1000 zašto - 1000 zato!
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Svejedno je, to skiskanje kvačila utiče koliko na opterećenje motora i zamajca, 1 promil, 1 posto, 5 posto obrtnog momenta anlasera?
Kada je u leru položaj menjača, okreće se na prazno samo jedna osovina (tj vratilo da ne zamere mašinci ) koja je male mase i time inercije.
Uostalom svako može proveriti, ručno neka okrene radilicu ključem dok je pušteno i dok je pritisnuto (neko drugi pritisne) kvačilo i ako oseti neku razliku neka javi.
Ja X puta probao a nekada sam i paltio tako auto preko kurble. Auto imao rupu u braniku a na remenici radilice kandžastu spojku.
Ja i palim i gasim auto bez stiskanja kvaćila, i ni sa jednim autom nisam imao kvar kvačila. ćak nisam imao potrebu ni da menjam lamelu do sada, 7 auta iskustvo. Možda sreća ili neagresivni stil vožnje, ko će znati.
Kada je u leru položaj menjača, okreće se na prazno samo jedna osovina (tj vratilo da ne zamere mašinci ) koja je male mase i time inercije.
Uostalom svako može proveriti, ručno neka okrene radilicu ključem dok je pušteno i dok je pritisnuto (neko drugi pritisne) kvačilo i ako oseti neku razliku neka javi.
Ja X puta probao a nekada sam i paltio tako auto preko kurble. Auto imao rupu u braniku a na remenici radilice kandžastu spojku.
Ja i palim i gasim auto bez stiskanja kvaćila, i ni sa jednim autom nisam imao kvar kvačila. ćak nisam imao potrebu ni da menjam lamelu do sada, 7 auta iskustvo. Možda sreća ili neagresivni stil vožnje, ko će znati.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Zimi itekako ima razlike.
Kada upališ auto po hladnoći i pustiš kvačilo, obavezno se oseti promena u radu motora jer spojničko vratilo stvara otpor dok se ulje ne zagreje.
Što se gašenja tiče, ispada da vi parkirate auto, a ne ubacujete u brzinu
Nije mi logično da staneš, izbaciš, pustiš kvačilo, ugasiš, ubaciš u prvu. Time komplikuješ bez potrebe i koristiš cilindre kvačila duplo, bez potrebe.
Ja stanem sa stisnutim kvačilom, gasim i ubacim u prvu ako već nije bila.
Kada upališ auto po hladnoći i pustiš kvačilo, obavezno se oseti promena u radu motora jer spojničko vratilo stvara otpor dok se ulje ne zagreje.
Što se gašenja tiče, ispada da vi parkirate auto, a ne ubacujete u brzinu
Nije mi logično da staneš, izbaciš, pustiš kvačilo, ugasiš, ubaciš u prvu. Time komplikuješ bez potrebe i koristiš cilindre kvačila duplo, bez potrebe.
Ja stanem sa stisnutim kvačilom, gasim i ubacim u prvu ako već nije bila.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Upravo tako, vrte se parovi zupcanika brzina sem rikverca.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Nisam primetio zimi tu razliku koju pominješ, šta ima veze da se ulje zagreje. Ok kod Juga i sličnih oldtajmera koji koriste ona gusta hipoidna ulja u menjačima ali kod auta koji koriste lakotekuća ATF ili motorna ulja u menjačima nisam primetio takav efekat?
Dok sam vozio Juga i Skalu znam da je zimi bio katastrofa menjač, zapinjao, teško išlo u bilo koju brzinu a posebno iz druge u prvu vraćanje, i kada se zqagreje ulje nije išao lagano menjač...korišćeno je beše to gusto hidrauličko ulje ali dobro Zastave su imale menjač iz 60tih godina pa ne ubrajam u aute modernog doba. Da,
isto je bilo i na klasičnim Ladama, one su isto imale Fiatov sistema menjača sa tim gustim uljem, Samara i one novije su koristile motorno ulje koje je i hladno lako tekuće i ne stvara te velike otpore.
To je već tehnika 80tih.
Na Pugu je zimi bez problema, nema te problematike gustog ulja. ,menjač glatko ide i ne oseća se neki otpor u radu motora. Na svim Volvoima koje sam imao i imam još u meanuelne menjače ide ATF ulje, ono je isto lakotekuće i kada je hladno, nisam primetio to što oppisuješ.
Kako je sada kod Fiata, ide valjda lakotečuće ulje u menjač? Nisam seo u Fiata ima 15 godina.
