Ratna tehnika
Re: Ratna tehnika
Nažalost, kada se ovakve stvari dogode u svim RV važi nepisano i retko kršeno pravilo da se okrivi tehnika ukoliko piloti prežive, a ukoliko poginu onda se odgovornost diskretno svali na njih.
@ snork
Ima katapult sedišta, naravno: ukoliko je brzina bila 520 km/č ili veća, minimalna visina je 30 m, inače su 0-0 (zapravo 140-0, ali je za njega praktično to već kovit).
PS
Nalet kod nas uopšte nije veliki niti imamo dovoljno aviona. Možda nalet nije apsolutno nikakav kao u krizi početkom devedesetih ili pre desetak godina, ali je svakako bedan i daleko ispod neke SFRJ norme od barem 80 sati godišnje (zapadnjaci idu na - ugrubo - 100+ ili 120+). Dalje, vidim da se na papiru vodi kako imamo 31 »MiG-21«, a koliko mi je poznato zapravo je u resursu bio samo ovaj »UM« br. 16185 koji je pao. Slična je stvar i sa drugim tipovima, recimo, vodi se da imamo i ona 4 beloruska koji su još uvek u Belorusiji, nikada nisu bili u Srbiji, i verovatno nam zbog političkog zaokreta nikada neće biti isporučeni; zatim imamo 8 »Orlova« a vodi se preko 20, 12 »Supergalebova« a vodi se preko 20, »Pajper Senekom« se zbog oštećenja na prijemu nije letelo prve tri godine itd.
@ snork
Ima katapult sedišta, naravno: ukoliko je brzina bila 520 km/č ili veća, minimalna visina je 30 m, inače su 0-0 (zapravo 140-0, ali je za njega praktično to već kovit).
PS
Nalet kod nas uopšte nije veliki niti imamo dovoljno aviona. Možda nalet nije apsolutno nikakav kao u krizi početkom devedesetih ili pre desetak godina, ali je svakako bedan i daleko ispod neke SFRJ norme od barem 80 sati godišnje (zapadnjaci idu na - ugrubo - 100+ ili 120+). Dalje, vidim da se na papiru vodi kako imamo 31 »MiG-21«, a koliko mi je poznato zapravo je u resursu bio samo ovaj »UM« br. 16185 koji je pao. Slična je stvar i sa drugim tipovima, recimo, vodi se da imamo i ona 4 beloruska koji su još uvek u Belorusiji, nikada nisu bili u Srbiji, i verovatno nam zbog političkog zaokreta nikada neće biti isporučeni; zatim imamo 8 »Orlova« a vodi se preko 20, 12 »Supergalebova« a vodi se preko 20, »Pajper Senekom« se zbog oštećenja na prijemu nije letelo prve tri godine itd.
- Saša
- Postovi: 13025
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Ratna tehnika
Sad sam pročitao u nekim komentarima da je leteći nisko usisao pticu u motor da će se to čuti zvanično u ponedeljak. Čekamo zvanično saopštenje.
TT
TT
Re: Ratna tehnika
Ma smisliće neku priču da bi oprali sebe od napada javnosti zašto su uopšte radili remont, utucali novac i vratili te starudije u operativu.
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Re: Ratna tehnika
Nisu to neke pare, za »UM« se održavanje, remont i produženje resursa rade u »Momi Stanojloviću«.
Čisto da ne bude zabune, »21 UM« nije vraćan, svo vreme je operativan. Jednosedi su van priče od pre par godina jer se mislilo da će se kupiti nešto novo, a za njih bi bilo potrebno dati više novca jer bi se sve radilo van; sa penzionisanjem dvosedih se nije žurilo zbog hroničnog pomanjkanja aviona i nemogućnosti dovoljnog naleta na »29«, a tu je došlo i do pitanja šta sa pilotima koji su već u godinama a obučeni su za »21« (na stranu odluke iz očaja da neki sa »Orla« budu prebačeni na »21 UM«). Valjda je »Zmaj« skoro osvojio remont za jednosede novije varijante »21« pre raspada SFRJ, čak su uzeli posao za one iračke »23« pored »21«, ali je početkom rata sve otišlo na led.
