Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Poslato: 14 Jul 2019, 22:51
Što se tiče klima, koliko sam mogao da vidim, danas je uglavnom i na spoljnoj i na unutrašnjoj jedinici predviđeno da se spoji holenderima, tako da majstori samo postave bakarne cevi odgovarajuće dužine - nema potrebe za nastavljanjem.
Ja npr. imam 17 godina staru klimu marke Sharp, unutrašnja jedinica je fabrički došla sa 0.5 m cevi koje su unutra fabrički spojene. Nastavak su majstori zalemili gasnom lemilicom. Klima i danas hladi isto kao prvog dana.
Inače, što se tiče terminologije:
meko lemljenje (kao npr. u elektronici) - engl. soldering
tvrdo lemljenje (kao ovo za bakarne cevi) - engl. brazing.
zavarivanje - engl. welding.
Kako se klasifikuje da li je prvo, drugo ili treće - mislim da je prema temperaturi topljenja metala za spajanje u odnosu na temp. topljenja metala koji se spaja. Mogao bi neki mašinac da napiše, ako ga ne mrzi.
Verovatnoća curenja rashladnog gasa je najmanja kod frižidera, prozorskih i sobnih klima, gde je sve fabrički sastavljeno, napunjeno i zalemljeno. Tu curi jedino ako se cev probuši, ili ako je lem fabrički loš (retko, ali nije nemoguće - imao moj kolega problem sa novim Gorenje frižiderom). U split sistemima postoje holenderi koji mogu biti loše montirani, ili popustiti vremenom. Ali najgore je u automobilskim klimama, gde je sve to izloženo stalnim potresima i vibrcijama, a i veća je verovatnoća oštećenja.
Ja npr. imam 17 godina staru klimu marke Sharp, unutrašnja jedinica je fabrički došla sa 0.5 m cevi koje su unutra fabrički spojene. Nastavak su majstori zalemili gasnom lemilicom. Klima i danas hladi isto kao prvog dana.
Inače, što se tiče terminologije:
meko lemljenje (kao npr. u elektronici) - engl. soldering
tvrdo lemljenje (kao ovo za bakarne cevi) - engl. brazing.
zavarivanje - engl. welding.
Kako se klasifikuje da li je prvo, drugo ili treće - mislim da je prema temperaturi topljenja metala za spajanje u odnosu na temp. topljenja metala koji se spaja. Mogao bi neki mašinac da napiše, ako ga ne mrzi.
Verovatnoća curenja rashladnog gasa je najmanja kod frižidera, prozorskih i sobnih klima, gde je sve fabrički sastavljeno, napunjeno i zalemljeno. Tu curi jedino ako se cev probuši, ili ako je lem fabrički loš (retko, ali nije nemoguće - imao moj kolega problem sa novim Gorenje frižiderom). U split sistemima postoje holenderi koji mogu biti loše montirani, ili popustiti vremenom. Ali najgore je u automobilskim klimama, gde je sve to izloženo stalnim potresima i vibrcijama, a i veća je verovatnoća oštećenja.