Stranica 718 od 887

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Okt 2019, 15:19
od Geza

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Okt 2019, 15:47
od H4wkeye
Zanimljiv video. Zbog cega li se tako nagnuo u stranu? Mozda guma neka ispustila ili nesto? @zuzazu Daj strucnu pomoc :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 09 Okt 2019, 22:10
od Geza

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 10 Okt 2019, 07:54
od snork
H4wkeye je napisao:
09 Okt 2019, 15:47
Zanimljiv video. Zbog cega li se tako nagnuo u stranu? Mozda guma neka ispustila ili nesto? @zuzazu Daj strucnu pomoc :D
Loše raspoređen teret? Ili loše fiksiran, pa se pomerio tokom leta?

Nego, gledam ovaj Gezin video, pa spazih severno-korejski Il-62. Ova klasa putničkih aviona - uskotrupni dugolinijski - mi je po mnogo čemu fascinantna. Tu spadaju pre svega Boeing B707, Iljušin Il-62, Douglas DC-8, Vickers VC-10, ne znam da li ima još neki manje poznat. Prva dva su najpoznatija, DC-8 je najveći, a VC-10 najmanji među njima.

Dolet 9500-10000 km, a uz koristan teret (putnici i prtljag) od oko 10-20 tona, nose po 75-85 tona (95-105 hiljada litara) goriva! To mi je najfascinantnije - gde stane toliko gorivo? :) Pretpostavljam da uz rezervoare u krilima, postoje centralni rezervoari mnogo veći nego na kratko/srednje linijskim avionima i da zauzimaju dobar deo kargo prostora.

Prilikom konstruisanja Il-62, inženjeri su izbacili sve što nije apsolutno neophodno, kako bi avion bio što lakši i pouzdaniji. Nisu postojale servo pumpe za pokretanje upravljačkih površina (to je ujedno najveći avion kojih ih nema), pa je bila potrebna prilično velika snaga za pomeranje komandi. :) Koliko sam shvatio, dobio je servo u Il-62M verziji.

B707 je naravno najpoznatiji i najviše proizvođen među navedenim avionima. Koristio ih je i JAT za letove do Amerike i Australije pre dolaska širokotrupnih DC-10. Samo što su JAT-ovi letovi do Australije (i sa B707 i sa DC-10) imali bar jedno (npr. u Kuala Lumpuru) ili dva usputna sletanja. Mislim da nikada nisu poletali iz Beograda sa maksimalnom težinom. I pista je bila kraća (ne sećam se koliko, ali se sećam da je tek krajem 1980-ih produžena na sadašnjih 3400 m). Wikipedija kaže (znam da zavisi i od milion drugih faktora) da je za B707-320B i DC-10-30 potebno 3200 m za poletanje sa max. težinom.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 10 Okt 2019, 14:01
od H4wkeye
To sam i ja pomislio za teret. Sto se tice ovih starijih aviona sto spominjes, meni je tu Boeing 707 najludji. Lepo izgleda za to vreme, bas veliki avion. Secam se odavno kada sam isao na more kao klinac tad je JAT koristio DC-9 za neke krace relacije, ali sam spazio i DC-10 dok ga nisu izbacili iz upotrebe 2005. Ogroman avion. Bilo bi lepo videti vise sirokotrupnih aviona na Tesli. Sad su uglavnom teretni i povremeno putnicki.

Mada, ono jedno vreme kad je Iran imao visa free pristup Srbiji, leteli su sa A340-300, e to je prizor! Evo nadjoh i video.


Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Okt 2019, 00:26
od Geza



Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Okt 2019, 06:05
od zuzazu
H4wkeye je napisao:
09 Okt 2019, 15:47
Zanimljiv video. Zbog cega li se tako nagnuo u stranu? Mozda guma neka ispustila ili nesto? @zuzazu Daj strucnu pomoc :D
Nista se tu bitno nije desilo sem panike onog ko je postavio klip na YT.

Desni vetar na sletanju, stabilan u prilazu.

Iz ovog ugla se ne vidi jasno, ali izgleda da je prvo sleteo na levi tocak u mesto na desni, u vetar, pa ga je onda grublje vratio.

Ovo je samo pusto nagadjanje, moguce da je bio lagan, a sa punim krilima jer su neobicno otisla na dole.

Raspored tereta ima veze samo po uzduznoj osi aviona.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 11 Okt 2019, 14:20
od H4wkeye
Hvala :doubleup: I pretpostavio sam da je preuvelicavanje neko, cesto znaju da rade to po YT.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Okt 2019, 14:37
od H4wkeye
Zanimljiv posetilac na Tesli. Airbus A340-500, koliko vidim vlasnik je vlade Kuvajta.

Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 12 Okt 2019, 22:57
od Woodoo

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2019, 00:02
od HKS



motor kosta 2,610.00 €

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2019, 00:45
od HKS
Cessna TDI




Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2019, 03:32
od zuzazu
Naucnici iz Boinga su posetili jednog od najvecih kupaca njihovih aviona da objasne sta je uradjeno sa MCAS.
Kozmeticke promene softvera, u sustini - nista.
Na vecinu pitanja strucnog tima kupca nisu imali odgovor.
Novi softver od poletanja poredi i neprekidno proracunava polozaje davaca napadnog ugla, i ako razlika predje 5.5 stepeni, u kalkulaciju ne uzima onaj davac za koji sistem misli da daje pogresan podatak.
U koliko dodje do otkaza i drugog davaca, svako elektricno trimovanje se deaktivira.

Izuzev ovog, MAX ima jos sistema koji su vezani za kontrole leta a pilot ne vidi kada rade i ne moze da ih kontrolise. I oni su ugradjeni da bi otkloni moguce greske pilota. Vise ce da naprave stete nego koristi.

Izgleda da Amere ne dotice puno sto su z@sr@li najprodavaniji avion svih vremena.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2019, 15:01
od H4wkeye
Naravno da ih ne dotice, zelja za profitom zaslepi sve. Najbolje da jednostavno obustave ceo taj projekat i rade na potpuno novom avionu. Od MAX-a nikad nista nece biti, jer po dizajnu je pun gresaka. Na trup 737 staviti one motore, ne ide.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2019, 22:09
od Geza