Čisto da ne bude zabune, »21 UM« nije vraćan, svo vreme je operativan. Jednosedi su van priče od pre par godina jer se mislilo da će se kupiti nešto novo, a za njih bi bilo potrebno dati više novca jer bi se sve radilo van; sa penzionisanjem dvosedih se nije žurilo zbog hroničnog pomanjkanja aviona i nemogućnosti dovoljnog naleta na »29«, a tu je došlo i do pitanja šta sa pilotima koji su već u godinama a obučeni su za »21« (na stranu odluke iz očaja da neki sa »Orla« budu prebačeni na »21 UM«). Valjda je »Zmaj« skoro osvojio remont za jednosede novije varijante »21« pre raspada SFRJ, čak su uzeli posao za one iračke »23« pored »21«, ali je početkom rata sve otišlo na led.
Uh, na prvu, zašto onda ne iskočiše?
Re: Ratna tehnika
Ko ce znati, mozda su bile kuce ispred pa da mu promjene kurs prije iskakanja.
Kad spominjes Iracke 23ojke, eno ih jos u Srbiji, bas je neko prije nekoliko mjeseci objavio svjeze slike.
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Kad spominjes Iracke 23ojke, eno ih jos u Srbiji, bas je neko prije nekoliko mjeseci objavio svjeze slike.
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
Jedna 23 je pre neku godinu prebacena sa depoa ispod muzeja aviona u krug remontnog zavoda Moma u Batajnici.
Re: Ratna tehnika
Jedan kratak klip sa tekstualnim informacijama (i navedenim izvorima) koji razotkriva neke mitove o MiG-25 i Tumanski R-15 motoru. Npr. svuda se može pročitati da ovaj motor troši veoma mnogo na malim brzinama, ali je veoma efikasan na velikim. To je tačno, a ovde su navedeni i konkretni brojevi. Ali npr. tvrdnja da let na brzinama preko 3 M dovodi do oštećenja motora nije tačna. Navedeni su izvori i izvodi iz uputstva za upotrebu. Piše samo da je, ako se u bilo kom režimu leta dostigne temperatura gasova ispred turbine od 840 C, potreban remont. Ovo nema direktne veze sa brzinom, a letovi brzinama većim od 3 M su izvođeni uglavnom bez negativnih posledica po motore.
Itd, itd, ima još mnogo zanimljivih informacija. Ako vas zanimaju MiG-25, MiG-31 i SR-71, vredi pogledati klip, kao i pročitati komentare ispod.
Itd, itd, ima još mnogo zanimljivih informacija. Ako vas zanimaju MiG-25, MiG-31 i SR-71, vredi pogledati klip, kao i pročitati komentare ispod.
Ђенерал Јанковић
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Ratna tehnika
Evo jedan moj snimak od prosle godine
- Heineken
- Postovi: 6241
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
^ Lep snimak
Jutros Azeri krenuli u napad, veliki gubici na obe strane.
Na snimcima vidi se unistavanje azerskog oklopa
Jutros Azeri krenuli u napad, veliki gubici na obe strane.
Na snimcima vidi se unistavanje azerskog oklopa
Re: Ratna tehnika
Mig 23 kao neka crna ovca, slabo se spominje. 21 i 29 uzivaju vecu popularnost, po mojim zapazanjima.
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Re: Ratna tehnika
I ja sam došao do istog zaključka.
To je prvi sovjetski avion sa promenljivom geometrijom krila i prvi sa look-down radarom. Ne znam kakve su mu eksploatacione osobine, ali negde sam pročitao da su ga sovjetski piloti voleli i da su rado leteli na njmu.