Verovatno si u pravu da je komplikovanije, jednostavno navika da kada stanem da se parkiram izbacim iz brzine (da mi slučajno ne sklizne noga sa pedale kvačila, navika opravdana ili ne), povučem ručnu ugasim motor i onda ubacim u kontra brzinu od nagiba auta tj puta.
I obično okrenem volan tj točkove prema ivici puta pre gašenja motora ako procenim da je potrebno.
E sad, to sam bio zaboravio neko vreme dok sam vozio samo automatika, tu nema šta, ubacim u P i ugasim auto i to js sve.
Dok sam vozio Juga i Skalu znam da je zimi bio katastrofa menjač, zapinjao, teško išlo u bilo koju brzinu a posebno iz druge u prvu vraćanje, i kada se zqagreje ulje nije išao lagano menjač...korišćeno je beše to gusto hidrauličko ulje ali dobro Zastave su imale menjač iz 60tih godina pa ne ubrajam u aute modernog doba. Da,
isto je bilo i na klasičnim Ladama, one su isto imale Fiatov sistema menjača sa tim gustim uljem, Samara i one novije su koristile motorno ulje koje je i hladno lako tekuće i ne stvara te velike otpore.
To je već tehnika 80tih.
Na Pugu je zimi bez problema, nema te problematike gustog ulja. ,menjač glatko ide i ne oseća se neki otpor u radu motora. Na svim Volvoima koje sam imao i imam još u meanuelne menjače ide ATF ulje, ono je isto lakotekuće i kada je hladno, nisam primetio to što oppisuješ.
Kako je sada kod Fiata, ide valjda lakotečuće ulje u menjač? Nisam seo u Fiata ima 15 godina.
Verovatno si u pravu da je komplikovanije, jednostavno navika da kada stanem da se parkiram izbacim iz brzine (da mi slučajno ne sklizne noga sa pedale kvačila, navika opravdana ili ne), povučem ručnu ugasim motor i onda ubacim u kontra brzinu od nagiba auta tj puta.
I obično okrenem volan tj točkove prema ivici puta pre gašenja motora ako procenim da je potrebno.
E sad, to sam bio zaboravio neko vreme dok sam vozio samo automatika, tu nema šta, ubacim u P i ugasim auto i to js sve.
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Da li je moguce da Grande Punto 1.4 ima toliko veliku rezervu ?
Kazaljka mi je u crvenom,doduse nije se jos upalila lampica a pise da moze da se predje jos 160km
Kazaljka mi je u crvenom,doduse nije se jos upalila lampica a pise da moze da se predje jos 160km
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Pise ti da moze trenutnom potrosnjom, koja ti je verovatno na otvorenom ili nizbrdo, toliko. Nabij mu malo gas, pa ces videti kako se brzo smanjuje na ispod 100km.
P.S.
Rezerva je kad se upali sijalica, ne pre. Crveno ti je samo oprez da sipas uskoro, a sijalica da sipas na prvoj pumpi.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
P.S.
Rezerva je kad se upali sijalica, ne pre. Crveno ti je samo oprez da sipas uskoro, a sijalica da sipas na prvoj pumpi.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
- Gaginh0
- Postovi: 8808
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Iz nekog mog iskustva sva auta u poslednjih 20tak godina imaju rezervu za oko 100km. Moj kum sa VW Polo SDI prešao 130km od paljenja lampice
- shandu90
- Postovi: 12304
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Ja sam se lagano dovukao iz b. palanke do naselja na rezervi
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Meni rekose da na puntu ima 6-7 litara na rezervi,tako da lagano moze da se predje bar 70km...e sad
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
To ti je manje vise normalno, 5-7 litara.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Treba da prevezem jedan dusek 160x200 do Zlatibora. Stavio bih ga na krovne nosace. Imate li neki predlog kako i cime da ga vezem, da li onim gurtnama ili zatezacima? I da li sa tim sme da se vozi na ap?
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Kapiram da ti trebaju i neke gredice uzduž.
- shandu90
- Postovi: 12304
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Strec folijom da ga zamotas za krov. I onda dodatno pritegnes vezicama. Ili iznajmis neki pikap i ko gospodin se dovezes.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 1000 zašto - 1000 zato!
Svakako ga treba staviti u neki najlon i zastititi, ali bas da folija drzi ceo dusek mi bas i ne pije vodu.
@Heinz Mislis da stavim duze letve preko nosaca na bocne strane?
@Heinz Mislis da stavim duze letve preko nosaca na bocne strane?