Gubitak kontrole i obrušavanje na zgradu i smrt 43 osobe.
Nikada nisu saznali koliko je bilo mrtvih, posto je to crnacki (bio i ostao ) kraj i preko 80% stanovnika je zivelo neprijavljeno... A nisu se nesto ni trudili da ih identifikuju. Oni koje su preziveli potkupili su ih tako sto su im podelili dozvole boravka
PS: Inace ovaj je pao(sleteo ) par km od mog stana dok sam bio na moru
JATov 737 je bio iza njega kada su se skrsili (jos jedan CFIT), a nasi dobili od kontrole “go around”.
Oni su to doziveli kao nacionalnu sramotu i dan-danas, u svim kompanijama se na svakom simulatoru vezba sta im se dogodilo.
Ne znam koliko puta sam odradio istu vezbu.
Novodoslom u drzavu ili firmu, uvek ide test-pitanje “Da li ste culi za amsterdamski incident, i sta VI mislite o tome?”. Ne do Bog, da u bilo kojoj situaciji das naznaku da ima i trun njihove krivice.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Feb 2019, 17:36
od passenger
Pričaš o ovom Turkish sa slike ili iz mog posta razvaljenog o zgradu sa crnjcima?
Zavisi od motora koji koriste, da li je CFM ili IAE. Mislim da se kod IAE motora vise cuje.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Feb 2019, 20:39
od passenger
Vidi kočnice
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Feb 2019, 21:36
od snork
To su thrust reverseri. Po analogiji sa vozilima, više retarderi, nego kočnice.
Postoje i vazdušne kočnice (speed brakes), to su površine na krilima koje se podižu (ili na nekim modelima spuštaju), kako bi stvorile dodatni otpor vazduha. Na nekim borbenima avionima (Su-27) je speedbrake na trupu, iza kabine
Borbeni nemaju thrust reverse da im ne bi povećavao težinu, ali imaju padobran za kočenje.
I naravno, svi današnji avioni imaju kočnice na točkovima. Izutetak su samo neki laki i ultralaki.Pre 7 godina, na početku ove teme, konstatovao sam kako ih u vreme 2. svetskog rata neki borbeni avioni još nisu imali.