Danas se slabo pominje verovatno jer nije mnogo korišćen, a nije mnogo korišćen jer je u SSSR bilo drugih aviona te generacije koji su paralelno bili u upotrebi. Npr. Su-15 je otprilike isto godište, a bio je glavni sovjetski presretač sve do raspada ove države. Uvek kada je postojao neki stvarni ili potencijalni upad u vazdušni prostor, podizani su Su-15. Ostao je zapamćen kao avion koji je oborio južno-korejski B747 (čuveni let KAL007) iznad Sahalina, a takoše oštetio i naterao da prinudno sleti na zaleđeno jezero Ladoga južno-korejski B707 (KAL902) koji je doleteo iz pravca Finske.
Međutim, Su-15 (takođe sa look-down radardom) je smatran suviše naprednim za izvoz, pa je jedini korisnik bio SSSR. MiG-23 su imale mnoge zemlje Varšavskog pakta, Afrike, Bliskog Istoka, Indija... ne znam da li tu ima nekih zanimljivih priča.
Meni je veoma zanimljiva jurišna varijanta, nazvana MiG-27, osobito njegov GŠ-6-30 top. Prosto mi je simpatično-ludački pravljenje jurišnika tako što se u trup lovca ubaci monstruozno veliki i brz brodski top. Kako je imao tendenciju da sam sebe oštećuje, ni ovaj avion nije mnogo korišćen u SSSR. Takođe je bio suvišan pored Su-24, koji je bio od starta konstruisan za jurišnu/bombardersku namenu.
Od trećih zemalja, koliko znam samo je Indija imala MiG-27 i bili su veoma ponosni na njega. "Penzionisani" su pre desetak godina, uz specijalnu oproštajnu ceremoniju.
To je prvi sovjetski avion sa promenljivom geometrijom krila i prvi sa look-down radarom. Ne znam kakve su mu eksploatacione osobine, ali negde sam pročitao da su ga sovjetski piloti voleli i da su rado leteli na njmu.
Danas se slabo pominje verovatno jer nije mnogo korišćen, a nije mnogo korišćen jer je u SSSR bilo drugih aviona te generacije koji su paralelno bili u upotrebi. Npr. Su-15 je otprilike isto godište, a bio je glavni sovjetski presretač sve do raspada ove države. Uvek kada je postojao neki stvarni ili potencijalni upad u vazdušni prostor, podizani su Su-15. Ostao je zapamćen kao avion koji je oborio južno-korejski B747 (čuveni let KAL007) iznad Sahalina, a takoše oštetio i naterao da prinudno sleti na zaleđeno jezero Ladoga južno-korejski B707 (KAL902) koji je doleteo iz pravca Finske.
Međutim, Su-15 (takođe sa look-down radardom) je smatran suviše naprednim za izvoz, pa je jedini korisnik bio SSSR. MiG-23 su imale mnoge zemlje Varšavskog pakta, Afrike, Bliskog Istoka, Indija... ne znam da li tu ima nekih zanimljivih priča.
Meni je veoma zanimljiva jurišna varijanta, nazvana MiG-27, osobito njegov GŠ-6-30 top. Prosto mi je simpatično-ludački pravljenje jurišnika tako što se u trup lovca ubaci monstruozno veliki i brz brodski top. Kako je imao tendenciju da sam sebe oštećuje, ni ovaj avion nije mnogo korišćen u SSSR. Takođe je bio suvišan pored Su-24, koji je bio od starta konstruisan za jurišnu/bombardersku namenu.
Od trećih zemalja, koliko znam samo je Indija imala MiG-27 i bili su veoma ponosni na njega. "Penzionisani" su pre desetak godina, uz specijalnu oproštajnu ceremoniju.
Ђенерал Јанковић
Re: Ratna tehnika
Ispravka: Su-15 nije imao look-down radar, članak na Wikipediji to eksplicitno navodi kao jednu od njegovih mana, a kao prednost MiG-a 23.
Ђенерал Јанковић
Re: Ratna tehnika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Ratna tehnika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...