju dana da rese.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Sep 2019, 20:01
od Geza

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Sep 2019, 20:12
od H4wkeye
To je tako kad gledaju da ustede sto vise moguce, posle ih kosta troduplo.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Sep 2019, 21:58
od snork
H4wkeye je napisao:
02 Sep 2019, 21:45
@snork Evo ga, slucajno ga uhvatih. :D
Znači Etihad cargo je verovatno redovan gost kao i ranije. :) Šteta što se većina kargo letova, razne zvanične i nezvanične državne posete, kao i mnogi privatni letovi obavljaju noću. Tako da spotteri nemaju mogućnost da ih vide. Onaj C-17 iz Abu Dabija koji smo pominjali je bio jedan od retkih koji je sleteo u sred dana. Neki drugi slični avioni su leteli za Džedu u Saudijskoj Arabiji, ali noću. I jedni i drugi su bili uredno navedeni u kargo redu letenja. Bilo je aviona (uključujući i B747) koji nisu bili u redu letenja, a mogli su da ih vide samo ljudi na aerodromu. Inače je Dragan jednom napisao da se samo oko 1/3 svih letova vidi na Flight Radaru i sličnim sajtovima.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 07 Sep 2019, 22:04
od dragan
Mislim da je vise od 1/3, nisu svi sigurno, e sad koliko je tacno trebao bih uporediti jednon kad sam na poslu...


Sent from my SM-G920F using Tapatalk